Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on syynä siihen, että Suomi on niin ankea paikka?

Vierailija
25.03.2019 |

Palvelut on surkeita, mistään ei saa mitään. Ruokakulttuuri surkeaa, kaupatkin sulkevat ovensa useimmiten jo yhdeksältä, paitsi ehkä Manskun varrella. Ihmiset kulkevat nutturat kireinä naama nurinpäin. Rakennukset rumia.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi kokeilla rahattomana ulkomailla oleskelua. Voin sanoa omasta kokemuksesta, että todella orpo olo. Siellä ei sitten kukaan auta.

En ymmärrä tämmöistä turhaa narinaa mitättömistä asioista. Ilmeisesti ette ole kokeneet todellisia vastoinkäymisiä, olisitte kiitollisia, että asianne ovat niinkin hyvin kuin nyt ovat. Olette saaneet mahdollisuuksia joka lähtöön.

Tämä on huomionarvoinen mielipide!! Hyvä!!

Vierailija
102/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeudesta huolimatta Suomi on maailmaan onnellisin maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankeata on kun sana ei ole enää vappaa.

Seuraavan kommentin laitoin iltalehden uutiskimmentointiin, tuli banni. Viesti että vuestini rikkoo sääntöjä...voitteko selvittää mikä lainausmerkkien sisällä olevilasta rikkoo sääntöjä?

"

”Eräänä päivänä maan demokraattisesti valitut johtajat päättivät pettää kansalle antamansa lupaukset. He olivat huomanneet, että asemaansa väärin käyttämällä heistä ja heidän lähipiiristään voisi tulla tavattoman rikkaita.”

Niin totta! Sahköverkot ryöstettiin jo kansalta ala Haavisto ja kumppanit. Heidi Hautala on tekeytynyt täysin.muistamattomaksi sähköverkkokoplauksen suhteen.

Nyt sähkö eikun kallistuu,mummot maksavat talvisin omakotitaloissaan sähkölaskua jopa koko takuueläkkeensä verran joka kuukausi. Eliitti nauttii Carunan osingoista jossain kaukana.

Berner yritti Ollilan kans ryöstää tietkin kansalta, ja taas olisi rahat virranneet Ollilan Gps firmalle ja kumppaneille ja tienkäyttömaksut olisi ollut tapissa carunamaiseen tyyliin.

Sdp estää onneksi Bernerin rautatiekoplauksen!

Sote oli osa sitä ryöstöpolitiikkaa. Onneksi sote kompastui.

Kaikki mistä kansan on pakko maksaa yritettiin sipilän toimesta ryöstää eliitin omistamille firmoille."

Vierailija
104/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hyvin yksinäinen ja minulle Suomi on hyvin ankea paikka. Kohta pitää ilmeisesti varata aika hullujenhuoneelle, ei tätä enää kestä. Toisaalta en tiedä, saisinko muissakaan maissa kavereita.

Osaatko sanoa, mistä tämä johtuu?? Voitko tehdä asialle jotain?? 

Mietippä sitä, kyse on sentään ainoasta elämästäsi.

Vierailija
105/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ankeata on, kun sana ei ole enää vappaa.

Seuraavan kommentin laitoin Iltalehden uutiskommentointiin, tuli banni. Viesti että "viestini rikkoo sääntöjä"...Voitteko selvittää mikä lainausmerkkien sisällä olevista rikkoo sääntöjä?

"

”Eräänä päivänä maan demokraattisesti valitut johtajat päättivät pettää kansalle antamansa lupaukset. He olivat huomanneet, että asemaansa väärin käyttämällä heistä ja heidän lähipiiristään voisi tulla tavattoman rikkaita.”

Niin totta! Sahköverkot ryöstettiin jo kansalta ala Haavisto ja kumppanit. Heidi Hautala on tekeytynyt täysin muistamattomaksi sähköverkkokoplauksen suhteen.

Nyt sähkö eikun kallistuu,mummot maksavat talvisin omakotitaloissaan sähkölaskua jopa koko takuueläkkeensä verran joka kuukausi. Eliitti nauttii Carunan osingoista jossain kaukana.

Berner yritti Ollilan kans ryöstää tietkin kansalta, ja taas olisi rahat virranneet Ollilan Gps firmalle ja kumppaneille ja tienkäyttömaksut olisi ollut tapissa carunamaiseen tyyliin.

Sdp estää onneksi Bernerin rautatiekoplauksen!

Sote oli osa sitä ryöstöpolitiikkaa. Onneksi sote kompastui.

Kaikki mistä kansan on pakko maksaa yritettiin sipilän toimesta ryöstää eliitin omistamille firmoille."

Niin totta tämä, ikävä kyllä... Maamme oli roistojen hallussa, nyt kannattaa miettiä ketä äänestää ensi vaaleissa!!

Vierailija
106/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto pilaa koko Suomen. Kuka jaksaa kylmä ja pimeys? Auringon puute tekee itse ihmisestä ankea.

Odotetaan kesää. Kesä tulee jos tulee. Juhannuksen jälkeen aletaan jo odottamaan joulua... Elämä tällä tavalla kierii Suomessa... Odottamalla kesät ja joulut :(

Vierailija
107/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmasto pilaa koko Suomen. Kuka jaksaa kylmä ja pimeys? Auringon puute tekee itse ihmisestä ankea.

Odotetaan kesää. Kesä tulee jos tulee. Juhannuksen jälkeen aletaan jo odottamaan joulua... Elämä tällä tavalla kierii Suomessa... Odottamalla kesät ja joulut :(

Jeesuksen kanssa tunnen iloa usein räntäsateessakin - ei se ole se sää, vaan mitä on sydämessä.

Vierailija
108/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset ovat juoppoja. Siinä se syy. Meidän pitäisi ottaa oppia perhekeskeisestö ja yhteisöllisestä arabi kulttuurista jossa osataan pitää hauskaa ilman viinaakin.

Vierailija
109/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on Intiasta ja hän ihmettelee, miten vastikään sodan käynyt kansakunta 80-luvun jälkeen muuttui. Ihmisistä on tullut ahneita ja laiskoja hirviöitä. Sitä ennen oli sellainen tekemisen ja yhteen hiileen puhaltamisen meininki, mikä mm. Intiassa vallitsee yhä. Siellä sodittiin samoihin aikoihin kuin Suomessa. 

Itse olen sen huomion tehnyt että suuret ikäluokat ovat ahdasmielisiä ja myrkyttävät meitä nuorempia ajattelemaan että olimme ja olemme edelleen surkeita ja "hävittiin" ryssille. Siis tämä sukupolvi jolla on törkyeläkkeet, päässeet elämässä helpolla ja jättävät vielä omat vanhempansa Esperiin homehtumaan. Sitä ennen syntyneet ovat jotenkin rennompia ja viisaampia, vaikka karmeita kokemuksia kantavat sisällään.  

Vierailija
110/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vituttaa täällä tällä hetkellä ihan kaikki. Kaikki on niin helvetin kallista. Eläinlääkäriin on menny jo yli 1000 euroa ja lisää tulee menemään, omiin lääkkeisiin menny jo 250 euroa. Palkka on alle 12 euroa tunnilta ja nyt en muutamaan kuukauteen edes pysty töitä tekemään.

Koulusta ei saa mitään apua. Koulutuksesta on ajettu kaikki alas ja porukka on siellä evvk-asenteella. Opo ja opettajat ei vastaa sähköposteihin. Kaikki kusee. Vituttaa vaan kaikki.

Höhö. Jossain jenkeissä asuisit samalla tekemisellä kadulla tai jossain trailerparkissa ja nauraisit koko ajatukselle, että pystyt laittamaan satoja euroja jonkun eläimen hoitoon. 

Huvittavia tapauksia kertakaikkiaan nämä jotka eivät näe kokonaisukuvaa. 

Ihan mielellään kuule muuttaisin jonnekin trailerparkkiin. Suomessa ei halpaa asumismuotoa olekaan. Suomessa tulee eläinrääkkäyssyyte ja eläintenpitokielto, ellei eläintä hoida just eikä melkein. Olen tehnyt vapaaehtoistyötä kehitysmaassa, joten perspektiiviä on. Ja minulla on lastensuojelutaustaa, olen elättänyt itseni 16-vuotiaasta lähtien ja työn teon aloittanut 9-vuotiaana, joten mikään kermaperse valittaja en ole. Että höhö vaan itsellesi, mua ei naurata yhtään eikä tällä hetkellä kiinnosta laittaa yhtään asioita mihinkään perspektiiviin, kun samanaikaisesti ainut vanhempi juo itseään hautaan, välejä perheeseen ei ole ja olen burn outin partaalla, yksinäinen ja jatkuvasti sairas.

Vierailija
111/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vituttaa täällä tällä hetkellä ihan kaikki. Kaikki on niin helvetin kallista. Eläinlääkäriin on menny jo yli 1000 euroa ja lisää tulee menemään, omiin lääkkeisiin menny jo 250 euroa. Palkka on alle 12 euroa tunnilta ja nyt en muutamaan kuukauteen edes pysty töitä tekemään.

Koulusta ei saa mitään apua. Koulutuksesta on ajettu kaikki alas ja porukka on siellä evvk-asenteella. Opo ja opettajat ei vastaa sähköposteihin. Kaikki kusee. Vituttaa vaan kaikki.

Onneksi eläinlääkärin yleensä saa jollain Joustoluotolla tai vastaavalla maksaa.

Niissä on vaan 2 viikkoo korotonta maksuaikaa. Pienituloisella ei ole varaa maksella kalliita korkokuluja ja laskutuslisiä. Kaikki ne saat-anan säästöt mitä oon hel-vetin pienistä tuloista saanu säästettyä menee nyt tähän pask-aan...joku saa-tanan maksukatto näissäkin pitäisi olla. Eläinlääkärit nyhtää ihan hel-vetinmoisia summia.

Eli sun mielestä Suomi on ankea maa koska yhteiskunta ei maksa kalliita hoitoja kokonaan sun marsulle? Oikeesti? Missä maassa lemmikkien hoito on ilmaista?

Missä olen sanonut, että pitäisi olla ilmaista? Osaatko lukea? Käsittääkseni sanoin, että Suomessa hinnat ovat pilvissä ja palkka ihan paska. Se täällä mättää. En sanonut, että hoidon pitää olla ilmaista, mutta on se nyt kumma, kun perus palkalla ei ole varaa pitää yhtä ainutta lemmikkiä seurana ja kaverina. Se on mun ainoa perheenjäsen, muuta ei ole.

Vierailija
112/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä kommenttiosiossa sen näkee myös, mikä Suomessa on ankeaa. Ihmiset. Heti jos kertoo vastoinkäymisistä, niin porukka viisastelee, vittuilee ja olettaa, että siellä joku kermaperse on vinkumassa itselleen kaiken ilmaiseksi. Kukaan näistä irvailijoista ei tiedä koko tarinaa, en tiedä sitä miten älyttömän väsynyt olen kaikkeen. Mitä kaikkea olen joutunut tähän asti elämässä kestämään ja miten monesta asiasta pitää vain selviytyä yksin. Suomessa vain vittuillaan ja porukka kerääntyy potkimaan maassa makaavaa, se on oikea kansan huvi. Symptiasta ja empatiasta saa vain haaveilla. Kehitysmaissa sentään porukka vetää yhtä köyttä ja auttavat toinen toisiaan, perheyhteisöt ja kyläyhteisöt ovat vahvat. Siellä ei tulla aukomaan päätä, että ilmaiseksiko luulit kaiken sinulle tulevan.

Vierailija
113/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se että suomalainen puurtaa pipo tiukalla viisi päivää duunissa ja vetää lounaaksi jotain maksalaatikkoa. Sitten vkonloppuna - jos esim. sinkku -  vedetään oksennuskännit ja aloitetaan taas katuminen maanantaina. Jos on perheellinen, eletään vain siinä pienessä perhekuplassa.

Suomalaiset ovat kateellisia, masentunteita, herkkiä loukkaantumaan ja umpimielisiä. Sitten jurotetaan täällä netissä ja löydetään vihollisia milloin muiden maalaisista, milloin rikkaista, feminismistä.,milloin mistäkin.

Yksinäisiä ollaan vaikka olisi perhekin.

Ei olla edistyksellisiä.

Vierailija
114/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankea väestö. Itse luonnossa, geograffiassa  tai geologiassa ei mitään vikaa vaika voisikin toivoa globaalia lämpenemistä. Kannattaa katkasita kaikki sosiaaliset suhteet ja olla ihan vaan itsekseen niin joudu liikaa sietämään suomalaisia.

Sosiaalista kanssakäymistä voi edelleen harrastaa saksalaisten kanssa.

Vierailija
115/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa kertoa miten huonosti menee. Eikä saa kertoa, että on masentunut. Ihmiset kaikkoaa salamana ympäriltä. Saa kertoa vain kivoja asioita, saa kertoa vain, että hyvin menee ja olen todella onnellinen. En yhtään ihmettele sitä, että täällä on niin paljon syrjäytyneitä ja masentuneita. Ihmiset hyljätään, jos elämässä tulee vastoinkäymisiä.

Vierailija
116/143 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei saa kertoa miten huonosti menee. Eikä saa kertoa, että on masentunut. Ihmiset kaikkoaa salamana ympäriltä. Saa kertoa vain kivoja asioita, saa kertoa vain, että hyvin menee ja olen todella onnellinen. En yhtään ihmettele sitä, että täällä on niin paljon syrjäytyneitä ja masentuneita. Ihmiset hyljätään, jos elämässä tulee vastoinkäymisiä.

Suomessa oli kiitos Kekkosen & Co maailman edistyksellisin hyvinvointivaltio. Oli maailman parhaat urheilijat ja valtionyhtiöitä kuten Neste ja Outokumpu, jotka luotiin tyhjästä köyhästä sodanjälkeisestä Suomesta ja maksettiin sotakorvauksetkin.

Nyt hoetaan, että Suomi on rikkaampi kuin koskaan, mutta toisaalta sanotaan ettei ole pääomia tehdä mitään ja kaikki myydään ulkomaille. Sitten tämä kansa maksaa veroparasiittiyhtiöiden vuokria ja Carunan sähkönsiirtoa ja alati nousevia hintoja pikavipeillä kun koko kansa on 1990-luvun lamasta saakka ollut konkurssissa.

Eli tämän Suomen pilasi Kekkosen jälkeiset vaikuttajat. Ja tutkittu fakta on, että ostovoima Romanian tasoa ja empatiakyvyt ovat Baltian tasoa.

Silti tutkitusti onnellisin kansa päällä maan.

Vierailija
117/143 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolena saimaannorppa kirjoitti:

Perinteisesti on vituttanut ilmasto talvisin, huono ostovoima, korkea verotus.

Nykyisin myös muunsukupuoliset, hörhöt ja friikit. Juurettomuus ja vanhojen perinteiden katoaminen.

Verotus ei ole milläänmuotoa korkea kun katsoo mitä kaikkea sillä kustannetaan. Ja esim. minä voisin verolaskurin mukaan tienata vähän päälle 14000€ vuodessa palkkatuloa maksamatta yhtään veroja, edes yleveroa. Jos tuon saman tienaa työttömyyskorvauksena niin maksan siitä yli 3300€ vuodessa veroja kunnalle. Silläkään ei kustanneta vielä yhtään mitään mitä etuja minä ja lapseni saadaan jokaisena päivänä yhteiskunnalta.

Tässä maassa on veroja alennettu ja alennettu jatkuvasti 90-luvun lamasta asti ja se näkyy siinä että valtio on velkaantunut ja kuntien taloudet on kuralla. Veroja pitäisi nostaa että yhteiskunta toimisi kunnolla kuten se toimi vielä 80-luvulla.

Suomen veroaste on maailmanennätysluokkaa, koko maailmassa taitaa olla vain 1 tai 2 maata jossa verotus on korkeampi. Se korkein veroaste on muuten Ranskassa ja siellä on väki kaduilla mellakoimassa kun ei rahat riitä elämiseen, mutta Suomessa näköjään jonkun mielestä pitäisi vielä nostaa veroja entisestään. :D

Puhut viestissäsi muuten tuloveroasteesta, se on eri asia kuin kokonaisveroaste. Suomessa on myös mieletön määrä välillisiä veroja joka tekee ostovoimasta huonompaa.

Suomi ei muuten ole velkaantunut 1990-luvulta lähtien vaan vuodesta 2009 lähtien. 2000-luvun puolivälissä päinvastoin lyhennettiin valtion velkaa MATALAN verotuksen aikana. Verojen nosto tuhoaa talouskasvua ja sitä kautta kansantaloutta.

Vierailija
118/143 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolena saimaannorppa kirjoitti:

Perinteisesti on vituttanut ilmasto talvisin, huono ostovoima, korkea verotus.

Nykyisin myös muunsukupuoliset, hörhöt ja friikit. Juurettomuus ja vanhojen perinteiden katoaminen.

Mitä tarkoitat? Olen jo kuuskymppinen ja mielestäni vain suvivirsi ja jouluevankeliumi kouluissa on kadonnut. Eikä ole edes kadonnut kaikissa kouluissa. 

Vierailija
119/143 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittajissa ja mielensäpahoittajissa se perimmäinen vika on.

Vierailija
120/143 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä muista ihmisistä. Pahansuopaista, kateellista, vahingoniloista. 

Toisaalta, pahimmalta vaikuttaa suuret ikäluokat. Kun heidät on kuopattu, voiko täällä sitten hengittää vapaammin? Voiko, vaikka ei olisi niin täydellinen ja kaiken täydellisessä järjetyksessä tehnyt? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän