Lapsen kaveri oli yökylässä, nyrpisteli nenäänsä kun iltapalaksi oli lämpimiä voileipiä ja mokkapaloja
Paahtoi sitten paahtoleipää, jonka päälle laittoi ihan olemattoman sipaisun rasvaa ja järsi kuivaa leipäänsä tyytyväisenä. Tarjosin kaakaota, mutta otti pelkän maidon. Jäi hämmentynyt olo!
Aamullakin huoli vain mehukeittoa , vaikka olin laittanut tarjolle ruhtinaallisen aamupalan.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Itseäni, jolla on pari jo ihan aikuista lasta, hiukan naurattaa tuo meininki, jossa kotona lapsi saa iltapalaksi vaikka yhden palan jotain tiettyä leipää ja siihen yhden tarkoin valitun vähärasvaisen kinkkusiivun. Kun olen seurannut tuota teinimeininkiä, jolloin lapset alkavat liikkua niin, että vanhemmat eivät ole enää vieressä vahtimassa,niin sitä roiskeläppäpizzaa ja cokista vedetään kaksin käsin ja väliin einesnugetteja kylmänä :)
Mutta asiaan: meillä söi juuri yksi lapsista iltapalaksi lautasellisen muusia ja jauhelihakastiketta. Meillä lämpimät voileivät ovat ihan yleistäkin iltapalaa. Itse en keksi, miten sen kinkku, tomaatti, paprika, sipuli, ananas, leipä tai juusto muuttuu jotenkin epäterveellisemmäksi kun sen lämmittää uunissa, kun monikin kertoi syövänsä jotain vastaavaa iltapalaksi kylmänä.
Olen samaa mieltä vain 25%. Meillä 1/4 lapsesta syö pääosin eineksiä, juuri niitä nugetteja ja roiskeläppää ihan laiskuuttaan ja mukavuudenhaluaan. Ei kuulemma pienen lapsen kanssa ehdi laittamaan kunnon ruokaa. Ihan miten vaan, omapa on elämänsä ja ylipainonsa.
Muut lapset eivät ole muuttaneet ruokailutapojaan kotoa lähdettyään vaan syövät edelleenkin terveellisesti ja tekevät ruuat itse. Samoin heidän lapsensa, tuskin ovat edes roiskeläppää tai kaupan nugetteja koskaan maistaneetkaan!
Missä oli mustikat, itse valmistamasi mysli ja vihersmoothie?
Entäs uppopaistetut munat?
Tuore appelsiinimehu
JÄRKYTYS; JÄRKKYÄ!!!
Näkkäriä ja juustoa. Maitoa . Puuro. Ellei kelpaa niin vallassaan.