Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet työpaikkasi siivoojasta?

Vierailija
01.04.2019 |

Kts otsikko

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen isohkossa talossa jossa useampia yrityksiä. Siivoojat eivät juuri puhu saati ota katsekontaktia. Eipä sitä osaa oikein silloin itsekään aloittaa mitään, toisaalta miksi vääntää väkisin jotain chitchattia. Tosin suuri osa niistä on virolaisia, joten voi olla silläkin osuutta asiaan. Vaihtuvatkin aika usein.

No virolaisethan on töykeitä. Ja pitävät itseään alempana koska ovat siivoojia.

Vierailija
22/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä työntekijä. Miksi kysyt? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10.5e tunti, kahden ihmisen työt kirjoitti:

Ei hyvää päivää, mitä sakkia täällä päästelee aivopieruja. Siivoojilla ei ole aikaa eikä haluja keskustella ylimielisten, itsestään liikoja luulevien, siivoojan työstä mitään tietävien  hölmöläisten kanssa.

Ai. No entä mitään tietämättömien kanssa?

Vierailija
24/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojilla on monissa yrityksissä ohje, että pöydällä oleviin papereihin ei saa koskea.  Tämän takia  pöytäni oli usein pyyhkimättä.  ihan oma syyni. 

Vierailija
25/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitäisi olla mitään mieltä ja miksi haluat tietää? 

Vierailija
26/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin vaihtuu siivoojat jatkuvasti. Aina tuntuu olevan silti kovin sotkuista. En tiedä kenen vika se sitten on. Lieköhän alan käytäntö vaihtaa tekijöitä koko ajan ja siten perustella siivouksen heikko laatu?

Vierailija
27/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapaus. On ollut varmaan ihan nätti nainen nuorena, mutta potentiaalia ei sitten ollut enempään kuin toisten jälkien siivoukseen. Nyt sitten ei kukaan huoli enään.

Surullinen tapaus sellainen henkilö, joka kirjoittaa "enääN".

Vierailija
28/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuu siivouskomerossa. Olen yllättänyt hänet sieltä, vaikka pitäisipä hänen olla siivoamassa

Olisiko hänellä kahvi- tai lounastauko meneillään?

Vierailija
29/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse työpaikkani siivooja. Meinasin tulla sanomaan, että pidän kyllä itsestäni ja olen tyytyväinen työni jälkeen. Tämän ketjun luettuani alkoikin hävettää, että mitähän muut minusta ajattelee. 

Suurin osa on näköjään valittanut siivoojan puhumattomuutta. Minä ainakin olen luonteeltani vähän hiljaisempi ja ujompi ihminen. Lisäksi koen olevani työpaikoilla vähän ulkopuolinen ja alempiarvoinen, koska teen eri työtä kuin muut. Osa näyttää sen aika selvästi. Sen takia en kehtaa aloittaa juttelua. Luulen, ettei ketään kiinnosta.  Puhun kyllä, jos joku muu aloittaa keskustelun. Tuntuu, että pitää olla mahdollisimman näkymätön. Koen lähinnä olevani muiden tiellä. 

Vierailija
30/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltomiesten lisäksi siivoojat ovat ainoita jotka eivät koita nuolla minun persettäni joka käänteessä minkä vuoksi heidän kanssaan onkin mukavaa viettää vaikka taukoja. Kummallinen ilmiö joissain ihmisissä tuo mielistelyntarve vaikka ei olisi kyseessä edes mikään muu kuin kaltaiseni pikkupomo. Nuolisivat edes toimitusjohtajan persettä niin olisi jotenkin käsitettävissä.

Vierailija
31/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoltomiesten lisäksi siivoojat ovat ainoita jotka eivät koita nuolla minun persettäni joka käänteessä minkä vuoksi heidän kanssaan onkin mukavaa viettää vaikka taukoja. Kummallinen ilmiö joissain ihmisissä tuo mielistelyntarve vaikka ei olisi kyseessä edes mikään muu kuin kaltaiseni pikkupomo. Nuolisivat edes toimitusjohtajan persettä niin olisi jotenkin käsitettävissä.

