Erään "kunnon miehen" tarina
Olen tällä palstalla saanut lukea useampaankin otteeseen ihmettelyä missä kaikki kunnon miehet ovat, ja miksi niin moni mies syrjäytyy. Siksi päätinkin kertoa nyt oman tarinani...luulen etten ole mitenkään harvinaislaatuinen tapaus maassamme.
Olen aina ollut kunnon mies. Peruskoulu ysin keskiarvolla, ja siitä hyvään lukioon. Lukion jälkeen armeijaan, ja siitä duunin kautta jatko-opintoihin.
Aina kuitenkin oli niin, että tyttöystävän saaminen oli mahdoton tehtävä. Vastakkainen sukupuoli kiinnostui vain niistä "pahoista pojista". Ei riittäneet hyvät tavat, kohtelias lähestyminen, yhteiset kiinnostuksen kohteet, rauhallinen ja mukava luonne, 185cm pituuteni, ei se että olin treenannut itseni todella vaikuttavaan fyysiseen kuntoon.
En nimittäin ole kovin puhelias tai ulospäin suuntautunut, ja nuorempama olin vielä ujo.
Heikko naismenestys johti siihen, että pikku hiljaa pyrkimys kohti "normaalia" elämää ja sen tyypillisiä tavoitteita alkoi hiipua.
Miksi hakata päätään seinään vuosi toisensa jälkeen, koskaan saavuttamatta unelmaansa?
Olen herkkä romantikko, ja haaveet tyttöystävästä ovat olleet vahvasti mielessäni jo 13-vuotiaasta asti.
Aloin syrjäytyä opiskelu -ja työmaailmasta noin 23-24 vuotiaana. Kurssit vähenivät, ja tapasivat jäädä kesken, koska mielenkiintoa vain ei ollut.
Olin menettänyt draivini mennä asian suhteen. Päivät ja yötkin menivät tietokoneella, harrastuksissa, treenaten ja kavereiden kanssa hengaillessa.
Nykypäivänä olen 33-vuotias pitkäaikaistyötön, eivätkä työllistymismahdollisuuteni kovin valoisilta näytä.
Vaikka olen työelämästä syrjäytynyt, niin kaikella muulla tavalla olen edelleen se kunnon mies, joka olin silloin aikaisemminkin.
En ole sosiaalisesti syrjäytynyt, enkä ole ajautunut mihinkään riippuvuuksiin. Urheilen edelleen ja minulla on hyviä ystäviä, joita tapaan aina kun mahdollista. Minulla on harrastus josta tienaan lisärahaa tukien päälle noin 400-600e/kk.
Olen mukana yhteiskuntaa erittäin paljon hyödyttävässä vapaaehtoistyössä.
Työelämästä syrjäytyminen kuitenkin johtaa väistämättä parisuhdemarkkinoiltakin syrjäytymiseen...Parisuhdetta hakeville naisille en ole enää kunnon miehen kirjoissa, sillä en kykene tarjoamaan riittävästi resursseja.
Tulen loistavasti toimeen tuilla + lisäansioillani, mutta tämä perustuu siihen että asun yksin. Virallinen avoliitto naisen kanssa vaikuttaisi taloudelliseen tilanteeseeni radikaalisti.
Jos kaikki olisi mennyt toisin, niin ehkä tässä iässä minullekin olisi löytynyt sopiva nainen. Tai sitten ei...kuka tietää?
Tässä elämässä asiat menivät näin.
M33
Kommentit (167)
Kunnollinen mies? Mistä kohtaa, luuseri joka luovuttaa vähimmästäkin vastoinkäymisestä ja syyttelee muista. Ei tuossa ole mitään kunnollista.
Tuollaista kiviriippaa kannattaakin varoa.
