Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä keski-ikäistyvät ihmiset saavat onnensa?

Vierailija
27.03.2019 |

Opiskelut on opiskeltu ja parhaassa tapauksessa on työelämää seuraavat 30-40 vuotta. Kaverit ovat pariutuneet ja hankkineet lapsia eikä kukaan enää voi nähdä ilman kalenteria. Fyysinen kunto rapistuu pikkuhiljaa, vaikka urheilisi ja ylläpito vaatii enemmän vaivaa. Ennen oli aina monta kivaa juttua tulossa, mutta nykyään ei ole mitään odotettavaa. Miten te jaksatte tätä?

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina, golf, matkustelu, ystävät. Mitä nyt oon noita omia porukoita katellu.

Vierailija
82/85 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lähtevät kotoa. Aloitan uuden harrastuksen, päivitän ajotaitoni ja ostan auton. Oi on niin paljon kaikkea mitä voi tehdä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat keski-ikäiset ovat aivan hirveitä. Valittavat koko ajan. En jaksaisi kuunneella. Koko elämä on eletty itselle, eikä koskaan ole tarvinnut ajatella muita. Koko ajan samaa lapsuudesta kuolemaan saakka. Miten tällaista voisi auttaa.  Lapset ovat sentään tuoneet monelle jotain muutosta elämään, mutta nämä lapsettommilla vasta elämä on ollut jatkuvasti samaa vuodesta toiseen.

Vierailija
84/85 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi monen kannattanut vähän aiemmin ajatella, että ehkä kannattaisi hankkia niitä lapsia, jos niitä saa tai edes yrittää. Ikävä kyllä suurin osa keski-ikäisistä lapsettomista on katkeria, kun ei tullut käännettyä sitä korttia. Jon on lapsia, voi saada ehkä lapsenlapsia jne. 

Kannattaa olla kaukaa viisas.

Vierailija
85/85 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap... Oletko ajatellut koskaan, miten yksinkertaisista asioista onnellisuus pohjimmiltaan koostuu; sopiva määrä merkityksellisiä ihmissuhteita, jonkinlainen tulotaso ja terveys.

Nuorilta voi yhtä lailla puuttua nämä asiat. Ymmärrät kun vanhenet, miten elämässä on ihan eri tavalla syvyyttä :)

Niin no juuri ihmissuhteiden laimeneminen ja katkeaminen on iso osasyy miksi nyt tuntuu tältä. Mun on vaikea ymmärtää ajatusta, että pelkkä ikääntyminen luo ymmärrystä

ap

Sinä itse olet aiheuttanut ihmissuhteiden laimenemiset ja katkeamiset. Ilmeisesti et ole muutenkaan tyytyväinen yhtään mistään, joten voi olla, että elämäsi ei tule olemaan tästä eteenpäinkään nykyistä kummallisempaa, jopa päinvastoin. On hyvinkin mahdollista, että parhaat päiväsi ovat siis historiaa.

Pyyhi kyyneileitäsi siis vain kun me muut hymyilemme ja porskutamme onnellisina ympärilläsi!

Minä? En minä ole pakottanut ketään pariutumaan tai hankkimaan lapsia. Yritän pitää ihmissuhteita yllä, mutta se on hankalaa, kun ihmiset eivät koskaan ehdi tapaamaan. Miten te viisikymppisinä ihmissuhteitanne hehkuttavat olette saaneet pidettyä porukan mukana? Vai oletteko saaneet uusia ihmissuhteita myöhemmin?

ap

Tuntuu, ettei ap:n ongelma ole ihmissuhteiden katkeaminen, vaan se, ettei hän ole perustanut perhettä. (Niinpä ei kukaan muukaan saisi...) En sano, että jokaisen pitäisi pariutua ja perustaa perhe, mutta jostain syystä ap:ta tämän on jäänyt kaivelemaan.

En ollut perustanut perhettä aiemminkaan ja olin silloin ihan onnellinen?

ap