Kertokaa, miten olette päässeet puhelinmyyjästä eroon!
Kommentit (101)
Sanon vaan, että ei kiinnosta. Ei tarvii mitään muuta sanoa. Jos yrittää vielä jotain, toistan saman. Siihen loppuu puhelu aina.
Minulle ei soittele puhelinmyyjät. Olen tehnyt suoramarkkinointieston. Joskus vakuutusyhtiöstä, puhelinoperaattorilta tai sähköyhtiöltä on tullut joku soitto (siis he ovat käyneet asiakkaitaan läpi) ja kuittaan ne vain sillä, että olen tyytyväinen nykytilanteeseen, näin haluan jatkaa enkä sovi puhelimessa mitään enkä halua sähköpostia.
Puhelin äänettömällä, vain tekstiviestit läpi.
1. Numeroni on salainen.
2. En osallistu mihinkään kilpailuihin ja arpajaisiin, joihin pitäisi antaa puhelinnumero.
3. Jos tilaan jotain, en koskaan ruksi kohtaa jossa kysytään, saako yhteystietojani käyttää muuhun tarkoitukseen (= markkinointiin)
4. Varmuuden vuoksi minulla on myös markkinointikielto.
5. Jos myyjä kuitenkin pääsisi läpi, vastaisin välittömästi etten osta puhelinmyynnistä mitään, kiitos hei ja puhelu poikki.
6. Jos hän soittaisi uudestaan, sanoisin että haluan tietoni välittömästi pois heidän tietokannastaan tai olen yhteydessä tietosuojavaltuutettuun, koska he rikkovat GDPR:ää.
Minulle soitteli jatkuvasti puhelinmyyjä, joka aloitti aina puhelun kysymällä onko se ja se puhelimessa. Kysyi kyllä minua, mutta esitin hämmentynyttä ja sanoin, että en ole tuon niminen henkilö ja kerroin sen sijaan keksityn nimen. Soittelu loppui, kun sitkeästi vain en ollut koskaan se kysytty henkilö.
Elisan kyrväkkeet soittelivat 3kk välein ja meni hermot.
Huusin puhelimeen, että lopettakaa p erkele se soittelu ja löin luurin korvaan.
Ei ole 2 vuoteen tullut soittoja.
Jos vahingossa vastaan niin sanon heti alkuun "ei kiitos" ja puhelu kiinni.
Kiitos ei hyvää päivänjatkoa ja luuri kiinni.
En ole koskaan ollut eroa vaativassa liitossa puhelinmyyjien kanssa. Mutta yleensä sanon vain että en ole kiinostunut ja heippa.
Prepaid liittymä eikä ole kukaan puhelinmyyjä sen jälkeen vienyt mielenrauhaani . Numeroa ei kannata laittaa joka paikkaan ettei mainostajat saa sitä selville .
Suoramarkkinointikiellolla! Yksinkertaista, eikö totta?
Mulla on puhelimessa sellainen punainen luurin kuva, joka tulee näkyviin, kun joku soittaa. Siitä painamalla joko ennen vastaamista tai viimeistään soittajan esiteltyä itsensä pääsee eroon kenestä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Suoramarkkinointikiellolla! Yksinkertaista, eikö totta?
Ei ole totta. Suoramarkkinointikielto ei estä kaikkea puhelinmyyntiä.
Tein digi- ja väestörekisteriin (tai mikä se virallinen nimi onkaan) tietojenluovutuskiellon. Sen jälkeen loppui myyntipuhelut kuin seinään. En toki myöskään jakele omaa numeroani minne sattuu.
Alan juttelemaan muista asioista.
Jos myydään sähkökäyttöistä partakonetta, niin sanon, että iho ei kestä. Ja toisinpäin jos kaupataan partahöylää.
Jos kaupataan pikkuhousuja, niin ilmoitan, että käytän pitkiä kalsareita, ja taas sen mukaan mitä kaupataan.
Silloin kun kaupattiin sanomalehtiä, niin ilmoitin että olen sokea. Tämän voisi ottaa uudestaankin käyttöön.
Kun Elisa on kaupannut kanavapakettia, niin olen sanonut että ei ole telkkaria.
Tässä on kivaa sen kuulosteleminen, miten puhelinmyyjä jatkaa, kun ikäänkuin vedän maton jalkojen alta.
Vierailija kirjoitti:
Jos myydään sähkökäyttöistä partakonetta, niin sanon, että iho ei kestä. Ja toisinpäin jos kaupataan partahöylää.
Jos kaupataan pikkuhousuja, niin ilmoitan, että käytän pitkiä kalsareita, ja taas sen mukaan mitä kaupataan.
Silloin kun kaupattiin sanomalehtiä, niin ilmoitin että olen sokea. Tämän voisi ottaa uudestaankin käyttöön.
Kun Elisa on kaupannut kanavapakettia, niin olen sanonut että ei ole telkkaria.
Tässä on kivaa sen kuulosteleminen, miten puhelinmyyjä jatkaa, kun ikäänkuin vedän maton jalkojen alta.
Kanavapaketin osalta vastaisin välittömästi, että sehän ei ole mikään ongelma, koska meidän kanavapakettiamme voi katso millä tahansa päätelaitteella.
Nykyään kun vaaditaan jälkivahvistus, teen aina kaupat, mutta jätän vahvistuksen tekemättä.
"Kiitos, en ole kiinnostunut", ja laitan puhelimen kiinni. Ihan siis samantien tuon sanon kun on esitellyt itsensä. Ne jotka eivät esittele, saavat luurin korvaan ihan samantien.