Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilen tv2, pan-seksuaali Siiri. Mitä ajatuksia herätti?

Vierailija
28.03.2019 |

Kovin vähän asiaa avasi ja se lässyttäminen kyllä häiritsi, ei vaikuttanut kovin kypsältä ihmiseltä.

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen hän on? Mulla on myös vähän lapsen omainen ääni ja puhetapa (kuten tuolla Siirillä) ja ihan kamalaa katsottavaa :( Osaan puhua aikuismaisesti mutta jos jännittää, kuulostan samalta kuin hän. Ääni ei kyllä ole noin lapsen.

Vierailija
82/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vattu on pan-seksuaali. Pitääkö heillekin rakentaa omat vessat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laittasivat tekstitykset aina suomalaisiin ohjelmiin, ei saa selvää kokoajan.

muutenkin vtuttaa kun usein tulee myöhään illalla suomenkielistä ohjelmaa jota vois katsoa, mutta ei voi, koska televisiota ei voi huudattaa niin että kuulis jotain.

Ylen ohjelmissa on ainakin tekstitykset, sekä telkkarissa että Areenassa - ne pitää vaan osata laittaa päälle.

Vierailija
84/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen hän on? Mulla on myös vähän lapsen omainen ääni ja puhetapa (kuten tuolla Siirillä) ja ihan kamalaa katsottavaa :( Osaan puhua aikuismaisesti mutta jos jännittää, kuulostan samalta kuin hän. Ääni ei kyllä ole noin lapsen.

32v

Vierailija
85/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Panseksuaalia ei kiinnosta toisen ihmisen genitaalit, vaan se millainen ihminen hän on. Eli rakastuu henkilöön, ei siihen mitä sukupuolta tai identiteettiä hän edustaa. Mitä silmien pyörittelyn aihetta siinä on? Se ei todellakaan tarkoita että haluaa kaikkia ihmisiä (ja kuten hassun hauskasti täällä heti rinnastetaan myös eläimiin ja elottomiin objekteihin) vaan että sitten kun jostain kiinnostuu niin ulkoisilla seikoilla ei ole merkitystä.

Meinaatko, että hetero rakastuu ensimmäiseksi vastakkaisen sukupuolen edustajan jalkoväliin ja vasta sitten alkaa katsella, millainen naama siellä ylempänä häilyy ja millainen luonne mahtaa tyypillä olla?

Vierailija
86/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vattu on pan-seksuaali. Pitääkö heillekin rakentaa omat vessat

Ei tarvitse.

Luultavasti ovat ainoa porukka, jolle käy mikä vessa tahansa.

;)

Vierailija
87/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

laittasivat tekstitykset aina suomalaisiin ohjelmiin, ei saa selvää kokoajan.

muutenkin vtuttaa kun usein tulee myöhään illalla suomenkielistä ohjelmaa jota vois katsoa, mutta ei voi, koska televisiota ei voi huudattaa niin että kuulis jotain.

Lähes kaikkiin pääkanavien suomenkielisiin ohjelmiin on suomitekstitys olemassa, se pitää vain itse valita sieltä kaukosäätimestä.

Vierailija
88/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan noilla sukupuolitauteja kun paneskelevat ympäriinsä kaikki siellä täällä ja tuolla mantereella?

Mä en vaan tajua että miten joku määrittelee ja kertoo itsestään seksuaalisen suuntautumisensa kautta. En minäkään kaupan kassalla kerto olevani hetero. Kauhean seksikeskeistä elämää. Onneksi mun elämässä on muuta.

Vierailija
89/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pan-seksuaali on siis bi-seksuaali?

Biseksuaali voi tuntea vetoa mieheen tai naiseen. Panseksuaali voi tuntea vetoa mieheen, naiseen, muunsukupuoliseen tai sukupuolettomaan. Bissethän aina sanoo rakastuvansa ihmiseen, ei sukupuoleen, mutta tosiasiassa se tekisi heistä nimenomaan panseksuaaleja.

Itse ajattelin olevani biseksuaali, mutta sitten ihastuin ensisilmäyksellä ns. transgenderiin (eli käytännössä miehen ja naisen välimaastoon). Tunteeni olivat yksipuolisia, mutta tulipahan pohdittua ja tulin siihen lopputulokseen, ettei minulle ihastuksen/kumppanin sukupuolella tai edes sukupuolettomuudella ole pätkän vertaa väliä, kunhan ihminen on just mun mielestä ihana.

Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että panseksuaalit ovat eräänlainen biseksuaalien (poliittinen) sisäryhmittymä. Biseksuaalisuushan ei sinällään määritä sitä, onko sukupuolivähemmistöjen tapailu "sallittua" vai ei. Bi kiinnostuu molemmista sukupuolista ja that's it.

Tehdäänpä nyt yksi asia selväksi: Seksuaalinen suuntautuminen viittaa nimenomaan biologiseen sukupuoleen, ja niitä on tasan kaksi. Inter- ja transsukupuoliset eivät muuta tätä faktaa miksikään, vaan päinvastoin vahvistavat säännön. Tämä "sosiaalinen sukupuoli"-keskustelu ei liity aiheeseen mitenkään, sillä ei ole olemassa "sosiaalisia genitaaleja" tai "sosiaalisia kehonosia". Seksuaalisen kanssakäymisen suhteen on vain miesten ja naisten lisääntymisbiologiaan liittyviä, fysiologisia ominaisuuksia. Tämä tarkoittaa, että suuntatumikseksi voidaan laskea vain hetero-, homo-, bi- ja aseksuaalisuus. Muu on parafiliaa.

Itse biseksuaalina en jaksaisi yhtään enempää tätä kaikkea feikkilesbouteen, kaappilesbouteen, pervouteen, polyamoriaan ja ties mihin yhdistämistä - joten oikeastaan pannut tekee tässä palveluksen meille käyttäessään eri termiä. Toisaalta taas kun muut ihmiset näkevät bi/panseksuaalisuus-termit synonyymeinä, niin tekee mieli ampua itsensä kuuhun...

Vierailija
90/93 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseksi jäänyt, puhuu kuin lapsi lapsen äänellä ja kaikki sukulaiset kohtelevat kuin lasta. Olisi varmaan vaikea sietää livenä.

Ajattelin ihan samaa!!

Vierailija
91/93 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Panseksuaalia ei kiinnosta toisen ihmisen genitaalit, vaan se millainen ihminen hän on. Eli rakastuu henkilöön, ei siihen mitä sukupuolta tai identiteettiä hän edustaa. Mitä silmien pyörittelyn aihetta siinä on? Se ei todellakaan tarkoita että haluaa kaikkia ihmisiä (ja kuten hassun hauskasti täällä heti rinnastetaan myös eläimiin ja elottomiin objekteihin) vaan että sitten kun jostain kiinnostuu niin ulkoisilla seikoilla ei ole merkitystä.

Meinaatko, että hetero rakastuu ensimmäiseksi vastakkaisen sukupuolen edustajan jalkoväliin ja vasta sitten alkaa katsella, millainen naama siellä ylempänä häilyy ja millainen luonne mahtaa tyypillä olla?

Eli termit hetero ja homo voi myös poistaa käytöstä, koska kaikki rakastuvat ihmiseen eikä sukupuolella ole väliä? Yllättävää sinänsä, koska tälläkin palstalla saa lukea transfobiaa yms ihan niin paljon kuin jaksaa, tai kitinää siitä kun on ihmisiä joista ei tiedä mitä niillä on housuissa. Oma lähipiirini on todella avoin, mutta siltikin he jotka kutsuvat itseään heteroiksi ovat sanoneet etteivät voisi seurustella transihmisen/samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa. Tai transihmiset ovat kertoneet miten vaikea on löytää kumppania, koska kun selviää että on trans niin kumppaniehdokas ei haluakaan jatkaan suhdetta, kun ei olekaan ns. sopivia osia näin karkeasti ilmaistuna. Jos sillä sukupuolella ja näin ollen oletetuilla sukuelimillä ei ole mitään väliä niin miksi heterot sitten mieltyvät vain oletettuihin vastakkaisen sukupuolen edustajiin tai homoseksaalit samaa sukupuolta oleviin? Eihän tässä sitten mitään ongelmaa olekaan, jos kaikki ovatkin näin avoimia että niinkin pienellä asialla kuin sukupuoli ei ole mitään merkitystä. Mun puolesta voitaisiin poistaa kaikki termit, olla vain ihmisiä ja haluta ja rakastaa toista ihmistä sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
92/93 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin eilen Areenasta. Samat havainnot kuin muillakin, lapsellisen oloinen. Mutta ihmettelen, kuinka lapsen kaltainen ihminen saa kirjoitettua kirjoja? Toki mielikuvitus varmaan virtaa vapaasti, mutta kirjoittaminen vaatii myös kurinalaisuutta ja pitkäjänteisyyttä.

Vierailija
93/93 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rakastaja" taisi pitää häntä vain panokaverina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi