Siellä sitä nyt Stockan hulluilla päivillä vastustetaan ilmastonmuutosta
...kädet täynnä muovikasseja. Voiko säälittävämpää esimerkkiä olla ihmisten kaksoisstandardeista, ja kaksnaamaisuudesta.
Kommentit (60)
Oikea aktiviismi syntyy siitä että joutuuu näkemäään nälkää ja selviytymäään.. Ei kirjaimellisesti pelkäästäään. Muuutoin ihmisestä kasvaaa tyhmä humaanistii.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kouhottamista. 70-luvulla riekkuivat stalinistinuoret (jotka suurelta osin olivat rikkaiden perheiden kakaroita, esim nalle wahlroos), nyt riehuvat ilmastointoilijat ja kaikenmaailman ääriliikkeiden edustajat. Tässä on ollutkin pitkä väli. Mitä sitten pitäisi tehdä jos mitään ei saa ostaa. Minusta on ihan järkevää ostaa jotain kulutustuotetta iso määrä halvemmalla. Suuri osa maailman tuotteista on valitettavasti tuotettu lapsityövoimalla, en sitä kannata. Mistä sitten saa tuotteita jotka ovat lähellä tehty. Ei mistään nykyään.
Suomesta saa vielä aikuisten aikuisille tekemiä tuotteita joka lähtöön. On kyse omasta moraalista hankkiiko kaukomailla lasten tekemää vaiko kotimaista tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin haen sieltä dödöt ja shampoot, sekä muutaman t-paidan. En nyt tiedä miten ilmasto siitä kärsii että ostan ne sieltä halvemmalla kuin jos ostaisin ne täyteen hintaan seuraavalla viikolla. Ehkä ap selittää?
Joku dödö nyt on aivan turha tuote.
Juuri näin, haetaan kun halvalla saadaan, mutta yhtään ei mietitä hankinnan todellista tarpeellisuutta.
Kerrohan minulle miten se dödö on aivan turha tuote. Ai niin, minulla on sitten ihan lääkärin diagnoosi liikahikoilusta.
Hulluilta päiviltä saatava dödö ei liikahikoiluun auta. Eiköhän lääkäri ole määrännyt vähän paremmat lääkkeet?
Juu. Syötävän, joka ei sovi. Ja se siitä sitten. Dödöjä käski käyttää. Onneksi täällä vauvalla on pätevämpää väkeä. Aijai.
Käsittämättömän typerää sössöttäjää ainakin löytyy. Mistään ei mitään tiedetä, mutta hanttiin pistetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen turhamainen mutta aion ostaa verkkokaupan iltamyynnistä sen Muumikannun, missä on Tove Janssonin ainoastaan Stockalle tekemä kuvitus. Arvo nousee kohisten ja varsinkin kun/jos stocka menee konkkaan.
Stockmannin konkurssimyynnistä tuo vasta kannattaa ostaa. Saa halvalla.
Tuskin saa 25 eurolla. On muuten jo tuotannosta poistunut tuote.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin haen sieltä dödöt ja shampoot, sekä muutaman t-paidan. En nyt tiedä miten ilmasto siitä kärsii että ostan ne sieltä halvemmalla kuin jos ostaisin ne täyteen hintaan seuraavalla viikolla. Ehkä ap selittää?
Tutustupa siihen ketjuun miten tämä dödö ja shampoo päätyy käteesi valmistusmaasta.
Vaikka kuinka tutustuisi, ei sieltä löydy vastausta kommentoijan kysymykseen: Miten ilmasto kärsii siitä , että ne ostaa tänään halvemmalla kuin ensi viikolla kalliimmalla? Dödö ja shampoo ovat kuitenkin ihan perustarvikkeita, eivät mitään turhaa hömpötystä.
Miesten vaatteissa taas onnettoman huonot valikoimat. tsäk änd jöynsiä, caphoornia ja ounli & sonsia. Pitäkööt rättinsä.
Se on hetkellinen hyvän olon tunne, kun on saanut haluamansa tavaran. Sitten alkaa taas haluamaan uutta, täyttääkseen sisäistä tyhjyyttä. Ja mitään täältä ei saa mukaansa, kun kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli muuten teinityttöä jonossa rasvojen ja meikkien kanssa ihan kunnolla.
Näin tänään. Huomenna voidaan sitten taas ilmastolakkoilla kun on saatu meikit ja rasvat naamaan.
Eivät taida olla samoja teinejä, kun ilmastolakkoilijat...
Älä pelkää, kyllä ovat. Oma sukulaistyttö oli lakkoilemassa. On oma auto, lentää useita kertoja vuodessa.
Mineraalikivideodorantti, asiaan löyhästi liittyen, on kyllä paras deodorantti, mitä olen käyttänyt. Muuta en voi edes käyttää allergisena. Samaa kiveä olen käyttänyt nyt vuoden ja maksoi jonkun 5 e kesä-alessa.
No minä kävin ostamassa hyvät farkut itselleni, enkä koe yhtään syyllisyyttä. Turhaan mussutatte täällä. Vai olisiko pitänyt mennä etsimään jostain suomalaisen tekemät kotikutoiset farkut? Älkää jaksako.
Ja kosmetiikka tarjoukset Hulluilla Päivillä ovat hyviä, sitä ei voi kieltää. Ihan sama mitä te siitä ajattelette. Seuraavaksi joku sanoo ettei kasvorasvaa tarvitse käyttää. Jne, Jne.
Vierailija kirjoitti:
VOisitko sä nyt oikein kunnolla selittää, miksi ajattelet, että hulluilla päivillä käyvät juuri ne ihmiset, jotka ovat huolissaan ilmastonmuutoksesta? Esim. mä en ole ikinä ostanut hulluilta päiviltä yhtään mitään.
Koska valtaosa ihmisistä on tuollaisia selkärangattomia laumaeläimiä. Huudetaan ensin yhteen ääneen, että ilmasto pitää pelastaa ja seuraavaksi ostetaan kaikkea krääsää kun halvalla saa.
Vierailija kirjoitti:
Hullut päiväthän eivät ole mikään alennusmyynti vaan turhaa rompetta normaalihintaan. Stockan hinnat aina olleet kalliita. Tänään Hesarin etusivun mainoksessa Le Mer voide 299 euroa!!!!!!!!!!!!!!! että silleen.
Ja tuota saa varmaan Tokmannilta hintaan 29,90? Sitäkö ajat takaa?
Että se nyt on vaan kallis, koska Stockmann?
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että samaan hintaan tai jopa halvemmalla saa ihan normaalihintaan muista kaupoista.
Vierailija kirjoitti:
VOisitko sä nyt oikein kunnolla selittää, miksi ajattelet, että hulluilla päivillä käyvät juuri ne ihmiset, jotka ovat huolissaan ilmastonmuutoksesta? Esim. mä en ole ikinä ostanut hulluilta päiviltä yhtään mitään.
Kaikkea ei ole tarkoitettu luettavaksi aivan niiiiiin kirjaimellisesti. Eikä kaikkea tarvitse aina ottaa ihan niiiin henkilökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
No minä kävin ostamassa hyvät farkut itselleni, enkä koe yhtään syyllisyyttä. Turhaan mussutatte täällä. Vai olisiko pitänyt mennä etsimään jostain suomalaisen tekemät kotikutoiset farkut? Älkää jaksako.
Ja kosmetiikka tarjoukset Hulluilla Päivillä ovat hyviä, sitä ei voi kieltää. Ihan sama mitä te siitä ajattelette. Seuraavaksi joku sanoo ettei kasvorasvaa tarvitse käyttää. Jne, Jne.
Ei kasvorasvaa tarvitsekaan käyttää. Naiset käyttävät muutenkin aivan ylettömän paljon aivan turhia tuotteita. Esim. ohuet sukkahousut jotka ovat rikki ensimmäisestä jalkaan vedosta.
Mä käyn huomenna hakee sitruunamarinoitua savulohiperunasalaattia, paketin boksereita ja yhden Bossin tuoksun. Aika montaa tuotetta saa kyllä muualta normaalihinnallakin halvemmalta kuin hullareilta. Välillä tuolla kyllä on jotain hyvään hintaan.
Selvästi täällä nyt näiden ”ilmastoaktivistien” omatunto hieman kolkuttelee.
🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutustupa siihen ketjuun miten tämä dödö ja shampoo päätyy käteesi valmistusmaasta.
Vaikka kuinka tutustuisi, ei sieltä löydy vastausta kommentoijan kysymykseen: Miten ilmasto kärsii siitä , että ne ostaa tänään halvemmalla kuin ensi viikolla kalliimmalla? Dödö ja shampoo ovat kuitenkin ihan perustarvikkeita, eivät mitään turhaa hömpötystä.
Dödö ei todellakaan ole ”perustarvike”, jos ilmastoa lähdetään aivan tosissaan parantamaan.
Tämä sama toistuu koko ajan kaikessa. Kaikki mitä itse tarvitsee, on ”välttämätöntä”. Mistään omasta ei kyetä luopumaan. Missään omassa ei nähdä ongelmaa.
Ostin Kievin kanaa ja se on jo syöty. Nam. Huomenna sitten pinaattirulla. Täytyy huomenna tutkia tarkemmin mitä ostaa vai ostaako ollenkaan. Oikeestaan en tarvi mitään, päivävoide uvalla alkaa loppumaan, uusi poskipuna ja luomiväriä.
Juuri näin. Kyllä ne halpis-t-paidat voi jättää ostamatta, ilmasto kiittää, kun et osta ollenkaan. Tai kudo itse.