Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et ole tullut uskoon?

agnostikko
05.04.2019 |

Olen 30+ nainen ja yrittänyt jo muutaman vuoden tulla uskoon, ts. ottaa Jeesuksen vastaan mutta siitä ei ole tullut mitään :/ Ja epäilen että siitä ei koskaan tulekaan, koska en hyväksy kristinuskon helvettiä, joka kuvataan Raamatussa ikuiseksi tulimereksi. Mielestäni kaikki muu kristinuskossa on ok mutta sitä näkemystä en pysty hyväksymään...Olen yrittänyt kaikkeni mutta kun ei niin ei. Jos täällä on uskosta luopuneita/joku joka on yrittänyt tuloksetta tulla uskoon niin haluaisin kuulla, mihin uskoontulo/uskossa eläminen on lopulta kaatunut? Iskikö kyllästyminen, epäusko vai liian tiukat säännöt? Saa jakaa kokemuksia!

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

~40 miestä kirjoitti vuosisatojen saatossa kokoon sekavan tarinakokoelman nimeltä raamattu.

Ja nyt minun sitten pitäisi uskoa että nämä raapustukset ovat jumalan sanaa.

Oikeasti? Millä logiikalla ja miksi juuri näiden miesten kynässä oli taikavoimia.

Vierailija
82/91 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle helvetti ei ole niin iso ongelma. Seksin kuuluminen avioliittoon on se iso ongelma, ollut nuoresta asti. Nyt keski-iässä, enkä osaa kuvitella, että jos tapaisin miehen jonka kanssa alamme suhteeseen, meillä ei olisi seksiä ilman avioliittoa.

Silti Jeesus ei antanut vaihtoehtoja, seksi kuuluu vain avioliittoon, ja tuomitsi ihmisten väärät teot. Niin Vanhan Testamentin aikana kuin omana aikanaankin. Eikä laista katoa pieninkään piirto.

Minulle kauhean vaikea asia. Ilman uskoa ajattelisin, että kaksi vapaata ihmistä saa tehdä kuten tahtoo.

Silti haluan uskoa. Muut uskonnot perustuvat siihen miten ihminen pyrkii itse Jumalan luo, kristinuskossa Jumala itse tuli ihmiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se usko on niin siveä mies niin ei se antanut

Vierailija
84/91 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle helvetti ei ole niin iso ongelma. Seksin kuuluminen avioliittoon on se iso ongelma, ollut nuoresta asti. Nyt keski-iässä, enkä osaa kuvitella, että jos tapaisin miehen jonka kanssa alamme suhteeseen, meillä ei olisi seksiä ilman avioliittoa.

Silti Jeesus ei antanut vaihtoehtoja, seksi kuuluu vain avioliittoon, ja tuomitsi ihmisten väärät teot. Niin Vanhan Testamentin aikana kuin omana aikanaankin. Eikä laista katoa pieninkään piirto.

Minulle kauhean vaikea asia. Ilman uskoa ajattelisin, että kaksi vapaata ihmistä saa tehdä kuten tahtoo.

Silti haluan uskoa. Muut uskonnot perustuvat siihen miten ihminen pyrkii itse Jumalan luo, kristinuskossa Jumala itse tuli ihmiseksi.

Ei Jeesus ole seksiä tuominnut, vaan raamatun kirjoittajat ja varsinkin sen tulkitsijat. Suuri ero!

Vierailija
85/91 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ETPP kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Jeesus ole seksiä tuominnut, vaan raamatun kirjoittajat ja varsinkin sen tulkitsijat. Suuri ero!

Saako näitä "pyhiä" kirjoituksia siis uskoa, vai ovatko ne ihan huttua kaikki? Vai onko tämäkin valikoivaa, se mikä sopii agendaan on uskottava ja kaikki mitä saatetaan kritisoida on vain "väärin tulkittu"?

Vierailija
86/91 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Saako näitä "pyhiä" kirjoituksia siis uskoa, vai ovatko ne ihan huttua kaikki? Vai onko tämäkin valikoivaa, se mikä sopii agendaan on uskottava ja kaikki mitä saatetaan kritisoida on vain "väärin tulkittu"?"

Mitään ei pidä uskoa, voi lukea ja koettaa ymmärtää. Kuten sanoin aikaisemmin, jos ei raamattu kolahda on muita teitä, muita mestareita. Maali ns on sama, sinä teet matkan, aivan sama mitä tietä.

Kun pääset perille, ymmärrät muutkin tiet, kuten raamatun tekstit, ei sanallisesti vaan syvemmin.

Jeesus, kuten muutkin mestarit olivat valaistuneita, joten he eivät tuomitse mitään, eikä ketään.

Se on lähtökohta. He ymmärtävät että kaikki eivät ole vielä ns heränneet. 

Vierailija
87/91 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös eräs kolmikymppinen joka on yrittänyt uskoontuloa jo vuosia mutta ei vaan iske...Yksi syy siihen saattaa olla suoranainen inho Raamatun helvettioppia kohtaan, joka on melkoista sadismia mielestäni. En kuitenkaan halua helvettiin itse joutua joten sen takia uskoontulo kiinnostaisi mutta suoraan sanottuna voimat alkaa loppua kun yrittää ja yrittää huutaa Jumalan ja Jeesuksen puoleen mutta saa vain pahan mielen ja pettymyksen joka kerta kun ei vastausta kuulu. Ehkä predestinaatio on totta ja toiset on tuomittu helvettiin jo etukäteen?

Vierailija
88/91 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olee koskaaan armoa anelllut enkäää sitä saaanut. Enkä ole kuollutkaa vaikkka kavereita on kuoollut.

Vierailija
89/91 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata takertua liikaa tuohon helvetti-ajatukseen vaan kannattaa sen sijaan miettiä Jumalan armollisuutta ja paratiisin autuutta :)  Valinta on vapaa jokaiselle

Vierailija
90/91 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi on ollut joka kerta välissä. Usko kiittää, kun ei ole jäljissä niin paljon siivottavaa.

M23

Vierailija
91/91 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi et ole rakastunut tulisesti henkilöön X?" -- Yhtä typerä kysymys. Sitä ei voi vain pakottaa ja jos jumala (oli mikä tahansa niistä miljoonista) minut siitä hyvästä tappaa, niin en välttämättä halua edes palvoa sellaista jumalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme