Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?
Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.
Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.
Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.
Mies 23v
Kommentit (678)
osakesalkkujen/ Rahastonhoitaja. Kokemusta 3 vuotta, kauppatieteiden opiskelujen ohella aloitettu. Tulot riippuvat osakemarkkinoista, mutta nettona n. 5000-15000€/kk. veroprosentin kanssa saa aina temppuilla, mutta suurimmaksi osaksi on kyllä tullut palautuksia, kun pistää sen korkeammalle.
No jotkut näyttävät tienaavan,mutta vaikuttavat silti olevan älyltään vajailta surullista sinänsä.
55 v nainen, ylioppilas, it-ala, peruspalkan mukainen tuntipalkka n. 35€/h mutta kaikkineen vuositulot luokkaa 80t€. Voisin tienata enemmänkin, mutta sitten pitäisi myös panostaa enemmän enkä ole halukas. Verotkin haukkaa tällä tasolla puolet kaikesta lisätulosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä hämmästynyt noista matalista palkoista Suomessa! Olen itse ollut jo aikani Sveitsissä töissä ja täällä ollessa jää jotakin säästöönkin. Vastailin tuolla aiempana palkastani.
Vieläkö Sveitsissä tehdään kuusipäiväistä työviikkoa?
Noin 12€/h. 22 vuotta alalla ja koulutus vähän sinnepäin. Pärjää, kun ei hanki elämäänsä mitään rahareikiä.
Opettajat, menkää lakkoon! Teillä on korkeakoulututkinto ja surkeat palkat!!!
Ihmetyttää, miksei päivähoidon ja koulujen opettajat mene kesken lukukautta lakkoon ja vaadi parempia palkkoja ja työoloja? Luulisi siinä alkavan nopeasti muutoshaluja löytymään, kun ei aamulla tiedä, mihin lapsensa laittaa työpaikalle lähtiessään. Siinä dippainssit, lääkärit, muut virkamiehet, kansanedustajat ja pörssimeklarit ihmettelisivät, kun ei töihinkään voi lasta ottaa. Muutama viikko tällaista ja rahaa alkaisi irrota.
Se on tärkeysjärjestyksestä kiinni tässä yhteiskunnassa. Kun lapset katsotaan tuottamattomaksi kulueräksi, niin eihän näitä ”helppoja naisten aloja” koskaan saada palkoissa paremmaksi. Ei auta yliopistotutkinto. Vain puheissa laadukas varhaiskasvatus ja opetus on arvokasta. Vaikuttaa siltä, että niitä sivistyneitä ja tietotaitotasoltaan maailman huippuja suomalaisia työntekijöitä pitäisi puoli-ilmaiseksi kasvattaa.
Tuntipalkka 13,39e, siivoustyönohjaaja, alan kokemus yli 8-vuotta, koulutukset: laitoshuoltajan at. ja siivoustyönohjaajan eat.
Siitäpä en ala avaamaan onko työ palkkaan nähden mitä ja olenko työhöni tyytyväinen. Sen verran, että älkää vaivautuko luulemaan, että "ylenemällä" työ paranee millään tavalla.
ratkaisevaa on se mitä jää käteen verojen jälkeen
17.80 €/h joka toinen viikko palkkapäivä ja noin 950€ käteen.
vuosiansiot n.42000€
Ei käsitystä, mikä tuntipalkkani on. Tienaan 5500 e/kk. Olen työntekijä, mutten pidä varsinaista tuntikirjanpitoa (lain mukaan sellainen toki tulee olla, ja sen teenkin, mutta joka päivälle on kirjattuna sama tuntimäärä).
Toisinaan teen lyhyempää päivää, toisinaan pidempää. Ihan sen mukaan miten itselle sopii ja milloin työpanosta tarvitaan enemmän.
Uskoisin että laskennallisen tuntipalkan ilmoittaminen jokaiselle työaikalain piirissä työtä tekeevälle palkkalaskelmassa on pakollista. Yleensä vain firman ylin johto tekee sellaista aitoa kokonaistyöaikaa jossa palkanlaskennassa ei tarvita valmiutta ylityökorvausten laskemiseen. Ja ne korvaukset perustuvat tuntipalkkaan. Se että jollekulle ei makseta ylityökorvauksia ei tarkoita sitä että tuntipalkka ei olisi toedossa.
varastomies, tuntipalkka 18,35.
Ei koulutusta, työkokemusta n. 12v
Vierailija kirjoitti:
entinen käräjätuomari, syyttäjä, edunvalvoja kaupungilla, lakimies ja oma asianajajatoimisto kesällä 13 v. Ikä 47v, nainen. Helsingissä.
Rahaa nostan firmalta tarpeen vaatiessa. Noin 2000, joskus vähemmän joskus enemmän kuukaudessa. Tuostakin osa menee säästöön ja vähän sijoituksiin. Just soitin Alexandriaan että 10 000 laittaisin sijoituksiin extrana. Nyt kaikki huutaa, että huono asianajaja, kun ei tienaa enemmän. Kyse ei siitä. En ole rikas, mutta erittäin hyvin toimeentuleva.
Mutta en tiedä mihin minä enempää rahaa käyttäisin. Pääasia, että tulee hyvin toimeen.
F
Alexandriaan?! Eli irlantilaisten henkivakuutusyhtiöiden, SEB Life International Assurance Company DACin tai Utmost PanEurope dacin tuotteisiin, joita Alexandria välittää Suomessa. Tuon perusteella en usko, että kirjoittamasi on totta vaan luulen, että se on satuilua. Ehkä olet töissä Alexandriassa tai haluat muuten mainostaa sitä. Kannattaa perehtyä siihen, miten saa suomeksi asiakaspalvelua jos on kysyttävää sijoituksista tai tuotoista/niiden maksamiseen liittyvistä asioista, vai saatko ollenkaan. Et saa. Ja selvitä miten tuottoa oikeasti kertyy. Olet varmaan juristina hyvin kartalla mm. mihin rahasi on sijoitettu ja myyjien ammattitaidosta ja näistä ulkomaisista tuotteista. Kyllä siellä on sijoitusasiantuntija - ym. nimikkeillä myyjiä, jotka reteesti vievät rahasi. Perehdy heidän osaamiseensa/koulutukseensa jne.. Eikä siellä todellakaan "kaikista maailman tuotteista" valita asiakkaalle sopivia, vaikka niin asia esitetään, vaan ne ovat aina juuri nuo muutamat tietyt tuotteet, joiden myyjiä ovat. Vastuu ja riskinotto, sijoittajan harteillahan se on.
Nainen 40+, vastavalmistunut eli koulutus löytyy, ei työvuosiin perustuvia ikälisiä, sijaistan, palkka n. 32 e/tunti.
M26 software developer.
Kokemusta 2 vuotta, muuta it-alan kokemusta 5 vuotta.
Koulutus ict-asentaja(ammattikoulu).
4500€/kk brutto.
Mahdollisuus olisi vielä korkeampaan palkkaan, mutta tykkään nykyisestä työstä/firmasta.
M35 automyyjä/tradenomi, noin 8 vuotta myyjänä, palkka kaikkineen noin 4500 euroa kuussa.
Nainen, alle 30v, olen liikkeenjohdon konsultti ja minulla on kaksi ylempää korkeakoulututkintoa. Palkka 5600€/kk. Jos lasketaan vuosipalkka jaettuna työpäivillä vuodessa jaettuna 7,5h/päivä, palkka on n. 40€/h. En ollut aiemmin tajunnutkaan, että se on ihan noin paljon.
Julkisella ysioterapeuttina, alle vuosi, 2570€.
23e / h, vähän päälle 30 h / viikko töitä, lastenhoitajana, 2 vuoden koulutus ja alle vuoden kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
entinen käräjätuomari, syyttäjä, edunvalvoja kaupungilla, lakimies ja oma asianajajatoimisto kesällä 13 v. Ikä 47v, nainen. Helsingissä.
Rahaa nostan firmalta tarpeen vaatiessa. Noin 2000, joskus vähemmän joskus enemmän kuukaudessa. Tuostakin osa menee säästöön ja vähän sijoituksiin. Just soitin Alexandriaan että 10 000 laittaisin sijoituksiin extrana. Nyt kaikki huutaa, että huono asianajaja, kun ei tienaa enemmän. Kyse ei siitä. En ole rikas, mutta erittäin hyvin toimeentuleva.
Mutta en tiedä mihin minä enempää rahaa käyttäisin. Pääasia, että tulee hyvin toimeen.
F
Tietty koulutus on. :D
F
No tietty. Mikä koulutus? Alexandrian myyjä? Se on asianajotoimisto. Ei asianajajatoimisto, joka ei ole edes suomen kieltä. Tässä ketjussa ei taida kovinkaan montaa rehellistä vastausta olla, hohhoijaa.
Kyllähän tällä pärjää, kun on pakko pärjätä. Mihinkään ylimääräiseen ei kyllä rahaa jää ja kaikki mitä jää vain käteen pakollisten menojen jälkeen menee kyllä aina säästöön pahan päivän varalle. Ihmettelen vain, että tälläkö suomi meinaa talouttaan kannatella? Puoli-ilmaisella työnteolla, jolla ei saada edes ihmisille ostovoimaa. Pthyi! IT-aloilla näyttää olevan tavoiteltavan arvoiset tuntiliksat. Paljonkos vaatii pääsy riveihinne? Jonkin verran osaamista on ja olen ollut herkkä oppimaan ohjelmointikieliä, mutta puuttuu jokin tavoite johon oppimaansa kohdistaa.
AP