Tämä!

Vierailija
32/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapaus. On ollut varmaan ihan nätti nainen nuorena, mutta potentiaalia ei sitten ollut enempään kuin toisten jälkien siivoukseen. Nyt sitten ei kukaan huoli enään.

Ihan samaa kastia sellaisen henkilön kanssa, jonka päälauseesta puuttuu verbi. 

Vierailija
33/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt työpaikallani.siivoojaa. olen ollut 3kk eikä kertaakaan ole imuroitu työtiloja. Itse vähän pyyhin pöytää ja tietokonetta.

Vierailija
34/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi vakisiivoojaa. He tulevat töihin niihin aikoihin kun me muut työntekijät lähdetään kotiin. Ihan miellyttäviä ihmisiä jotka tekevät työnsä hyvin. Huonoa jälkeä syntyy silloin kun tulee lomittajia jotka eivät tiedä kaikkia työtehtäviä. Terveydenhoitoala kyseessä. Kaameinta on kun siivousvälineitä on jätetty paikkoihin missä säilytetään steriilejä välineitä. Se nyt menettelee jos roskiksia ei ole tyhjennetty tai käsipaperit on loppu, ne voin tehdä itsekin aamulla. Mutta aseptiikan sössiminen! Kyllä lomittajilla pitäisi olla sen verran tervettä järkeä että moppeja ei jätetä steriileiden välineiden viereen.

Vierailija
35/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kirjoitetaan niin. Esimerkiksi Kaivopuiston jää -biisin teksti:

niinkuin ei talvet oo entisellään

sä et rakasta minua enään

sä et rakasta minua enään

Kieli muuttuu, koita pysyä mukana.

Vierailija
36/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppinen ja aivan uskomattoman hot.

Vierailija
37/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia työkavereita, meillä saattaa ihminen sisään tullessaan kysyä reittiä tai neuvoa vaikka heiltä, joten yhdessä annetaan vaikutelma työpaikastamme ja samanarvoisia ollaan kaikki, vaikka toimenkuvat on erilaiset.

Vierailija
38/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina sanotaan, että meitä siivoojia arvostetaan ja meille pitäisi maksaa enemmän. Kyllä tuli paha mieli näistä ihmisten kommenteista. Ei siivooja ole mikään sirkuseläin, jonka pitää työntekijöitä viihdyttää. Näköjään valitetaan, jos siivooja on hiljainen, mutta myös jos siivooja puhuu. Silloinhan kallis työaika valuu hukkaan! Tai pahempaa: siivoojalla on löysää työpäivässään, joten laitetaanpa pari aluetta lisää.

T. Siivooja

Vierailija
39/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka valitatte että siivooja ei siivoa kunnolla, tiedättekö edes mitä siivoojan hommiin työpaikallanne kuuluu? Ei ole olemassa mitään "standardia" siivoussopimusta, vaan jokaisessa kohteessa on erikseen määritelty mitä siivoojan kuuluu ks. paikassa tehdä ja miten usein.

Itse ainakin oon usein törmännyt siihen, että työntekijät ei tiedä yhtään mitkä asiat on siivoojan vastuulla. Työntekijöitä ei myöskään yleensä tiedoteta mitenkään, että siivouksesta on päätetty säästää ja jatkossa esim. jotain ennen tehtyä asiaa ei enää tehdä. Sen seurauksena sitten työntekijät purnaa selän takana, että ei se sitä ja tätäkään hommaa tee, laiska mikä laiska.

Vierailija
40/124 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani siivooja on tärkeä ihminen. Viihdymme koska on puhdasta. Siivosin itse 19v.

Hiljattain ei ollut siivooja käynyt. Otin yhteyttä kiinteistöosatoon. Kävi heti. Syy ei ollut siivoojan vaan ohjeiden ja johdon.

Jos jään työttömäksi voin hyvinkin siivota työksi. Se on sopivan fyysistä ja jos vielä ulkona... Saa happea. Eläkeikään alle 10v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi