Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?
Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.
Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).
Kommentit (831)
—- kirjoitti:
Miulla on kaks kynää ylimääräisenä, jos joku reseptin saanut haluaa ensin kokeilla ilman koko kalliin paketin hankintaa.
Oulussa ovat jos kiinnostaa.
Lähettäisitkö postitse? Onko niissä mikä viim. Käyttöpvm?
Hei minkälaisia sivuoireita sinulle tuli?
Eikö lihavuusleikkaus olisi järkevämpi - ja edullisempikin - tapa pudottaa painoa, pysyvästi?
Aloitin tänään. Minulla ei ole ollut oikeastaan mielitekoja, ravitsemusterapeutti kehotti syömään enemmän proteiineja ja kasviksia. Sisätautilääkäri, joka reseptin kirjoitti, epäili suonensisäisen kortisonikuurin sotkeneen aineenvaihduntani, mutta heikko se on ollut kai koko aikuisikäni. Paino oli tänä aamuna 102,7, pituutta 175 cm. Katsotaan miten homma etenee!
Heippa kanssasisaret :)
Minä käyttänyt nyt viikon eli 0,6 mg Saxendaa, tänään lisään annostusta... Minullakin ollut pientä pahan olon tunnetta, mutta ehkä eniten tällä haavaa väsymystä. Mielihalut kadonneet kokonaan ja annoskoot pienentyneet. Odotukset on korkealla! Tästäkö lopultakin saisi painoa putoamaan...
Marraskuun puolivälistä käyttänyt, ohjeen mukainen annostuksen nosto tehty. Alussa on hirveää väsymystä päivisin ja närästystä öisin. Mieliteot ja nälkä pysyvät hyvin kurissa, syön vähän kerrallaan ja kevyesti. Päivän kalorisaanti alle peruskulutuksen, mutta painoa tippunut vain kolme kiloa. Turhauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö lihavuusleikkaus olisi järkevämpi - ja edullisempikin - tapa pudottaa painoa, pysyvästi?
Lihavuusleikkauskaan ei sovi kaikille, esim. minulle ja siksi lääkäri suositteli tätä Saxendaa. Tänään sain reseptin, mielenkiinnolla odotan, miten tulee vaikuttamaan minuun!
Minulla menee nyt 3ml ja ajatelin pitää taukoa. Mietinkin et kauvan taikoo olisi hyvä pitää? Ja kun taas aloitan niin alotako samasta3ml? Tuleeko sit uusis niin kuin minulla alussa oli hirvee väsymys?
Lääkäri kirjoitti mulle B-todistuksen, joka on nyt Kelassa käsittelyssä. Toivon, että saan korvauksen piiriin Saxendan. Kaksi viikkoa olen käyttänyt ja - 4kg. Haittavaikutuksena väsymys.
Heippa Saxendan käyttäjät! Oletteko huomanneet eroa, jos pistoksen ottaa illalla vs. aamulla? Itsellä melkein pari vk aloituksesta ja nyt tämän toisen viikon ke alkoi niin rajut oireet, että palasin 0,6 annokseen. Mietin vain, että olisiko helpompi oireiden puolesta, jos ottaisi illalla nukkumaan mennessä tuon pistoksen. Oireet ilmaantuivat aika pian pistoksen jälkeen.
Minut on lihavuusleikattu 10 vuotta sitten. Paino putosi 22 kiloa, mutta pikkuhiljaa tullut takaisin 12 kiloa. Nyt kokeilen Saxendaa. Tämä painon kanssa kamppailu on ikuista.
Minä käyttänyt saxsenda nyt 6 kk ja paino laskenut 19 kiloo.alussa oli huonovointisuutta mut meni ohi ensimmäisen kuukauden aikana.nyt kroppa varmaan tottunut kun tulee mieli haluja ja voi jo syödä kerralla enempikin.
Olen käyttänyt mysimbaa nyt yhden paketin ja tulos käytännössä nolla. Ekan viikon aikana vei ruokahalua, mutta eipä enää sen jälkeen. Olen menossa lääkärin luokse keskustelemaan ja vaihdan saxendaan. Saxendasta puhuttiin alkuunkin, mutta halusin ensin kokeilla tablettiversion, kun en tykkää neuloista. Olisiko saxendan käyttäjillä lisää kokemuksia jakaa? Oletteko saanut tuloksia vai onko rahat menny hukkaan?
Tänään alkaa kuuri. Kärsin häiriintyneestä sokeriaineenvaihdunnasta elinsiirton jälkeen ja laihduttaminen ei onnistu. Toivon että tämä auttaa 👍
BMI 32
Miten tuo hinta lasketaan? Pakkauksessa 6 mg/ml 3 x 5 ml siis häh? Jos nostaa viikon välein ni paljonko se eka kk maksaa? Entä toka?
Täydellä annostuksella käyttö maksaa kuukaudessa n. 185 e plus päälle kertakäyttöpiikit.
Käytin puoli vuotta, paino tippui 6 kg. Pari tonnia meni, ei kannattanut mun kohdalla. Toivottavasti muilla toimii paremmin.
Saxenda on Kela korvauksen piirissä 1.7.2021 lukien. Tarvitsee lääkärin B-lausunnon.
Edellytyksenä painoindeksi yli 35, esidiabetes ja lääkehoitoa vaativa verenpainetauti tai kolesterolilääkitys.
Minä alotan tänään. Tuun sitten raportoimaan tuloksia.
Miulla on kaks kynää ylimääräisenä, jos joku reseptin saanut haluaa ensin kokeilla ilman koko kalliin paketin hankintaa.
Oulussa ovat jos kiinnostaa.