Ihmeellisiä oireita, mikä mulla on!?
Reilu pari viikkoa ollut päänsärkyä, johon lääkkeet ei kunnolla auta. Pahoinvointia etenkin aamuisin, yökkimistä ollut ja tänään tuli sitten ihan oksennus. Lämpöä 37,5. Kahtena päivänä ollut puutumista, ensin puutui selästä alaspäin koko vartalo 10minuutiksi ja kävely oli hankalaa, toisella kertaa vain olkapäät puutui ja kesti vartin.
Lääkärissä käynyt ja kaksi lääkäriä eivät osanneet sanoa mitään ja sain lähetteen neurologille, että homma on kyllä hoidossa.
Onko kenelläkään ollut kyseisiä oireita, mikä on paljastunut syyksi?
Kommentit (13)
Mene sinne neurologille kysymään! Itse epäilisin MS-tautia, mutta se on vain villi arvaus.
Lihasjumi selässä, niskassa, kallonpohjassa?
Vierailija kirjoitti:
Mene sinne neurologille kysymään! Itse epäilisin MS-tautia, mutta se on vain villi arvaus.
Menen menen, heti kun kutsu käy.
Lääkäri koitti mun lihaksia ja sanoi ettei ne tunnu kiireiltä, eikä ne munkaan mielestä oo jumissa. Oon kuitenkin venytellyt ja käynyt hierottavana nyt parin viikon aikana että jos se auttaisi, ei oo auttanut
Vaikea tuollaisesta on sanoa mitään, neurologilla selvinnee onko mitään vakavaa vai ei.
Itselläni lupus oireili noin, mutta toisaalta ihan jo paha niskajumikin voi aiheuttaa kaikenlaista oireilua. Ei kannata hirveästi Googlailla oireita ennen tutkimuksia, sillä nopeasti diagnosoit itsellesi kaikenlaista aivokasvaimesta Lymen tautiin, ja sitten ahdistaa. Kokemusta on.
Kilpirauhasen ferritiinihomeherkkyys
Tossa voi myös olla muutama toisiinsa liittymätön oire ihan sattumalta päällekäin. En olisi välttämättä vielä huolissani. Neurologille? Ilmeisesti noiden puutumistuntemusten takia. Jos kaikki oireet johtuvat samasta asiasta, veikkaisin kuitenkin itse jotain hormonaalista. Mikään asiantuntijahan en toki ole. Hyvä että ylipäätään tutkitaan; ihmeellistä oikeastaan nykyaikana. Tsemppiä sulle.
Vierailija kirjoitti:
Tossa voi myös olla muutama toisiinsa liittymätön oire ihan sattumalta päällekäin. En olisi välttämättä vielä huolissani. Neurologille? Ilmeisesti noiden puutumistuntemusten takia. Jos kaikki oireet johtuvat samasta asiasta, veikkaisin kuitenkin itse jotain hormonaalista. Mikään asiantuntijahan en toki ole. Hyvä että ylipäätään tutkitaan; ihmeellistä oikeastaan nykyaikana. Tsemppiä sulle.
Joo, minustakin positiivinen yllätys, että tähän näin ottauduttiin. Lääkäri lupasi vielä huomenna soittaa ja kysyä kuinka voin.
Lääkärikin sanoi, ettei kaikki oireet välttämättä liity toisiinsa.
Voi kun saisin nopeasti tiedon.
Tuo puutumisoire viittaa johonkin hermostolliseen, mutta se on liian lyhytkestoinen, että epäilisin vakavasti MS-tautia. Päänsärkykään ei ole erityisen yleinen tässä taudissa. Minulla on diagnosoitu MS-tauti.
Hyvä että sait lähetteen neurologille. Toivottavasti pääset kunnon tutkimuksiin ja syyksi paljastuu jotain ohimenevää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Huoh, aina löytyy joku joka on heti antamassa diagnoosiksi MS-taudin kun jollakin vähän paikat puutuu tai jostain kihelmöi! Todennäköisin syy tuollaisille oireille on usein ihan joku muu ja niitä syitä on monia.
Mulla on ollut myös puutumista milloin missäkin, välillä jalassa, välillä sormissa, välillä vähän joka puolella. Kaikki lihakset tuntuvat olevan aivan jumissa ja aika kipeät ja jäykät. Olen kyllä ollut todella pitkään jo todella stressaantunut ja ahdistunut, en tiedä paljonko sillä on tekemistä oireiden kanssa.
Olen käynyt lääkärissä kun viimeksi viime vuonna oireet menivät todella pahaksi ja hän tutki minua perus neurologisilla testeillä eikä epäillyt mitään vakavampaa. Uskoako vai ei, varsinkin kun väkisinkin tulee Googlesta etsittyä itselleen ties mitä sairauksia...
Up