Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole tullut uskoon?

agnostikko
05.04.2019 |

Olen 30+ nainen ja yrittänyt jo muutaman vuoden tulla uskoon, ts. ottaa Jeesuksen vastaan mutta siitä ei ole tullut mitään :/ Ja epäilen että siitä ei koskaan tulekaan, koska en hyväksy kristinuskon helvettiä, joka kuvataan Raamatussa ikuiseksi tulimereksi. Mielestäni kaikki muu kristinuskossa on ok mutta sitä näkemystä en pysty hyväksymään...Olen yrittänyt kaikkeni mutta kun ei niin ei. Jos täällä on uskosta luopuneita/joku joka on yrittänyt tuloksetta tulla uskoon niin haluaisin kuulla, mihin uskoontulo/uskossa eläminen on lopulta kaatunut? Iskikö kyllästyminen, epäusko vai liian tiukat säännöt? Saa jakaa kokemuksia!

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ei vttu vaan onnistu millää!

Ei tule ni ei tule.

Vierailija
2/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen heti uskoon kun näen Jeesuksen :) Sitä ennen en usko! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko satuolentoihin. Onhan ne kaikki ihan viihdyttäviä mutta kun ne on vain satuja.

Vierailija
4/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon heti kun hän johdattaa minut junan alle.

Vierailija
5/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla muitakin ongelmia.. ite uskiskulttuurin kasvaneena uskoin aina että jumala lopulta näyttää itsensä ja sitten mä uskon siihen. Mutta ei, ilmeisesti olis vaan pitänyt uskoa. Aloin vasta sen jälkeen miettiä miten paskoja ideoita kristinuskossa on kun tajusin ei sitä ilmestystä tule.

Vierailija
6/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko lähtee aina juoksemaan karkuun kun yritän tulla :(

Vierailija
7/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei uskoon tulla tai uskosta luovuta. Uskoon tuleminen tai paremminkin meneminen on matka.

Eka vaihde on tuntea syyllisyyttä synneistä ja pelätä Jumalaa.  Tämä ei ole mikään harrastus vaan matka.

Vierailija
8/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin nuorena "tulla uskoon", se oli sellainen valmis käyttäytymismalli, johon kuului jokin vahva kokemus ja vakaumus. Ei onnistunut, ja järki voitti muutenkin :)

Vierailija
9/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla liian vastuullinen ihminen heittääkseni kaikki syntini jonkun toisen kannettavaksi. Ja on tullut myös luettua kaikenlaista muutakin kuin raamattua.

Vierailija
10/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä joko on tai ei ole.asia kuin asia et pysty pakottamaan itseäsi.

Vierailija
11/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei uskoon tulla tai uskosta luovuta. Uskoon tuleminen tai paremminkin meneminen on matka.

Eka vaihde on tuntea syyllisyyttä synneistä ja pelätä Jumalaa.  Tämä ei ole mikään harrastus vaan matka.

Jesus died for somebody's sins but not mine.

Vierailija
12/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antipsykoottiset pitää järjissään.

Vierailija
13/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska omistan omat aivot joilla osaan myös ajatella.

Vierailija
14/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tästä vielä puuttuisi. Olen silti varmaan viimeinen, joka eroaa kirkosta, koska en maksa veroja Suomeen niin asia on aivan se ja sama.

Vierailija
15/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ettei hyväksy Jumalasta tai hänen teoistaan jotain puolta, ole este sille etteikö voisi tulla uskoon. Roomalaiskirjeen 8. luvun lopussa on luettelo kaikesta mahdollisesta mikä ei voi erottaa ihmistä Jumalan rakkaudesta.  Luettelo sisältää takuulla myös:  "eivätkä omat ajattelumallit voi erottaa meitä..."

Uskoontulossa ei ole kyse siitä että hyväksyisi Jumalan näkemykset kaikesta laidasta laitaan. Me olemme ihmisiä, joiden ajattelu ei yksinkertaisesti ylety sellaiseen. Uusi ymmärrys vasta alkaa uskoontulossa.

Meille on annettu kuva kadotuksesta. Tuskallista kuin liekeissä olo. Se on kuitenkin aivan yksinkertaisesti eroa Jumalasta erossa olemista. Ihminen joka ei halua olla Jumalan kanssa missään tekemisissä, valitsee itse olla erossa Hänestä. Ja tuota olotilaa yritetään sitten kuvata inhimillisin kuvauksin. Yhden teorian mukaan fyysinen kadotus sijaitsi maapallon ytimessä ja onhan siellä oikeasti myös melko kuumaa.

Jumalan kanssa saa kinastella, Hänen kanssaan voi olla eri mieltä, häneltä voi kysyä selvyyttä asioihin. Jumalle saa kiukutella. Kyllä Hän sen kestää. Juuri niin syntyy suhde Jumalan kanssa - pitämällä häneen yhteyttä, on se sitten vaikka nyrkin puimista ja kiukutteluakin. Uskoontulosta alkaa ymmärrys. Kun meihin uskoontulossa tulee sama Henki, jonka voimasta Jeesus nousi kuolleista, se avaa uuden ulottuvuuden.

Vierailija
16/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN oikeeein osaa sanoa uskoonko. Mulla kuoli kavereita kuun olin 7 vuotias. Kylllä siihen uskon ettttä elämä on hauras ja herrkkä, muttta en halua antaaa liikaaa valtaa sillle ajatuksellle.

Vierailija
17/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa perustella alapeukutuksia.

Vierailija
18/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

agnostikko kirjoitti:

ts. ottaa Jeesuksen vastaan.

Lopetin lukemisen tuohon. Kuinka voit hylätä kaikki muut uskonnot edes harkitsematta koko asiaa?

Vierailija
19/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut aiheesta lapsuudenkodissani aivan liikaa. Se oli heillä, ja on edelleen, aivan sairasta suhtautumista muihin

Vierailija
20/91 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin niistä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan