Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen paha, toivon ihmisen kuolemaa (avautuminen ei uhkaus)

Vierailija
31.03.2019 |

Raastaa. Olen ollut pitkän aikaa rakastunut erääseen henkilöön, varattuun. Tiedossa on että terveydellisistä syistä tämän kumppani ei tule elämään kovin pitkään. On inhimillistä haluta toinen itselleen enkä tahtoisi myöntää mutta... ahdistaa... Vaikeuksistaan huolimatta he ovat vielä niin sydämellisesti rakastuneita ja onnellisia... eikä siitäkään ole mitään takeita saisinko surunsa jälkeen häntä kiinnostumaan minusta. Olen itsekäs, ahne ja pahansuopa. Rakkauden piti olla ihmisen kaunein tunne.

Ovatko muut kokeneet tällaista?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole kysymys rakkaudesta vaan omistushalusta. Rakkaus on sitä, että tavoittelee rakkauden kohteen hyvää kuin omaansa. Omistushalu on sitä, että haluaa kohteen itselleen hänen hyvästään välittämättä, kuten ap tekee.

Vierailija
22/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos olisit onnellinen toisten puolesta? Ihastuksia tulee ja menee.

Olen ollut. Ja toiveikaskin että minunkin vuoroni voi koittaa. Nyt kun heidän aikansa vähenee olen tajunnut pahuuteni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa toivoa toisen kuolemaa, tiedän tunteen. Olen lopen väsynyt äitiini, jonka ikävät piirteet vain korostuvat vanhetessa. Ihmettelen sitä voimaa millä hän yhä edelleen jaksaa puhua pahaa toisista ja inhota milloin ketäkin, julkkiksia ja poliitikkoja jne. Ei vaan jaksaisi enää mutta kun velvollisuus pakottaa. Pelkkää ikävää ja sietämistä. Joutais jo kuolla. Tai kuten kolleegani sanoo, ei älyä kuolla.

Mutta onko vielä pahempaa toivoa jonkun kuolemaa että saisi tämän puolison itselleen?

Vierailija
24/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole kysymys rakkaudesta vaan omistushalusta. Rakkaus on sitä, että tavoittelee rakkauden kohteen hyvää kuin omaansa. Omistushalu on sitä, että haluaa kohteen itselleen hänen hyvästään välittämättä, kuten ap tekee.

onko se tässä tilanteessa ihmeparantumisen toivomista ja elämänsä onnellisesti loppuun asti-päätöstä vierestä katsoen vai kenties uusi, kaunis rakkaus?

Vierailija
25/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onko se tässä tilanteessa ihmeparantumisen toivomista ja elämänsä onnellisesti loppuun asti-päätöstä vierestä katsoen vai kenties uusi, kaunis rakkaus?

Uutta kaunista rakkautta ei välttämättä tule koskaan, jotkut pysyvät yksin loppuikänsä menetettyään elämänsä rakkauden, kuten minä.

Vierailija
26/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkauden piti tuoda ihmisen paras esiin. Tämä on minun parhaani...

Vierailija
27/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tunne ei ole rakkautta nähnytkään. Omistushalua korkeintaan. Kukaan, joka rakastaa toista, ei toivo hänen rakkaimpansa kuolemaa. Ei, vaikka itse siitä "hyötyisi". 

Vierailija
28/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakkauden piti tuoda ihmisen paras esiin. Tämä on minun parhaani...

jaxuhali, rakkaus sattuu

Vierailija
29/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jos ap olisi rakastunut, niin osaisi rakastaa etäältäkin. Tuo on vain omistushalua, jota ap nyt fantasioillaan pönkittää täällä.

Vierailija
30/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kovin terveeltä, jos tämä ihminen ei oo susta kiinnostunut niin tuskin on myöhemminkään, vaikka menettäisi puolisonsa.

Vierailija
31/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, jos ap olisi rakastunut, niin osaisi rakastaa etäältäkin. Tuo on vain omistushalua, jota ap nyt fantasioillaan pönkittää täällä.

Ei riipu ap:n tunteista kuitenkaan että näillä rakastavaisilla on hautajaiset tiedossa... toisen onni on toisen epäonni. Elämä on, ja kuolema se vasta onkin.

Vierailija
32/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus ollut vihainen minäkin. Mutta en toivonut syyttömälle tällaista -ap

Vierailija
33/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riipu ap:n tunteista kuitenkaan että näillä rakastavaisilla on hautajaiset tiedossa... toisen onni on toisen epäonni. Elämä on, ja kuolema se vasta onkin.

Taitaa ap kuitenkin jäädä lehdelle soittelemaan, joten se siitä onnesta.

Vierailija
34/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi luulla vaikka rakkaudeksi, ei se ole. Tuollaisia tunteita voi toivoa aivan terve ihminen, mutta se kumpuaa vain hormoneista, jotka nyt sekoilevat sulla. Jopa lääkkeet voivat aiheuttaa tuollaista.  Nyt jotain muuta toimintaa tilalle, joskus vaan tilanteet kuohuu. Älä tee mitään vaan etsi muita kavereita. Myöhemmin ihettelet miten sulle tollaista tuli mieleen.  On se kuitenkin inhimillistä, koita saada joku kaverisi jolle voisit avautua edes vähän. Joillekin tulee outoja ajtuksia jo pelkästä melatoniini hormonista, sitä saa" maitokaupasta" Laskuhumala voi myös viedä maaniseen tilaan,  mene nyt vaikka saunaan. Tai kuuntele musiikkia juutuubelta.

Vierailija
35/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä voi luulla vaikka rakkaudeksi, ei se ole. Tuollaisia tunteita voi toivoa aivan terve ihminen, mutta se kumpuaa vain hormoneista, jotka nyt sekoilevat sulla. Jopa lääkkeet voivat aiheuttaa tuollaista.  Nyt jotain muuta toimintaa tilalle, joskus vaan tilanteet kuohuu. Älä tee mitään vaan etsi muita kavereita. Myöhemmin ihettelet miten sulle tollaista tuli mieleen.  On se kuitenkin inhimillistä, koita saada joku kaverisi jolle voisit avautua edes vähän. Joillekin tulee outoja ajtuksia jo pelkästä melatoniini hormonista, sitä saa" maitokaupasta" Laskuhumala voi myös viedä maaniseen tilaan,  mene nyt vaikka saunaan. Tai kuuntele musiikkia juutuubelta.

Kaipaavia sanoja ja rakkauden ylistystä tunteellisten sävelten saattelemana tässä kaivataankin

Vierailija
36/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta kovin terveeltä, jos tämä ihminen ei oo susta kiinnostunut niin tuskin on myöhemminkään, vaikka menettäisi puolisonsa.

Minulla ei ole käynyt mielessänikään yrittääkään heidän väliinsä, eikä ole tarvinnutkaan kun toisen poistuminen nähtävillä olevassa tulevaisuudessa on varma. Tämä ei ole minulta mitenkään jalouden ja suurisieluisuuden osoitus vaan puhdasta peliä.

Olenko pelastuksen ulottumattomissa?

Vierailija
37/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä asia, että voi tunnistaa itsessään ns. alhaisia ja pahoja, kiellettyjä tunteita. Se että toivoo joyain kauheaa tapahtuvan, ei kuitenkaan tee tapahtumaa todeksi.

Kukapa ei olisi salaa joskus toivonut ikäviä asioita tapahtuvan toiselle:" Voi kun se työpaikan hankala tyyppi mokais niin että sais potkut" tai vahingoniloa:"Siinä se yksikin leveili makeella elämällään, aina rikkaan miehen rahoilla autot ja matkoilla ympäri maailmaa..mites nyt suu pannaan, kun mies löysi uuden, hah!"

Jos ap. et lähde julkisesti toitottamaan haavettaan saada tämä mies (vaikka miehen puolison menehtymisen jälkeen) niin voit tutkiskella omaa kuvitelmaasi ja tiedät varmasti, että ajatukset ovat mielen tuottamia tuulahduksia, jotka haihtuvat kun löydät uutta mietittävää. Toiveet ja kuvitelmat on hyvä pitää erillään todellisuudesta.

124

Vierailija
38/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kahdesti elämäni aikana toivonut jonkun kuolemaa, ja molemmilla kerroilla noin puolen vuoden päästä toiveestani molemmat sairastuivat ensin vakavasti ja sitten pian kuolivat. Tapauksilla on aikaeroa kahdeksan vuotta. Olin itseasiassa molemmissa tapauksissa ihan tyytyväinen, "uhrit" olivat hirveitä ihmispaskoja, ja ikääkin löytyi molemmilta sen verran, että ei elämä ihan kesken jäänyt.

Joskus toiveet siis toteutuvat, joten kannattaa harkita ajatuksiaan.

Vierailija
39/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hyvä asia, että voi tunnistaa itsessään ns. alhaisia ja pahoja, kiellettyjä tunteita. Se että toivoo joyain kauheaa tapahtuvan, ei kuitenkaan tee tapahtumaa todeksi.

Kukapa ei olisi salaa joskus toivonut ikäviä asioita tapahtuvan toiselle:" Voi kun se työpaikan hankala tyyppi mokais niin että sais potkut" tai vahingoniloa:"Siinä se yksikin leveili makeella elämällään, aina rikkaan miehen rahoilla autot ja matkoilla ympäri maailmaa..mites nyt suu pannaan, kun mies löysi uuden, hah!"

Jos ap. et lähde julkisesti toitottamaan haavettaan saada tämä mies (vaikka miehen puolison menehtymisen jälkeen) niin voit tutkiskella omaa kuvitelmaasi ja tiedät varmasti, että ajatukset ovat mielen tuottamia tuulahduksia, jotka haihtuvat kun löydät uutta mietittävää. Toiveet ja kuvitelmat on hyvä pitää erillään todellisuudesta.

124

Tämä ei ole ihan mitään teini-ihastustakaan. Ja hänellä on vielä paljon elämää edessään, kuten minullakin. Voisin antaa hänelle rakkauteni ja perheenkin, jota ei aiemmalta saanut.

Kohtalo on päättänyt että he eivät tule vanhenemaan yhdessä. Tunteeni on vahingoniloa vakavien asioiden edessä. En ansaitse edes mahdollisuutta...

Vierailija
40/66 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme