Eikö 70 ole pieni rinnanympärysmitta rintaliiveissä?
Tai niin olen kuvitellut? Olen aina ostellut liivit vähän ”mutulla” enkä ole ikinä mitannut itseäni, enkä ole mittauttanut itseäni liiviliikkeissä tms. Kaikkea hankaluutta on niiden istuvuudessa aina ollut ja nyt mittasin itseni. Mitta rintojen alta on 76cm. Olen käyttänyt vähintään 75, yleensä 80 ympäryksisiä liivejä, mutta kaveri vinkkasi että kannattaa kokeilla kokoa 70. En kyllä tajua näistä jutuista mitään...
En ole mikään hoikka, 168cm ja 62kg, jopa hiukan tanakka ainakin keskivartaloltani :/
Kommentit (199)
Paras tapa on sovittaa niitä liivejä. Ostin liivit muutaman vuoden ajan yhdestä tietystä liikkeestä jossa aina mitataan ympärys. Liivit oli aina silti epämukavia. Kerran sain sitten lahjakortin ihan toiseen alusvaateliikkeeseen ja myyjä roudasi ensinnäkin eri kuppimalleja ja sitten eri kokoja. En ollut ikinä tajunnut miten paljon rintaliivin kupin malli voi vaikuttaa istuvuuteen. Sovitin varmaan 10-15 liivit ja niistä kahdet oli täydelliset. Siis ihan kuin itselle tehty. Että kannattaa kokeilla eikä vain tuijottaa mittoja. Omat ennen raskaan näköiset isohkot rinnat näyttää nyt kevyesti topatussa pisara-mallisessa kupissa ihan sairaan hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattanee luottaa siihen, että koko 75 on sopiva, jos se sellaiselta tuntuu, ja kokeilla eri kuppikokoja ja eri mallisia liivejä. Onko joku tietty ongelma ollut usein?
Ei vaan tunnu jotenkin hyvältä päällä. Olkaimet on usein huonot, eli valahtavat pois paikoiltaan. Eikä tunnu tukevilta vaan esim juostessakin hölskyy aika paljon. Joskus oli joissain liiveissä ongelmaa ettei rinta pysynyt kunnolla kupissaan vaan päivän aikana pyrkivät kupin keskeltä ulos, kun töissä pitää kumarrella ja liikkua. Olen pitänyt aika paljon jotain urheiluliivejä, mutta ihan ”oikeat” liivit olisi kivat, kun ei ne urheilutopit ihan joka asun kanssa käy. Ja kesällä hiostavat.
Ap
Full cup -malli voisi olla hyvä, eli sellainen joka tulee joka puolelta rintaa niin ylös, että rinta pysyy paikoillaan eikä pääse pullahtamaan ulos. Olkaimien valahtaminen voi johtua hartioiden mallista enemmän kuin mistään muusta - ei olkaimia kannata kauhean kireällekään laittaa. Joissain malleissa saa olkaimet takaa ristiin tai ne ovat lähempänä toisiaan eivätkä valahda niin helposti. Tiukahkon aluspaidan käyttäminen voi auttaa sekä olkaimia että itse liivejä pysymään paikoillaan, ja se antaa myös lisätukea.
Tiukka aluspaita että saa epämukavat liivit toimimaan, oletko ihan tosissasi? Jospa vaan rohkaistuisi kokeilemaan eri kokoa, jos nykyinen ei selvästikään toimi.
Ohis. Minusta ap:n ongelmat vaikuttaisivat liittyvän enemmänkin väärään malliin kuin kokoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kannattanee luottaa siihen, että koko 75 on sopiva, jos se sellaiselta tuntuu, ja kokeilla eri kuppikokoja ja eri mallisia liivejä. Onko joku tietty ongelma ollut usein?
Ei vaan tunnu jotenkin hyvältä päällä. Olkaimet on usein huonot, eli valahtavat pois paikoiltaan. Eikä tunnu tukevilta vaan esim juostessakin hölskyy aika paljon. Joskus oli joissain liiveissä ongelmaa ettei rinta pysynyt kunnolla kupissaan vaan päivän aikana pyrkivät kupin keskeltä ulos, kun töissä pitää kumarrella ja liikkua. Olen pitänyt aika paljon jotain urheiluliivejä, mutta ihan ”oikeat” liivit olisi kivat, kun ei ne urheilutopit ihan joka asun kanssa käy. Ja kesällä hiostavat.
Ap
Olkaimet voivat lipsua alas myös jos liivien mallissa olkainväli on leveä, mutta itsellä on kapeat hartiat. Olkaiten välimitassakin on eroja.
Tämä ei tietysti ratkaise just sinun kohdalla kaikkia ongelmia liivien kanssa. Halusin vain huomauttaa, että joskus kuppi ja ympärysmitta ovat oikeat, mutta liivien olkaimet ovat liian kaukana toisistaan.
Olen niin vanha, että muistan kuinka ysärin alussa rintsikoissa olkaimet lähtivät aika lailla keskeltä. Sitten tulivat "push upit", eli nykytermein balconette-liivit. Olkaimet lähtivät sivuilta, ja tarkoituksena oli että rinnat litistyvät keskeltä yhteen. Se oli silloin muotia, ja olkaimien kohentelusta tuli oikea buumi.
Balconette on ihan eri liivityyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurjaa. Pienennysleikkaukseen menossa olleet naiset käyttivät keskimäärin 10 cm liian pientä liivinympärystä.
Olen ihmetellyt joitain julkisuudessa olevia pienennysleikkauksessa käyneitä, koska heillä ei edes ole ollut isoja rintoja. Pääseekö pienennysleikkaukseen siis vain käyttämällä jotain tiettyä kokoa, vaikka se olisi liian iso itselle?
Tuntuu, että moni pienennysleikkauksessa käynyt, ”isoja” rintojaan itkevä kärsii enemmänkin keskikokoisista, riippuvista rinnoistaan. Haluavat sillä verukkeella lähinnä rintojen kohotuksen. Voihan a-kuppisellakin olla roikkuvat, tyhjät rinnat. Ihan ihme menoa.
Höpsis, nyt puhut taas asiasta josta et mitään tiedä.
Julkisella on tarkat kriteerit, jotka pitää täyttää että leikkaukseen pääsee. Käytössä on pisteytyssysteemi, jossa pitää täyttää tietty pistemäärä, että leikkaukseen pääsee. Kriteerit katsotaan plastiikkakirurgian erikoislääkärin vastaanotolla. Yksikään kriteeri ei ole rintaliivien koko. Ne liivit nimittäin joudut konsultaatiossa riisumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olkaimet voivat lipsua alas myös jos liivien mallissa olkainväli on leveä, mutta itsellä on kapeat hartiat. Olkaiten välimitassakin on eroja.
Tämä ei tietysti ratkaise just sinun kohdalla kaikkia ongelmia liivien kanssa. Halusin vain huomauttaa, että joskus kuppi ja ympärysmitta ovat oikeat, mutta liivien olkaimet ovat liian kaukana toisistaan.
Olen niin vanha, että muistan kuinka ysärin alussa rintsikoissa olkaimet lähtivät aika lailla keskeltä. Sitten tulivat "push upit", eli nykytermein balconette-liivit. Olkaimet lähtivät sivuilta, ja tarkoituksena oli että rinnat litistyvät keskeltä yhteen. Se oli silloin muotia, ja olkaimien kohentelusta tuli oikea buumi.
Se silloinen push up oli samantyyppinen kuin nykyinen balconette, ja aiheutti samoja ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Full cup -malli voisi olla hyvä, eli sellainen joka tulee joka puolelta rintaa niin ylös, että rinta pysyy paikoillaan eikä pääse pullahtamaan ulos. Olkaimien valahtaminen voi johtua hartioiden mallista enemmän kuin mistään muusta - ei olkaimia kannata kauhean kireällekään laittaa. Joissain malleissa saa olkaimet takaa ristiin tai ne ovat lähempänä toisiaan eivätkä valahda niin helposti. Tiukahkon aluspaidan käyttäminen voi auttaa sekä olkaimia että itse liivejä pysymään paikoillaan, ja se antaa myös lisätukea.
Tiukka aluspaita että saa epämukavat liivit toimimaan, oletko ihan tosissasi? Jospa vaan rohkaistuisi kokeilemaan eri kokoa, jos nykyinen ei selvästikään toimi.
Ohis. Minusta ap:n ongelmat vaikuttaisivat liittyvän enemmänkin väärään malliin kuin kokoon.
Mulla on yhdet sellaiset mummomallit (äidiltäni sain kun oli liian pienet hänelle), mitkä peittää koko rinnan. Niissä valuu olkaimet mutta menee kotioloissa. Ne taitaa olla selkeästi liian isot koska selkäosa nousee reilusti ylemmäksi etuosaa? En muista niiden kokoa. Sitten on sellaiset nuorekkaammat joissa olkaimet pysyy joten kuten, mutta nekään eivät juuri tue. Niitä käytän kun tiedän ettei tarvitse kauheasti liikkua ja/tai pitää pysyä nännit piilossa (niissä on ohut toppaus, josta en muuten pidä ollenkaan, hiostaa ja isontaa tissejä). Sitten on niitä joissa tissi vaeltaa päivän mittaan paikaltaan ja/tai olkaimet painaa/valuu. Heitin joku aika sitten useita roskiin kun meni hermo niihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet kokeillut kiristää olkaimia? Vai löystyykö ne aina?
Ehkä sulla on vaan sellaiset löysemmät ja pehmeämmät rinnat? Sellaiset pyrkii usein kupeista ulos. Tuollaiseen ongelmaan tuskin auttaa isompi kuppi ja pienempi ympärys, luulisi vain pahentavan...
Tietty olen kiristänyt. Silti ne yleensä valuu. Sitten jos hirveesti kiristää, ne painaa olkapäitä :/
Ap
Olkaimet valuvat useasta syystä
- väärä koko
- väärä malli
- huonosti suunnitellut olkaimet
- kapeat hartiat suhteessa rintoihin
- joustavuus hävinnyt nauhasta (kulahtaneet liivit)
Ap, antaisin sinulle neuvon mennä rintaliiviliikkeeseen (mikä vaan jossa on jonkin verran valikoimaa) ja kokeilemaan avoimin mielin eri kokoja ja eri malleja. Ota aina pukukoppiin samasta mallista useampi koko ja vertaile.
Fakta on nimittäin se, että vaikka sulla olisi samat mitat kuin jollain toisella, niin ehkä sulle oikea ympärys on 70 vaikka sille toiselle 75 tuntuisi paremmalta. Ja sama liittyy koon lisäksi malleihin ja materiaaleihin, jokainen on aika yksilöllinen. Niinpä paras tapa valita sopivat liivit on kokeilla erilaisia, ja tehdä muistikirjaan merkinnät, ja antaa arvosana sen perusteella mitä itsestä tuntuu. Ei välittää myyjästä. Kukaan muu ei osaa nimittäin sanoa mikä juuri sinusta tuntuu sopivalle ja hyvälle!
Kun kaupassa kokeilee liivejä, on hyvä myös kokeilurumban jälkeen mennä kotiin ostamatta mitään ja tulla toisen kerran (muistikirja mukana) kokeilemaan ne parhaat koot ja mallit uudestaan.
Kun löytää ne sopivat, kirjoitetaan ylös tarkkaan koko, malli (numerokoodi), valmistaja, materiaalit ja muut tiedot. Sitte kun menet seuraavan kerran ostamaan liivejä kaupasta tai verkkokaupasta, sulla on jo perustiedot hallussa.
Vanha virsi, mutta itse löysin ensimmäiset hyvin istuvat rintaliivini Changelta. Viime keväänä. Olen 29.
Aika kauan piti käyttää halpisketjujen rimpulaliivejä. Varmasti olivat väärän kokoisiakin joskus, mutta ennen kaikkea väärän mallisia! Hämmästys oli suuri, kun ostin Changelta ekat liivini ilman mitään toppauksia - liivit oli mukavat, tissit näytti hyviltä ja ennen kaikkea pysyivät ennenkuulumattomalla tavalla oikeilla paikoillaan! Rimpulaliivejä sai aina olla korjailemassa, näissä hillun miten tahdon ilman huolen häivää. Suosittelen ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vanha virsi, mutta itse löysin ensimmäiset hyvin istuvat rintaliivini Changelta. Viime keväänä. Olen 29.
Aika kauan piti käyttää halpisketjujen rimpulaliivejä. Varmasti olivat väärän kokoisiakin joskus, mutta ennen kaikkea väärän mallisia! Hämmästys oli suuri, kun ostin Changelta ekat liivini ilman mitään toppauksia - liivit oli mukavat, tissit näytti hyviltä ja ennen kaikkea pysyivät ennenkuulumattomalla tavalla oikeilla paikoillaan! Rimpulaliivejä sai aina olla korjailemassa, näissä hillun miten tahdon ilman huolen häivää. Suosittelen ehdottomasti.
Minä taas erehdyin ostamaan myyjän suosituksesta sieltä liivit. Lopputulos: iho hiertyy rikki ja tulehtuu kun ympärysmitta on liian tiukka. Ei enää ikinä siihen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen se onneton joka joutuu ostaan jatkopalan 85cm liiveihin, muuten kinnaa ja 90cm liivejä ei ole.
Voi kuule kyllä löytyy brittiläisistä ja suomalaisitakin verkkokaupoista ihan jonnekin 120-130 ympäryksiin.
Mikä on kuppikoko, toivottu leikkaus (malli), ja hinta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Se silloinen push up oli samantyyppinen kuin nykyinen balconette, ja aiheutti samoja ongelmia.
Se ysärin hittiliivityyppi oli ultrabra/wonderbra joka näytti tältä https://underpinningsmuseum.com/author/lorraine-smith/hello-boys-how-wo… , ollen siis enemmän plunge-mallin liivi joka on ihan eri tyyppi kuin balconette jossa on korkeampi keskiosa ja kuppien yläosat ovat vaakalinjaisemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ympärys 78-79 cm ja myyjät tuputtavat aina 70 ympärystä. En suostu. Pitkin hampain myyjä sitten suostuu tuomaan 75 ympäryksen, 80 ei pyynnöistä huolimatta heru. Vaihdoin viimeksi kauppaa ja ostin Lindexiltä 80 ympäryksellä. Ehdottomasti mukavimmat liivit, ja istuvat hyvin. Pienirintainen kun olen, niin riittävän tuen takia minun ei olemikään pakko kuristua liiveihin. Aion luottaa Lindexin jatkossakin.
Mikset vain sano myyjälle ettet tarvitse apua? Changen myyjistä usein sanotaan että he tuputtavat (ehkä heillä pidetään kirjaa siitä kuinka paljon kukin myy) mutta ei minulle kyllä ole ikinä käynyt niin että olisi ahdisteltu sen jälkeen kun olen sanonut etten tarvitse apua. Tai että olisi kieltäydytty etsimästä jotain kokoa. Jos myyjä sanoo että eikö koko x voisi olla parempi niin sanot vaan että haluat kuitenkin koon y kiitos.
Ei auta. Rauhassa saa katsoa, mutta siinä vaiheessa kun haluaa sovittaa, myyjä tunkee mukaan.
Pyysin sovituskopissa 75 sovitettuani ympärystä 80, myyjä totesi ”ei missään nimessä! Sinun kannattaisi kokeilla 70 ympärystä mielummin, voin tuoda sellaisen”. En asioi Changessa enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka vaatteiden koot on suurentunut, on samalla rintaliivien koot pienentyneet. Ihankuin meitä isorintaisia vihattaisiin.
Jep. Mulla on pysynyt rinnanympärys samana, mutta löydän nykyään huonosti liivejä. Ja olen vain 75D. Nykyään D:t tuntuu pieniltä vaikka mun rinnanympärys on pysynyt samana, mittaan sen aina liivin ostoon lähtiessäni.
Kokeile 75E:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ympärys 78-79 cm ja myyjät tuputtavat aina 70 ympärystä. En suostu. Pitkin hampain myyjä sitten suostuu tuomaan 75 ympäryksen, 80 ei pyynnöistä huolimatta heru. Vaihdoin viimeksi kauppaa ja ostin Lindexiltä 80 ympäryksellä. Ehdottomasti mukavimmat liivit, ja istuvat hyvin. Pienirintainen kun olen, niin riittävän tuen takia minun ei olemikään pakko kuristua liiveihin. Aion luottaa Lindexin jatkossakin.
Mikset vain sano myyjälle ettet tarvitse apua? Changen myyjistä usein sanotaan että he tuputtavat (ehkä heillä pidetään kirjaa siitä kuinka paljon kukin myy) mutta ei minulle kyllä ole ikinä käynyt niin että olisi ahdisteltu sen jälkeen kun olen sanonut etten tarvitse apua. Tai että olisi kieltäydytty etsimästä jotain kokoa. Jos myyjä sanoo että eikö koko x voisi olla parempi niin sanot vaan että haluat kuitenkin koon y kiitos.
Ei auta. Rauhassa saa katsoa, mutta siinä vaiheessa kun haluaa sovittaa, myyjä tunkee mukaan.
Pyysin sovituskopissa 75 sovitettuani ympärystä 80, myyjä totesi ”ei missään nimessä! Sinun kannattaisi kokeilla 70 ympärystä mielummin, voin tuoda sellaisen”. En asioi Changessa enää.
Kauheaa, koita jotenkin päästä tästä asiasta yli :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen täysin tosissani. Lähtökohta on tietysti se, että liivit ovat oikeaa kokoa ja riittävästi tukevaa mallia ja mahdollisimman mukavat. Käytän yleensä kokoa 70 E, joka on minulle aivan varmasti oikea koko. Hartiani ovat kapeat, joten olkaimet pyrkivät valahtamaan. Pärjään kyllä ilman aluspaitaakin, tietysti, mutta mukavampaa on sen kanssa. Ihmiset ovat eri mallisia, ja uskon kyllä että joillekin 100 % istuvuus ja tukevuus ja mukavuus ja paikallaan pysyvyys on mahdollista, mutta mulla yhdistelmä kapea rintakehä + suurehkot rinnat + kapeat hartiat + mahdolliset muut tekijät aiheuttaa sen, että rintaliivit eivät voi olla täydellisen tukevat ja samalla mukavat. Esim. juoksiessa joudun sietämään kiristävyyden, koska muuten tukea ei kerta kaikkiaan ole tarpeeksi. Ja esim. juhla-asussa ollessa sietää sen, että alusvaatteita joutuu välillä kohentamaan eikä voi ihan vapaasti liikkua ja kumarrella tms. Mutta muulloin haluan tuntea oloni mahdollisimman mukavaksi.
Suhtaudun alusvaatteisiin melko intohimoisesti, joten olen kyllä kokeillut kaikki mahdolliset koot ja mallit. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo viimeksi linkattu tutkimus olisi mielenkiintoista luettavaa sille eräälle, joka oli jo kertaalleen pienennyttänyt rintojaan.
Haha, luuletko oikeasti että Suomessa otetaan julkiselle puolelle kovin hepposin perustein leikkaukseen?
T. Se rintojaan pienennyttänyt
Ja lisäyksenä että totta kai vääränlaiset liivit ja ylipaino monilla vaikuttavat leikkaushaluun. Julkiselle puolelle et silti pääse noin vain leikkaukseen. Itse pohdin asiaa noin 7 vuotta ja kokeilin lukemattomia erilaisia liivejä. Ylipainoa minulla ei ole ikinä ollut. Leikkaukseen pääsin koska rintani olivan niin isot ja painavat että ne aiheuttivat kipua vaikka mitä olisi tehnyt. Ihan leikanneen kirurginkin mukaan minulla todella oli kyse tiiviistä, painavasta rintakudoksesta johon ei esim. laihduttaminen auta (eikä minulla ylipainoa ollutkaan kuten sanoin). Rintakudoksen liikakasvu on ihan oikea vaiva. Kaikilla leikkaukseen tahtovilla sitä ei tietenkään ole.
Ei tässä kukaan olekaan leikkausta kyseenalaistanut. Mutta jos edelleen leikkauksen jälkeen on kipuja, eikö kannattaisi olla avoin ajatukselle, että se rintojen hilaaminen ylös kireän ympärysnauhan ja metallisten kaaritukien avulla ei ehkä olekaan paras tapa tukea tuollaisia tiiviitä ja epäilemättä hormonaalisista syistä kipeytyviä rintoja.
Lähinnä viittaan nyt toppimallisiin rintsikoihin tai sellaisiin vanhanaikaisiin hyvin leikattuihin ns. mummorintsikoihin. Raskausaikanahan sitä painavaa rintakudosta tulee paljon, ja suosituksien mukaan silloin ei saisi käyttää kaaritukia, vaan pehmeitä, muotoon leikattuja ja litistäviä.
Litistäviä liivejä ei kannata käyttää koskaan, koska jos rintakudos litistyy pitkiä aikoja, se voi vaikeuttaa nestekiertoon mikä voi lisätä rintasyövän riskiä. Siksi ei liian puristavia urheiluliivejä saisi käyttää päivittäin ja koko päivää.
Leikkauksesta et tiedä mitään. Leikkauksen jälkeen koskee siksi että on ollut leikkauksessa. Kipulääkkeeitä joutuu siis syömään, mulla oli sairaalassa morfiinipumppu. Leikkauksen jälkeen ei saa edes käyttää normaaliliivejä, vaan saat sairaalasta toipilasajaksi erikoisliivit joita joudut käyttämään öisinkin. Nukkua pitää selällään tietty aika. Usein saattaa haavat tulehtua, joten toipilasaika kestää jonkun aikaa. Vasta sitten pääsee ostamaan uusia pienempiä liivejä. Kyllä useimmillä ovat kivut siinä vaiheessa jääneet pois. Toki neuvotaan vahvistamaan selkälihaksia. Jos kipuja edelleen on, kyse on muusta kuin rintojen aiheuttamista kivuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hurjaa. Pienennysleikkaukseen menossa olleet naiset käyttivät keskimäärin 10 cm liian pientä liivinympärystä.
Olen ihmetellyt joitain julkisuudessa olevia pienennysleikkauksessa käyneitä, koska heillä ei edes ole ollut isoja rintoja. Pääseekö pienennysleikkaukseen siis vain käyttämällä jotain tiettyä kokoa, vaikka se olisi liian iso itselle?
Tuntuu, että moni pienennysleikkauksessa käynyt, ”isoja” rintojaan itkevä kärsii enemmänkin keskikokoisista, riippuvista rinnoistaan. Haluavat sillä verukkeella lähinnä rintojen kohotuksen. Voihan a-kuppisellakin olla roikkuvat, tyhjät rinnat. Ihan ihme menoa.
Höpsis, nyt puhut taas asiasta josta et mitään tiedä.
Julkisella on tarkat kriteerit, jotka pitää täyttää että leikkaukseen pääsee. Käytössä on pisteytyssysteemi, jossa pitää täyttää tietty pistemäärä, että leikkaukseen pääsee. Kriteerit katsotaan plastiikkakirurgian erikoislääkärin vastaanotolla. Yksikään kriteeri ei ole rintaliivien koko. Ne liivit nimittäin joudut konsultaatiossa riisumaan.
Vai niin. No sitten osaat varmasti kertoa, että miksi jotkut pienennyttävät rintansa, vaikkei heillä ole edes isoja rintoja ollutkaan? Mitä nämä kriteerit sitten ovat, jos eivät liity edes kokoon? Pääseekö esim. roikkuva d/e75 ”pienennysleikkaukseen”, mikäli kärsii roikkuvien rintojen aiheuttamasta häpeästä? Jos kertoo lääkärille kärsivänsä lähinnä kivuista ja rintojen ikävistä vaikutuksista liikunnan harrastamiseen? Julkisuudessa leikkauksestaan on kertonut esim. milana misic ja joku tis-eve, eikä vanhojen kuvien perusteella kummallakaan ollut isoja rintoja. Jossain suomalaisessa plastiikkakirurgiaohjelmassa joltain myös poistettiin (vain) 200 g rasvaa rinnoista. Vai ovatko nämä kaikki sitten yksityisen puolen potilaita?
Kun on olemassa ihmisiä, joilla rinnoissa parikin kiloa ylimääräistä. Näissä tapauksissa pienennysleikkaukselle on tietysti syy olemassa, vaikka kaikki isorintaiset eivät edes niihin menekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas erehdyin ostamaan myyjän suosituksesta sieltä liivit. Lopputulos: iho hiertyy rikki ja tulehtuu kun ympärysmitta on liian tiukka. Ei enää ikinä siihen kauppaan.
Sama.
Vierailija kirjoitti:
Jos ympärys rinnan alta on 76, kokosi on about 70-75 (koska niissä koon 70 liiveissäkin on säätövaraa, 70 on "hakaset kireimmillään.
Noi on tosiaan aika pieniä kokoja, alle 65 liivejä ei joka paikasta löydykään. Vartalotyypit on erilaisia Itse olen pienehkö 50-/160, joten olettaisi että mulle menee 65-kokoiset. Mutta mulla on "ulkonevat" kylkiluut ja menee 75. Samaten jollakin 175+ pitkällä voi mennä ne 70 koon liivit
Ympärysmitat menevät niin että 75 koossa jos on kolme hakasta, löysin on 77 cm, keskimmäinen 75 cm ja tiukin 73 cm. Ja 70 ympäryksen liivissä samat mitat ovat 72-70-68 cm.
Kuten sanoit ruumiinrakenne vaikuttaa. Mulla on itselläni kapea selkä ja olen aina käyttänyt ylipainoisenakin enintään ympärystä 75, ja painan montakymmentä kiloa enemmän kuin sinä.