Mikä on syynä siihen, että Suomi on niin ankea paikka?
Palvelut on surkeita, mistään ei saa mitään. Ruokakulttuuri surkeaa, kaupatkin sulkevat ovensa useimmiten jo yhdeksältä, paitsi ehkä Manskun varrella. Ihmiset kulkevat nutturat kireinä naama nurinpäin. Rakennukset rumia.
Kommentit (143)
Tunneilmaisun puutteellisuus, joka kasvattaa kaiken häpeämiseen. Sen syitä en tiedä. Onneksi monet nuoret uskaltavat keskustella nykyään normaalilla äänellä, vaikka joku tuntematon vieressä kuulisikin, voi huiiiih.
Paremmat aukioloajat Suomessa on kuin muualla Euroopassa. Sen huomaa, kun matkustaa muualle kuin turistirysiin ja pääkaupunkien keskustoihin.
Vierailija kirjoitti:
Palvelut on surkeita, mistään ei saa mitään. Ruokakulttuuri surkeaa, kaupatkin sulkevat ovensa useimmiten jo yhdeksältä, paitsi ehkä Manskun varrella. Ihmiset kulkevat nutturat kireinä naama nurinpäin. Rakennukset rumia.
Ap ei ole koskaan käynyt ulkomailla.
Ei muuten käyttäisi noin kehnoa argumenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani lentoemäntä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tunneilmaisun puutteellisuus, joka kasvattaa kaiken häpeämiseen. Sen syitä en tiedä. Onneksi monet nuoret uskaltavat keskustella nykyään normaalilla äänellä, vaikka joku tuntematon vieressä kuulisikin, voi huiiiih.
Tämä :(
Demokraattisen päätöksenteon loppuminen ja sensuuri.
Siinäpä suurimmat syyt kansalaistemme pahoinvointiin
Suurinta osaa kansasta on kuritettu ja nujerrettu erilaisilla pakkolaeilla, työttömiä, huonosti toimeentulevia ym., joten ei kai se ihme ole jos hallinto ajaa politiikkaa jota suurin osa kansasta ei halua, että porukalla alkaa olemaan hermot kireällä.
Muistelkaa vuosikymmeniä taaksepäin ja miettikää oliko ilmapiiri samanlainen ennen äärioikeitolaisen politiikan valtaannousua.
Itse itselleni vastaten, ei ollut.
Ihmisillä oli toivoa paremmasta, eikä naisten tarvinnut pelätä tulevansa joukkoraiskatuiksi, eikä kenellekään tullut mieleen epäillä taksikuskia mahdolliseksi seksuaaliseksi häiritsijäksi.
Lapset saivat hengailla vapaasti ostareilla ja steissillä, eikä vanhempien täytynyt pelätä sydän kurkussa, että he joutuvat hyväksikäytön uhreiksi.
Maamme on jo menetetty ilman rankkoja toimia, joilla suitsitaan maahamme pesiytynyttä uusiorikollisuutta ja ääriliberaalia oikeisto/vasemmistopolitiikkaa.
Samaa paskaa eri paketissa.
Ihmisten matala ostovoima. Tämän aiheuttaa korkeat verot ja eläkemaksut sekä kallis asumisen hinta. Etelä-Euroopassa ihmiset syövät ravintolassa lähes joka ilta, ja usein ulkona tähtien alla. Suomessa lisäksi ilmasto pilaa paljon tilaisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai oikein ulkomailla... :D
Itse olen asunut Aasiassa kohta 10 vuotta ja harvoin olen nähnyt kauppoja jotka sulkisivat ennen klo 22.
Koska suomalaiset vihaavat sekä itseään että muita ihmisiä.
Sen vuoksi Suomi on niin ankea paikka. T. Ulkomailla asunut.
Ap ja hänen kaltaisensa ovat siihen syynä :)
Ei koske pelkästään Suomea tämä ilmiö. Samanlaisia luterilaisia ja ilmastoltaan kamalia lääviä ovat valitettavasti myös Ruotsi ja Viro. On aivan höpöä että ruotsalaiset ovat iloisia, avoimia ja s*vaitsevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ammatiltani lentoemäntä.
Ap
Minä taas thaimaan keisari.
Vierailija kirjoitti:
Tämän häpeän huomaa esimerkiksi ulkona kävellessä. Vastaan kävelee vaikkapa kaksi ihmistä, jotka keskustelevat normaaliin ääneen vielä noin 20 metriä ennen minua, kunnes siinä lopettavat. Ohitettuamme toisemme selkäni takaa alkaa kuulua taas juttelun ääniä, kun ovat päässet riittävän kauaksi minusta.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen ihmetellyt sitä, kuinka Suomessa ainoa sallittu puhenuotti on pitkään ollut monotoninen narina tai mumina. Aitojen tunteiden, varsinkin positiivisten, näyttäminen on myös ollut noloa ja ivattavaa. Ainoat yhteiskuntakelpoiset tunteet ovat olleet kiukku, viha, tympääntyneisyys ja vahingonilo.
Tavallaan koomisena pidän sitä ilmiöitä, kuinka henkilökohtaisesti monet ottavat toisten erilaisuuden. Tyyliin jos kaverilla on sateenkaaren värinen karvalakki päässä, niin se pitää sitä ainoastaan nolatakseen minut. Tai jos työkaveri on kiinnostuneempi maailmanpolitiikasta kuin minun lapsenlapsijutuistani, niin se tarkoittaa sitä, että työkaveri halveksii heitä ja minua. En pidemmän päälle jaksa tätä huonosta itsetunnosta juontuvaa vainoharhailua erilaisuuden suhteen, joten siksi pidän useimpiin ihmisiin mieluusti hieman etäisemmät välit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän häpeän huomaa esimerkiksi ulkona kävellessä. Vastaan kävelee vaikkapa kaksi ihmistä, jotka keskustelevat normaaliin ääneen vielä noin 20 metriä ennen minua, kunnes siinä lopettavat. Ohitettuamme toisemme selkäni takaa alkaa kuulua taas juttelun ääniä, kun ovat päässet riittävän kauaksi minusta.
Ei siinä kyllä oo mun mielestä mitään häpeää jos ei vaan halua että vieras kuulee mistä jutellaan?
Luterilainen kasvatus, sotatraumat ja ilmasto. Kahdessa ensimmäisessä tunnevammaisiksi tulleet ihmiset. Ilmastossa kylmyys ja pimeys.