Mikä on syynä siihen, että Suomi on niin ankea paikka?
Palvelut on surkeita, mistään ei saa mitään. Ruokakulttuuri surkeaa, kaupatkin sulkevat ovensa useimmiten jo yhdeksältä, paitsi ehkä Manskun varrella. Ihmiset kulkevat nutturat kireinä naama nurinpäin. Rakennukset rumia.
Kommentit (143)
No en tiiä. Minusta ankeilu just on hauskaa! Se on mustan huumorin kliimaksi. Meillä on niin hauskaa, että ulospäin se näyttää pelkästään ankealta. Oikeasti naureskellaan sisäisesti koko ajan sille, miten elämä on yhtä aikaa niin tolkuttoman ihanaa, mutta myös pohjattoman surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palvelut on surkeita, mistään ei saa mitään. Ruokakulttuuri surkeaa, kaupatkin sulkevat ovensa useimmiten jo yhdeksältä, paitsi ehkä Manskun varrella. Ihmiset kulkevat nutturat kireinä naama nurinpäin. Rakennukset rumia.
Ap ei ole koskaan käynyt ulkomailla.
Ei muuten käyttäisi noin kehnoa argumenttia.
Ai oikein ulkomailla... :D
Itse olen asunut Aasiassa kohta 10 vuotta ja harvoin olen nähnyt kauppoja jotka sulkisivat ennen klo 22.
Kyllä täällä Kokkolassakin on Prisma joka päivä auki 22:een. ABC ja Sale 24:een, ennen se oli ympäri vuorokauden mutta muutaman vuoden kuluttua päättivät että pitävät kiinni yöllä muutaman tunnin, ei kai se yömyynti sitten ollut niin hyvää ja saa laitteet hetken levätä.
Jossain aasiassa jossa ei ole kunnon talvia ja asiakkaita riittää pilvin pimein jatkuvasti kun asukastiheys on ihan eri sfääreissä kuin täällä on tietysti kannattavaa pitää pidempään auki. Mutta tiedän ettei sielläkään ihan kaikki ole ympäri vuorokauden auki, vain jotkut pikkukioskit joista ei saa mitään erikoista.
Kyllä jokainen maa muuttuu ankeaksi kun tarpeeksi kauan siellä asuu ja uutuuden viehätys lähtee.
Ei minulla ainakaan ole ankeaa. Aina kun joku tulee märisemään jostain älyttömästä asiasta, intän ihan kympillä vastaan. Valittajat eivät yleensä odota tätä. Suomessa saa helposti hyvät naurut ihan päivittäin jos yhtään viitsii. Esim. jossain Englannissa saa aiheuttaa pahennusta satakertaisesti ennen kuin kukaan reagoi, eikä ne edes ota vakavasti mitään murhaa lievempää. Kokeiltu on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole ankea maa.
Suomi on ihanan rauhallinen maa ja niin kaunis. Kaupoissa ihania tuotteita ja valinnan varaa on ihan hurjasti esim Sokoksella, Prismoissa ja Citymarketeissa - missä muualla on tällaista?? Ei missään
On ihanat vesistöt: Meri, tuhansia järviä ja jokia - missä muualla on tällaista?? Ei missään.
Suomalaiset ovat rauhallisia, rauhaarakastavia, järkeviä, luovia ja innovaatisia ihmisiä myös huumorinkukkaa löytyy paljon - Missä muualla on tällaista?? Ei missään.
Missään ei ole niin puhdas ja hyvä ruoka ja ilma kuin meillä Suomessa - Te valittajat, suosittelen lämpimästi pitempiaikaista oleskelua näissä "upeissa maissanne", niin tulette ennenpitkää huomaamaan, että sittenkin Suomi on se kaikkein paras maa.
Jos taas ette ole sitä mieltä edelleenkään, jääkää toki sinne maahan, mitä parempana pidätte, kukaan ei ainakaan pidättele teitä täällä, vaan kaikki ovat helpottuneita kun narisijat lähtee tästä maasta.
Tätä tulin tänne sanomaan, juuri näin. Ei Suomi ole millään tavalla ankea maa, ihmiset tulee tänne katsomaan lunta, poroja ja joulupukkia ja kesällä kaikki kaupungit ja kuntien keskustat näyttävät kivalta kun on lehtipuita ja kukkaistutuksia monissa maissa puita ja kukkia ei ole kuin puistoissa ja niitäkin on vähän. Täällä on joka paikasta lyhyt matka luontoon nauttimaan hiljaisuudesta ja puhtaasta ilmasta.
Tämä on kuitenkin vielä hyvinvointiyhteiskunta, täällä useimmiten pidetään köyhästäkin huolta ja korruptio on hyvin vähäistä esim. virkamiehet tekevät kyllä työnsä kuten kuuluu, virastot toimii, infra toimii, puhdasta vettä tulee kraanasta jota voi juoda ja paskavedet menee putkia pitkin vedenpuhdistamolle eikä jokeen. Roskat menee sinne mihin pitääkin, kierrätykseen eikä juurikaan enää edes kaatopaikoille, luonnosta puhumattakaan. Meillä on yhteiskuntarauha ja vaalit käydään hyvässä hengessä, on sananvapaus ja uskonnonvapaus.
En tiedä yhtään maata missä olisi asiat paremmin kokonaisvaltaisesti kuin meillä, ja se on monissa kansainvälisissä tutkimuksissa todistettu.
Ap, mene muualle marisemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ole ankeaa. Aina kun joku tulee märisemään jostain älyttömästä asiasta, intän ihan kympillä vastaan. Valittajat eivät yleensä odota tätä. Suomessa saa helposti hyvät naurut ihan päivittäin jos yhtään viitsii. Esim. jossain Englannissa saa aiheuttaa pahennusta satakertaisesti ennen kuin kukaan reagoi, eikä ne edes ota vakavasti mitään murhaa lievempää. Kokeiltu on.
Ja Englannista puheenollen, siellä on ankeaa siitä huolimatta että on ihania vanhoja taloja jne. Kaupunkien kadut on saastaisia, penkit rikkinäisiä ja niillä penkeillä ja kauppojen edessä makaa kodittomia älyttömät määrät, sellaista ei koskaan ole Suomessa nähty. Niillä kaduilla ei ole vain roskia, vaan ne tarvitsisi painepesuria. En ymmärrä miten eivät pidä huolta kaupungeistaan edes turistipaikoissa.
Maailman surkein sää puolet vuodesta. Persut koska ne on kaiken vihaajia ja äärettömän negatiivisia luusereita. Kaikilla muilla on edes joskus kivaa mutta persuilla ei koskaan.
Johtuu siitä että elät masentavassa paikassa. Kaunis, onnellinen, viihtyisä Suomi on jossain ihan muualla :)
Signaamalla muuttuu paremmaksi...
http://artoluukkanen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/272278-gcm-sammakosta-suu…
Ai jaa. Mun Suomi ei ole tuollainen. On laadukkaat nettikaupat täynnä erilaisia kotimaisia hyviä tuotteita, kaupungissa mukavasti erikoisliikkeitä, hyvä kuluttajansuoja, lähikauppa auki 24h/vrk (eikä ole edes Helsingissä), ihania puistoja, merenrantaa ja metsäisiä lenkkipolkuja, asiallinen ja hyvin hoidettu taloyhtiö, turvallinen kaupunginosa ja kiva asunto, maistuvaa ruokaa ravintoloissa ja ainekset vaikka mihin, kun itse kokkaa, palveluita paljon ja varsinkin kirjasto kaikkine harrastepalveluineen aivan huippuluokkaa... Lapsiperheiden tuki neuvolassa aivan rautaista. Hyvä työehtosopimus perhevapaita ajatellen. Tosi onnellisesti saanut olla raskaana, synnyttää ja hoitaa lapset - huolta on pidetty. Turvallinen koulutie, ja muutenkin lapset turvassa - itse voivat pyöräillä ja kävellä paikkoihin eikä tarvitse pelätä, että joku heihin kajoaa. Töissä on hauskaa, kun taukohuoneessa aina nauretaan ja on hyvä henki. Että semmoista. Hyvä tuuri vissiin mulla, kun näin paskassa maassa onnistun elämään näin tyytyväisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja Englannista puheenollen, siellä on ankeaa siitä huolimatta että on ihania vanhoja taloja jne. Kaupunkien kadut on saastaisia, penkit rikkinäisiä ja niillä penkeillä ja kauppojen edessä makaa kodittomia älyttömät määrät, sellaista ei koskaan ole Suomessa nähty. Niillä kaduilla ei ole vain roskia, vaan ne tarvitsisi painepesuria. En ymmärrä miten eivät pidä huolta kaupungeistaan edes turistipaikoissa.
