Silikonirinnat, kokemuksia?
Löytyykö täältä ihmisiä, joilla olisi silikonirinnat/harkitsee niiden ottamista? Missä otit ja paljonko maksoi? Omat mittasi ja silikonien koko? Kuinka nopeasti parani ja näkyvätkö arvet?
Itse tosiaan harkitsen, kun ei ole rintakehällä muuta kuin nännit ja hartiat on sen verran leveät, että näytän todellä epäsopusuhtaiselta. Asiasta kärsinyt koko aikuisikäni ja nyt ajattelin tehdä asialle jotain :)
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 15:07"]
Niin ja tämä on ehkäpä se mikä minulla on lähtötilanne ja mitä silikoneilla hakisin
http://www.realself.com/breast-implants/before-and-after-photos#tags=8092
Tuolta sivulta ensimmäinen
[/quote]
Oho osalla oli kyllä paljon paremmat noi alkuperäiset.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 14:27"]
oleppa hyvä! Itse pyysit kokemuksia. Ja tämä oli kokemukseni. Silikoonit ei ole kenenkään itsetunto ongelmia parantanut, ehkä hetkellisesti, mutta sieltä ne puskee läpi taas kun huomaa, että ei sitä ole yhtään sen nätinpi muovipallojensa kanssa. Näin omassa ystäväpiirissäni jossa kolme silikoonit laittanutta ja kaksi jo katuu...
[/quote]
Mikä heillä oli lähtötilanne ja kuinka isot silikonit he ottivat? Mikä heitä kaduttaa, jos ovat sinulle yksilöineet syytä? Ottivatko he pyöreät vai anatomiset ja lihaksen päälle vai alle?
[/quote]
kaksi ottivat jo aika nuorena, nämä molemmat katuvat. Heillä oli kauniit, kiinteät pienet rinnat, A- kuppi tai Aa. Mutta minusta kauniit. Ottivat c kupin ja kävivät vielä heti perään suurentamassa siitäkin. ( ovat siskokset) nyt tuosta on jo 10 vuotta aikaa ja ovat pitkään katuneet sitä, että laittoivat. Molemmat nyt yli 30 vuotiaita ja sinkkuja ja lapsettomia. Ei ole mies markkinoilla meno parantunut. Muutama mies jopa halunnut erota kun silikoonit on ärsyttänyt.
Sitten tämä joka ei kadu on vähän pyöreämpi kotiäiti. Otti miehensä mieliksi. Väitti parantavansa itsetuntoaan. No kyllähän se sitten varmaan paranikin ja hänkin kävi suurennuttamassa tissejä lisää myöhemmin. Mutta on tehnyt yhtä sun toista muutakin sen jälkeen, vähän tekotukkaa, tekoripseä, huuliin täytettä jne. Huvittavinta on, että hän valittaa siitä kun mies ei oikein innostu seksistä nykyään. :)
Jaa. Ap,minun rinnat alkoivat kasvaa hyvin varhaisessa vaiheessa,jo 10-11v iässä ja todella isoksi DD:). Nyt ovat pienempi ja olen tyytyväinen.
mä oon tosta linkista esim. nro 2, vaikkakin hoikempi. en aio mennä mitään vierasta kamaa itseeni otattamaan. mulla on raivostuttavan hyvä itsetunto ja olen erittäin tyytyväinen itseeni. hyvä esimerkki pienirintaisesta naisesta, joka osaa nauraa itselleen on iki-ihana krista kosonen. hyvä krista!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 15:27"]
mä oon tosta linkista esim. nro 2, vaikkakin hoikempi. en aio mennä mitään vierasta kamaa itseeni otattamaan. mulla on raivostuttavan hyvä itsetunto ja olen erittäin tyytyväinen itseeni. hyvä esimerkki pienirintaisesta naisesta, joka osaa nauraa itselleen on iki-ihana krista kosonen. hyvä krista!
[/quote]
Minulla ei olekaan kyse pienirintaisuudesta, vaan siitä, ettei ole edes niitä pieniä rintoja.
Ehkä sinun on mentävä leikkaukseen, jos tuntuu ettet voi olla sinut itsesi kanssa muuten. Koska itselläni on isot rinnat, en osaa samaistua tilanteeseesi. Itse en haluaisi implanttia, jos esim. syövän vuoksi menettäisin rinnan tai rinnat, siltä ainakin nyt tuntuu.
Mutta vaikka minulla onkin hyvät rinnat, mikään muu ulkonäössä ei sitten olekaan miesten mieleen. Mutta koska se ei haittaa minua itseäni, ei ole tullut mieleen mennä muitakaan ruumiinosia tai naamaa korjailemaan. Mutta ymmärsin tekstistäsi, että haetkin hyväksyntää tai ihailua itseltäsi, et muilta.Kannattaa kuitenkin ennen leikkausta miettiä, onko vika korvien välissä vai rinnoissa eli uskotko leikkauksen parantavan omat tuntemuksesi vai siirtyykö tyytymättömyys sitten vain eri kohtaan.
Tuli tässä vielä mieleen, että täällä on ilmeisestikin vallalla käsitys, että silikonirintojen ottajilla on jonkin sortin itsetunto-ongelmia (mikä voi hyvin pitää paikkansa)
Kuitenkin ollaan valmiita haukkumaan silikonirintojen ottajia ja rintoja rumiksi. Mutta taas vaikka tuossa topikissa, jossa on tubulaariset rinnat, niin niitä ei saa haukkua. Miksi se on niin, että joitakin saa haukkua ja halveksua mahdollisesta kipeästä ongelmasta, mutta toisia kohtaan vain hymähdellään ja tuetaan? Ja koetaan vielä mahdollista vahingoniloa, jos vaikka silikonirintojen ottanut ei olekaan tyytyväinen rintoihinsa tai mahdollisesti leikkaus vielä epäonnistuu? Sekö edistää itsetunnon kohoamista, johon tässäkin topikissa on kehotettu?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 14:16"]
Ap voisi rintojen sijasta kasvattaa itsetuntoa
[/quote]
No niinpä tietenkin! Miten en tätäkään keksinyt! Samahan se on kiusatuillakin: heidän pitää vain ryhdistäytyä ja unohtaa kiusaamisensa. :) Kiitos, nyt pelastit maailmani tällä suurella salaisuudella, jota en olisi koskaan itse keksinyt!
[/quote]
oleppa hyvä! Itse pyysit kokemuksia. Ja tämä oli kokemukseni. Silikoonit ei ole kenenkään itsetunto ongelmia parantanut, ehkä hetkellisesti, mutta sieltä ne puskee läpi taas kun huomaa, että ei sitä ole yhtään sen nätinpi muovipallojensa kanssa. Näin omassa ystäväpiirissäni jossa kolme silikoonit laittanutta ja kaksi jo katuu...
[/quote]
Kokemus?Sinulla on siis omakohtainen kokemus silikonien laittamisesta? Ja sinä tiedät kaikkien kokemukset niin että voit saiitä valaista? No minulla on implantit- kerropa nyt minun kokemukseni kun nyt niin hyvin tiedät, kerropa millainen oli itse tuntoni ennen niitä ja millainen se on nyt!
Naiset,jos muu vartalo on upea,niin mikä on ongelmana? Toinen asia on,jos silikooneilla yritetään pelastaa kroppa.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 15:49"]
Ehkä sinun on mentävä leikkaukseen, jos tuntuu ettet voi olla sinut itsesi kanssa muuten. Koska itselläni on isot rinnat, en osaa samaistua tilanteeseesi. Itse en haluaisi implanttia, jos esim. syövän vuoksi menettäisin rinnan tai rinnat, siltä ainakin nyt tuntuu.
Mutta vaikka minulla onkin hyvät rinnat, mikään muu ulkonäössä ei sitten olekaan miesten mieleen. Mutta koska se ei haittaa minua itseäni, ei ole tullut mieleen mennä muitakaan ruumiinosia tai naamaa korjailemaan. Mutta ymmärsin tekstistäsi, että haetkin hyväksyntää tai ihailua itseltäsi, et muilta.Kannattaa kuitenkin ennen leikkausta miettiä, onko vika korvien välissä vai rinnoissa eli uskotko leikkauksen parantavan omat tuntemuksesi vai siirtyykö tyytymättömyys sitten vain eri kohtaan.
[/quote]
En usko, koska ei minulla sinänsä ole tämän asian kanssa todella suurta ongelmaa: en siis mitenkään ajattele tissittömyyttän kokoajan ja minulla ei ole mitään ongelmaa olla valot päällä alasti mieheni edessä. Lähinnä vain siis kropan epäsymmetrisyys häiritsee ja jos olisin ns. hontelompi, niin tissittömyyskään ei näyttäisi niin hassulta. On siis myös vaikea löytää yläkroppaan istuvia vaatteita.
En sinänsä itsekään ole mikään plastiikkakirurgisfani ja tosiaan mielestäni iän tuoma rupsahdus kuuluu asiaan. Myöskin kroppaa pystyy aika pitkälle muokkaamaan mieleiseksiin ihan vain liikunnalla. Mutta jos esim. hampaat sojottaisi 1X2 tai olisivat täysin keltaiset, niin sellaisenkin saattaisin korjauttaa. Naamaa en leikkelisi, koska se muuttaa jo ilmasukykyä niin järkyttävästi.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 15:52"]
Kokemus?Sinulla on siis omakohtainen kokemus silikonien laittamisesta? Ja sinä tiedät kaikkien kokemukset niin että voit saiitä valaista? No minulla on implantit- kerropa nyt minun kokemukseni kun nyt niin hyvin tiedät, kerropa millainen oli itse tuntoni ennen niitä ja millainen se on nyt!
[/quote]
Haluaisitko kertoa, missä kävit ottamassa, paljonko maksovat, minkä kokoiset jne :)
Aika tuomitsevia kommentteja. Itse olen harkinnut myös silikoneja. Olen pienirintainen ja ihailen naisia joilla on hieman isommat LUONNOLLISEN näköiset rinnat. Toiset naiset ovat sinut itsensä kanssa ilman rintoja, toiset pienien rintojen kanssa ja toiset vähän isompien kanssa ja joku haluaa pienentää omiaan. Kait meitä on joka junaan ja minusta ei voi tuomita ketään. Jokainen tekee omalla kropallaan mitä haluaa. Itsekään en kasvoihin lähtisi tekemään muutoksia mutta tosiaan nyt kun lapset on tehty niin voisin ottaakin silikonirinnat. Ihan itseä varten!
just joo, ap haluaa kuulla vain hyväksyviä kommentteja ja sitten palaa närvi kun ei niitä juurikaan saa. voi voi. mä laittaisin ne pari tonnia johonkin ihan muualle kuin ihon alle. itsekö ap niitä silikonipusseja sitten puristelisi? jos ei kerran topatut rintsikat riitä?
28 lisää vielä: näissä keskusteluissa kannattaa erottaa pienirintaisuus ja rinnattomuus. Penirintaisuus on normaalia variaatiota ja rinnattomuus aikuisella on kehityshäiriö. Tuon linkin ekassa kuvassahan on kyse rinnattomuudesta, tuollaisen perusteella on saanut julkiseltakin jo leikkauksen.
Olen nähnyt kerran oikeasti rinnattoman aikuisen uimahallissa, eli hänellä oli vain nännit,ei minkäänlaista kumpua eli ihan kupiton oli eikä ollut laiha nainen vaan hoikka/normaalipainoinen..Ilmeisesti hän oli hyväksynyt tilansa,hänellä oli mukanaan pari lasta.
Omalla kohdallani tilanne oli se että joskus minulla oli pienet rinnat ja se oli juuri ja juuri ok.Laihdutin sitten normaalipainoon ylipainosta ja rinnat hävisivät kukonaan, minusta tuli kupiton eli 75AA oli liian iso.Lääkärin dg oli rintakudoksen surkastuma. Laitatin implantit suomessa,maksoin matkoineen hotelleineen yms n 6000€. Ja implantit ovat hyvää laatua,pisaranmalliset ja yläosat ovat lihaksen alla. Nyt minulla on 75ja pieni C tai iso B,olen laihtunut vähän lisää,bmi on nyt 22. Harrastan ihan samoja lajeja kuin ennenkin eli juoksua ja salia.
En laittanut implantteja miehen vuoksi, vaan ihan itseni- kokonaisuuden vuoksi ja tasapainon.Ja tietysti itsetunnon vuoksi. Nyt on yläosa ja alaosa samaa paria-lähes. Pukeutuminen on helpompaa nyt. Eikä tarvitse hävetä niitä nahkalerppuja enää.
Voimakkaastikaan topattuja liivejä en löytänyt sopivia, joitakin kokeilin niin että laitoin ylimääräisiä geeli ja öljytoppauksia liivien taskuihin, ne hiostuivat ja alkoivat haisemaan heti pahalle. Lisäksi mies sanoi aina että ne ovat hullunkuriset ja kun liivien päältä koittaa tissiä niin sitä ei tunne kun on vaahtomuovitoppaukset. Mies tykkää näistä nykyisistä ja voin pitää ohuitakin liivejä.
