Englannin sanavarasto -testi
Kaikkihan tämän testin ovat varmaan jo tehneet, mutta paljonko saatte?
Minulla tuli vain 5,250 sanaa, vaikka koen sanavarastoni olevan oikeasti melko laaja!
Kommentit (177)
7 800.
Tuossahan ei saanut valita sanoja jotka kuulostaa tutuilta, jos ei tiennyt niiden merkitystä. Noudattikohan kaikki tuota sääntöä?
21 800. Olen elänyt englanniksi 17 vuotta, mutta todella paljon jäi ruksimatta, koska eihän tuollaisia sanoja kukaan arkielämässä käytä. Luen lähinnä suomeksi, että pysyy jonkinlainen kosketus suomen kieleen.
Mä sain 10100. Oon asunut Englannissa 9 vuotta, käynyt yliopiston täällä ja nyt on lapsi brittiläisen kanssa. Toisaalta ei tää testin tulos vaikuta muhun kyllä yhtään mutta silti piti tehdä :)
28 200
Koulussa lyhyestä englannista 10, ylioppilaskirjoituksissa laudatur (nämä molemmat jo 1960-luvulla. Aloin lukea kaunokirjallisuutta englanniksi jo koululaisena, ja sitä olen jatkanut koko ikäni. Ja siis luen edelleen. Siinä se sanavarasto kasvaa.
12 000, en ruksinut kuin ne jotka osasin suomentaa mielessäni. joitakin ymmärtäisin kontekstissa, ns kielihaju, mutta ne ei käy testissä
10800.
Paljon oli tuttuja sanoja, joiden merkityksen tekstissä ymmärrän suunnilleen, kun ne vastaan tulevat (lauseyhteydestä yms), mutta joita noin irrallaan en osaa kääntää tai selittää satavarmasti, ne jätin ruksimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
35,600
Puhun amerikkaa ja monet sanat olivat selvasti brittilaisia, niissa en parjannyt.
Amerikanenglantia puhuva ei varmasti saa tuosta noin paljon tulokseksi.
Taas piti paasta USAaa mollaamaan. Olen opettanut englanniksi.
Vierailija kirjoitti:
Porukan tyhmin ilmottautuu, 4550, mä olen se joka 80 luvulla aloitti enkun vasta seiskalla ja enpä ole joutunut paljoa käyttämään edes töissä. Ymmärrän kyllä jos normaalisti puhutaan ja pärjään perusjutuissa mutta näin.
Oletko pitkän pakkoruotsin lukija?
Hahaaa...
Sain 2800. Valitsin sanat jotka oikeasti tiedän. Osa oli hyvinkin tuttuja mutta ei kuitenkaan tullut juuri sillä hetkellä mieleen niin ne jätin valitsematta. Enkun opiskelu on jäänyt peruskoulu tasolle, matkustellut kyllä olen ja pärjännyt kohtalaisen hyvin maailmalla.
11600
Englantia käytän työssäni viikoittain. Yo-kokeissa muistaakseni kirjoitin C:n vuonna 1993. En ole hyvä mielestäni, mutta pärjään ok englannilla työssäni ja lomilla. Ruksasin todellakin vain ne sanat joiden merkitystä/synonyymia tiedän ja osaisin käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porukan tyhmin ilmottautuu, 4550, mä olen se joka 80 luvulla aloitti enkun vasta seiskalla ja enpä ole joutunut paljoa käyttämään edes töissä. Ymmärrän kyllä jos normaalisti puhutaan ja pärjään perusjutuissa mutta näin.
Oletko pitkän pakkoruotsin lukija?
Hahaaa...
Naiset valittavat että heidän euronsa on vain 80 senttiä. Se johtuu siitä että naiset valitsevat pakkoruotsin, mutta eivät matematiikkaa tai fysiikkaa. Mitä pidempi pakkoruotsi sitä alhaisempi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Osut just siihen korkeimpaan palkkiin non-native speakereiden kaaviossa tuloksista. Mulla taas oli just non-nativien mediaani, eli 7800.
Palstallahan kaikki muut on natiivin tasolla tietty! :D
Jos luet paljon ja monipuolisesti, tuossa testissä pärjää. Minäkin tiesin ison joukon sanoja mutta en ikinä käyttäisi. 1)koska vastapuoli ei välttämättä ymmärrä ja 2) en välttämättä osaisi lausua oikein.
Miten voi oppia engl. lukemalla kirjoja, jos ei tarkista jokaista outoa sanaa sanakirjasta, joka taas on äärimmäisen rasittavaa lukemista, kun katkos tulee joka virkkeessä? (jotkut sanat pystyy päättelee lauseyhteydestä, mutta joitain kyllä ei)
Vierailija kirjoitti:
7630
Olen koulutukseltani maisteri, asunut Yhdysvalloissa useampaan otteeseen. Olen sekä opiskellut että työskennellyt englanniksi. Ja matkustellut paljon. Käytän englantia päivittäin ja luen englanniksi erityyppisiä tekstejä. En tiedä mikä selittää huonon tuloksen.
Se, että teit testin rehellisesti?
7880 tuli tulokseksi. En juuri käytä englantia muuta kuin matkustellessa turistina.
Ihan ookoo. Ruotsi on työkieleli ja myös saksa
Aika huono testi, koska perustuu täysin testattavan omaan arvioon. Mikä yhden mielestä on riittävä määritelmä jollekin sanalle, ei ole sitä välttämättä toiselle. Itsekin mietin esim. sanan imbroglio kohdalla, että riittääkö määritelmäksi 'a mess', ja ajattelin, että tuskinpa. Toisaalta jos sanakirjamääritelmä on an extremely confused, complicated, or embarrassing situation., kaipa se 'mess' riittäisi. Oli tuossa kyllä monta ihan tuttua sanaa, mutta tosi hankala alkaa miettiä järkevää määritelmää. Asiayhteydessä esiintyessään taas ymmärtäisi merkityksen helposti.
21 000.
Käytän työssäni englantia päivittäin, olen asunut USAssa 2 vuotta, luen, kuuntelen, kirjoitan ja puhun, mutta näköjään pitäisi lukea enemmän kaunoa.
Sen selittää rehellisyys.