No niinpä. Ja saat mennä vaikka jätesäkissä teatteriin eikä kukaan bat an eye lid. Tietty sitten ihmissuhteissa pitää olla paljon tarkempi käytöksestään, mutta siinäkin riittää että on kohtelias. Ihan rauhassa saa myöhästellä, unohdella, tehdä kaiken väärin, kunhan sitten kohteliaasti pahoittelee. Suomessa saat vihat päällesi suunnilleen tyhjästä, eikä auta anteeksipyynnöt. Mutta kun tämän kääntää ilonaiheeksi, it's a gift that keeps on giving. Suomessa saat aina jonkun eläkeikäisen lajiniilon niskaasi vaikka metsässä väärin kävelemisestä jos et muuta keksi. Minulle on siis todellakin valitettu siitäkin, että kävelen väärässä kohtaa polkua.
Suurin osa maailman maista on kyllä ihan kamalia paikkoja. Joo, Suomessa on ankea ilma ja ihmisetkin välillä ankeita, mutta Suomi on mun mielestä (ja monien kansainvälisten vertailujen mukaa) yksi maailman parhaista maista.
Valtavat määrät älyllisesti kehhitysvammaisten tasolla olevia N-ee-cc-eri- ja M-ut-iaiskädellisiä vapaana ihmisten joukossa :(
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on koossa liuta ihania ja positiivisia suomalaisia, jotka kitisevät keskenään siitä, kuinka hirveitä suomalaiset ovat. :)
Ja eikös ole ihmeellistä kun se liuta on kohta enemmistöä suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap ja hänen kaltaisensa ovat siihen syynä :)
Mietin ihan samaa. Suomi on ankee maa niiden mielestä, jotka hokee tuota.
Varsinkin keski-ikäisen väestön mielestä (50->).
Onneksi nuoret, pari-kolmekymppiset ovat jo aikaa sitten alkaneet nähdä asioita
eri tavalla. Me ei valiteta, että vitsi kun täällä ei oo ollenkaan skeitti/rap/vaate/ruoka/… -kulttuuria.
Nuori sukupolvi on itse ruokkinut niitä asioita, jotka on tärkeitä, eikä odotettu, että joku mystinen valtio, tai päättäjä, tai pomo tekee asiat meidän puolesta. Me ihmiset ollaan se valtio. Sä itse voit joka päivä vaikuttaa teoillasi siihen, millaista täällä on.
Suomessa on nykyään paljon monipuolisempi ruokakulttuuri kuin ennen, ja ennenkin se oli vahva!! Suomessa on ihan hirvestä älyttömän hyvää ja puhdasta perinneruokaa.
Aloittaja asuu varmaan pääkaupunkiseudulla, kun puhuu Manskusta. Itä-Suomessa on iloisempia ihmisiä noin ylipäänsä. Länsi- ja Etelä-Suomessa ollaan totisempia, eikä näytetä niitä tunteita.
Tämä nyt tietää varmaan jokainen Suomessa matkannut. Nää on juuri näitä opittuja tunteiden ilmaisemisen asioita, kuten joku hienosti jo ilmaisi.
Ihanaa, että suomalaiset ovat niin ankeita! Kun on päivän katsellut vakavia, neuroottisia suomalaisia, oma elämä tuntuu ihan mahtavan loistavalta. Se kontrasti tekee minut onnelliseksi. Kiitos kaikki ankeat suomalaiset!
Mäntit ihmiset, yksinkertaisesti.
Voin huomattavan paljon paremmin ja olen noin tuhat kertaa onnellisempi kun potkin huonot tyypit pois vaikutuspiiristäni. Suosittelen kaikille samaa.
Sijainti Itä-Euroopassa ja kommunistit lähellä(mme)
Siksi kaupat menee kiinni ajoissa, koska berjoshkat on auki vain näennäisesti. Kivijalkakauppiaat sinnittelee duopolissa, niin kuin neuvostoliitossa konsanaan. Täällä ei ole ihmisillä varaa shoppailla ja käydä syömässä ravintoloissa. Siitä on jo 6 vuotta aikaa kun näin normaalin 5 henkilöisen perheen ravintolassa helsingissä. Ravintolassa käydään pereittain ja harvoin. Ankeaa on. Sosialismi verottanut kaikki huvitukset pois.