Minkälainen oli nainen tai mies, jonka kanssa puolisosi petti?
Kommentit (234)
Ex-mieheni petti työkaverinsa kanssa. Olen nätimpi ja paremmassa asemassa työelämässä. Tuo nainen on kuitenkin sopivampi ex-miehelleni, joten erosin ja he ovat edelleen yhdessä. Kaikki hyvin, minä etsin vielä oikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina miettinyt näitä toisia naisia ja toisia miehiä, miksi he haluavat sen tyypin joka pettää? Ihan kuin haluaisivat ykköskriteerin miehen cv:ssä olevan "tekee mahdollisimman paskasti edelliselle kumppanilleen, on epäilyttävä ja ei pysty luottamaan". "Tällaisen ihmisen kanssa minusta tulee onnnellinen". Luulevatko he, että jos pääsevät kiilautumaan toiseen väliin niin mies jotenkin yhtäkkiä muuttuu heidän kanssaan täysin eri ihmiseksi eikä kykenisi enää uudelleen samoihin tekoihin?
Se se vasta hullua onkin.
Jos nämä hommat olisivat jotenkin järjellä ohjautuvia, niin eihän ihmiset pettäisi toisiaan. Mutta eihän siinä mitään viisivuotisanalyysia aleta tekemään, päässä pyörii vain että tuo haluaa minut ja minä haluan sen, uutta ja jännää värinää pitkästä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas työkaverit aika yleisiä, kenen kanssa etenkin miehet pettää. Mistähän johtuu? Helppoa ja vaikea jäädä kiinni?
Työkavereiden kanssa vietetään paljon aikaa, sieltähän monet ihan kunnollisetkin suhteet alkavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi, rumempi ja uskoi ufoihin ✌️ Oli jotain niin käsittämätöntä kun tuosta kuulin. Huomioiminen oli hivellyt itsetuntoa.
miten nuo ufot liittyy mihinkään? taitaa n. 50 % "uskoa" niihin
No mä en tunne ketään joka uskoisi ufoihin 🥶 eikä mieskään. Jotenkin se yksityiskohta kuvasti koko tilanteen järjettömyyttä ottaen huomioon naisen olemus, mieheni persoona ja koko tapahtuma. En osannut edes olla mustasukkainen. Toki olin raivoissani miehelle, mutta onko ufoihin uskova ihan syyntakeinen 😩mun mielestä se nainen oli vain surkea tapaus kaikkineen.
Ei tuo ufojuttu oikeastaan ole mikään uskonasia, pikemminkin on kyse todennäköisyyksistä. Uskotko, että olemme loputtomassa universumissa ainoa älyllinen laji, joka osaa rakentaa avaruudessa kulkevia aluksia? Minä uskon, että jo ihan tilastollisesti on pakko olla muitakin jossakin. Se on toki eri asia, ovatko täällä asti vierailleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein se on vaan niin, että mies kaipaa vaihtelua. Jos kotona on hoidettu, hoikka, tyylikäs blondi, mies pettää pullean homsuisen tummaverikön kanssa. Kukaan ei tätä ymmärrä, mutta mies itse tietää. Tai jos vaimo on takakireä, häntä petetään jonkun rempseän, nauravaisen kanssa, jos taas vähän yksinkertainen aikaansa seuraamaton hömppäsarjojen tuijottaja, piinkova älykäs liikenainen voi kiinnostaa. Jos vaimo äidillinen, perheelleen omistautua, uraorientoinunut vela-nainen on miehen kiinnostuksen kohteena jne. Näin se on mennyt omassa tuttavapiirissäni.
Tuskinpa tiedät tuttavapiirisi pettämisasioista paljon mitään. Mies antoi itse sellaisen selityksen että hänen saamansa huomio hiveli mutta ei ollut edes ihastunut tähän naiseen. Muutenkin nainen oli kaikkea muuta kuin sellainen nainen josta mies olisi normaalisti kiinnostunut. Meidän suhteessa ei ollut mitään vikaa mies itse sanoi näin terapiassa ja ihan alun perinkin. Ruuhkavuodet ja huomion saaminen syynä. Oli hyvin katuvainen ja epätoivoinen. Tuskinpa olisin muuten anteeksi antanutkaan.
Minulla oli suhde juuri tuollaiseen mieheen. Vannoi rakkauttaan ja oli löytänyt sen oikean minusta. Lasten takia pysynyt rakkaudettomassa avioliitossa vuosia. ja selitteli, ettei ole mitään tunteita vaimoa kohtaan. Vaimon lähentely yrityksen kuulemma yökötti. Mutta vaimolle kiinni jäätyään, selitti vaimolle juuri noin. Ei ollut muka tunteita, eikä tiennyt miksi petti. Aneli anteeksi ja tyhmä vaimo uskoi kaiken. Tyhmä olin itsekin. Mutta nyt tunnistan jo patologisen valehtelijan.
Tätä asiaa jaksan aina ihmetellä, että minkä ihmeen takia ihan oikeasti te varattuihin sekaantuvat uskotte aivan kaiken mitä mies liitostaan selittää ? Miksi ? Kun te ette voi tietää sitä totuutta, ette millään, ellette sitten ole jo valmiiksi myös sen petetyn puolison ystäviä. Teillä on vain sen miehen sana. Uskomatonta sinisilmäisyyttä, mutta eipä sitä järki paljoa päätä pakota muutenkaan sellaisella ihmisellä, joka tietentahtoen haluaa lähteä mukaan perheenrikkomisiin. Kyllä se suoraselkäinen nainenkin sanoo ihan suoraan sille ihastukselleen, että katkaisepa ensin vanha suhteesi ennekuin aletaan uutta. Niin typeriä molemmat, ei voi muuta sanoa. Mikä ylipäätään saa teidät uskomaan, että mies joka oikeasti voi pettää puolisoaan ja jättää toisen vuoksi osaamatta hoitaa eroa kunnolla, muuttuu uuden suhteen myötä täydellisen moraalin omaavaksi ? Tarkoitan siis nyt näitä, jotka haluavat sen varatun itselleen kokonaan, en pelkkää seksisuhdetta hakevia.
Sitä ihastumisen huumassa uskoo mitä tahansa, tai ei edes välitä. Sitä paitsi kyllähän sitäkin sattuu että ihmiset ovat olleet ihan vääränlaisen kumppanin kanssa ja sitten löytävätkin jonkun itselleen paljon sopivamman, miksipä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen tyttöystävä petti 2 kertaa vuoden välein exänsä kanssa, Rockabilly-look, jenkkiauto jne. Syytä pettämiseen en ymmärrä kun tuo sama exä oli pahoinpidellyt henkisesti ja fyysisesti koko sen ajan kun ne oli seurustellut. Jotain siinä miehessä taisi olla mikä veti puoleensa.
Toinen mies oli sellainen hintelä perusnörtti (meidän yhteinen kaveri), niillä oli vajaan puolen vuoden salasuhde kunnes jäi kiinni ja me erottiin. Kai se huomio ja jännitys tuntui kivalta. Oltiin 25v kun erottiin.
Toinen tyttöystävä oli raahannut kotiin jonkun random baari-tyypin, ei tietoa millainen oli.
Jätti minut sitten vuoden jälkeen kun löysi itselleen narsistin joka alussa oli täydellinen / sielunkumppani ja muutaman kuukauden jälkeen rupesi kohtelemaan mun eksää kun kasaa paskaa. En ottanut takaisin.
Kolmas tyttöystävä jäi kiinni kun tulin aikaisemmin kotiin töistä, oli panemassa meidän sängyssä. Aika perustyyppi.
Erikoista kyllä, että kolmannen kohdalla ei tuntunut ihan niin pahalta. Ehkä tohonkin tottuu.
Ja pelkästään miehet on sikoja...? Tiedän miltä susta tuntuu. 3 pettävää naista on munkin kohdalle osunut. Enää ei tunnu miltään, mutta ei kyllä osaa luottaakaan naisiin. Kaikki ne on samanlaisia. Onhan se tutkittu, että miehissä on enempi ääripäitä, mutta naiset mahtuu pienempään "kiilaan". Joo, on havaittu.
Jos joutuisin kolmen eri naisen kanssa petetyksi, niin alkaisin kyllä jo miettiä että mikä itsessäni tai parinvalinnassani mättää.
Vierailija kirjoitti:
Miehet luulee, että maailman tärkein asia on heidän oma seksuaalisen nautinnon tyydytys. Hinnalla millä hyvänsä, itsehillintää ei tippaakaan.
Luonto se on mikä ajaa. Lisäänny, lisäänny, lisäänny. Saa olla vahvaluonteinen mies, että ei anna perusvieteille periksi missään tilanteessa.
Pieni 150 cm karvainen vähän menninkäiseltä vaikuttava mies, joka puhui mongertamalla. Oli kuulemma vaimolle vähän vaihtelua, kun itse olen 190 cm ja kaunis kuin adonis ja puhunkin kuin kreikkalainen jumala.
Vierailija kirjoitti:
No hän on 10 vuotta mua vanhempi nainen, kauhean rakastunut ex-mieheeni (muutti satoja kilsoja hänen perässään lähelle meitä). 10 vuoteen en hänestä kuvaa nähnyt, piilotti jopa FB-profiilistaan kaikki naamakuvat (tein helvetisti salapoliisityötä saadakseni edes selville kuka hän on, välimatkaa oli 600km, mutta kuis olla serkkuni opiskeli yliopistolla samalla linjalla joten jotenkin sitä kautta sain nimen selville ja Sherlock-action alkoi). Kuvaa en silti hänestä koskaan nähnyt missään tuutissa. Kaupungilla kulkiessa mietin et montakohan kertaa olemme törmänneet tai peräkkäin apteekissa jonotelleet, MUTTA nyt muutama viikko takaperin vahingossa näin hänen kuvan Whatsapissa (lapseni peri isänsä vanhan luurin ja siellä oli yhteystiedot tallessa). Nosti kyllä helvetisti omaa itsetuntoa ku nainen näyttää Jorma Uotiselta.. :D On kuulemma lyhytkin vielä. Enkä koe et hän olisi henkisestikään kaunis kun ehdoin tahdoin muutti naapuriin, tietäen että mieheni naimisissa ja vaimo paksuna... "nythän me ollaan yhtä suurta perhettä!" hän muun muassa nauroi mulle puhelimessa kun soitin hänelle että mitä vittua, panetko miestäni?
Mutta joo, eipä siinä, tää Jorma Uotisen näköinen nainen sai silti miehelleni kaksi lasta meidän avioliiton aikana, ja minusta tuli yh-äiti jolle nyt täysin mahdotonta solmia parisuhdetta kehenkään koska en vaan pysty luottamaan miehiin enää. Enkä naisiinkaan. Mutta elämä jatkuu!
Ainiin lisäksi mieheni petti mua semmosen mua 15 vuotta nuoremman ituhippi-rastatukan kanssa joka ei käyttänyt yhtään meikkiä ja näytti pieneltä pojalta ruskeissa vakosammareissa. Ja sitten semmoisen mun ikäisen afrikkalaisnaisen kanssa joka suomessa syntynyt ja pienen lapsen yh. Eli ihan laidasta laitaan, ex-mieheni ei ollut diskrimineeraavaa sorttia!
Tai muuten olla miehesi, joka kävi meidän navetassa!
Lomittajan kanssa oli niin seksiä harrastanut, että pikkarit löytyi sonnin sarvista navetassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka kuvittelette haukkuvanne hänen ulkonäköään, jonka kanssa petitte niin sitten teitä petettiin luonteen vuoksi. Ei kannata hirveästi haukkua tuntemattoman ulkonäköä pinnan vuoksi. Teidän avo-/aviopuoliso teitä petti, ei hän.
He nyt tuskin tuntevat puolisonsa petikaveria kovin syvällisesti eivätkä pysty arvostelemaan tätä kun ulkonäön perusteella. Harvoin se on oikeasti nuori kaunis maailmanmissi kenen kanssa petetään. Tuskin koskaan.
Näin on. Kauniilla/komealla on varaa valita tasokas ja vapaa, eikä tarvitse sotkeutua toisten perheisiin. Siksi varmaan ne kolmannet pyörät on aika usein jotenkin "kakkosluokkaa".
Ymmärrän täysin petetyksi tulleen turhautuneisuuden ja vihan, mitä tulee siihen kolmanteen osapuoleen, mutta c'mon, tuo ei ole lainkaan totta. Tutkimusten mukaan ulkoisesti viehättävät ihmiset pettävät kumppaneitaan suuremmalla todennäköisyydellä kuin muut. Kaikennäköisiä ihmisiä petetään ja kaikennäköiset pettävät. Kyse ei ole niinkään ulkoisesta olemuksesta, pettämisen syyt ovat paljon syvemmällä.
789789 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen tyttöystävä petti 2 kertaa vuoden välein exänsä kanssa, Rockabilly-look, jenkkiauto jne. Syytä pettämiseen en ymmärrä kun tuo sama exä oli pahoinpidellyt henkisesti ja fyysisesti koko sen ajan kun ne oli seurustellut. Jotain siinä miehessä taisi olla mikä veti puoleensa.
Toinen mies oli sellainen hintelä perusnörtti (meidän yhteinen kaveri), niillä oli vajaan puolen vuoden salasuhde kunnes jäi kiinni ja me erottiin. Kai se huomio ja jännitys tuntui kivalta. Oltiin 25v kun erottiin.
Toinen tyttöystävä oli raahannut kotiin jonkun random baari-tyypin, ei tietoa millainen oli.