Taitaa se niin olla että jos ei koskaan saa positiivista huomiota naisväeltä niin pikkuhiljaa mies siirtyy normielämästä poispäin. Se on sen verran biologinen juttu. Mies ei välttämättä edes itse huomaa koska muutokset tapahtuu ajan kanssa. Tätä ei tietenkään ymmärrä jos ei ole itse kokenut samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla menee aina tunteisiin kun eivät ymmärrä miten hankalaa tavismiehelle on puolison löytäminen. Jos et ole itse aktiivinen niin kukaan ei tule sinun luoksesi vaan saat(at) olla loppuelämäsi ihan helposti yksin.
Menisikö paremmin perille jos näiden yksinäisten miesten ei tarvitsisi maksaa veroja joilla subventoidaan naisten pärjäämistä tässä yhteiskunnassa...?
Naisia ja miehiä on suurin piirtein saman verran. Koska valtaosa naisista pariutuu, siitä seuraa väistämättä että valtaosa miehistäkin pariutuu. Koska miehissä on suhteessa enemmän sekä huippulahjakkuuksia että totaalisia luusereita, ja luuserit eivät pariudu, lienee selvää että nimenomaan tavismiehen on helppo pariutua. Huippuluokan miehelle on vaikea löytää tasoisensa kumppani koska huippuluokan naisia on niin vähän, ja toisaalta luuserimiestä ei huoli edes luuserinaiset.
Parhaat miehet pyörittävät montaa naista samanaikaisesti - pariutuminen olisi heille helppoa, mutta miksi tehdä niin?
Taas päästään jankuttamaan irtoseksistä. Sekö nyt olikin taas se mitä apn olisi pitänyt saada että pystyisi käymään töissä?
Ihan tutkimustenkin mukaan naimisiinmeno ja lasten saanti tekee miehestä vastuullisemman. Maksullisissa käynti ei varmaan samalla tapaa toimisi.
Ja taas vastuu siirretään muille sekä ulkoistetaan... Huoh. Onneksi maailma kuitenkin on täynnä fiksuja ja aidosti vastuullisia ihmisiä, myös miehiä. Sitten nämä palstasankarit ihmettelevät, miksi eivät löydä parisuhdetta, mutta jutut ovat kuin viisivuotiailla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Ap:n kirjoituksesta niin, että motivaatio pinnistellä alati haastavammassa työelämässä katosi, kun se tärkein jää kuitenkin saavuttamatta eli parisuhde ja perhe.Kukaan muu kuin toinen samassa tilanteessa oleva ei voi ymmärtää, miten suuri vaikutus parisuhteella ja perheellä on henkiseeen jaksamiseen. Monet sanoo,että eivät jaksaisi työmaailman kiirettä, jos heillä ei olisi vastapainona mukavaa kotielämää, johon palata työpäivän jälkeen. N40
Tämä!
Itse löysin lopulta rakkauteen perustuvan parisuhteen ja motivoiduin.
Rakkaus oli toisen osapuolen puolelta katoavaista ja motivaationi katosi eron jälkeen. Elämä vain lasten takia normaalia ja kasassa. Muuten ei millään väliä.
Kiitos tarinasta.
Minusta kuulostaa, että aloit syrjäytyä siinä vaiheessa, missä moni jo aiemmin syrjäytynyt vasta alkaa ymmärtää itseään ja saada elämästä kiinni. Sinulla oli siis tosi hyvä alku, mutta hommat rupesivat kusemaan siinä vaiheessa, kun vauhdin olisi pitänyt vain kiihtyä; teoriassa sinulla pitäisi olla esim.elämäsi paras kroppa vasta nyt eikä 23 vuotiaana, joka on vielä tosi nuori ohi ja paras asema työelämässä aikaisintaan nelikymppisenä. Kaikkihan nuo on vielä saavutettavissa.
Sain sen käsityksen, että hellyydenkaipuu on myös alkanut sinulla nuoressa iässä ja ehkä ollut jo aikuismaista yksinäisyyttä, kun taas esim.minua tytöt eivät oikeasti kiinnostaneet kuin vasta n.17 vuotiaana ja aikuismaiseen tyyliin vasta n.19 vuotiaana, joten voin tavallaan tuolta kannalta ymmärtää miksi voimat ovat loppuneet nuorempana, kun olet ilmeisesti kehittynyt niin varhain.
Olisin tekopyhä jos kertoisin mitä pitää tehdä, koska en itsekään ole varsinainen menestyjä noin paperilla, mutta kuulostaa että sinulla on sosiaalisia piirejä ja toimeentulo kunnossa eikä nyt varmaan kannata haikailla hulluna 8-4 elämän perään, jota suurin osa ihmisistä salaa inhoaa jollain asteella vai haluatko ehkä sittenkin 8-4 elämää vain sen takia, että nainen voisi kertoa kavereilleen sinun olevan samanlainen työukko kuin muutkin ja sitten saisit suhteen?
Jos nainen on tarpeeksi kiinnostunut, ei välttämättä tarvitse olla 8-4 työukko ja tosi tärkeää on osata esittää oman elämänsä tarina myönteisellä tavalla niin itselleen kuin muillekin eli kun sinulla on jo elämässä hyviä asioita, voisit ehkä kehittää elämäntyyliäsi vielä eteenpäin (vähän lisää harrastuksia, verkostoja, jotain avoimessa opiskelua tms.) ja elämäntyylisi näyttäisi useamman naisen mielestä kiinnostavalta, vaikka osalta se tietysti menisi yli ymmäryksen siltikin. Se miten oman elämänsä sanoittaa ja esittää on ehkä tärkeämpää kuin itse "totuus" ja toisaalta meillä jokaisella on oma todellisuuskin.
Et siis voi painaa katsetta maahan, vaan sinulla pitää olla vahva todellisuustaju, jotta nainen tulee imaistuksi sisään sinun todellisuuteesi eikä pidä sinua kummallisena huomatessaan sinun alistuvan naisen tarjoamaan ankeaan todellisuuskuvaan, sillä muuten kai ulkonäöllisesti jne. puitteet on kunnossa.
Kuulostat masentuneelta ja jos masennuksesi johtuu siitä, että et ole elämäänsä salaa vihaava työukko, sinun pitää sanoittaa elämäntarinasi uudelleen ja tiedostaa, että asiasi ovat monessa mielessä hyvin. Voit esim.ajatella harrastuksia ja muita saavutuksia, mitä perustallaajalla ei ehkä ole.
Lisäksi kannattaisi alkaa kirjoittelemaan vaikka Roosh Valdezin foorumilla ja lukea niitä blogitekstejä- ja artikkeleita kommentteineen. YouTubessa on myös paljon hyviä videoita itsensä kehittämisestä ja sosiaalisista taidoista (esim.RSD social dynamics).
Voi yhyy, vauva ei saanut hyvää palautetta, ja syrjäytyi.
25 v vauva....miksiköhän kukaan ei halua tuollaista "vauvaa"?
Joo seuraa nyt ihmeessä Mies 29+X:n neuvoja ja ala harjoittamaan sosiaalisia taitoja jonkun alfa-tasoteoria-käärmeöljykauppiaan keinoin. Mies 29+X on itse erinomainen esimerkki siitä, miten hyvin noilla opeilla pärjää.
Jos sen sijaan oikeasti haluat parantua masennuksesta tai opetella parempia keinoja selviytyä elämässä, hakeudu ensin lääkäriin ja pyydä lähetettä Kelan korvaamaan psykoterapiaan. Ehdottaisin ratkaisukeskeistä tai kognitiivista terapiaa.
Mies 29+1 on jopa nuorentunut, koska jossain vaiheessa se oli +3 tms. Joten itse asiassa kaipa hänen neuvojaan kannattaa seurata, koska on kokenut ihmeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla menee aina tunteisiin kun eivät ymmärrä miten hankalaa tavismiehelle on puolison löytäminen. Jos et ole itse aktiivinen niin kukaan ei tule sinun luoksesi vaan saat(at) olla loppuelämäsi ihan helposti yksin.
Menisikö paremmin perille jos näiden yksinäisten miesten ei tarvitsisi maksaa veroja joilla subventoidaan naisten pärjäämistä tässä yhteiskunnassa...?
Naisia ja miehiä on suurin piirtein saman verran. Koska valtaosa naisista pariutuu, siitä seuraa väistämättä että valtaosa miehistäkin pariutuu. Koska miehissä on suhteessa enemmän sekä huippulahjakkuuksia että totaalisia luusereita, ja luuserit eivät pariudu, lienee selvää että nimenomaan tavismiehen on helppo pariutua. Huippuluokan miehelle on vaikea löytää tasoisensa kumppani koska huippuluokan naisia on niin vähän, ja toisaalta luuserimiestä ei huoli edes luuserinaiset.
Parhaat miehet pyörittävät montaa naista samanaikaisesti - pariutuminen olisi heille helppoa, mutta miksi tehdä niin?
Taas päästään jankuttamaan irtoseksistä. Sekö nyt olikin taas se mitä apn olisi pitänyt saada että pystyisi käymään töissä?
Ihan tutkimustenkin mukaan naimisiinmeno ja lasten saanti tekee miehestä vastuullisemman. Maksullisissa käynti ei varmaan samalla tapaa toimisi.
Ja taas vastuu siirretään muille sekä ulkoistetaan... Huoh. Onneksi maailma kuitenkin on täynnä fiksuja ja aidosti vastuullisia ihmisiä, myös miehiä. Sitten nämä palstasankarit ihmettelevät, miksi eivät löydä parisuhdetta, mutta jutut ovat kuin viisivuotiailla.
Mitä jos mammat ajatuksen kanssa lukisitte sen ketjun aloittajan viestin. Kyllä kosketuksen ja läheisyyden puute on ihan tutkimustenkin mukaan suuri kansanterveydellinen ongelma. Vai oletteko täysin empatiakyvyttömiä?
Täti kysyy: Oletko pohtinut, että miksi olet ihastunut aina tyttöihin/naisiin, jotka pitävät pahoista pojista? Pahoista pojista pitäviä on kuitenkin paljon ja huimasti vähemmän kuin hyviksistä pitäviä. Oletko alitajuisesti halunnutkin tilanteen, jossa ei tarvitse olla suhteessa? Kun et ole "kelvannut", niin ei tarvitse esim. ottaa toista huomioon.
Mitä ihmeen empatiaa tarvitsee liian helposti luovuttava, itsesäälinen nyhverö, joka syyttää muita omista valinnoistaan?
Älä ole vauva, kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos mammat ajatuksen kanssa lukisitte sen ketjun aloittajan viestin. Kyllä kosketuksen ja läheisyyden puute on ihan tutkimustenkin mukaan suuri kansanterveydellinen ongelma. Vai oletteko täysin empatiakyvyttömiä?
Minä säästän empatiani ihmisille, jotka joko oikeasti yrittävät tehdä jotain parantaakseen elämäänsä tai jotka todellakaan eivät onnettomiin olosuhteisiinsa pysty vaikuttamaan. Aloittaja ei ole kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen empatiaa tarvitsee liian helposti luovuttava, itsesäälinen nyhverö, joka syyttää muita omista valinnoistaan?
Älä ole vauva, kasva aikuiseksi.
No juurikin sitä empatiaa. Ehkä juuri siksi kirjoitti selaimeen "vauva.fi" ja päätyi tänne.
Empatiaa paremmin aloittajaa auttaisi perseelle potkiminen. Sama pätee moniin muihinkin valittajiin, niin miehiin kuin naisiinkin.
Loputtomalla ymmärtämisellä ei pitkälle pötkitä. Tiedän, koska olen itsekin ollut masentunut ja vaikeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä säästän empatiani ihmisille, jotka joko oikeasti yrittävät tehdä jotain parantaakseen elämäänsä tai jotka todellakaan eivät onnettomiin olosuhteisiinsa pysty vaikuttamaan. Aloittaja ei ole kumpaakaan.
On hyvä hetken seurustella päähänpotkijan kanssa , sillä sen jälkeen arvostaa sinkuutta ihan toisella tavalla. Ihminen voi harjoitella empatiaa, mutta aito ihminen ei päätöksellä sitä jaa.
Ei ole kyse tyttöystävän puuttumisesta vaan sinun omasta sisäisestä maailmastasi "Saisin kaiken jos olisi vaan tyttöystävä"-pakkomielteestä ja siitä, ettet ehkä osaa kommunikoida joten et puhu ihmisille?
Miksi se tyttöystävä on niin tärkeä?
Sanot olevasi "kunnon" mies? Miten se ilmenee?
Opettele nauttimaan elämästäsi ilman tyttöystävää. Opettele uusia asioita. Harjoittele ihmisten kanssa jutustelua, ilman mitään taka-ajatuksia. Harrasta, ole kavereitten kanssa. Elä ja nauti.
Huono itsetunto, epävarmuus ja epätoivo paistaa pitkälle, ja saattaa työntää ihmiset pois.
Et tarvitse tyttöystävää vaan terapiaa, jossa saisit itsesi kuntoon. Onnellisuus, tyytyväisyys omaan elämään ja hyvä itsetunto kiehtovat ihmisiä.
Tai katso edes netistä neuvoja miten olla onnellinen itsensä kanssa ensin. Ei se tyttöystävä ole mikään onnen tuoja, vaan ihminen, niinkuin sinäkin. Eikä ole hänen tehtävänsä nostaa sinua kurimuksesta.
"Mikä on vallassamme tehdä, se on vallassamme jättää tekemättä." — Aristoteles
Aloittaja odotti empatiaa naisilta?
Eihän tässä voi kuin nauraa. Nainen on maailman epäempaattisin olento ja se vähäkin empatiakyky laitetaan pois päältä, kun kyseessä on mies, joka osoittaa heikkoutta tai kehtaa kertoa olevansa pettynyt elämäänsä. Miehen rooli on olla mies, stereotypinen mies. Jos naisten eteen tuotaisiin nappi, jota painamalla nämä heikommat miehet häviäisivät välittömästi olemasta painaisi lähes jokainen sitä. Heikko, valittava tai luovuttava mies ei ole heille ihminen vaan massamurhaajaakin alempi olento, jonka olemassaolo on heille täysin merkityksetön.
Vierailija kirjoitti:
Joo seuraa nyt ihmeessä Mies 29+X:n neuvoja ja ala harjoittamaan sosiaalisia taitoja jonkun alfa-tasoteoria-käärmeöljykauppiaan keinoin. Mies 29+X on itse erinomainen esimerkki siitä, miten hyvin noilla opeilla pärjää.
Jos sen sijaan oikeasti haluat parantua masennuksesta tai opetella parempia keinoja selviytyä elämässä, hakeudu ensin lääkäriin ja pyydä lähetettä Kelan korvaamaan psykoterapiaan. Ehdottaisin ratkaisukeskeistä tai kognitiivista terapiaa.
Ei nuo mainitsemani jutut ole mitään tasoteoriajuttuja. Huomaa ettet ole edes tutustunut asioihin, joita haukut.
Hyvä juttu varmaan tuo psykoterapiakin kyllä on jos sitä saa. Riippuu aika paljon varmaan paikkakunnasta, lääkäristä ja tähtien asennosta saako Kela-tukea psykoterapialle vai ei. Eläke saattaa irrota helpommalla.