Lapsen kaveri oli yökylässä, nyrpisteli nenäänsä kun iltapalaksi oli lämpimiä voileipiä ja mokkapaloja
Paahtoi sitten paahtoleipää, jonka päälle laittoi ihan olemattoman sipaisun rasvaa ja järsi kuivaa leipäänsä tyytyväisenä. Tarjosin kaakaota, mutta otti pelkän maidon. Jäi hämmentynyt olo!
Aamullakin huoli vain mehukeittoa , vaikka olin laittanut tarjolle ruhtinaallisen aamupalan.
Kommentit (123)
Meillä iltapala on todella iltapala, ei rasvainen ateria. Oma lapsi ei olisi varsinaisesti nyrpistänyt nenäänsä, vaan todella pyytänyt jotain kevyempää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä iltapala on todella iltapala, ei rasvainen ateria. Oma lapsi ei olisi varsinaisesti nyrpistänyt nenäänsä, vaan todella pyytänyt jotain kevyempää.
Kermapersekakara.
Kai sä nyt tarjosit jotain tuoretta, hedelmiä yms? Mun lapselle tulis huono oli jos illalla viimeiseksi söisi mokkapaloja...
Tietääkö lapsen vanhemmat, mitä moskaa yritit syöttää heidän lapselleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermapersekakara.
Iltapalassa perheen sosiaalinen asema todella tulee esille. Toiset syövät mättömääriä rasvaa ja sokeria ihmetellen, miksi lihovat, toiset täysjyväleipää ja kevytlevitettä (tai hätätilassa sitä paahtoleipää, jos kyläpaikassa ei muuta ole) eikä läskiä synny. Perheen elämänhallinta näkyy jopa lasten painossa.
Mokkapalat iltapalaksi? Kofeiiniherkkä ei nuku koko yönä syötyään sellaisen.
Kännykällä peukutus ei kyllä toimi. Painoin yläpeukkua, niin tuli kolme alas ja kaksi yläpeukkua.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä nyt tarjosit jotain tuoretta, hedelmiä yms? Mun lapselle tulis huono oli jos illalla viimeiseksi söisi mokkapaloja...
Ei hedelmiä iltapalalla, ne käyvät vatsassa yön aikana ja se häiritsee nukkumista. En tosin söisi mokkapalojakaan illalla.
Tässä taisikin olla kyseessä tällainen hassunhauska provo, johon odotettiin vaikkapa tätä vastaukseksi;
"Siis mitä hittoo, kai niitten leipien päällä oli kinkkua, ananasta ja edamia, oottekste jostain kasarilta vai?!"
Ole hyvä, AP.
Mokkapalat kuulostaa hieman oudolta iltapalaksi. Lämpimiin leipiin tiedän kaksi jotka oli yhteen aikaan suorastaan koukussa niihin iltapalaksi. Itse olin toinen niistä kahdesta ja ex oli myös. Kumpikaan ei ole ylipainoinen. Lämppärit kuitenkin on aivan älyttömän hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Kännykällä peukutus ei kyllä toimi. Painoin yläpeukkua, niin tuli kolme alas ja kaksi yläpeukkua.
No nyt on isot huolet!
No tuskinpa tuollaista iltapalaa normaalisti syödään, ideahan oli, että oli kaveri yökylässä.
En todellakaan ymmärrä, missä joidenkin lasten käytöstavat ovat.
Ihmeellistä valittamista ja nyrpistelyä olen itsekin todistanut mm. syntymäpäivillä, jossa oli jokaiseen makuun kaikenlaista ruhtinaallisesti. Eräs keräsi kaikki karkit omalle lautaselleen ja lähmi sen läpi käsillään, kunnes kasasi osan takaisin kulhoon. Toinen otti todella ison palasen kakkua ja sen jälkeen vielä samanmoisen lisää, jonka mäskäsi lautaselle, muttei syönyt siitä enää kuin päällisen. On myös syljetty hedelmiä takaisin lautaselle, sotkettu limsoja sekaisin, heitelty sipsejä lattialle jne. Omituista sikailua!
Toinen, mitä nämä pikkukuningattaret/kuninkaat pitävät itsestäänselvyytenä on erilaiset pienet palvelukset (esim. oven pitäminen auki perässätulijalle, jonkun asian nostaminen lattialta hänelle tai muu apu). Niistä ei edes kiitetä. Pidetään itsestäänselvyytenä, että Häntä palvellaan.
Käsiä ei osata pestä, neniä kaivellaan, likaisia sukkia käpälöidään ruokapöydässä, kiemurrellaan ja pärskitään. Syödään suu auki, puhutaan ruoka suussa.
No, ei tällaisten vanhemmillakaan niitä tapoja usein ole, vaikka olisivat mitä juristeja tahansa. Esitetään hienoa, muttei osata edes perustapoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermapersekakara.
Iltapalassa perheen sosiaalinen asema todella tulee esille. Toiset syövät mättömääriä rasvaa ja sokeria ihmetellen, miksi lihovat, toiset täysjyväleipää ja kevytlevitettä (tai hätätilassa sitä paahtoleipää, jos kyläpaikassa ei muuta ole) eikä läskiä synny. Perheen elämänhallinta näkyy jopa lasten painossa.
Meillä kyllä lapset saattaa syödä mokkapaloja iltapalaksi tai lämpimiä voileipiä monta. Ihan ruokaakin saattaa syödä, muusia ja jauhelihakastiketta. Saattaa syödä paketillisen leipää päällisineen(sitä täysjyvää) tai puuroa. Munakkaita kokkailevat itse. Päälle vielä kasviksia ja hedelmiä
Teini-ikäiset pojat jotka kasvuiässä.
Eikä ole läskiä kummallakaan vaan vatsalihakset näkyy urheilun seurauksena. Hoikkia komeita itsestään huolta pitäviä nuorukaisia.
Tule heille selittämään elämänhallinnasta(tai sen puutteesta) ja siitä että yksi tai kaksi täysjyväleipää riittää ja päälle sipaisu kevytlevitettä 😉 Voi olla että poikia sinun juttusi sosiaalisesta asemasta voi huvittaa 😀
Ja ap. Varsinkin alakouluikäiset tytöt tuntuu olevan todella nirsoja. Tyttäreni paras kaveri ei syö meillä muuta kun muroja ja niitä ostan häntä varten kun tulee yökylään. Niitä sitten syövät oman tyttöni kanssa hyvällä halulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kermapersekakara.
Meillä kyllä lapset saattaa syödä mokkapaloja iltapalaksi tai lämpimiä voileipiä monta. Ihan ruokaakin saattaa syödä, muusia ja jauhelihakastiketta. Saattaa syödä paketillisen leipää päällisineen(sitä täysjyvää) tai puuroa. Munakkaita kokkailevat itse. Päälle vielä kasviksia ja hedelmiä
Teini-ikäiset pojat jotka kasvuiässä.
Eikä ole läskiä kummallakaan vaan vatsalihakset näkyy urheilun seurauksena. Hoikkia komeita itsestään huolta pitäviä nuorukaisia.
Tule heille selittämään elämänhallinnasta(tai sen puutteesta) ja siitä että yksi tai kaksi täysjyväleipää riittää ja päälle sipaisu kevytlevitettä 😉 Voi olla että poikia sinun juttusi sosiaalisesta asemasta voi huvittaa 😀Ja ap. Varsinkin alakouluikäiset tytöt tuntuu olevan todella nirsoja. Tyttäreni paras kaveri ei syö meillä muuta kun muroja ja niitä ostan häntä varten kun tulee yökylään. Niitä sitten syövät oman tyttöni kanssa hyvällä halulla.
Minulla on 14- ja 16-vuotiaat pojat, jotka pelaavat jääkiekkoa. Outoa, että koskaan eivät yökyläilevät kaverinsa ole esittäneet, että iltapalaksi pitäisi saada jauhelihakastiketta ja muusia. Päivällisellä klo 19 tienoilla syödään hyvin, iltapalaksi ei enää tarvita hiilihydraattipommeja.
olit loukkaantanu kun kokkauksesi eivät kelvanneet? Vedä nyt siitäkin herneet nenään. tai vielä parempi, lähetä lasku lapsen vanhemmille yöpymisestä, niin olet saattanut marmattamisesi koko maailman tietoon.
Jospa jännitti vieraassa paikassa syömistä? Minä en voi syödä mitään makeaa tai yleensäkään kovin paljon, jos jännitän. Hyvin voisin nakertaa paahtoleipää.
Lapsi halusi hetken päähänpistosta leipoa mokkapaloja viiden maissa, jolloin niistä luonnollisesti tuli iltapala. Kaverinsa saapui, kun mokkapalat olivat uunissa ja minä tein sitten ne lämppärit . Meillä viikonloput valvotaan myöhään ja herkutellaan , otetaan rennosti! Joskus on vedetty leffan aikana karkkia niin ettei kukaan jaksa liikkua ,pestä edes hampaita tai siirtyä omaan sänkyyn ja ollaan nukahdettu kasaan vuodesohvalle :D
Ja kerran kesällä päätettiin lähteä yöpiknikille.
Ap
Ei ole varmaan kotona tottunut lämppäreihin vaan halusi sitä tuttua ja turvallista.
M30
Hui miten tavatonta että joku lapsi nyrpistää nenäänsä jollekin ruoalle, ennenkuulumatonta.