Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3731)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon ns. kummituksiin. Perheelläni useita kokemuksia niistä. Esim. askeleita ullakolla keskellä yötä useina öinä. Eräs henkilö meni kerran askelten kuulumisen jälkeen tarkastamaan, onko ullakolle piiloutunut elävä henkilö, mitään ei löytynyt.
Jos kummitus on henkiolento niin eihän siltä pitäisi kuulua askeleita.
Kummitukset joko kuuluvat, mutteivät näy taikka näkyvät mutteivät kuulu. Tämä on ihan ihmisten kummituskokemuksia tutkimalla tehty havainto. Hyvin harvoin sekä kuuluvat että näkyvät yhtäaikaa, tällaiset kokemukset ovat jotain muuta kuin kummittelua. Esim. etiäisiä, hallusinaatioita, unia, profetioita.
Tai vaan liian vilkasta mielikuvitusta : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaisin joskus lukeneeni että jos kuollut ystävä / sukulainen vierailee unissa niin se tarkoittaa sitä että tuo menehtynyt henkilö yrittää ottaa yhteyttä henkimaailmasta.
Vastikään menehtynyt ystäväni vieraili unessani, kiitti ystävyydestäni ja vilkutti minulle. Hän jäi junaan joka jatkoi matkaansa ja minä jäin asemalle katsomaan kun juna poistui näkyvistä. Unen jälkeen oli varsin ahdistunut olo, mutta toisaalta helpottunut enkä tuon unen jälkeen ole enää nähnyt hänestä muita unia.Olen nähnyt unen i.t.semurhan tehneestä isästäni.
Isä katseli minua liekkimerestä..jonka oletan olleen h.elvetti.
Mitä tämä tarkoittaa????Unia on kolmesta lähteestä: Jumalasta, demoneilta eli pimeältä puolelta sekä ihmisen omasta alutajunnasta.
Mitään demoneja ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Epistä jotkut saa merkkejä taivaasta ja kuulee Jumalan äänen miksi en minä:( oon puolet elämästäni pyytänyt jeesusta tai Jumalaa elämääni mutta ei mitään oo tapahtunut ja jotkut jotka ei usko saa heti kaikenlaisia merkkejä!
Voit onnitella itseäsi. Mielenterveytesi on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epistä jotkut saa merkkejä taivaasta ja kuulee Jumalan äänen miksi en minä:( oon puolet elämästäni pyytänyt jeesusta tai Jumalaa elämääni mutta ei mitään oo tapahtunut ja jotkut jotka ei usko saa heti kaikenlaisia merkkejä!
Voit onnitella itseäsi. Mielenterveytesi on kunnossa.
Tottakai se on kunnossa, kun mieltä ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ksksks kirjoitti:
Miksi uskovat viljelee raamatun lauseita mutta eivät ole valmiita tekemään mitään sen eteen et ihmisiä pelastuisi,, eli kohtaamaan ihmisiä arkielämässä ihan konkreettisesti,, meitä yksinäisiä itsemurhan ajattelijoita on paljon! Ei se et sanotaan et tunnusta syntisi Jeesukselle ja mitään ei kuitenkaan tapahdu auta mitään jos kukaan uskova ei ole valmis uhraamaan edes yhden sielun pelastuksen eteen
Itsemurhaa ajattelevien olen keskustellut, mutta ajatellut, että teen sen lähimmäisenrakkaudesta tätä ihmistä kohtaan enkä halua Raamatunlauseita mukaan, vaikka haluaisinkin. Läsnäolo ja välittäminen on jo Jumalan työtä hankalassa tilanteessa olevalle ihmisen kohtaamisessa.
Tekopyhyys ja Raamatun siteeraaminen on paljon helpompaa kuin aito käytännöllinen lähimmäisenrakkaus: vaikka se, että lähtee jakamaan ruokakasseja tai käyttää mummoparvea autolla kaupassa samalla kun käy itse.
Jeesus neuvoi auttamaan ihmisiä, käymään sairaiden luona, antamaan liiastaan köyhille. Ei niinkään käyttäytymään kuin fariseus, joka rintaansa hakaten kiekui, miten ihanaa on olla parempi kun tuo köyhä publikaani tuossa.
Tämä ei nyt liittynyt ketjun aiheeseen, mutta näitä tekohurskastelijoita tupsahtelee kuin sieniä sateella vähän joka ketjuun. Eivät osaa olla ylentämättä itseään.
Raamatun perussanoma on se, että jokainen on syntinen ja Jumalan kirkkautta vailla ja tuo kirkkaus löytyy elämään uskomalla Jeesukseen Kristukseen syntien sovittajana. Sitä voi ns. Omavanhurskaudessaan ja itse luomassaan hyvyydessään 24/7 tehdä hyviä tekoja, auttaa ihmisiä siinä ja tuossa, mutta kannattaa muistaa ettei se pelasta eikä senkään jälkeen tee syntisestä ihmisestä sen parempaa Jumalan edessä ellei ole Jeesuksen veren turvaa.
Aamen
Ei niin yhtään mitään, koska erotan varmasti vielä unet ja valveillaolon tapahtumat. Eipä silti, ei unissanikaan tapahdu ainakaan vielä mitään yliluonnollista. Eikä mitään yliluonnollista ole koskaan tieteellisesti todistettukaan tapahtuneeksi.
Nyt loppukesästä ja noin viikko kun Vesa-Matti Loiri oli kuollut. Olin iltauinnilla erään lähipaikkakunnan järvellä ja oikein hienon auringonlaskun aikaan.
Uituani puin päälle ja ihailin hetken auringonlaskua kunnes pilvistä alkoi muodostumaan jotain tuttua. Hetken mietittyäni ajattelin, että tämähän muistuttaa hieman Veskua. Vanhempaa itseään, mutta toisaalta pilven muodossa oli myös komediahahmojaan vahvasti ja eniten Jean-Pierre Kuselaa. Pää, naurava suu ja iso nokka.
Ajattelinkin kun harmittelen etten ehtinyt häntä tapaamaan, että kävikö tässä muodossa vielä näyttäytymässä ja antamassa merkin, että perille on päästy. Olihan mulla Loiriin ensikosketus lapsena juuri komediahahmojensa kautta joten jos halusi Kuselana näyttäytyä. Olo oli jotenkin huojentunut ja hämmentynyt kotiin palattua ja hyvällä tavalla.
Pilvestä on kuvakin, mutta täällä ei pysty näköjään jakamaan. Omaan someen laitoin kuvan, että tiedä onko joku sitä kautta nähnytkin.
Olin sairaalassa tarkkailussa, koska olin sairastunut raskauden loppuvaiheessa raskausmyrkytykseen ja raskaus oli tarkoitus käynnistää maanantaina. Kuitenkin sitä edeltävänä päivänä eli sunnuntaina kun mieheni kävi luonani, niin mieleeni tuli voimakkaana ajatus, että lapsi on poika ja se syntyy silloin sunnuntaina. Sanoin sen miehellenikin, että jotenkin vain tiedän, että poika on tulossa ja että se syntyy vielä sinä päivänä. Niin sitten kävi, että lapsen sydänäänet romahtivat äkillisesti, niin että minulle piti tehdä hätäsektio vielä sunnuntain puolella ja lapsi todella oli poika.
Selittäkää joku mulle yks todella outo, ei ehkä yliluonnollinen asia. Miksi kaikki kertoo enneunistaan, aavistuksistaan, yms. vasta sitten kun se ennakoitu tapahtuma on tapahtunut? Miksi ei kerrota näistä etukäteen? Toinen, että miksi henget eivät ilmesty kun paikalla on puoluettomia todistajia? Onko ne ujoja?
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää joku mulle yks todella outo, ei ehkä yliluonnollinen asia. Miksi kaikki kertoo enneunistaan, aavistuksistaan, yms. vasta sitten kun se ennakoitu tapahtuma on tapahtunut? Miksi ei kerrota näistä etukäteen? Toinen, että miksi henget eivät ilmesty kun paikalla on puoluettomia todistajia? Onko ne ujoja?
Onko noin kuten kerrot?
Mitä tämä tarkoittaa????[/quote] Unia on kolmesta lähteestä: Jumalasta, demoneilta eli pimeältä puolelta sekä ihmisen omasta alutajunnasta.[/quote]
Mitään demoneja ei ole olemassa.[/quote]
Eikä jumalaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin teini, asuttiin omakotitalossa. Meillä oli koira. Koiramme paras kamu asui ihan naapurissa.
Nuo kaksi oli kuin "paita ja peppu". Ne oli suunnilleen samaa ikä- ja kokoluokkaa, samanlainen temperamentti ja jopa ulkoisesti samanlaisia keskikokoisia pystykorvia.
Ne temmelsi yhdessä kummassakin pihassa, ja yleensä se meni niin, että naapurin koira "pääsi irti" ja juoksi suorinta tietä meidän olkkarin ikkunan eteen houkuttelemaan leikkitoveriaan ulos. Meidän olkkarin yksi ikkuna oli sellainen hyvin matalalta alkava ja korkea. Meidän koira ryntäsi heti ikkunan eteen hihkumaan kaverilleen ja sitten päästettiin se ulos temmeltään. Ikkunan kumpikin puoli oli aina koirankorkeudelta täynnä kirsun ja tassunjälkiä.naapurinkoira sairastui äkillisesti ja vakavasti 12- vuotiaana. Meidän koira alkoi äkkiä eräänä aamupäivänä sydäntäsärkevän, kammottavan, "inhimillisellä tavalla" epäinhimillisen ulinan.
Myöhemmin kuultiin naapureilta, että heidän koiralleen annettiin juuri tuohon aikaan eutanasiapiikki. Jotenkin yliluonnollista, että meidän koira vaistosi tapahtuman.
Koira kuitenkin nökötti ikkunan ääressä surkeana muutaman kuukauden kunnes ymmärsi, että leikkikaveri ei enää tule. Sitten se toipui ja ei enää piitannut ikkunasta.
Sitten sekin vanheni ja yhtenä iltapäivänä se sai jonkun kohtauksen eli ikään kuin jalat ei kantaneet kovin hyvin. Varattiin eläinlääkäriltä hätäaika, jonka saatiin vasta aikaisin seuraavana aamuna. Koiramme oli ollut vasta puoli vuotta sitten tarkastuksessa ja eläinlääkäri oli kehunut että harvinaisen hyväkuntoinen ja pirteä "tervaskanto".
Mutta nyt sitten ihan yllättäen, hän alkoi hoiperrella ja lyyhistyi lopulta makaamaan patjalleen, ei jaksanut syödä, eikä juoda tai edes pitää silmiään auki. Laskettiin yöllä hänen vieressään tunteja siihen, että eläinlääkäri tulee.
Äkkiä hän heräsi horteestaan ja raahautui määrätietoisesti olkkarin ikkunan ääreen, katsoi pimeään, heilutti hieman häntäänsä ja inahteli ja vingahteli kuin ilahtuneena. Sitten hän horjahti lattialle, jäi makaan ja kuoli.
Äiti sanoi, että se oli varmaan naapurin koira joka tuli noutamaan ystävänsä autuaammille leikkikentille. Että siellä ne nyt leikkivät yhdessä.No voi lässynlässyn tätä koiralätinää. Yäk.
Lässyn lää itsellesi, mene hoitoon jos koirat noin risoo !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaisin joskus lukeneeni että jos kuollut ystävä / sukulainen vierailee unissa niin se tarkoittaa sitä että tuo menehtynyt henkilö yrittää ottaa yhteyttä henkimaailmasta.
Vastikään menehtynyt ystäväni vieraili unessani, kiitti ystävyydestäni ja vilkutti minulle. Hän jäi junaan joka jatkoi matkaansa ja minä jäin asemalle katsomaan kun juna poistui näkyvistä. Unen jälkeen oli varsin ahdistunut olo, mutta toisaalta helpottunut enkä tuon unen jälkeen ole enää nähnyt hänestä muita unia.Olen nähnyt unen i.t.semurhan tehneestä isästäni.
Isä katseli minua liekkimerestä..jonka oletan olleen h.elvetti.
Mitä tämä tarkoittaa????Unia on kolmesta lähteestä: Jumalasta, demoneilta eli pimeältä puolelta sekä ihmisen omasta alutajunnasta.
Mitään demoneja ei ole olemassa.
Jep. Demonit eivät ole mitään eri ulottuvuuksissa lymyileviä entiteettejä, mutta ihminen itsessään voi olla "demoninen", mikä liittyy vaikkapa psykopatiaan ja yleensäkin mielisairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko noin kuten kerrot?
En tiedä. Siksi kysyn. Sellaisen vaikutelman olen saanut.
Miljoonat ihmiset näkee miljoonia unia 365 yötä
Jotkut jää mieleen niistä ja joku jopa toteutuukin vähän sinnepäin
Harvoin käy niin että sama tyyppi näkee putkeen unia mitkä toteutuu peräkkän ja juuri niin kuin unessa.
Ihmisaivot ennestelee noin yleensä lyhyttä pätkää todella hienosti esim tennispallon kaaren jne
Kun sain vakavan sairauskohtauksen en heti älynnyt soittaa ambulanssia. Yhtäkkiä kuulin jo edesmenneen äitini sanovan korvaani: "Nyt on kiire". Tajusin soittaa lanssin ja selvisin hengissä aortan repeämisestä. Meni elämässä palikat uusiksi, mutta en koskaan unohda, miten pelastuin. Olen kertonut tarinan, toiset uskoo, jotkut ei. Minä uskon vakaasti, että äitini pelasti ja tälle on joku tarkoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän nelikerroksisessa kerrostalossa hissi kulkee välillä itsekseen. Asuntoni on hissin vieressä ylimmässä kerroksessa ja kuulen kun hissi liikkuu. Joskus katson ovisilmästä hissin huristellessa ylimpään kerrokseen (olen kerrostalokyttääjä, heh), mutta ketään ei nouse hissistä. Voihan tuo johtua jostakin sähköviastakin tms. tai lapset painelee nappeja, mutta kun tuota tapahtuu melkein päivittäin ja olen asunut tässä asunnossa kolmisen vuotta. Talo on rakennettu 1997, mutta tontti on kuulunut aikoinaan lähistöllä sijaitsevalle mielisairaalalle.
Noihan älykkäät hissit tekevät: laskeskelevat mistä kerroksesta todennäköisesti tulee seuraava keikka ja ajavat sinne
Tietääkö hissi, että kuutoskerroksesta lähdetään aina seitsemältä aamulla jne? Siskon talossa hissi meni ensin aina kellarikerrokseen odottelemaan ja sitä taidettiin muuttaa, koska harvoin kukaan sieltä oli lähdössä.
Nainen-64 kirjoitti:
Kun sain vakavan sairauskohtauksen en heti älynnyt soittaa ambulanssia. Yhtäkkiä kuulin jo edesmenneen äitini sanovan korvaani: "Nyt on kiire". Tajusin soittaa lanssin ja selvisin hengissä aortan repeämisestä. Meni elämässä palikat uusiksi, mutta en koskaan unohda, miten pelastuin. Olen kertonut tarinan, toiset uskoo, jotkut ei. Minä uskon vakaasti, että äitini pelasti ja tälle on joku tarkoitus.
Koskettava viesti. Kyllä uskon, että noin tapahtui. Äitisi näki, että olit vaarassa
Kun mun vanhemmat eros niin se asunto mihin äidin kanssa muutettiin, se oli varsinainen kauhukammio. Äiti näki makkarin ovella hahmon jolle jutteli pitkään kun luuli minuksi ja sitte se vaan hävis ja äiti tajus etten ole edes kotona. Mä kävin yöllä vessassa ja joku paino ulkopuolelta ovea kiinni kun koetin poistua, huusin että mitä vit""ua ja äiti heräs mun huutoon jolloin se paino hävis ja lensin oven mukana turvalleni eteiseen. Äidillä oli lempivyö, semmoinen ruskea jossa oli iso kotkasolki ja yhtenä aamuna ku äiti puki farkkuja niin se tajus, että koko vyö on kadonnut!
Ja sitten kerran kun meillä oli ollut saunavuoro ja tultiin takas kotiin niin joka huoneessa oli valot päällä ja parvekkeen ovi apposen auki.
Syysnosto.