Jätti minut sitten vuoden jälkeen kun löysi itselleen narsistin joka alussa oli täydellinen / sielunkumppani ja muutaman kuukauden jälkeen rupesi kohtelemaan mun eksää kun kasaa paskaa. En ottanut takaisin.
Kolmas tyttöystävä jäi kiinni kun tulin aikaisemmin kotiin töistä, oli panemassa meidän sängyssä. Aika perustyyppi.
Erikoista kyllä, että kolmannen kohdalla ei tuntunut ihan niin pahalta. Ehkä tohonkin tottuu.
Ja pelkästään miehet on sikoja...? Tiedän miltä susta tuntuu. 3 pettävää naista on munkin kohdalle osunut. Enää ei tunnu miltään, mutta ei kyllä osaa luottaakaan naisiin. Kaikki ne on samanlaisia. Onhan se tutkittu, että miehissä on enempi ääripäitä, mutta naiset mahtuu pienempään "kiilaan". Joo, on havaittu.
Jos joutuisin kolmen eri naisen kanssa petetyksi, niin alkaisin kyllä jo miettiä että mikä itsessäni tai parinvalinnassani mättää.
Olen kyllä pohdiskellut asiaa, aika paljonkin. Varsinkin nuorempana olin sinisilmäinen, luotin siihen että yhdessä mennään eteenpäin ja molemmat panostaa suhteeseen sen verran kun rahkeet riittää, mutta jälkeenpäin mietittynä exät eli ainakin osittain siiveellä. En voinut kuvitella, että rakastamani ihminen voi tehdä noin minulle.
Viesti 71 kirjoittaja.
Minua vanhempi, matalammin koulutettu, tyhmempi (näin mieheni itse kuvasi) ja kouvolatukkaisempi. Nykyään ovat kai naimisissa. Onnea vaan hienosti alkaneelle liitolle -- vakka löysi kantensa.
Kalasta täällä vaan hei!
Vaimo petti miljonääri lääkärin kanssa...perrkkkll
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiintoinen teoria se, että mies pettää vastakohdan kanssa mitä oma puoliso on.
Mieheni petti minua ylipainoisen, ei lainkaan urheilullinen ja minun mielestäni täysin lehmän näköisen naisen kanssa. Sellainen hiirulainen, joka ei kyllä erotu mitenkään väkijoukosta. Se minkä uskon saaneen mieheni huomion on se, että tämä nainen oli korkeasti koulutettu, varmasti paljon fiksumpi kuin minä ja hän varmasti osasi tarjota henkistä haastetta keskutelujen puolesta. Tiedän, että tämä nainen on vähän sellainen "nörtti" ja todella laaja yleissivistys.
Itse olen yliopisto-opiskelija, erittäin naisellinen, olen saanut suhkoht hyvät geenit ulkonäön puolesta ja tiedän, että mieheni silmissä olen 10+ ulkonäöllisesti. Kirpaiseva totuus vain se, että mä en välttämättä osannut tarjota tarpeeksi haastetta henkisesti. Olen enemmänkin sellainen vähän höpsö kaikessa. En tyhmä ole, mutta en mitenkään samaa tasoa mitä tämä nainen kenen kanssa mies petti.
Annoin tuon kerran anteeksi, koska mies itsekin kauhisteli kanssani, että miten päätyi tuollaisen lehmän kanssa. Ja käytti sanaa lehmä. Ikävä kyllä en koskaan toipunut tästä ja aloin epäillä miestä ihan kaikesta, joten suhde ei toiminut, vaikka yritettiin vielä pettämisen jälkeen.
Olisi kiva tietää millainen on tämä nainen, joka on "lehmän näköinen hiirulainen". Sinulla on ruma tapa puhua ihmisistä. Miehellesi tämä lehmän näköinen hiirulainen kuitenkin kelpasi paremmin kuin hyvin ja totta kai hän haukkuu tätä suhteen ulkopuolista naista, jotta saisi sinut pyöriteltyä puheillaan ja jatkamaan suhdettanne, kun on itse saanut hieman iloitella, ja ilmeisesti onnistui varsin hyvin kun päädyit vielä hänen kanssaan yrittämään. Älä viitsi olla noin naiivi, ihan totta. 😂😂
Ulkonäöllä ei oo suhteen muodostumisen/pettämisen kanssa loppuviimein juuri mitään tekemistä. Ihminen voi olla kiehtova muulla tapaa olematta "ulkonäöllisesti 10+" tai perinteisellä tavalla komea/kaunis. Tosi lapsellista pohdintaa sinulta ja itsetuntosikin kuulostaa heikonlaiselta.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein se on vaan niin, että mies kaipaa vaihtelua. Jos kotona on hoidettu, hoikka, tyylikäs blondi, mies pettää pullean homsuisen tummaverikön kanssa. Kukaan ei tätä ymmärrä, mutta mies itse tietää. Tai jos vaimo on takakireä, häntä petetään jonkun rempseän, nauravaisen kanssa, jos taas vähän yksinkertainen aikaansa seuraamaton hömppäsarjojen tuijottaja, piinkova älykäs liikenainen voi kiinnostaa. Jos vaimo äidillinen, perheelleen omistautua, uraorientoinunut vela-nainen on miehen kiinnostuksen kohteena jne. Näin se on mennyt omassa tuttavapiirissäni.
Tuskinpa tiedät tuttavapiirisi pettämisasioista paljon mitään. Mies antoi itse sellaisen selityksen että hänen saamansa huomio hiveli mutta ei ollut edes ihastunut tähän naiseen. Muutenkin nainen oli kaikkea muuta kuin sellainen nainen josta mies olisi normaalisti kiinnostunut. Meidän suhteessa ei ollut mitään vikaa mies itse sanoi näin terapiassa ja ihan alun perinkin. Ruuhkavuodet ja huomion saaminen syynä. Oli hyvin katuvainen ja epätoivoinen. Tuskinpa olisin muuten anteeksi antanutkaan.
Minulla oli suhde juuri tuollaiseen mieheen. Vannoi rakkauttaan ja oli löytänyt sen oikean minusta. Lasten takia pysynyt rakkaudettomassa avioliitossa vuosia. ja selitteli, ettei ole mitään tunteita vaimoa kohtaan. Vaimon lähentely yrityksen kuulemma yökötti. Mutta vaimolle kiinni jäätyään, selitti vaimolle juuri noin. Ei ollut muka tunteita, eikä tiennyt miksi petti. Aneli anteeksi ja tyhmä vaimo uskoi kaiken. Tyhmä olin itsekin. Mutta nyt tunnistan jo patologisen valehtelijan.
Tätä asiaa jaksan aina ihmetellä, että minkä ihmeen takia ihan oikeasti te varattuihin sekaantuvat uskotte aivan kaiken mitä mies liitostaan selittää ? Miksi ? Kun te ette voi tietää sitä totuutta, ette millään, ellette sitten ole jo valmiiksi myös sen petetyn puolison ystäviä. Teillä on vain sen miehen sana. Uskomatonta sinisilmäisyyttä, mutta eipä sitä järki paljoa päätä pakota muutenkaan sellaisella ihmisellä, joka tietentahtoen haluaa lähteä mukaan perheenrikkomisiin. Kyllä se suoraselkäinen nainenkin sanoo ihan suoraan sille ihastukselleen, että katkaisepa ensin vanha suhteesi ennekuin aletaan uutta. Niin typeriä molemmat, ei voi muuta sanoa. Mikä ylipäätään saa teidät uskomaan, että mies joka oikeasti voi pettää puolisoaan ja jättää toisen vuoksi osaamatta hoitaa eroa kunnolla, muuttuu uuden suhteen myötä täydellisen moraalin omaavaksi ? Tarkoitan siis nyt näitä, jotka haluavat sen varatun itselleen kokonaan, en pelkkää seksisuhdetta hakevia.
Ja pettämisen paljastuttua vaimot uskovat kaiken, kun mies silmääkään räpäyttämättä kertoo kuinka se toinen nainen oli ruma, ällöttävä, ei yhtää hänen tyyppiä, tyhmä, epäkiinnostava, virhe, ja mitä vielä. Miten ihmeessä tämä nainen sitten kelpasi miehelle alun perinkään, jos oli kerta niin typerä ja ällöttävä? Eikö vaimoilla säteile sen vertaa, että tunnistaisi tällaisen valehtelijan?
Ihan uskomatonta sinisilmäisyyttä puolin ja toisin. Ja pettäjä jatkaa tyytyväisenä elämäänsä, kun pääsi uittamaan munaansa vieraassa naisessa ja sai sitten palata kotiin tutun turvallisen kodinhengettären luo.
Nainen, 33-v, lapsia. Poikani jalkapallojoukkueen huoltaja. Pelireissuilla olikin huoltanut miestäni. Miksi annoin anteeksi? Tämä ketju saa pohtimaan kannattaako jatkaa...
Vähän itseäni muistuttava mutta vähän hoikemmassa kunnossa oleva ja pari vuotta nuorempi nainen. Antelias kuin mikä, antaa ekoilla treffeillä ;)