Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3731)

Vierailija
2521/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä asuimme  haja-asutus alueella jossa lähimpään naapuriin oli noin 3 km.  Olin ehkä 15 tai  16 ja vein perheemme tuolloista koiraa iltalenkille. Äkkiä näin edessäni leijuvan tupakansavua ja myös haistoin tupakan, ketään ei kuitenkaan ollut missään mikä on aika mahdotonta sillä savu ei leiju kauan ilmassa.  Toisella puolella oli ajotie ja toisella aukea mistä kaadettu puita eli kukaan ei voinut olla piilossakaan. Kaiken lisäksi vanha, lempeä labriksemme alkoi murista hampaita väläytellen. Päätin kääntyä ympäri ja palata samaa reittiä jota olin tullut.

Vierailija
2522/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä asuimme  haja-asutus alueella jossa lähimpään naapuriin oli noin 3 km.  Olin ehkä 15 tai  16 ja vein perheemme tuolloista koiraa iltalenkille. Äkkiä näin edessäni leijuvan tupakansavua ja myös haistoin tupakan, ketään ei kuitenkaan ollut missään mikä on aika mahdotonta sillä savu ei leiju kauan ilmassa.  Toisella puolella oli ajotie ja toisella aukea mistä kaadettu puita eli kukaan ei voinut olla piilossakaan. Kaiken lisäksi vanha, lempeä labriksemme alkoi murista hampaita väläytellen. Päätin kääntyä ympäri ja palata samaa reittiä jota olin tullut.

Entiselle nikotinististille tyypilinen harha. Ei mitään yliluonnollista ollenkaan. Koira murisi, koska sinä menit paniikkiin. Koirathan vaistoaa jo senkin, jos ihminen hiemankin kiristää hihnaa ja voi tulkita sen tarpeeksi puolustaa omistajaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entiselle nikotinististille tyypilinen harha. Ei mitään yliluonnollista ollenkaan. Koira murisi, koska sinä menit paniikkiin. Koirathan vaistoaa jo senkin, jos ihminen hiemankin kiristää hihnaa ja voi tulkita sen tarpeeksi puolustaa omistajaansa.

Ikävää miten yleistät, että kaikki teinit muka  polttavat. Minä en. Ällötti se haju luokkakavereissa kun olivat olleet röökiringissä välkällä. 

Vierailija
2524/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ala-asteella 70luvulla koulun vessat olivat sellaisia että  niihin piti kiertää ulkokautta. Kerran olin kerran tunnin menossa vessaan ja vannon että näin mummoni   kävelevän pihan poikki ja astuvan tyttöjen vessaan. Sama takki, sama hattu, sama  toista jalkaa varova askellus. Ja mummo oli siis tuolloin vielä hyvinkin elossa, terve ja hyvinvoiva.

- Murrosiässä menin muutaman muun nuoren kanssa myöhään yöllä hautausmaalle, porukan pojat olivat kuulleet että jos lukee keskiyöllä tietyt sanan ja sytyttää kynttilän niin jotain "jännää" tapahtuu. Ja tosiaan tapahtuikin, sillä painava rautainen portti alkoi heilua itsekseen auki ja kiinni, tuli melkoinen joukkopako kun juostiin kuka mihinkin suuntaan!

- Aikuisena siivosin iltatyönä terveyskeskusta. Paikka oli karmiva hiljaisena, tyhjänä ja suurin osa valoista sammuksissa. Kerran siistin naistenvessaa ja kuulin miten yhdess kopissa vessa vedettiin ja sen jälkeen kuului  huokaisu, olin tieysti kusta housuun kun tiesin ettei siellä ketään  pitäisi tai voisi olla. Kurkistin oven ali eikä näkynyt  jalkoja, tuli siivottua aikamoisella vauhdilla loppuun.

Vierailija
2525/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli skitsofreniaa sairastava ja hän sai lähipiirinsä uskomaan myös näihin mysteereihin ja rehellisesti sanoen olivat vähän yksinkertaisia ihmisiä.

Tavaroita ilmestyi ja katosi juurikin tämän sairaan tekemänä, kun salamyhkäisesti kävi toisten luona omine lupineen.

Hänen kuoltuaan loppui nämä "yliluonnolliduudet"...

Vierailija
2526/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin autoissa kaukosäädin pitempään painettuna avaa kaikkia ikkunoita, kun auto on parkissa. Tuon voi tehdä ihan vahingossa. Ehkä se selittää tämän tapahtuman?

Vierailija
2527/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustukaapa ihmiset vaikka skitsofreniaan. En väitä, että teillä olisi se, mutta on tieteellisesti hyvinkin todistettua, että ihmisen mieli kykenee luomaan ihan odottamattomastikin mitä ihmeellisempiä visuaalisia ja ääniharhoja. En ymmärrä, miksi tätä tieteellistä faktaa ihmisen psyykestä ei oteta esille näissä kokemuksissa, vaan haetaan enemminkin syitä jostakin muualta ja uskotaan, että joku henki tai enkeli on aiheuttanut kokemuksen. Vaikuttaa ihan joltakin keskiaikaiselta meiningiltä, kun siihen aikaa ei tiedetty mistään mitään ja kuviteltiin ja uskottiin kaikenlaista mystistä olevan. Miksi jonkun ajattelu on vielä tänä päivänä ihan kuin jonkun joka eli satoja vuosia sitten? Syynä eristyneisyyden, yksinäisyys, syrjäytyneisyys tai mielenterveysongelmat, joiden vuoksi realiteetit eivät meinaa pysyä enää kasassa.

Tutustukaapa ihmiset kristillinen mystikko huhuu keskustelu ketjuun.

Jengi on sekaisin kuin seinäkello.

Yksi kysyi onko sen kissalla sielu?

Vierailija
2528/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutustukaapa ihmiset vaikka skitsofreniaan. En väitä, että teillä olisi se, mutta on tieteellisesti hyvinkin todistettua, että ihmisen mieli kykenee luomaan ihan odottamattomastikin mitä ihmeellisempiä visuaalisia ja ääniharhoja. En ymmärrä, miksi tätä tieteellistä faktaa ihmisen psyykestä ei oteta esille näissä kokemuksissa, vaan haetaan enemminkin syitä jostakin muualta ja uskotaan, että joku henki tai enkeli on aiheuttanut kokemuksen. Vaikuttaa ihan joltakin keskiaikaiselta meiningiltä, kun siihen aikaa ei tiedetty mistään mitään ja kuviteltiin ja uskottiin kaikenlaista mystistä olevan. Miksi jonkun ajattelu on vielä tänä päivänä ihan kuin jonkun joka eli satoja vuosia sitten? Syynä eristyneisyyden, yksinäisyys, syrjäytyneisyys tai mielenterveysongelmat, joiden vuoksi realiteetit eivät meinaa pysyä enää kasassa.

Miksei eläimilläkin voisi olla sielu? Emme me tiedä vielä juuri mitään maailmankaikkeudesta emmekä itsestämmekään.

Vierailija
2529/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sielläpäin. Olen myös kuullut kummia juttuja tuolta. Eläimetkin reagoi alueeseen.

Mutta kukaan ihminen ei kuitenkaan reagoi sen vertaa, että menisi kameroiden ja lamppujen kanssa tuonne tutkimaan ja todistaisi helposti koko maailmalle tuonpuoleisen elämän ja poltergeist-ilmiöiden olemassaolon. Ja kukaan joka paikalla on viime vuosina käynyt ei omista kameraa ja lamppua ylipäätään? Kännykkänä Nokia 3310 ilman kameraa vuonna 2020? Tuo onkin kummitustarinoiden kannalta äärettömän kätevää samalla lailla kuin leffoissa on aina kännykästä kenttä hukassa kun jotakin jännää tapahtuu.

Ja vakioselityksenä tietysti on, että "maailma ei ole valmis kohtaamaan näitä ilmiöitä" tai "menimme porukalla kuvaamaan paikalle, mutta joukossamme oli yksi negatiivisesti asiaan suhtautuva henkilö, joten kummitukset eivät näyttäytyneet ja tavarat lennelleet" jne.

Eli vaikka jossakin paikassa kummittelisi säännöllisesti ja niin maan vimmatusti, kukaan ei ikinä ole valmis jakamaan siitä yhtään minkäänlaisia todisteita edes netissä anonyymisti kaikenlaisten tuulesta temmattujen meriselitysten varjolla, vaikka kyse olisi koko maailmanhistorian mullistavasta asiasta.

Siitä vaan debunkkaamaan:

Kaikki videot eivät ole lavastettuja, ihmisten outoja kokemuksia on todella pilvin pimein ja niitä on dokumentoitu tahattomastikin mm. valvontakameroilla. Mutta niinhän se on, että jos olisikin dokumentoitu kummittelua ym. ns. yliluonnollista, niin ne dokumentitkään eivät vakuuta epäilijää, vaikka voisi tutkimusten jälkeen todeta että ei ole käytetty kuvamanipulaatioita tms., vaan kaikki on huijausta tai mielikuvituksen tuotetta. On paljon ilmiöitä joita emme vielä tunne, tai pysty mittaamaan, vaikka ne ovatkin olemassa.

Hurjia videoita, ainakin näin yöaikaan katsottuina.

Vierailija
2530/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei eläimilläkin voisi olla sielu? Emme me tiedä vielä juuri mitään maailmankaikkeudesta emmekä itsestämmekään.

Lukion uskonnon opettajamme kertoi Martti Lutherin sanoneen tyttärelleen, joka oli menettänyt lemmikkikoiransa, että koira varmasti on nyt paremmassa paikassa, missä sen karva kiiltää yhtä kauniisti kuin ennenkin.

Vierailija
2531/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten meillä oli lemmikkihamsteri. Se tykkäsi öisin juosta juoksupyörässä, jolloin pyörästä kuului öisin tietty vaimea ääni. Hamsterin kuoltua mieheni ja minä kuulimme molemmat yhtä aikaa sen juoksupyörän äänen muutamana yönä. Kuulimme sen siis samaan aikaan.

Luonnollinen selitys on, että aivomme olivat niin tottuneet kuulemaan sen äänen tiettyyn aikaan yöstä, että siksi kuulimme sen, vaikka tiesimme, ettei hamsua enää ollut.

Vierailija
2532/3731 |
15.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unihalvaukset on aika kuumottavia. Muutaman kerran olen kokenut. Olin just nukahtamassa mahallani ja tunsin kuinka joku aika pieni mutta raskas otus hyppäsi selän päälle, enkä pystynyt liikkumaan enkä tekemään mitään ja se "otus" takoi nyrkeillä selkää ja painoi mua alaspäin. Sitten havahduin ja mitään ei ollut missään. Hirveä kauhun tunne siinä hetkessä. Vaikka se onkin mielikuvituksen tuotetta niin se tuntuu tosi aidolta siinä hetkessä.  Joskus tuntunut ja kuulunut selvästi että asunnossa on ollut joku pahantahtoinen henkilö, mutta en ole voinut liikkua ja katsoa onko siellä mitään, ja sitten kun havahtuu niin että voi liikkua,  niin mitään ei tietenkään ole missään.

Vierailija
2533/3731 |
16.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä yhtenä tuulisena, sateisena aamuna lähdin viemään lasta päiväkotiin, ja tyrmistyksekseni huomasin, että automme (nelisen vuotta vanha diesel-farmari) kaikki ikkunat olivat auki puoleen väliin asti, ja vettä oli joka paikassa auton sisällä.

En pidä tätä "yliluonnollisena" juttuna, mutta todella outona tapauksena. Ikkunat olivat takuulla kiinni edellisiltana, kun lukitsin auton ovet, koska jo silloin satoi, kun tulimme kyläilemästä kotiin. En tiedä, voisiko vaikka jokin sähköhäiriö aiheuttaa tuollaista - tosin sähköikkunat eivät toimi, kun virrat on sammutettu ja keskuslukitus päällä.

Kesti muuten hetki kuivatella penkit, kun ilma oli edelleen erittäin sateinen ja kostea seuraavankin päivän.

Joissakin autoissa on toiminto, jolla saa ikkunat alas pitämällä yhtä tai useampaa nappia pohjassa. Etätuuletustoiminto saattaa aktivoitua vahingossa jos avain jotain vasten esim taskussa ja painuu jotain vasten niin että nappi tai napit painautuu pohjaan ja ikkunat menee alas. Voi toki olla joku muukin kyseessä, mutta itse löysin autostamme tämän toiminnon juuri näin vahingossa :D

Vierailija
2534/3731 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan asuimme asunnossa, jonka olohuoneesta oli ovi makuuhuoneeseen. Katselimme lasten kanssa teeveetä, joka oli makuuhuoneen oven vieressä. Yhtäkkiä lapsi, 5 v sanoi: makuuhuoneessa on joku! Kysyin, onko se mies vai nainen, lapsi vastasi: se on hahmo! Tuota hahmoa ei onneksi myöhemmin näkynyt, mutta monet kerrat olen miettinyt, mikä juttu tuo oli!

2535/3731 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloween lähestyy, kuten myös Día de los Muertos (vainajien muistopäivä) ja kekri. Niiden johdosta toivon tänne lisää kertomuksia. Olen muutaman päivän ajan järjestelmällisesti lukenut ketjun alusta alkaen, ja täältä löytyy tusinoittain todella hyviä juttuja. Niiden vuoksi on valmis antamaan anteeksi kaiken ulostehuumorin ja kaikki trollaukset.

Minulla itselläni ei ole ollut mitään tällaisia tapauksia kerrottavana, mutta olen hyvin kiinnostunut niistä ja niiden kokijoista. Ajattelen professori Leea Virtasen 1970-luvulla ilmestyneitä kirjoja "Kun kello pysähtyi" ja "Telepaattiset kokemukset", ja miten voisi koostaa niille jatko-osan tämän ketjun sisällöstä.

Hyytävää halloweenin odottelua kaikille!

Vierailija
2536/3731 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin painajaista että asuin vanhassa kerrostalokämpässäni ja joku oli oven takana pimeässä rappukäytävässä. Ovi aukesi itsestään raolleen ja pimeästä kuului hengitystä ja olin kauhuissani. Heräsin sitten siihen pari tuntia ennen herätyskellon soimista. Katsoin kännykkää ja huomasin että joku oli hakkeroinut sähköpostini ja lähettänyt roskapostia noin 150 osoitteeseen omalla oikealla nimelläni varustettuna, koska viesteissä oli useita vastaanottajia. Oli poliisilaitosta, entisen koulun opettajia, entisiä työpaikan yhteyshenkilöitä, kavereita yms.

Myöhemmin selvisi netin palveluiden kautta että erään tilini salasana oli vuotanut tietomurrossa erääseen vaateliikkeeseen noin 2 vuotta aikaisemmin, jolloin asuin vielä siinä vanhassa kerrostalokämpässäni. Eli semmoisia yhteyksiä siinä. Olinkohan käyttänyt samaa salasanaa kuin sähköpostissani?

Vierailija
2537/3731 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lokakuu 2021. Olin kävellen tutkimassa syrjäteitä ja erästä kartasta bongaamaani muinaisjäännökseksi merkittyä paikkaa.

Oltuani siellä aikani lähdin samaa reittiä paluumatkalle, kohti paikkaa johon jätin autoni.

Alue oli metsäteiden sokkelo jossa oli useampi 3 tien risteys ja pari 4 tien risteystä.

Alkoi hämärtää ja hengitys höyrysi ilmassa.

Kännykästä loppui akku vaikka siinä oli ollut 60% aivan hetki aiemmin. Myös älykellosta loppui akku.

Minulla ei ollut niiden lisäksi muuta varusteita kuin vesipullo, koska alunperin aioin käydä vain vähän hölkkäilemässä.

Mutta koska em. paikka oli lähellä, ajattelin että voisin käydä etsimässä sitä.

Taapertaessasi paluumatkalla eteenpäin mieleeni tuli ikäänkuin jonkun sanomana sanat "nyt tulee Erkille vähän kipua" (Erkki ei ole oma nimeni mutta tilalla oli oma nimeni).

Ajattelin tuon omituisen ja tympeän ajatuksen johtuneen väsymyksestä ja haistattelin ajatukselle (ikäänkuin joku olisi sanonut sen).

Hetken kuluttua huomasin että tie ei näytäkään samalta tieltä mitä pitkin tulin.

Jatkoin kävelyä kunnes tajusin että kävelen väärää tietä.

Ajattelin jatkaa vielä eteenpäin, jos pääsisin kuitenkin sitä kautta oikealle tielle.

Tie haarautui kahdeksi ja lähdin oikeanpuoleista pitkin kiiruhtamaan, mutta se teki vain lenkin samalle tielle.

Palasin aiempaan 3 tien risteykseen ja lähdin varmana pitämääni suuntaan.

Puolen tunnin päästä tulevin samaan kohtaan jossa olin ollut aiemmin ja sitten alkoi jo hieman kurkkua kuristaa koska hämärä syveni vauhdilla koska aurinko oli laskenut.

Lähdin risteyksestä hölkkäämään siihen suuntaan joka näytti tutulta ja tulinkin risteykseen jossa olin nyt kolmatta kertaa.

Lähdin tarkoituksella hölkkäämään siihen suuntaan joka oli aiemmin vaikuttanut väärältä ja sitten löysinkin takaisin oikealle tielle.

Autolle palatessani oli tietysti pilkkopimeää.

Mitä yliluonnollista tässä oli? Oikeastaa ei mitään, mutta mikä tiesi että vaikeuksia on tulossa ja ilmoitti sen minulle omituisella tavalla, ennenkuin minä itse tiesin?

Se ei ollut tavallinen aavistus, eikä oma päätelmä, vaan ikäänkuin jonkun sivusta seuranneen toteamus. Johtuiko sen kummallisuus väsymyksestä? Miksi en sitten muulloin tuollaisia ajatuksia huomaa? En ollut erityisen väsynyt.

Vierailija
2538/3731 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylös halloweenin kunniaksi!👻🌛

Vierailija
2539/3731 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtän mitään, tai sitten en vaan tunnista niitä.

Vierailija
2540/3731 |
29.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui tässä ihan äskettäin. Viestittelin mukavan ihmisen kanssa reilun viikon verran ja hän vaikutti erittäin mukavalta ja kuvassakin oli ok. Eräänä yönä näin unen, jossa hän tökkäsi minua piikillä käsivarteen, no ihmettelin tämmöistä unta. Viestittely jatkui ja alkoi muuttua viesteissään jotenkin oudoksi esim, syyllisti minua siitä, kun en hänelle joka päivä viestitellyt ja muita epäjohdonnaisuuksia, myöhemmin koko ihmisestä tuli vähän creepy olo ja toivotin hänelle hyvät jatkot.