Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö sektioon ottaa sormukset pois?

Vierailija
07.04.2013 |

Vihkisormukset siis. En saa niitä enää millään pois. Ainut vaihtoehto siis sormusten leikkaaminen :(

Synnytyksen jälkeen varmaan turvotukset laskisi pian sen verran, että sormuksetkin saisi vihdoin pois...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä sormia kylmän veden alla ja laitta riittävästi öljyä tai nestesaippuaa. Kyllä se siitä irtoaa...

Vierailija
2/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tais pitää ottaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin leikkauksiin pitää ottaa korut pois. Yhteen sormeen laitetaan se pyykkipojan tapainen mittari, mikä onkaan oikea nimitys sille, joku alan ihminen voi kertoa. Minulla se painoi niin, että sitä siirrettiin sormesta toiseen ja sormukset voisivat häiritä mittaria.

Vierailija
4/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja piilaritkin piti ottaa pois, mitä en ihan ymmärtänyt. Osaatteko valottaa tätä sääntöä mulle?

Vierailija
5/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tulee hätäsektio ja sekä kihla- että vihkisormus tiukasti jumissa sormessa???

Vierailija
6/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no, mulla oli kiireellinen sektio helmikuussa 2011, enkä joutunut ottamaan MITÄÄN KORUJA pois, mulla oli sormukset, oli korvikset, kaulakoru, lävistyskorut (useita korvissa, kielessä, nenässä, navassa..) Ainut mistä olivat tyytyväsiä ja mainitsivat oli se että mulla ei ollu pillukarvoja, vaan pääsivät suoraan operoimaan siistiä värkkiä...

Vierailija
7/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä neuvolatäti ei sitten osannut sanoa raskauden alussa,että kannattaa ottaa pois.Eihän sitä kaikki tajua,että turvottaa lopussa.Onneksi minulle tajusi sanoa,muuten ois varmaan turvotuksen takia lakannut veri kiertämästä sormiin.

Vierailija
8/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta leikkaussalihenkilökunta saa näyttää joulukuuselta. Eikö henkilökunnan korut ole hygieniariski? Korvakoru tipahtaa kesken leikkauksen haavaan...

Vierailija
9/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 19:04"]

joo ja piilaritkin piti ottaa pois, mitä en ihan ymmärtänyt. Osaatteko valottaa tätä sääntöä mulle?

[/quote]

Mulla oli kyllä piilarit silmissä kun olin leikkauksessa ja nukutuksessa. Sormukset piti ottaa pois.

Vierailija
10/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormuksissa riski on se, että kädet monasti turpoaa leikkauksen jälkeen vielä lisää ja sitten ne vasta on vaikea saada pois. Joskua on leikkaussalissa leikattu sormuksia irti, ettei sormi mene kuolioon. Ota pois ne . Piilarit on ongelma jos nukutetaan ja tulee vaikka massiisvuoto ja nukutusta jatketaan. ei tee kuivat piilarit silmissä hyvää kun on vuotanut vaikka 5 litraa . Tosin jos siihen sit kuolee ei ne piilarit mitään haittaa tai mustuneet sormet.

Vierailija
11/14 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei myöskään tarvinnu ottaa mitään koruja pois sektioon.

Vierailija
12/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äskettäin just saman ongelman kanssa painin ja irti sain tällä konstilla.

Vierailija
13/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos tulee hätäsektio ja sekä kihla- että vihkisormus tiukasti jumissa sormessa???

Ei minulta otettu hätäsektiossa sormuksia.

Vierailija
14/14 |
03.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan mun piti ottaa kaikki korut pois.