Miksi et ole tullut uskoon?
Olen 30+ nainen ja yrittänyt jo muutaman vuoden tulla uskoon, ts. ottaa Jeesuksen vastaan mutta siitä ei ole tullut mitään :/ Ja epäilen että siitä ei koskaan tulekaan, koska en hyväksy kristinuskon helvettiä, joka kuvataan Raamatussa ikuiseksi tulimereksi. Mielestäni kaikki muu kristinuskossa on ok mutta sitä näkemystä en pysty hyväksymään...Olen yrittänyt kaikkeni mutta kun ei niin ei. Jos täällä on uskosta luopuneita/joku joka on yrittänyt tuloksetta tulla uskoon niin haluaisin kuulla, mihin uskoontulo/uskossa eläminen on lopulta kaatunut? Iskikö kyllästyminen, epäusko vai liian tiukat säännöt? Saa jakaa kokemuksia!
Kommentit (91)
Sama täällä ap, haluaisin kiihkeästi tulla uskoon mutta ei vaan onnistu ei...En tiedä mistä kiikastaa, mutta kun uskoa ei tule niin ei sitä väkisin pysty synnyttämään
Miksi kommenttini poistettiin? Kerroin että Jumala ja uskonto on eri asioita yms.
Minusta olisi aivan ihanaa heittäytyä jonkin toisen huomaan, jonkun joka rakastaa ja hyväksyy muitta mutkitta. Valitettavasti järki sanoo että olen ihan itse vastuussa omista tekemisistäni eikä kukaan toimita ihmeitä elämääni, vaikka kuinka pyytelisin. Joten ei onnistu, ihan itse saan elämäni järjestellä.
En halua tulla Uskoon ja olen sitäpaitsi heteromies. Oishan se vähän homoa Uskoon tulla, enkä tykkää muutenkaan peppuseksistä.
Kristin usko ei ole ainoa tie Jumalan luokse.
Etsi ja sinä löydät.
Et ulkopuoleltasi vaan sisältäsi.
Minä uskon Koffin kolmoseen,taivaan ja maan juomaan.Joka kihisi pyhissä maltaissa,syntyi Koffin tehtailla,kurkkuun kaadettiin,kustiin ja naurettiin.Nousi kolmantena päivänä yrjönä ylös.Seisoo kaikkivaltiaan kauppiaan oikealla puolella ja on tuleva ravitsemaan janoisia ja juoppoja iankaikkisesti!!
ETPP kirjoitti:
Kristin usko ei ole ainoa tie Jumalan luokse.
Etsi ja sinä löydät.
Et ulkopuoleltasi vaan sisältäsi.
Se on ainoa tie Jeesuksen luokse.
Se on varmaaan siiinä etttä mä en olee koskaaan ollut niin fiksu etttä oliisin uhannut maaailman "oikeudenmukaisuuuutta" niiin että nytt tuliiisi pyyytäää niiitä syylllisyydentuntooa anteeeksi jumalalta.
Menninkäiset ja maahiset on uskottavampia kuin joku jeesus tai jumala. Miksi pakottaa itseään johonkin lahkoon?
Itse olen enemmänkin poistunut uskosta. Olin isonen, todella aktiivinen seurakuntanuori, luin Raamatun pari kertaa läpi, pidin rukous- ja lukupiirejä, kävin gospelfestareilla ja rukoilin paljon. Uskoin ihan todella.
Ajan kanssa koko touhu on alkanut tuntua lähinnä hölmöltä. Uskonnon ja uskon nimissä on tehty niin paljon pahaa, ettei mitään järkeä. Kirkot ovat lähinnä rahankeruu- ja paheksumiskerhoja. Uskontoja on monia, miksi juuri se olisi oikea, jonka vaikutuspiiriin minä olen sattunut syntymään? Paljon muutakin on toki tapahtunut, jonka myötä ajatusmaailmani on kovasti muuttunut. Ja nyt koen olevani vapaa.
Ei todellaan ole ainoa tie. Ja nyt puhutaan Jumalasta ei Jeesuksesta.
Edes papit eivät ymmärrä raamutun ja Jeesuksen sanomaa. Siksi erosin kirkosta jo 80-luvulla.
Ehkä sinulle se on oikea tie,vierailija, mutta muille teitä on useita.
Siksi, koska kristinusko on mielestäni paitsi täysin epäuskottava, myös todella vastenmielinen uskonto.
Vierailija kirjoitti:
Minä uskon Koffin kolmoseen,taivaan ja maan juomaan.Joka kihisi pyhissä maltaissa,syntyi Koffin tehtailla,kurkkuun kaadettiin,kustiin ja naurettiin.Nousi kolmantena päivänä yrjönä ylös.Seisoo kaikkivaltiaan kauppiaan oikealla puolella ja on tuleva ravitsemaan janoisia ja juoppoja iankaikkisesti!!
Hienoa Pirjo. Löysitkö tämmöisen hassun t-paidan Tuurin Kyläkaupasta?
Erosin kirkosta homma alkoi mennä hunningolle, naispappeus.
Sen jälkeen kirkon touhu on mennyt koko ajan vaan huonommaksi sateenkaari ja hom€steluksi ja muuksi riettailuksi.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla liian vastuullinen ihminen heittääkseni kaikki syntini jonkun toisen kannettavaksi. Ja on tullut myös luettua kaikenlaista muutakin kuin raamattua.
Mikä siitä muusta lukemastasi teki uskottavaa?
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kirkon touhu on mennyt koko ajan vaan huonommaksi sateenkaari ja hom€steluksi ja muuksi riettailuksi.
No tällähän ei ole mitään tekemistä uskon kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen enemmänkin poistunut uskosta. Olin isonen, todella aktiivinen seurakuntanuori, luin Raamatun pari kertaa läpi, pidin rukous- ja lukupiirejä, kävin gospelfestareilla ja rukoilin paljon. Uskoin ihan todella.
Ajan kanssa koko touhu on alkanut tuntua lähinnä hölmöltä. Uskonnon ja uskon nimissä on tehty niin paljon pahaa, ettei mitään järkeä. Kirkot ovat lähinnä rahankeruu- ja paheksumiskerhoja. Uskontoja on monia, miksi juuri se olisi oikea, jonka vaikutuspiiriin minä olen sattunut syntymään? Paljon muutakin on toki tapahtunut, jonka myötä ajatusmaailmani on kovasti muuttunut. Ja nyt koen olevani vapaa.
Ei usko Jeesukseen ole mitään mitä kuvailit tuossa. Se on suhde, kahden keskeinen suhde.
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksi kirkko. Tervetuloa. Tervetuloa Jumalan Jeesuksen gloorian.
ETPP kirjoitti:
Ei todellaan ole ainoa tie. Ja nyt puhutaan Jumalasta ei Jeesuksesta.
Edes papit eivät ymmärrä raamutun ja Jeesuksen sanomaa. Siksi erosin kirkosta jo 80-luvulla.
Ehkä sinulle se on oikea tie,vierailija, mutta muille teitä on useita.
Kyllä minä tiedän, että teitä on monia. Tarkoitit varmaan suomalaiset papit ja kirkko joka on ollut tuuliajoilla jo kauan :)
Taivas ja helvetti ovat omassa sydämessä (päässä). Ei ole kuolemanjälkeisiä olotiloja. Siinä vaan pötkötetään maatumassa tai tuhka tuulen vietävänä.