Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3731)

Vierailija
2441/3731 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtaatte kummituksia niin suhtautukaa niihin kuin toiseen ihmiseen. Kysykää että "mitä haluat?". Sille voi myös sanoa että "mene pois". Jos niille lähettää positiivisia ajatuksia ja positiivista energiaa, ne menevät pois tyytyväisinä. Näin ovat viisaat sanoneet.

Vierailija
2442/3731 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran ulkomailla kaupungissa jossa en ollut aiemmin käynyt. Yhtäkkiä tuli pakottava tunne että on pakko mennä kirjakauppaan jonka ohi olin juuri kävellyt, vaikken ollut aikeissa ostaa tai katsella kirjoja. Kaupassa oli tuttavani vuosien takaa. Ihmettelimme molemmat kohtaamista, asuimmehan eri puolilla maailmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2443/3731 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin marketin ovesta sisään, heti sisälle tullessani sain voimakkaan tunteen, että minun pitäisi mennä suoraan kassojen luokse, siellä olisi 'minulle tärkeä ihminen', nyt uskon tietäväni, kuka siellä olisi ollut, vieläkin olen tyytyväinen päätökseeni olla menemättä. Tunne oli niin voimakas, että kieltäytyminen aiheutti fyysistä kipua. 

Vierailija
2444/3731 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isotätini kuolinyönä kuulin unessa ihan hirveän kongin äänen johon heräsin sitten isoisä olikin jo kertonut whatsappissa tädin kuolemasta. Se kongi unessa oli tavallaan herätys siihen että jotain suurta tapahtui.

Vierailija
2445/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää!

Vierailija
2446/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli niin iso basqa että pönttö meni tukkoon, vesi nousi nousemistaan ja sitten, divine intervention, kökkö irtosi ja lähti putkistoon. Kaikki hyvin.

Vierailija
2447/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kun halusin "tuulettaa aivojani" stressaavan työviikon jälkeen, tulin tänne vauvapalstalle.

osallistuin kahteen viestiketjuun mielestäni ihan asiallisilla ja hyvin pohdituilla viesteillä.

En siis "räkäissyt" jotain, mitä vaan tulee mieleen vaan uhrasin aikaa kirjoittamiseen.

Siis, kun lähetin viestejä, niin kummastakin tuli vastaus, että viestiketjua ei enää ole olemassa.

Sitten vastasi kolmanteen viestiketjuun joka oli ruoka-aiheinen, mielestäni ihan neutraalilla viestillä, niin tuli vastaus: "kommenttisi odottaa hyväksyntää"!

Harmitti, kun olin nähnyt ihan turhaa aikaa ja vaivaa. Olenko jollain "mustalla listalla" vai onko joku yhteensattuma.

Toinen on, että kaverin kanssa kerran katseltiin vauvapalstaa, niin huomattiin, että meillä näkyi ihan eri keskusteluja. Hän katsoi kotikoneeltaan ja mä kännykästä.

Lisäksi mulla näkyi sellaisia ketjuja, joihin hän olisi halunnut vastata. Hän löysi ne kyllä keskustelun hakutoiminnon avulla.

Joo, en siis ole "nörtti" vaan ihan peruskäyttäjä joten tällainen tuntuu, jos ei yliluonnolliselta niin epäluonnolliselta.

Vierailija
2448/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen työpaikka oli vanhassa rakennuksessa, olisiko rakennettu joskus 1800-luvun alkupuolella. Kun pienehkö työnantajani oli pitänyt päämajansa rakennuksessa joitain kuukausia niin alkoi tapahtua kummia. Moni työpaikalla myöhään ollut henkilö kertoi miten olivat kuulleet askelteen kaikuvan sokkeloisessa konttorissamme. Kun olivat sitten menneet katsomaan että kuka kollega on vielä töissä niin olivat olleet yllättyneet kun kukaan ei ollutkaan missään. Joskus konttorissa haisi tupakansavu vaikka kukaan ei polttanut. Tällaista pientä mutta häiritsevää sattui useasti. Liikkeentunnistimet menivät joskus päälle kun kukaan ei ollut paikalla..... Tuon tupakan vielä selittää sillä että tulee ilmastointikanavia pitkin mutta silti.

Voi olla että aivot tekivät temppuja mutta jokin kuudes aisti antoi jatkuvasti ymmärtää että paikalla oli jotain muuta ja se jokin tarkkaili sinua. Sen hälken kun tästä tapahtumasta tuli sellainen "yleisesti tiedossa oleva salaisuus" niin kukaan ei halunut jäädä toimistolle sen jälkeen kun kaikki muut olivat lähteneet kotiin. Eihän kukaan tätä tunnustanut mutta sen vain huomasi miten kukaan ei mennyt konttorille viikonloppuisin tai jäi sinne iltamyöhään.

Vierailija
2449/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt jotain pitkään  ja päättänyt jo luovuttaa.

Kaivattu esine kuin pomppaa eteeni. (Huom.! Muita ei ole ollut sisällä.)

Vierailija
2450/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkää joku mulle yks todella outo, ei ehkä yliluonnollinen asia. Miksi kaikki kertoo enneunistaan, aavistuksistaan, yms. vasta sitten kun se ennakoitu tapahtuma on tapahtunut? Miksi ei kerrota näistä etukäteen? Toinen, että miksi henget eivät ilmesty kun paikalla on puoluettomia todistajia? Onko ne ujoja?

Kyllä minä olen kertonut unestani etukäteen ja ikävä kyllä se kävi toteen.Myös henget ovat joskus ilmestyneet useammalle ihmiselle samaan aikaan,lue vaikka Judy & Bill Guggenheimin kirjasta Koskettava kokemus .

Vierailija
2451/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan hereillä ja joku näkymätön koski poskeani. Tuli hyvä olo. Uskon sen olleen enkeli.

Minä koin saman ilmiön äitini hautajaisissa,hänellä oli eläessään tapana taputtaa minua poskelle.

Vierailija
2452/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin tilapäisesti työn takia toiseen kaupunkiin. Sain vähän syrjemmältä pienen rivari-yksiön.

Yhtenä yönä herään siihen, ikään kuin joku hahmo seisoisi sängyn vieressä ja sanoisi että nyt sun on kiireesti lähdettävä. Hän ei sanonut sitä vihaisesti vaan pelokkaasti.

Kokemus oli niin voimakas että tottelin ääntä ja pukeuduin unisena otin laukun ja menin pihalle, aloin siinä heräilemään ja ihmettelin että mitä helv...! olenko tullut hulluksi!

Saman tien näin auton valot, jotka pysähtyi juuri mun kotiportille. Menin varmuuden vuoksi piiloon. Autosta tuli kolme miestä. Ne alkoi hakata mun ovea ja uhkailla että ala tulla ulos sieltä selvitteleen asioita, ollaan nähty valoja sieltä.

Soitin poliisit jotka tuli juuri kun nämä oli hajoittamassa ikkunoita ja könyämässä sisälle.

Otin yhteyttä vuokranantajaan, joka pahoitteli ja kertoi, että kämpässä oli juuri ennen mua asunut joku nuori nainen joka oli lopulta häädetty ja on nyt pakkohoidossa ja huumevieroituksessa.

Ei ollut kovin hyvä idea, pistää vuokralle sellaista kämppää, jossa käy gangstoja ovella.

En kyllä enää ikinä suostu muuttaan mihinkään rivitaloon. Sen verran traumaattinen kokemus oli.

Vuokraisäntä suostui sopimuksen purkuun, mutta yritti vielä suostutella, että entä jos kuitenkin jäisin, kun nyt ne gangstat tietää, että siellä on eri asukas.

Mä olin että mistä sen voi tietää, että ne kaikki sen tietää varmasti?

Se hahmo jäi mysteeriksi mutta se pelasti mun henkeni, joten olen sille kiitollinen kuka se sitten olikin.

Vierailija
2453/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen hymyili minulle.

M32

Vierailija
2454/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huoneessani köllöttelemässä ja krapulaa parantamassa, yht'äkkiä näin sivusilmin kuinka silityslaudalla oleva savinen kukkopilli lennähti kuin ilmaan ja putosi särkymättä lattialle. Heti kohta, (silloin vielä lankapuhelimemme) soi ja äitini tuli hetken päästä kertomaan, että nuori enoni oli kuollut sairaalassa.

Vierailija
2455/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin unta jossa kävelin kavereiden kanssa koulusta kotiin ja keskusteltiin jostain tietystä asiasta. Seuraavana päivänä tämä toteutui. Uni tuntui jo sillä hetkellä erilaiselta kuin muut unet

Kun olin 5-v näin unta että isoveli joka ei asunut meillä, tuli kylään ja kertoi ulkona kävelyllä, mikä sateenkaari on. Seuraavana päivänä hän tuli kylään ja käytiin kävelyllä koirien kanssa ja hän selitti, miksi sateenkaaressa näkyy kaikki värit.

Vierailija
2456/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan hereillä ja joku näkymätön koski poskeani. Tuli hyvä olo. Uskon sen olleen enkeli.

Minä koin saman ilmiön äitini hautajaisissa,hänellä oli eläessään tapana taputtaa minua poskelle.

Minulla oli myös kokemus isäni hautajaisissa kirkossa istuessani, kuin joku olisi halannut minua koko ajan. En tiedä oliko enkeli vai isän henki. Sanotaanhan että ihminen olisi henkenä omissa hautajaisissaan. Minulla on muitakin kokemuksia, kuinka juuri kuolleet ottavat yhteyttä tavalla tai toisella. Sitten ne yhteydenpidot kuitenkin loppuvat ja uskon että henki on päässyt valoon. Rukoilen kuoleman kohdatessa sielun puolesta, jotta pääsisi rauhaan ja valoon, parhaaseen paikkaan. Myös lemmikin kohdalla olen rukoillut.

Vierailija
2457/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin tilapäisesti työni takia toiseen kaupunkiin. Sain vähän syrjemmältä pienen rivari-yksiön.

Yhtenä yönä herään siihen, ikään kuin joku hahmo seisoisi sängyn vieressä ja sanoisi että nyt sun on kiireesti lähdettävä. Hän ei sanonut sitä vihaisesti vaan pelokkaasti.

Kokemus oli niin voimakas että tottelin ääntä ja pukeuduin unisena otin laukun ja menin pihalle, aloin siinä heräilemään ja ihmettelin että mitä helv...! olenko tullut hulluksi!

Saman tien näin auton valot, jotka pysähtyi juuri mun kotiportille. Menin varmuuden vuoksi piiloon. Autosta tuli kolme miestä. Ne alkoi hakata mun ovea ja uhkailla että ala tulla ulos sieltä selvitteleen asioita, ollaan nähty valoja sieltä.

Soitin poliisit jotka tuli juuri kun nämä oli hajoittamassa ikkunoita ja könyämässä sisälle.

Otin yhteyttä vuokranantajaan, joka pahoitteli ja kertoi, että kämpässä oli juuri ennen mua asunut joku nuori nainen joka oli lopulta häädetty ja on nyt pakkohoidossa ja huumevieroituksessa.

Ei ollut kovin hyvä idea, pistää vuokralle sellaista kämppää, jossa käy gangstoja ovella.

En kyllä enää ikinä suostu muuttaan mihinkään rivitaloon. Sen verran traumaattinen kokemus oli.

Vuokraisäntä suostui sopimuksen purkuun, mutta yritti vielä suostutella, että entä jos kuitenkin jäisin, kun nyt ne gangstat tietää, että siellä on eri asukas.

Mä olin että mistä sen voi tietää, että ne kaikki sen tietää varmasti?

Se hahmo jäi mysteeriksi mutta se pelasti mun henkeni, joten olen sille kiitollinen kuka se sitten olikin.

Se saattoi olla sen narkomaani-tytön huumeisiin kuollut poikaystävä.

Hän saattoi vetää "viimeisen annoksensa" siinä asunnossa ja jäi sinne suojelemaan tyttöään.

Tai sitten hän todella oli "lihaa ja verta" oleva tytön poikaystävä, jolla oli edelleen avain tytön asunnolle.

Vierailija
2458/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin yhtenä vuonna marraskuussa vaimolleni erään näyttelijän kuolleen. Tämä näyttelijä ei ollut mikään ykköstähti, mutta elokuvapiireissä kuitenkin melko tunnettu. Sitten joulukuussa samana vuonna oli lehdessä jonkinlainen uutinen hänen kuolemastaan, oli kuollut 10.12. Aloin selata vanhoja lehtiä, mutta uutista ei löytynyt. Näyttelijä ei ollut edes mikään suosikkini ja sekoitin usein hänet erään toisen näyttelijän kanssa, joka on edelleen elossa.

Mulla on samantapainen juttu yhdestä naiskansanedustajasta. Kuulin uutisista hänen kuolleen aivoverenvuotoon , mutta hän onkin edelleen hengissä. Olen yrittänyt etsiä sitä uutista jonka kuulin, mutta ei löydy mitään sellaista enää. Parempi näin.

Mulle kävi kerran vähän vastaavasti. Oltiin miehen kanssa vaellusreissulla ja siellä hiljaisuudessa kävellessä mieleeni tuli eräs vanhempi suomalainen näyttelijä. En ollut nähnyt hänen elokuviaan tai edes ajatellut häntä vuosiin, mutta nyt mieleeni tuli, että hänenhän täytyy olla jo todella vanha ja mahtaako olla enää hengissäkään. Seuraavana päivänä oltiin taas paikassa, jossa netti toimi paremmin ja selasin puhelinta. Kuinkas ollakaan, törmäsin uutiseen jossa kerrottiin tuon näyttelijän menehtyneen. Se oli tapahtunut edellisenä iltana, siis vain joitain tunteja sen jälkeen, kun olin häntä ajatellut.

Näitä ollut minullakin tosin niinpäin, että olen ollut uskossa, että joku näyttelijä olisi jo vuosikausia sitten kuollut. Tämä toki myös mandela-efektiä. Nimeltä voisi mainita Tenho Saurenin eli Reinikaisen. Kun häntä en nähnyt viimeisinä vuosina enää julkisuudessa niin oletin, että olisi kuollut joskus 90-luvun alussa, 2001 oli kuitenkin kuollut. Uutisen kun kuolin niin oli olo, että eikös se ole jo vuosia ollut kuolleena. 

Vierailija
2459/3731 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isomummi on säästeliäs ihminen. Hänen ainoa "paheensa" on, että hän lottoaa joka lauantai yhden rivin.

Hän lottoaa nykyään tietokoneella, johon hänelle on tehty oma veikkaustili.

Hänellä on ollut ilmiömäinen onni jo muutamien vuosien tietokonelottoamisen aikana.

Hän ei voita mitään suuria summia, mutta ihan tonnejakin on tullut.

Hänen systeeminsä on tämä: hän suurentaa lottonumerot isoiksi, keskittyy katselemaan lottonumeroita keskittyneesti ja jos numero oli "oikea" sen päälle muodostui ikään kuin hohtavan harmaa "sumupallo".

Ikävä kyllä hän meni puolisen vuotta sitten lääkärin määräämänä kaihileikkaukseen ja kadotti kykynsä ja on siitä asti ollut käärmeissään että se leikkaus tulikin lopulta aika kalliiksi.

Itse olen yrittänyt mummin tekniikkaa mutta kaikki numerot näyttää yhtä kirkkailta. Ehkä se toimii vain jos on kaihi.

Vierailija
2460/3731 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui aivan muutama päivä sitten. Asun ulkomailla ja olin illalla partsilla röökillä. Hiljainen ilta, pimeä taivas, jonne killistelin aikani kuluksi. Yhtäkkiä taivaalle ilmestyi kirkas valopallo, se kulki länsi-itäsuunnassa aika hitaasti ja äänettömästi. Pallo tuli talon takaa, asuntomme on siis itäänpäin. Katselin pallon kulkua, se oli täysin äänetön ja liikkui tasaisesti itää kohti, kunnes katosi taivaanrannalla oleviin pilviin.

En tiedä, mikä se oli. Ei ainakaan lentokone, drone eikä helikopteri.

Satelliitti näyttää tuollaiselta valopallolta maasta käsin paljain silmin katsottuna.