Tutkimus: naiset arvostavat varallisuutta ja miehet ulkonäköä kaikissa kulttuureissa
Tulos ei muutu eri kulttuurien välillä, vaan tämä asetelma säilyy myös tasa-arvoisissa maissa.
Tuskinpa taustalla on mitään muuta kuin biologia. Jos on, niin mikä?
https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/naiset-ja-miehet-tykkaavat-toisi…
Kommentit (178)
Kaikissa kulttuureissa miehet hallitsevat yhteiskuntaa poliittisesti ja taloudellisesti. Joskus jopa lain suomalla oikeudella. Tällaisissa yhteiskunnissa ei ole yllätys, että sosiaalistumisen seurauksena naiset nähdään pelkkinä objekteina (miesten arvostus enemmän naisten ulkonäölle) ja naiset suhtautuvat yhtälailla miehiin instrumentaalisesti, joskin eri näkökulmasta (miehen varallisuus tärkeää).
No tuliko yllätyksenä, naiset eivät edes rakasta miehiään oikeasti. Nainen vain rakastaa kuluttamista ja materiaa
Vierailija kirjoitti:
Tästä on puhuttu jo
Niinpä, noin 100 000 kertaa.
Loogista. Jos mies osoittautuu kelvottomaksi, hän maksaa ainakin kunnon elarit. Vähentää perheellistymisen riskejä.
Ketä kiinnostaa lisääntyä helvetin ruman isonokkaisen lyhyen pönäkän tyhmän kaljun haisevan kanssa vaikka sillä ois rahaa?
Siltä ehkä huijataan rahat mutta lisääntyminenkin hoidetaan jonkun muun kanssa.
Kyllä nainenkin saa rahalla miestä.
Nainen saa minkä ikäistä vaan, jos pysyy makoisassa kuosissa.
Ap ei tainnut lukea attikkelia jos luulee olevan biologista nuo mieltymykset.
Olen sitten vissiin mies, koska minua kiinnostaa (miehessä) enemmän hyvännäköinen naama kuin paksu lompsa. Ikinä en ole ruman miehen kanssa sänkyyn mennyt, enkä mene jatkossakaan.
Varmaan ilmiön voimakkuus kuitenkin vaihtelee. Mitä huonompi yksinäisen naisen asema ja mitä voimakkaammin resurssit kasautuvat miehille, sitä voimakkaammin naiset preferoivat rahaa ja statusta. Tasa-arvoa lähestyttäessä yhä suurempi osa naisistakin alkaa painottamaan ulkonäköä ja luonnetta. Sellaista yhteiskuntaa ei toistaiseksi ole olemassa, jossa tulot ja varallisuus ja toisaalta lasten- ja kodinhoidon vastuu jakautuisivat täysin tasaisesti sukupuolten kesken, joten mahdoton sanoa miten preferenssit tällaisessa yhteiskunnassa jakautuisivat.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei tainnut lukea attikkelia jos luulee olevan biologista nuo mieltymykset.
Siellä lukee näin:
"Ajatuksena lisäksi on, että tasa-arvoisempi kulttuuri vähentäisi sukupuolten eroja siinä, mitä he toivovat kumppaniltaan.
Uuden tutkimuksen tulokset vahvistavat evoluutiopsykologien näkemystä. Miehet edelleen painottivat keskimäärin enemmän ulkonäköä ja naiset hyviä tuloja.
”Nämä sukupuolierot olivat voimakkaita”, tutkijat kirjoittavat.
Tulos oli sama YK:n tasa-arvoindeksin mukaan tasa-arvoisissa kuin epätasa-arvoisissa maissa."
minimalisti kirjoitti:
No tuliko yllätyksenä, naiset eivät edes rakasta miehiään oikeasti. Nainen vain rakastaa kuluttamista ja materiaa
Vit tu, mä tienaan omat rahat.
Tai sitten naiset pitävät miehistä, joiden kuvittelevat olevan vaikutusvaltaisia ja siten myös rahaa saavia. Vaikutusvalta voi kyllä näkyä muutenkin ja on kontekstiriippuvaista.
Jos pelkkä varallisuus kiinnostaisi, sitten kuka tahansa 90 vuotias lottomiljonääri kiinnostaisi naisia. Tietysti siinä mielessä kiinnostaa, että nainen voi silti sietää sellaista miestä rahojen toivossa, mutta se on eri asia kuin biologinen kiinnostus itse mieheen.
Kaiketi myös ikä, kulttuuri ja naisten kohdalla jopa kuukautiskierto vaikuttaa siihen mikä sitten tarkalleen kiinnostaa eli kaksikymppisen miehen ei tarvitse olla ollenkaan varakas, kunhan hänellä on vain ominaisuuksia, jotka nostavat hänen sosiaalista asemaansa.
Nelikymppiseltä taas enemmän odotetaan sitä, että ne hyvät ominaisuudet ovat tuoneet myös valtaa.
Mutta koska elämässä on muutakin kuin seksi ja läheisyys, naiset voivat kuitenkin laskelmoida niin, että parempi ottaa vähemmän seksikäs ja varakkaampi kilpakosija vanhempien päivien turvaksi, kun ei enää saa ketään.
Miehille kaikki tuo on tavallaan hyvin yksinkertaista, koska toivoa naisen rahoilla elämisestä ei ole ja samalla mies joutuu koko ajan uudistamaan ja kehittämään itseään, jotta saisi edes jotain. Vastineeksi tästä uudistumisesta ja vaivannäöstä mies haluaa mahdollisimman nuoren naisen jokaisessa iässä. Jos vanhemmat naiset ovat tyytymättömiä tähän asetelmaan, heidän pitäisi karauttaa lukiopojan pihaan urheiluautolla, väläyttä pepsodent-hymy ja naurattaa poika sänkyyn jännittävillä seikkailujutuillaan, mutta naisten geeneissä ei ole tällaista ohjelmointia, vaan nainen tarjoaa samaa pakettia vanhemmalla nahalla aina vanhuuteen asti.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitten vissiin mies, koska minua kiinnostaa (miehessä) enemmän hyvännäköinen naama kuin paksu lompsa. Ikinä en ole ruman miehen kanssa sänkyyn mennyt, enkä mene jatkossakaan.
Mulla sama: kiinnostavan persoonan lisäksi vain ulkonäöllä on ollut merkitystä parinvalinnassani. Varallisuus ja koulutus olleet ilman merkitystä. Jos joku ei usko, olen heilastellut luolassa asuneen kalastajan kanssa, viimeinen miesystäväni ei ollut suorittanut edes oppivelvollisuutt, keksijäpersoona. Voin vakuuttaa että he eivät omistaneet juuri mitään, vaatteet päällään ja kalastusvehkeet. Olen itse akateeminen nainen.
Aina halutaan unohtaa ne naiset joita materia ei kiinnosta. Aina unohdetaan myös ylistää naisia, jotka huolivat rumiakin miehiä. Miehet sen sijaan palvovat ulkonäköä ja vaihtavat naiset heti nuorempaan kun entinen rupsahtaa.
Ruma nainen kelpuuttaa kyllä köyhän miehen. Entäpä päinvastoin?
Tulisivat Suomeen. Ei ole ihan yksi tai kaksi kertaa, kun oon hävinnyt naisen komeanaamaiselle mutta varattomalle sällille. Kouluttautuminen ja varallisuuden hankkiminen auttaa miestä Suomessa vain silloin, jos saa pelkkiä seksisuhteita ja haluaisi parisuhteen
No sitten minä olen erikoinen nainen, kun en piittaa miehen varallisuudesta. Jos olisin rikas, voisin periaatteessa vaikka elättää varatonta miestä. Eikä varallisuus sitä paitsi ole mikään ominaisuus. Olen itsekin ollut välillä varakkaampi ja tällä hetkellä vähemmän varakas.
Vierailija kirjoitti:
Ruma nainen kelpuuttaa kyllä köyhän miehen. Entäpä päinvastoin?
Joillekin köyhille miehille kelpaa ruma nainen ja toisille ei.
Mielenkiintoisempaa ja paremmat tulokset saisi jos selvitettäisiin parosuhteessa olevilta millä perustein he ovat suhteen solmineet sen kanssa jonka ovat.
Kai sen voi typistää siihen että nainen haluaa resurssit ja mies haluaa hedelmällisen muikkelin. Jos siis pelkkää biologista lisääntymisaspektia miettii. Toivoisin että ihmiset olisivat sellaisten konstruktioiden yläpuolella, tosin.