Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (831)

Vierailija
21/831 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut Saxenda käytössä joulukuusta ja paino tippunut puolessa vuodessa 9kg ja 75% ja vyötäröltä lähtenyt 10 cm! Mulla paino lukemia tippuu hitaasti, mutta rasvaa on palanut mielettömästi. Vaatteet käynyt isoksi ja olo ihan huikea.

Alkuun annostusten noustessa oli pari ekaa päivää huonoa oloa, mutta meni ohi ja nyt ei mitään sivuoireita. Mulla oli muistaakseni annosten nosto 2vkon välein, eka 0.6, 1.2, 1.8,2.4 ja sitten 3. Määrät joita syön on pienentynyt ja kaikki veriarvot parantuneet, varsinkin sokeri josta oli tosi hälyttävät tulokset ennen Saxendaa. Kontrollit 6kk välein obesiteettilääkärillä ja lääkitys 2-3 vuotta.

Olen tähän tyytyväinen, koska en halunnut lihavuusleikkausta, mutta lisävitamiineja joudun syömään, ja proteiinivaje on tullut, mutta ne on pieniä verrattuna diabetekseen.

Kelakorvaus pitäisi ehdottomasti saada tähän, koska tämä on niin hyvä ja toimiva lääke. Lääkäri sanoi, että se ei kaikilla toimi, olen erittäin kiitollinen, että toimii mulla.

Vierailija
22/831 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin Saxendan 0,6mg annoksella tänään. Lääkkeestä en tiennyt mitään ennen kuin työterveyslääkäri ehdotti kokeilemista. Mielenkiintoista nähdä minkälainen olo tulee.Tuleekohan etova olo monen päivän päästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/831 |
01.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut tuloksia? Itellä parin viikon päästä lääkäri ja sit resepti. Jännityksellä odotan miten itteni käy.

Vierailija
24/831 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tänään Saxendan. Ikää 44, ammatti opettaja, kaksi lasta vuoroviikoin, pituus 157, painoa nyt 103 ja aktiivisuustaso keskimääräinen; uin uimaseurassa pari × vko 1,5 h kerralla (kilpalaji perhonen) ja polkujuoksen kerran pari viikossa, töissä käveleskelen paljon.

Vierailija
25/831 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kolmas päivä menossa Saxendaa. Ei vielä vaikutusta ruokahaluun, mutta ei mitään sivuvaikutuksiakaan tai huonoa oloa. Jos jotain on pakko keksiä, ehkä hitusen väsyneempi olen ollun ja ehkä ihan hitusen voimattomampi olo lihaksissa, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Pistäminen ei ole paha, hitusen tuntuu kun pistää, neula on kasi kooltaan.

Vierailija
26/831 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Käyttänyt nyt reilu viikon. Siirtynyt siis 1,2 mg päivässä. Ei mitään sivuoireita.

Vierailija
27/831 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla alkanut 3. viikko ja annos 1,8. Ei ole sivuoireita, näläntunne vähentynyt merkittävästi, mieliteot pysyvät kurissa ja ruokakauppalaskut ovat pienentyneet. Paino ei ole tippunut kuitenkaan kuin pari kiloa. Vyönsolkea olen siirtänyt jo kaksi reikää ja olo tuntuu muutoinkin kevyelle, eli ihmettelen kyllä tuota vaakaani, ettei siinä muutos näy samoin. 🤔

Vierailija
28/831 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääke pitää itse piikittää ihon alle, siinä on aika iso kynnys ylitettäväksi. Mysimba on tablettimuodossa, mutta moni saa siitä sivuoireita ja toisiin ei tehoa, joten vaihtoehdot on kyllä vähissä.

Mikä ihmeen kynnys? Käsittääkseni sama aine kuin Victozassa, sekin pistettiin, ei tuntunut miltään, pieni neula. Enkä tarvinnut opastusta pistämiseen, sen verran paljon diabeetikkoa hoitanut.

Kysyin tuota joskus lääkriltä, ei silloin ollut vielä Suomessa saatavissa, nyt on. Mysimba ei sovi esim. eräiden masennuslääkkeiden kanssa.

Vierailija
29/831 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Victozaa kun käytin joskus, vähensi ruokahalua. 

Vierailija
30/831 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö käyttäjiä?

Vierailija
31/831 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän. Kohta 5 vko käyttänyt.

32/831 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Facebookkiin Saxenda Suomi ryhmän jos olis kiinnostusta liittyä? Voi jakaa infoa kokemuksia tsemppausta jne😊

Vierailija
33/831 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti olette huomannut vaikutuksien alkaneen käytön aloittamisesta?

Vierailija
34/831 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri ei antanut reseptiä kumpaankaan, koska verenpaineeni on koholla.

Painoa minulla on jo 146 kiloa. Kuolen tähän, tiedän sen.

Vierailija
35/831 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri ei antanut reseptiä kumpaankaan, koska verenpaineeni on koholla.

ja mikä olikaan tekosyy ettet voi ilman laihduttaa?

Ei ole tekosyytä vaan ihan oikea syy, minusta ei ole enää siihen, laihduttamiseen. 

Minulla on todettu normaalia hitaampi perusaineenvaihdunta. Sairaalassa ravitsemustieteen yksikössä.

Olen muutaman kerran saanut laihdutettua kymmenen kiloa kerrallaan. Ja aina on tullut kaksikymmentä takaisin. Laihduttaminen on vaatinut erittäin suurta tarkkuutta ja pitkää aikaväliä, että saan edes viisi kiloa lähtemään. 

Nyt en jaksa enää pinnistellä. Tuntuu että lihon nopeammin kun mitä ennätän laihduttaa.

Siksi olisin ottanut tuon laihdutuslääkkeen tuekseni, että saisin lähtemään vaikka kymmenen kiloa.

Mutta johonkinhan sitä on kuoltava. Minä kuolen tähän läskiin, jotkut jäävät auton alle jne.

Vierailija
36/831 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Reilut pari kk nyt Saxendaa takana, ja nun elämä in kyllä ihan uudella mallilla! Painoa on tippunut 5 kg, 104:stä 99:een, mutta kropassa näkyy jo muutoksia. Olen 157 pitkä ja aina liikkunut kovasti, mm. uin uimaseurassa monta kertaa per vko. Nyt hallit ovat kiinni, mutta aloin treenata painonnostoa entiseen malliin, eli rehkin tosissani kuntosalilla raskailla painoilla ja teen juoksukoulua ohjelman mukaan neljättä viikkoa. Vyötäröltä on lähtenyt liki kaikki tämä 5 kg, eli viskeraaliset rasvat saavat nyt kyytiä! Nälkä on tiessään ja olo enegrinen ja voimakas. Lääkkeen annostusta olen nostanut vähän omaan tahtiin, eka vko 0,6, toka vko 1,2, kolmas vko 1,8 mutta sen jälkeen aloin nostaa aina vain yhden tai kaksi naksausta kerrallaan. Nyt annostus 2,4 + 3 naksausta.

Vierailija
37/831 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ylipainoa pitää olla, että tuota saa?

Vapaa ihminen ei saa lääkkeitä vaan ostaa mitä haluaa!

Miksi olet äänestänyt ja hyväksyt sosialistisen valtion kontrollin.

N 52

Singapore

Vierailija
38/831 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille👍

Vierailija
39/831 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja mikä olikaan tekosyy ettet voi ilman laihduttaa?

Ei ole tekosyytä vaan ihan oikea syy, minusta ei ole enää siihen, laihduttamiseen. 

Minulla on todettu normaalia hitaampi perusaineenvaihdunta. Sairaalassa ravitsemustieteen yksikössä.

Olen muutaman kerran saanut laihdutettua kymmenen kiloa kerrallaan. Ja aina on tullut kaksikymmentä takaisin. Laihduttaminen on vaatinut erittäin suurta tarkkuutta ja pitkää aikaväliä, että saan edes viisi kiloa lähtemään. 

Nyt en jaksa enää pinnistellä. Tuntuu että lihon nopeammin kun mitä ennätän laihduttaa.

Siksi olisin ottanut tuon laihdutuslääkkeen tuekseni, että saisin lähtemään vaikka kymmenen kiloa.

Mutta johonkinhan sitä on kuoltava. Minä kuolen tähän läskiin, jotkut jäävät auton alle jne.

MIten tuo hidas aineenvaihdunta  mitattiin?millaisella laitteella?Ja paljonko tulos siis jos hitaampi ?

Vierailija
40/831 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin lääkkeen viikko sitten. Heti tuli kylläisempi olo syödessä, enkä jaksa syödä samankokoisia annoksia kuin aiemmin. Kauppareissulla ei tullut mielitekoja. Jotenkin energinen olo ja lääkärin asettama 5000 askeleen tavoite on täyttynyt, joka päivä. Ei ole ollut sivuoireita. Tänään annosnosto 1,2mg. Olen ollut tyytyväinen tähän asti =).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän