Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tuntipalkkasi, työsi ja työkokemuksesi alalta? Onko alan koulutus?

Vierailija
04.04.2019 |

Entä koetko saavasi oikean määrän palkkaa työstäsi? Laita vielä halutessasi sukupuolesi ja ikäsi.

Minä aloitan. Tuntipalkkani 11,57 €, siivooja yksityisellä sektorilla, ei alan koulutusta ja työkokemusta pyörähtää nyt sellainen 1 vuosi tältä alalta. Olen toistaiseksi tyytväinen.

Syy aloitukselle onn palkoista puhumisen tabun rikkominen, jotta jokainen saisi kohtuullisen korvauksen ajastaan.

Mies 23v

Kommentit (678)

Vierailija
261/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kk-palkka 3277 € netto.

Tuntipalkka? Oliskohan joku 16 € ja risat?

Olen koulutustani vastaavassa työssä.

N 48

Aika paljon tuntuu ylkkyä tulevan. Jos laskee vaikka 17 tuntipalkalla niin kuukausitulot jää bruttona 2720€.

Mut tietty jos on naimisissa työn kanssa, niin mikäs siinä :D

Vierailija
262/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8,57€/h (TES), maatalousala, 1v työkokemusta. Teidän palkkoja katsellessa alkaa toivomaan parempaa palkkaa..

Voi ei, miten tuolla voi pärjätä, raskas työ fyysisestikin, voisin kuvitella!? Toivon sulle lisää palkkaa ja nyt vasta alkoikin kunnolla potuttaa nämä Prismojen maito- ym. halpuutukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteen maisteri, luokanopettaja, työkokemus 5v. 17e/h.

Vierailija
264/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hämmästynyt noista matalista palkoista Suomessa! Olen itse ollut jo aikani Sveitsissä töissä ja täällä ollessa jää jotakin säästöönkin. Vastailin tuolla aiempana palkastani.

No näinpä! Ja ruokakori taitaa Suomessa maksaa eniten koko EU:ssa. LIsäksi bensa on kallista, asuminen maksaa, sähkökin on kallista - tai ainakin sen välitys. Ihmiset ovat hyvin tyytymättömiä täällä. Mutta jostakin syystä täällä ei lakkoilla ja vaadita parempaa.

Minulla on talo Suomessa, ja aina täällä käydessäni ihmettelen elämisen halpuutta Sveitsiin verrattuna. 

Tosin silti rahaa jää rutkasti enemmän käteen, kuin sitä koskaan jäisi Suomessa asuessa. Suosittelen katsastamaan tämänkin vaihtoehdon.

Ai niin! Pakko vielä kommentoida! Kuka idiootti Suomessa salli niiden sähköverkkojen myynnin ulkomaille? Sanoohan sen järkikin, että siitä ei hyvää seuraa!

Maksan Suomessa olevan huushollini sähkönsiirrosta (siis talo tyhjillään, eikä sähköä käytetä, kun ei ole mikään sähköä syövä juttu päällä, eikä sähköä mene lämmitykseen) miltei satasen vuodessa :(

Pekka Haavisto oli pääroolissa tässä asiassa.

Vierailija
265/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntipalkka 14,29€

Rekkakuski (puoliperävaunu)

Työkokemusta 15 vuotta, alan koulutus (yhdistelmäajoneuvonkuljettajan ammattitutkinto) on.

Palkka on aivan liian pieni työn vaatimaan aikaan, vastuuseen ja raskauteen nähden.

N42

Vierailija
266/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkka 14,29€

Työkokemusta 15 vuotta, alan koulutus (yhdistelmäajoneuvonkuljettajan ammattitutkinto) on.

Palkka on aivan liian pieni työn vaatimaan aikaan, vastuuseen ja raskauteen nähden.

N42

Eikö sulla juokse edes päivärahat? ;)

Vierailija
267/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas ihmisillä täällä kovat tuntiliksat :o Huomaa, että suomessa palveluammatit ovat aivan liian alipalkattuja. Elintasoon nähden aivan umpisurkeita palkkoja matalapalkka-aloilla. Oma koulutukseni on maatalousalan koulutus ja siellä palkka on todella surkea, joten en sinne sitten töihin viitsinyt lähteä. Haluaisin työn, jolla saa pienellä tuntimäärällä pari tonnia kouraan, koska en halua käyttää 8h päivässä 6 päivää viikossa työnteolle ja ansaita sillä naurettavan vähän ja sen lisäksi vielä hajoittaa itseäni. Mutta hienoa huomata, että osalla ihmisistä on palkat ihan kohdallaan.

AP

Ja joillakin meillä liiankin korkeat. Oon itse hyväpalkkainen, viittä vaille valmistunut, eli tutkintoa ei ole. Mutta kokemusta senkin edestä.

Mua on aina kyrsinyt se, että siivoojille, lähäreille ym v**tuillaan, että olisitte opiskelleet tekniikan alaa tms.

Ei se noin mene. Todellakin ne yhteiskunnan ja yritysten ”tukitehtävät” ovat se peruskivi, mille tuottava, voittoa tekevä työ tukeutuu.

Siksi matalapalkka-alojen toimeentulon pitää nousta. On sen vientiyrityksen toiminnan edellytys, että meillä on päiväkodit, terveydenhoito ja toimiva jokapäiväinen ympäristö, rappusiivouksesta marketin kassaan ja jätehuoltoon.

Niistä duuneista pitää maksaa niin, että sillä tulee toimeen.

Terv N44 ylimmän tulodesiilin rajalta.

Kiitos ja aamen!

T: Rekkakuski

Vierailija
268/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntipalkka 14,29€

N42

Eikö sulla juokse edes päivärahat? ;)

Tuntipalkkaa kysyttiin ja se on tuo. Ei ne päivärahat mitään juokse, tulee jos on aihetta. 

Vierailija
269/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-60h. Eli n. 8000.-/kk brutto + työsuhdeauto n. 50.000.- arvoinen ja vaihto kahden vuoden välein uuteen. Työsuhdepuhelin, tietokone, etäkonttorin käyttömahdollisuus. Päivärahat n. 400.-/kk netto.

Yritys maksanut ylimääräiseen eläkevakuutukseeni siten, että tällä hetkellä hajautettujen sijoitusten arvo n. 150.000.- ja kasvaa koko ajan, käyttööni saan ne kahden vuoden päästä.

Teollisuudessa tapahtuva myyntityö/koulutus.

Kaupallinen tutkinto suoritettu peruskoulun lisäksi. Ikä 50+ mies.

Vierailija
270/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M31, koulutuksena pelkästään lukio, jonka jälkeen alkoi työt ja naiset kiinnostaa ja opiskelut jäi. Aikuisiällä (13v) työttömänä alle 4kk.

Nykyinen työ autonkuljettaja, tarkemmin sanottuna roskakuski. Vuorotyö. Kokemus kuljetusalalta n. 9 vuotta.

Perus tuntipalkka 14,82€/h mutta TES:sin ja firman maksamien lisien jälkeen keskituntiansio, eli KTA on noin 21,23€/h.

Siihen jos jaksaa ylkkyä tehdä vielä päälle niin aika nopeasti kuukausitulot on bruttona yli 4 tonnia. Viime vuonna brutto 52 451€

Saa pistää valkokauluksinen paremmaksi ;)

Ja helposti pistääkin. Päällikkötaso ja bruttopalkka 8800.-/kk + täysietuinen työsuhdeauto arvoltaan 50.000.-, ja uusi vaihtuu alle kahden vuoden välein. Tuohon tulee vielä päivärahoja useampi satanen kuussa nettona jne.

Vierailija
271/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas ihmisillä täällä kovat tuntiliksat :o Huomaa, että suomessa palveluammatit ovat aivan liian alipalkattuja. Elintasoon nähden aivan umpisurkeita palkkoja matalapalkka-aloilla. Oma koulutukseni on maatalousalan koulutus ja siellä palkka on todella surkea, joten en sinne sitten töihin viitsinyt lähteä. Haluaisin työn, jolla saa pienellä tuntimäärällä pari tonnia kouraan, koska en halua käyttää 8h päivässä 6 päivää viikossa työnteolle ja ansaita sillä naurettavan vähän ja sen lisäksi vielä hajoittaa itseäni. Mutta hienoa huomata, että osalla ihmisistä on palkat ihan kohdallaan.

AP

Ja joillakin meillä liiankin korkeat. Oon itse hyväpalkkainen, viittä vaille valmistunut, eli tutkintoa ei ole. Mutta kokemusta senkin edestä.

Mua on aina kyrsinyt se, että siivoojille, lähäreille ym v**tuillaan, että olisitte opiskelleet tekniikan alaa tms.

Ei se noin mene. Todellakin ne yhteiskunnan ja yritysten ”tukitehtävät” ovat se peruskivi, mille tuottava, voittoa tekevä työ tukeutuu.

Siksi matalapalkka-alojen toimeentulon pitää nousta. On sen vientiyrityksen toiminnan edellytys, että meillä on päiväkodit, terveydenhoito ja toimiva jokapäiväinen ympäristö, rappusiivouksesta marketin kassaan ja jätehuoltoon.

Niistä duuneista pitää maksaa niin, että sillä tulee toimeen.

Terv N44 ylimmän tulodesiilin rajalta.

Mukava lukea välillä sivistyneen ihmisen kirjoitusta. Yhteiskunnassamme on toivoa!

Vierailija
272/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M31, koulutuksena pelkästään lukio, jonka jälkeen alkoi työt ja naiset kiinnostaa ja opiskelut jäi. Aikuisiällä (13v) työttömänä alle 4kk.

Nykyinen työ autonkuljettaja, tarkemmin sanottuna roskakuski. Vuorotyö. Kokemus kuljetusalalta n. 9 vuotta.

Perus tuntipalkka 14,82€/h mutta TES:sin ja firman maksamien lisien jälkeen keskituntiansio, eli KTA on noin 21,23€/h.

Siihen jos jaksaa ylkkyä tehdä vielä päälle niin aika nopeasti kuukausitulot on bruttona yli 4 tonnia. Viime vuonna brutto 52 451€

Ja helposti pistääkin. Päällikkötaso ja bruttopalkka 8800.-/kk + täysietuinen työsuhdeauto arvoltaan 50.000.-, ja uusi vaihtuu alle kahden vuoden välein. Tuohon tulee vielä päivärahoja useampi satanen kuussa nettona jne.

Huomaathan että kirjoitit itsesi pussiin tuossa. Ensinnäkin Suomessa ei jaotella tuhansia pisteellä ja toiseksi käytit kahta eri tapaa kirjoittaa tuhatlukua. Ilmiselvästi et ole riittävän international trollataksesi :D

Vierailija
273/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen instapyllistäjä

muuta ei tarvi kuin silarit , lautavatsa ja iso pärse

saan 100000 per pyllistys

PrööööttHHHHHH

Vierailija
274/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen instapyllistäjä

muuta ei tarvi kuin silarit , lautavatsa ja iso pärse

saan 100000 per pyllistys

PrööööttHHHHHH

Olen kade.Päällikkötaso ja bruttopalkka 8800.-/kk + täysietuinen työsuhdeauto arvoltaan 50.000.-, ja uusi vaihtuu alle kahden vuoden välein. Tuohon tulee vielä päivärahoja useampi satanen kuussa nettona jne.

ja rahat menee instapyllistäjälle ,jonka kuvien ääressä tumputan päivittäin:(

Vierailija
275/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaathan että kirjoitit itsesi pussiin tuossa. Ensinnäkin Suomessa ei jaotella tuhansia pisteellä ja toiseksi käytit kahta eri tapaa kirjoittaa tuhatlukua. Ilmiselvästi et ole riittävän international trollataksesi :D

Ai, sä pidät tota niin kovana ansiona, että koet sen jopa mahdottomana, eli trollaamisen arvoisena. No, onneksi se ei ole minun 8800.- euron palkasta pois. Ei myöskään työsuhde-eduistani, eikä yrityksen minuun sijoitetuista rahasto-osuuksista, ei liioin vuosittain maksettavista bonuksista. Mutta hei, älä ole kateellinen, olen kyllä yritykseen päin tulosvastuullinen, eli jos ei tulosta tule, niin se on ulos. Katoppa näin se menee täällä vähän korkeammalla tasolla.

Vierailija
276/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

28€/h, automaatiosuunnittelija, kokemusta 22  vuotta ja alan koulutus, eli insinööri. Palkka ihan ok. 48v. Mies.

Vierailija
277/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille palkkatietonsa jakaneille. On kyllä jäätävän huonoja osalla palkat, en käsitä miten tuutte toimeen. Tähän kyselyyn vastanneista useimmat tuskin käy kerran vuoteen ulkomaanlomilla tai elää muutenkaan leveästi. Itse olen kituuttanut kolme vuotta osa-aikatuloilla ja sain juuri kokoaikaisen työn. Murehdin sen pientä tuntipalkkaa hetken, mutta taitaa olla suurempi kuin useimmalla teistä. Muistanpa taas olla kiitollinen.

Tsemppiä teille, joilla on rahasta tiukkaa!

Vierailija
278/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosilomaa 38 pvä per vuosi, kk palkka jotain just ja just 2000 €, raskas työ, ikää 60v tällä alalla 10v. Muuten työkokemusta 40v. Tietysti nainen.

Vierailija
279/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä palkkoja kun katselee, niin ei voi ymmärtää miksi joku vielä vannoo AY-liikkeen nimiin. Noh, ehkä jo ensi vuonna tulee 1,3 prosenttia lisää seuraavalle kaksivuotiskaudelle.

Vierailija
280/678 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n. 67 €/h, DI, 13 vuotta alalla.

Konetekniikan ja tuotantotalouden DI, kehittynyttä osaamista valmistustekniikasta ja laadusta (esim. LSS BB) , raskaassa teollisuudessa, suuri vientialan yritys. 20€/h. Pari vuotta työkokemusta. Isot firmat pystyy aika tehokkaasti tasapäistämään palkkaa, eikä omilla ansioilla pysty nopeasti vaikuttamaan omaan asemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä