11v tyttäreni juo Frezza-kahvijuomia, en kiellä sillä parempia nuo ovat kuin energiajuomat!
Paras kaverinsa juo energiajuomaa, joten olen iloinen siitä että tytölle kelpaa kahvi.
Kommentit (23)
Sokerin vuoksi minäkin paheksun. Älä päästä lastasi pullukaksi! Lasten ja nuorten lihavuus on nykyaikana ihan vitsaus.
Etkö voi äitinä sanoa, että niitä juodaan korkeintaan kerran viikossa? Mistä saa rahat?
15 v. ei juo kahvia eikä energiajuomia.
Otappa selvää miten kofeiini sekoittaa hormonitoimintaa. Olet typerä jos annat noin nuoren mennä kofeiinikoukkuun, sillä SE on vahvasti koukuttava.
Kuinka monta juo viikossa? Katsokaapa kalorit ja laskekaa miten paljon lihoo?
Yksi viikossa vielä menee
Kohta loppuu pituuskasvu ja sitten tuota tapaa jatkamalla läskiytyy
11-vuotias ei tarvitse mitään erikoisjuomia. Äidin sana on näissä asioissa laki, tai loppuu rahan saanti. Parhaan kaverin tekemiset ei meillä vaikuta. Jonain päivänä tulee vastaan sekin kaveri, joka käyttää huumeita ja harrastaa seksiä 15-vuotiaana. Ei vaikuta meidän perheen elämään.
Tulee uimarengas vyötärölle jos liikaa litkii tuota.
Minä olin tuon ikäisenä tikkulaiha ja söin päivittäin iltapalalla kaakaota ja pullaa. Enpä siitä lihonut kyllä koskaan. Että eipä se sokeri välttämättä lihota.
Minä join tuossa iässä säännöllisesti aamukahvin sekä päiväkahvin, poikani aloitti 9-vuotiaana. Nykyään ollaan yliherkkiä ja luullaan että lapsi menee rikki milloin mistäkin. Puissa kiipeilystä , tai sokerista.
Sokeria paheksutaan, vaikka maketusaineet ovat syöpää aiheuttava hermomyrkky !
Olette vaan kofeiinipöllyssä. Kokeilepa kahvitonta kuukautta
Tuskin on äitikään koskaan ollut ilman kahvia, eli ei edes tajua kuinka koukuttava aine se kofeiini on. En koskaan antaisi lapselle!
Kokeileppa äippä viikko ilman kahvia, ja mieti sitten päänsärkysi keskellä onko kovin kivaa kun oma lapsi on sellaisen päänsäryn kanssa koulussa, lapsiparka.
Kyllä oli taas tyhmä kommentti, ja typerä äiti.
Frezza: Laktoositon maito, ekspressokahvi, väri e150, sokeri, happamuudensäätöaineet. Kofeiinipitoisuus 7%.
Energiajuoma: Sokeri, hiilidioksidi, tauriini, aromi, kofeiini, inosotolini, värit (sokerikulööri, ribolafiini). Kofeiinipitoisuus 32%.
Jos aloittajan lapsi jompaakumpaa tahtoo välttämättä juoda, niin kyllä se on heittämällä tuo kahvi !
Miksi 11-vuotiaan pitää ylipäätään saada kofeiinia missään muodossa? Huono äiti.
Ilmeisesti se onkin lasten kahvia. Olenkin ihmetellyt kuka niitä ostaa vaikka ne ovat niin kalliita ja niissä on paljon vähemmän kofeiinia kuin tavallisessa kahvissa.
Vierailija kirjoitti:
Frezza: Laktoositon maito, ekspressokahvi, väri e150, sokeri, happamuudensäätöaineet. Kofeiinipitoisuus 7%.
Energiajuoma: Sokeri, hiilidioksidi, tauriini, aromi, kofeiini, inosotolini, värit (sokerikulööri, ribolafiini). Kofeiinipitoisuus 32%.
Jos aloittajan lapsi jompaakumpaa tahtoo välttämättä juoda, niin kyllä se on heittämällä tuo kahvi !
"Jos lapsi jompaakumpaa tahtoo välttämättä juoda"- HÄH? Annatko säkin 11-vuotiaan päättää kaikesta? Eli jos hän tahtoo polttaa tupakkaa, tai käyttää nuuskaa, niin annat sen vähemmän haitallisen? Oletko ihan idiootti?
Vähän sama kuin kysyisi huumeidenkäyttäjältä, kumpaa haluat; kokaiinia vai heroiinia? Okei, tässä, ota vaan.
Ei ihme että lapset on nykyään niin ärsyttäviä ja itsekkäitä, kun vanhemmat on näin pihalla!
Te aloittajan lyttäävät jeesustelijat, olen täysin varma että teidänkin kullanmurunne juovat energiajuomia uteliaisuuden ja/tai ryhmäpaineen vuoksi. Vaikka väitätte miten, että ei minun MiskaMinttuni, mutta kofeiinipöllyssä ne teidänkin kullanmurut pyörii ! Olin ennen myyjänä ja monesti tuli huutoa sekä haistattelua, kun pidin kiinni säännöstä ettei energiajuomia myydä alle 15vuotiaille. Suosituin on "Megis" halvan hintansa vuoksi, eli tuo tienvarsilta tuttu punainen tölkki lohikäärmeen kuvalla.
Noihin kahvijuomiin ei ikävä kyllä ole ikärajaa, mutta eipä niitä lapset ja nuoret juuri ostelekaan koska niistä ei "pörise".
Naapurin noin 10-vuotiaat pikkupojat huudattavat musiikkia, möykkäävät ja juovat energiajuomia taloyhtiön grillikatoksessa tai pyörävarastossa. Tekee mieli mennä kysymään vanhemmilta, eivätkö he tiedä tai välitä?` Parin vuoden päästä varmaan pojat ovat tuolla metsässä talon takana tupakalla....
Järkyttävää. Täysin tarpeetonta. Lapsi ei tarvitse mitään kahvijuomia!
Rahaa kuluu ja opetat turhan tavan
Sen lisäksi tuotatte jätettä koko ajan tuolla turhuudella!
Keittäisit kahvit kotona tai ostaisit vaikka Noccoa. Noi Frezzat on ihan hirveetä sokerilitkua.
Tosin lapsen nyt ei tarvitsisi litkiä mitään energiapaukkuja.