Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (826)

Vierailija
641/826 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko neulat maksavat Virossa?

Vierailija
642/826 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatteko ravitsemusterapeutin apua Saxendan rinnalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/826 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kyllä tuo saatavuusongelma. Jos jollakulla on jäämässä jääkaapissa oikein säilytettyjä, käyttämättömiä kyniä ylimääräiseksi Oulun tai Helsingin alueella, niin voi laittaa viestiä varatunnus91@gmail.com. 😊 (Minulla on resepti.)

Vierailija
644/826 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatteko ravitsemusterapeutin apua Saxendan rinnalla?

Kunpa saisikin!!! En saa mitään tukea. Ei ravitsemusterapiaa eikä edes mitään seurantaa. Alussa pitää lääkkeen ohjeiden mukaan laihtua se oliko 5% 3kk:ssa, mutta ei kukaan ole vuoden aikana kysynyt kertaakaan painoa tai yhtään mitään. Kun kynät loppuu, lähetän netissä uusintapyynnön reseptiin ja uusi resepti tulee joka kerta eri lääkäriltä. Näin Helsingissä.

Vierailija
645/826 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Nyt ei Saxendaa saa. Ainakaan Oulusta. Menee lokakuun loppuun ennenkuin ehkä tulee !

Vierailija
646/826 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko maasta on Saxenda loppu. Minäkin sitä odotan ja resepti on. Jos jollain olisi jäänyt käyttämättä, niin ostaisin.

Vierailija
647/826 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärini kirjoitti reseptin Victozaa Saxendan saatavuusongelman ajaksi. Victozakin on loppumassa. Sen pituinen se.

Vierailija
648/826 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Nyt ei Saxendaa saa. Ainakaan Oulusta. Menee lokakuun loppuun ennenkuin ehkä tulee !

Nyt uusin tieto että saatavuusongelmat jatkuvat tämän vuoden loppuun asti :(

Vierailija
649/826 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxenda ollut käytössä toukokuun lopusta alkaen, painossa ei muutosta alaspäin, ei mitään vaikutusta ruokahaluun, usein huimausta, käytän kynät loppuun ja sitten mietin mitä teen. Minulla ei toiminut.

Vierailija
650/826 |
21.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokemus Saxendasta, että nauttimani ruuan määrä vuorokaudessa vähentynyt huomattavasti. Samalla paino putoaa, hitaasti, mutta putoaa kumminkin. Kylläiseksi tulee pienellä ruuan määrällä. Jos ennen söin pizzan kerralla niin nyt pystyn syömään neljänneksen. Pizza riittää neljään syöntikertaan.

Vierailija
651/826 |
22.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kokemus Saxendasta, että nauttimani ruuan määrä vuorokaudessa vähentynyt huomattavasti. Samalla paino putoaa, hitaasti, mutta putoaa kumminkin. Kylläiseksi tulee pienellä ruuan määrällä. Jos ennen söin pizzan kerralla niin nyt pystyn syömään neljänneksen. Pizza riittää neljään syöntikertaan.

Hienoa! Kuuntele vain itseäsi ja syö vain se, mitä tarvitset. Sehän tässä on tärkeintä.

Itsellä on ongelmana, että en osaa lopettaa syömistä vaikka maha olisi täysi. Ostan nykyään tosi vähän ruokaa, ettei kaapissa olisi mitään mikä on "pakko syödä pois". Saxenda auttoi siihen, että sellainen pakottava näläntunne hävisi kokonaan.

Vierailija
652/826 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuuluu olevan,tammikuusta asti käytetty n20kg lähtenyt.Nyt alkanut vatsa oireilla,kun on tottunut jo 3 seen,maksan ja munuaisen seutu välillä tosi kipeä.Ei taida kannattaa jatkaa vaikka lokakuussa  tulisikin.Pienemmät annokset ei niinkään vaikuttaneet mutta 3 meno oli työlästä.Nyt kun luuli tottuneen ,niin tuli tämä vatsa kipu.

Vierailija
653/826 |
28.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuuluu olevan,tammikuusta asti käytetty n20kg lähtenyt.Nyt alkanut vatsa oireilla,kun on tottunut jo 3 seen,maksan ja munuaisen seutu välillä tosi kipeä.Ei taida kannattaa jatkaa vaikka lokakuussa  tulisikin.Pienemmät annokset ei niinkään vaikuttaneet mutta 3 meno oli työlästä.Nyt kun luuli tottuneen ,niin tuli tämä vatsa kipu.

Mitäs noista haitoista, pääasia, että laihtuu.

Vierailija
654/826 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista kalorimäärää per vuorokausi syötte? 175cm pitkä nainen, reilusti pudotettavaa. Saxenda vielä aloitusannoksella, kolme viikkoa ollut käytössä. Hidas nosto, koska saatavuusongelma. Sulamo käytössä kalorien ym seurantaan.

Käytättekö niitä "naksautuksia", pakkausselostehan ne kieltää, mutta olisko järkevä käyttää?

Vierailija
655/826 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saxenda kuulostaa hyvältä, haluaisin ruokahalun ihan olemattomiin niin ois niin paljon helpompaa tää homma. Mysimba ei varmaan mulle sopis, sillä käytän samaa ainetta sisältävää lääkettä masennukseen. 

Mutta miten teillä on varaa noihin lääkkeisiin, jos kuukausi maksaa 300e? Musta on ihan väärin, ettei tuosta saa mitään Kelakorvausta, jos ylipainoa on sairaalloisesti. 

Itselläni myös Saxenda tehoaa hyvin, vaikkakin kallista. Aiheuttaa lievää pahoinvointia, mutta sen kanssa voi elää eli olo ei ole niin paha, että oksentaisi tms. En kuitenkaan ota läheskään niin isoja annoksia kuin määrättiin. Jopa se minimiannoas riittää pitämään hyvin ruokahalun kurissa minulla juuri tuon lievän pahoinvoinnin vuoksi. Tulee halvemmaksikin pieni annos. Ja vaikka lääke on kallis niin ruuassa säästää;). Ainut negatiivinen asia on, että olen ehkä lääkkeen vuoksi tavallista väsyneempi.

Vierailija
656/826 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivuus varmaan riippuu ylipainon/lihavuuden syistä. Minulla toimii hyvin Mysimba, koska se iskee juuri siihen, mistä ylipaino tulikin. Verensokerin kanssa taas ei ole koskaan ollut itsellä ongelmia. 

Vierailija
657/826 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saxenda kuulostaa hyvältä, haluaisin ruokahalun ihan olemattomiin niin ois niin paljon helpompaa tää homma. Mysimba ei varmaan mulle sopis, sillä käytän samaa ainetta sisältävää lääkettä masennukseen. 

Mutta miten teillä on varaa noihin lääkkeisiin, jos kuukausi maksaa 300e? Musta on ihan väärin, ettei tuosta saa mitään Kelakorvausta, jos ylipainoa on sairaalloisesti. 

Itselläni myös Saxenda tehoaa hyvin, vaikkakin kallista. Aiheuttaa lievää pahoinvointia, mutta sen kanssa voi elää eli olo ei ole niin paha, että oksentaisi tms. En kuitenkaan ota läheskään niin isoja annoksia kuin määrättiin. Jopa se minimiannoas riittää pitämään hyvin ruokahalun kurissa minulla juuri tuon lievän pahoinvoinnin vuoksi. Tulee halvemmaksikin pieni annos. Ja vaikka lääke on kallis niin ruuassa säästää;). Ainut negatiivinen asia on, että olen ehkä lääkkeen vuoksi tavallista väsyneempi.

Pahoinvointia ja väsymystä, mutta mitä väliä. Hulluja nää laihduttajat :D:D:D

Vierailija
658/826 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mysimba on halvempi ja virkistää. 

Vierailija
659/826 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki kävin tänään apteekissa kysymässä lääkettä ku se loppu multa toissapäivänä. Ei oo yhtään lääkettä koko suomessa ja tosiaan viikolla 40 vasta tulee seuraava satsi. Saatavuusongelmia on myös Ozempicin ja Victozan kanssa. Farmaseutti kehotti soittamaan lääkärille ja pyytämään toista lääkettä nyt 5 viikon ajaksi ennen ku Saxendaa saa.

Vierailija
660/826 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen83 kirjoitti:

Mäki kävin tänään apteekissa kysymässä lääkettä ku se loppu multa toissapäivänä. Ei oo yhtään lääkettä koko suomessa ja tosiaan viikolla 40 vasta tulee seuraava satsi. Saatavuusongelmia on myös Ozempicin ja Victozan kanssa. Farmaseutti kehotti soittamaan lääkärille ja pyytämään toista lääkettä nyt 5 viikon ajaksi ennen ku Saxendaa saa.

Aika ahdistavaa. Miten keho tuollaiseen reagoi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi