Isäni yrittää pakottaa minua hakeutumaan insinööriopintoihin
Onko kohtalotovereita? Oon siis 20-vuotias miehenalku, joka pääsi lukiosta viime keväänä. Oon aina ollut enemmänkin luova ja impulsiivinen kuin käytännönläheinen ihminen, mut faijani yrittää leipoa minusta jotain insinööriä (ehkä siksi että matikassa oon kuitenkin ollut hyvä), ja suoraan sanottuna ei kiinnostaisi yhtään hakeutua niihin opintoihin. Enemmän oon kiinnostunut kuvataiteista, maalaamisesta, kirjallisuudesta, ja hakisin mieluummin sekä yliopistolle että amkin puolelle taideopintoihin, mut harmittaa, ettei faija hyväksy näitä valintoja..
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkkitehti. Siinä saa luovuutta käyttää ja taideintohimoa, mutta taustalla on diplomi-insinööritason opinnot.
Arkkitehtiopinnoissa ei ole matemaattisluonnontieteellistä osaa eli pääsykokeiden jälkeen taiteellisuus kukoistaa.
EI kyllä kukoista. Arkkitehti on lähempänä insinööriä kuin taiteilijaa.
Joo. Ei ole kovin kummoista hommaa.
Kuvataide puhtaimmillaan on irrationaalista, hullua ja päätöntä. Parhaimmillaan.
Sitä ei opita tekemään missään tekniikkakoulussa. Hyväksi taiteilijaksi ei voi oikeastaan opettaa.
Monet ovat myös lapsettomia. Kaikkea ei voi mahduttaa samaan pakettiin. Valitettavasti.
Jos olet oikeasti lahjakas taiteissa, niin sitten suuntaudut sinne. Muuten kannattaa valita varman päälle koulutus ja harrastaa siinä sivussa huvikseen niitä taiteita.
Älä valitse opiskelualaa isäsi toiveiden mukaan. Muuten olet tyytymätön loppuelämäsi.
T: pomottavan vanhemman lapsi
EI kyllä kukoista. Arkkitehti on lähempänä insinööriä kuin taiteilijaa.