Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3731)
Miun veli oli erakoitunut, asui maalla huonokuntoisessa talossa yksin ja myös kuoli sinne,omaan sänkyynsä.. Veljen kuoltua mie olin siellä siivoilemassa, äidillä heikko sydän ja isällä heikko selkä niin miun vastuullehan se jä. Veljellä oli keittiössä radio ja koetin kuunnella Radio Rockia mutta kääntyi Ylen puhekanavalle vaan koko ajan, oli aika creepyä ja lopulta pistin koko radion kiinni. Sitten mikro rupes morsettamaan, sieltä kuului semmoista koputusta ja siinä vaiheessa mietin että eiköhän tämä ollut nyt tässä, keräsin kamat ja poistuin rivakasti. Myöhemmin isä oli käynyt siellä ja eteisessä oli tullut tupakan savu vastaan. Ei siis haju vaan savu ja sehän ei kauan ilmassa leiju, isä oli sitten luullut että joku on talossa ja käynyt läpi joka nurkan.
Uskon, että veli on jäänyt sinne haahuilemaan. Jumiin särkyneiden unelmien kanssa. Piti hommata tyttöystävä ja perustaa oma firma, mutta kuolikin pissapullo ja tuhkakuppi vieressään 40vuotiaana.
Se että tv:n kautta viestitellään. Paitsi ei yliluonnollista. Jotkut nähneet vaivaa paljon.
Kokeillaan toista.
Pieni vinkulelu tuli joskus itsestään päälle keskellä yötä.
Asumme omakotitalossa ihan kaupungin laidalla ja tontti rajoittuu metsään. Päästän aina iltaisin koiran vielä pihalle ja jään siihen kuistille sitä odottamaan. Koiraa odottaessa kuului tikan koputusta metsän lahopuusta, jossa olen sen samaisen tikan ennenkin nähnyt. Katselin tikkaa ja odottelin koiraa takaisin. Yhtäkkiä tikka lensi puusta pyykkinarulle ihan siihen minun lähelle ja suorastaan katsoi minua silmiin. Ajattelin, että tämä taitaa olla minun isäni, joka aina silloin tällöin muistuttaa olemassaolostaan milloin minkäkin eläimen hahmossa. Tämä tikka on nyt viime vuodet elänyt meidän pihapiirissä ja on jotenkin sellainen tunne, että se seuraa tarkasti pihan tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sellainen pattereilla toimiva tuikkukynttilä ikkunan välissä olevassa kynttilätelineessä. Ajattelin eilen illalla että pitääpä avata se ikkunaruutu että saan sen otettua sieltä ja tsekattua onko vielä patterissa virtaa. En kuitenkaan jaksanut tehdä sitä heti koska se ikkunaruutu on niin suuri ja työläs avata.
No tänään ajattelin sen tehdä ja kun katsoin ikkunaa, ihmettelin että eihän se kynttilä ollutkaan siinä kynttilätelineessä enää. Ajattelin että avasinko muka sittenkin eilen ikkunan? Mutta se kynttilä olikin sen telineen vieressä pudonneena. Se vaan ettei se ole voinut mitenkään pudota siitä, se kuitenkin oli sellaisessa syvennyksessä siellä telineessä, että se pitää nostaa ylös siitä. Voihan ikkunoiden välissä vähän vetää, mutta saa aikamoinen tuuli olla että se nousee sieltä telineestä ylös. Eikä kissatkaan pääse käsiksi sinne kun kerran ikkuna on kiinni. Olen tässä miettinyt jotain järkevää selitystä sille, esimerkiksi jos se patteri olisi poksahtanut, mutta kun sekin on ihan ehjän näköinen.
Olet ehkä käynyt unissasi avaamassa ikkunan ja kopeloimassa kynttilää. Kun kerran asia oli mielessäsi.
Kyllä sitä säpsähtää hereille, kun vaatekaapin sisällä oleva liiketunnistimella toimiva lamppu syttyy itseksiin! Kaapin ovi oli kiinni eikä sisällä mikään vaatekappale ollut tipahtanut henkarista. Myöskään ei ollut akun lataus loppunut. Jaiks!
Vierailija kirjoitti:
Miun veli oli erakoitunut, asui maalla huonokuntoisessa talossa yksin ja myös kuoli sinne,omaan sänkyynsä.. Veljen kuoltua mie olin siellä siivoilemassa, äidillä heikko sydän ja isällä heikko selkä niin miun vastuullehan se jä. Veljellä oli keittiössä radio ja koetin kuunnella Radio Rockia mutta kääntyi Ylen puhekanavalle vaan koko ajan, oli aika creepyä ja lopulta pistin koko radion kiinni. Sitten mikro rupes morsettamaan, sieltä kuului semmoista koputusta ja siinä vaiheessa mietin että eiköhän tämä ollut nyt tässä, keräsin kamat ja poistuin rivakasti. Myöhemmin isä oli käynyt siellä ja eteisessä oli tullut tupakan savu vastaan. Ei siis haju vaan savu ja sehän ei kauan ilmassa leiju, isä oli sitten luullut että joku on talossa ja käynyt läpi joka nurkan.
Uskon, että veli on jäänyt sinne haahuilemaan. Jumiin särkyneiden unelmien kanssa. Piti hommata tyttöystävä ja perustaa oma firma, mutta kuolikin pissapullo ja tuhkakuppi vieressään 40vuotiaana.
Uskon näihin juttuihin sen perusteella, mitä olen kokenut vanhempieni kuoleman jälkeen. Äiti oli ahkera tv:n katsoja ja hänen kuolemansa jälkeen tv meni itsekseen päälle silloin tällöin muutaman kuukauden ajan. Isän kuoltua asunnossa kuului jonkin aikaa hänen askeliaan.
PerähuoneenKoputtaja kirjoitti:
Jos kohtaatte kummituksia niin suhtautukaa niihin kuin toiseen ihmiseen. Kysykää että "mitä haluat?". Sille voi myös sanoa että "mene pois". Jos niille lähettää positiivisia ajatuksia ja positiivista energiaa, ne menevät pois tyytyväisinä. Näin ovat viisaat sanoneet.
Tunsin kerran kylmän kuin kuoleman henkäyksen poskeani vasten ja sanoin että vain pyytettömän rakkauden edustajat on tervetulleita, ja tunsin kuinka hönkijä häipyi. En keskustele paholaisen kaverien kanssa. Sukulaisten vierailuja on ollut muutama ja kerran naapurin ukko kävi pyörähtämässä valopallona, olin talon ainoa hänelle kohtelias ihminen ja kuoli yksinäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se oli niinkuin ajattelit, pikkuisesi. Itse olen kokenut ruumiista irtaantumisen ja silloin oli myös läsnä tuollainen pallo.
Nuo valopallot ovat häiriöitä silmän verenkierrossa. Oikeasti tuollaisia ei ole olemassa.
Selitäpä sitten tieteellisesti, miten kaksi ihmistä näkee samanvärisen pallon samaan aikaan katonrajassa leijumassa täysin pimeässä huoneessa?
Tulin kaupasta ulos, ja lähdin köpöttelemään muutaman askeleen kotia kohti, kun ääni päässäni sanoi "mene pidempää reittiä". Noh, why not. Jonkun matkaa käveltyäni huomasin maassa kympin setelin.
Näin enneunen prinsessa Dianan kuolemasta noin kolme viikkoa ennen kuin se tapahtui. En tietenkään tajunnut, että uni tarkoitti juuri häntä. Unessani pitkälle vaalealle naiselle tapahtui jotain peruuttamattoman kamalaa ja tiesin sen tarkoittavan henkilön kuolemaa. Unen nähtyäni minua ahdisti monta päivää, koska pelkäsin, että henkilö oli eräs läheiseni. Lisäksi unessa oli symboleja, jotka viittasivat kuninkaalliseen henkilöön. Tietysti en tajunnut noita seikkoja silloin, vaan vasta myöhemmin.
Mulle kävi kesällä hassusti kun olin viihteellä festareiden ulkopuolella. Olin ottanut pari liikaa (no näin ei pitäisi tehdä!) ja soitin työnantajalle, että olo on vähän huono (no ei ollut) ja en tiedä pääsenkö seuraavana päivänä töihin. Pomo sitten sanoi, että soita huomenna uudestaan ja kerro sitten vointi.
Kävi niin, että iski päälle oikein kunnon flunssa seuraavana päivänä. Korona. Olin pari viikkoa ihan pois kuvioista, mutta työnantajan onni oli, että tuolle ajalle olin varannut matkaa varten. No matkahan toki peruuntui.
Tuohan nyt on sattumaa, mutta on sekin mitä kävi pari viikkoa sitten. Sanoin miehelle vitsillä, että hammas irtoaa. En tiedä mistä sen keksin. Ei ollut mitään hampaita huonosti. Kun myöhemmin päivällä söin pitsaa niin silloin hammas lähti irti, ilman etukäteisvaroituksia.
Oli sama hammas joka oltiin aiemmin juurihoidettu ja paikattu. Aiemmin olin nähnyt unta, että jostain hampaasta vasemmalta puolelta suuta lohkeaa pala. Säikähdin tietysti hammasunta, koska ne merkitsevät usein kuolemaa. Kukaan ei kuitenkaan kuollut, mutta viikkoa myöhemmin hampaasta lohkesi pala, vasemmalta puolelta suusta kulmasta kuten unessa.
Aiemmin näin enneunia, mutta nämä ovat mystisiä. Kummallisia sattumia vähintään kun en ole tuntenut mitään fyysistä kipua tai tuntemusta. Tuo korona saattoi olla ihan karmaa kun olin saikuttamassa festareiden takia :D
Tämä ketju vahvistaa sen teorian, että useat yliluonnollisiksi tulkitut havainnot ovat ihmisen mielen persoonallinen tuote. Kaikki eivät kokisi samaa havaintoa yliluonnolliseksi. Jos nitisevä keinu sanoo jotakin tai tikka on kuollut isä tai unessa ollut vaalea nainen kohta kuoleva diana, niin kyllä nämä ovat ihan sen ihmisen omia tulkintoja, eikä mitään yliluonnollisia kokemuksia. Nuorilla on usein tällaista, että hakemalla haetaan jotain jännää elämään ja sitten kehitellään vaikka mitä. Sitten se loppuu, kun huomaa, että mitään kauhean jännää ei oikeasti elämässä tapahdu. Se miksi, joillakin sitten jää tässä asiassa ikäänkuin nuoruus päälle, johtuu mielestäni joko syrjäytymisestä, heikoimmin koulutetut uskovat helpommin myös salaliittoteorioihin, tai siitä, että ihmisen todellisuuden taju on jotenkin alentunut jonkun trauman seuraksena. Jos on nähnyt esimerkiksi paljon kuolemaa, pystymättä sitä käsittelemään järkevästi, voi sen seurauksena olla tarve saada yhteyttä näihin kuolleisiin ihmisiin. Silloin ihminen ikäänkuin kieltää totaalisen kuoleman ja sen sijaan, että ymmärtäisi ja hyväksyisi kuoleman lopullisuuden, hakee todisteita siitä, että nämä ihmiset eivät ihan lopulllisesti ole poissa. Ihan julkisuudessakin on esimerkkejä tällaisista tapauksista. Heillä on paljon seuraajia ja ympärille on kehkeytynyt eräänlainen lahko, jossa samoin ajattelevat tukevat toisiaan. Kaikissa uskonnoissa on samoja piirteitä ja kuoleman kieltämistä ja uskoa yliluonnollisiin. Ihan samaan tapaan vahvasti uskovat ylläpitävät sen avulla suojamekanismejaan. Kaikilla on kuitenkin oikeus uskoa. Hyväksyn kaiken enkä halveksu ketään. Kaikki uskominen on samanarvoista ja sillä on ihmiselle jokin funktio. Avasin nyt vain vähän tätä psyykkistä taustaa tässä.
Tässä yhtenä tuulisena, sateisena aamuna lähdin viemään lasta päiväkotiin, ja tyrmistyksekseni huomasin, että automme (nelisen vuotta vanha diesel-farmari) kaikki ikkunat olivat auki puoleen väliin asti, ja vettä oli joka paikassa auton sisällä.
En pidä tätä "yliluonnollisena" juttuna, mutta todella outona tapauksena. Ikkunat olivat takuulla kiinni edellisiltana, kun lukitsin auton ovet, koska jo silloin satoi, kun tulimme kyläilemästä kotiin. En tiedä, voisiko vaikka jokin sähköhäiriö aiheuttaa tuollaista - tosin sähköikkunat eivät toimi, kun virrat on sammutettu ja keskuslukitus päällä.
Kesti muuten hetki kuivatella penkit, kun ilma oli edelleen erittäin sateinen ja kostea seuraavankin päivän.
Vuosikymmenet sitten kuulimme (äiti ja lapset) miten joku astui portaille, otti avaimet taskusta ja avasi oven. Kuulimme myös askeleet eteisestä. Kukaan ei tullut, isä saapui noin vartin kuluttua, jolloin äänet toistuivat.
Tämä nyt vaan on erikoinen sattuma, mutta paikallisen maatalon isäntä kuoli kesällä, ja samoihin aikoihin talon pihakuusi katkesi puolesta välistä poikki.
Yleensä myrsky kaataa kuusen juurineen päivineen.
Ludwig Kübler kirjoitti:
Teininä nukuin vanhemmilta salaa siskoni kanssa samassa sängyssä. Heräsin yöllä ja huomasin, että siskoni piti meisselistäni kiinni. Kun siskoni huomasi että heräsin, hän antoi minulle käteen vedon. Sen jälkeen sisko nosti peiton pois ja elehti kädellään että mene nyt pesemään siemennesteet pois. Nousin ylös ja lähdin kohti vessaa. Vessa oli vanhempieni makuuhuoneen vieressä, jonne katsoin ohikävellessä ja näin äitini ja isäni nussivan. Hätääntyneenä katsoin taakseni ja näin siskoni, joka nauroi äänettömästi ja tuli itsekin kanssani vessaan. Aamulla tästä ei puhuttu.
Oliko teillä pitkäänkin insestinen suhde?
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt vaan on erikoinen sattuma, mutta paikallisen maatalon isäntä kuoli kesällä, ja samoihin aikoihin talon pihakuusi katkesi puolesta välistä poikki.
Yleensä myrsky kaataa kuusen juurineen päivineen.
Entisaikaan oli hyvin yleinen uskomus, että jos talon isäntä tai emäntä kuolee, puu kaatuu tai katkeaa.
EI ole olemassa "yliluonnollista". Kaikki, mitä voi tapahtua, on luonnollista.