Implanttirinta ei kuitenkaan koskaan ole yhtä hyvä kuin luomu ja jos on jollain huono itsetunto pienistä rinnoistaan niin kannattaa miettiä sitäkin että sitten sitä itseluottamusta vasta tarvitaankin kun implantit laittaa- pitää olla tosi vahva että ei muserru näiden arvosteluiden alle, koska siinä vaiheessa sinä muutut luomurintaisesta kumitissiksi,muovipalloksi ja silikonipelleksi yms.
Monesti olen ihmetellyt näissä rintajutuissa sitä että miksi ei esimerkiksi riippareitaan leikkaavia herjata koskaan pinnallisiksi vaikka heidänkin motiivinaan on itsetunto tai sen puute ja ihan esteettisistä syistä menevät leikattavaksi ja nukutettaviksi. Riskit on mastopexiassakin,leikkaus on jopa isompi ja haastavampi, arpia jää enempi,nänniin tulee tunnottomuutta,imetyskyky menee suurimmalla osalla,ja nänni voi mennä kuolioon ja sitten se joudutaan poistamaan kokonaan. Näin sekä pienennysleikkauksissa että kohotusleikkauksissa. Lukekaapa uusi KT ja siitä se rintojen pienennysjuttu. Toki pienennysleikkausta perusteellaan kivuilla,mutta useimmilla sekin on esteettinen asia joko konaan tai sitten toinen osa. Rintojen pinennys ja riippurintaisuuden korjaus ovat eriasia. Riippareita ei korjata julkisin varoin. Paitsi että tosi isoja riippareita korjataan.
Ex työkaverille tehtiin rintasyövän jälkeen rekonstruktioleikkaus ja toinen -siis terve rinta- pienennettiin ja nostettiin.Siihen pienennys rintaan tuli sitten leikkaushaavaan tulehdus,siihen pääsi jokin sairaalabakteeri ja se ei meinannut parantua ja mennä kiinni. Hänelle tuli yht pari kuukautta sairauslomaa sen terveen pienennetyn rinnan bakteeritulehduksen vuoksi.
Itse en välttämättä menisi leikkauttamaan riippareita tai pienennyttämään isoja rintoja MINUSTA riippurinnat ovat ihan hyvät rinnat. Ja niin vaan moni sen tekee, kun kauneus on katsojan silmissä.
Nämä ovat olleet mulla nyt kaksi vuotta ja kaikki on mennyt hyvin. Olen edelleen hyvin tyytyväinen enkä antaisi poies.Voihan niitä komplikaatioita tulla myöhemminkin, se pitää miettiä sitten uusiksi kun sen aika on.On mahdollista että en laita uusia implantteja jos nämä kapseloituvat. Nämä eivät siis ole puolipallot tms vaan melko tavallisen näköiset hieman laskeutuneen näköiset minun ikäiselle sopivat rinnat.
Itseäni varten :)))))) buahaaaaa sallikaa mun nauraa!!!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 17:21"]
just joo, ap haluaa kuulla vain hyväksyviä kommentteja ja sitten palaa närvi kun ei niitä juurikaan saa. voi voi. mä laittaisin ne pari tonnia johonkin ihan muualle kuin ihon alle. itsekö ap niitä silikonipusseja sitten puristelisi? jos ei kerran topatut rintsikat riitä?
[/quote]
Jos osaat lukea, niin aloitusviestissäni kysyn nimenomaan ihan vain teknisiä asioita henkilöiltä, jotka harkitsevat silikoneja tai ovat sellaiset hankkineet. Miksi muiden hyväksyntä silikonirinnoille vaikuttaisi mitenkään omaan päätökseeni? Olen vain vastaillut niihin kysymyksiin, joita aihe on herättänyt ja yrittänyt avata omaa näkemystäni, miksi olen valmis silikonirinnat ottamaan. Tämä on vähän saman tyyppistä kuin kaikenmaailman aborttikeskustelut: makuasia.
Miksi tyytyisin topattuhin rintsikoihin, kun voisin saada rinnat? ;) Ja topatut rintsikat, jos niitä tissejä ei ole ollenkaan, eivät näytä yhtään hyvältä esim. olkaimettomien paitojen/mekkojen kanssa.
28, kiitos tiedoista! En tullutkaan ajatelleeksi, että tämä voisi julkisella puolella onnistua! Saako silloin itse valita kirurgin vai määrätäänkö se terveydenhuollon puolelta?
Rinnat vaikuttavat naisen itsetuntoon merkittävästi, koska mikäpä olisi naisellisempaa kuin ominaisuus, jota ei miehillä ole lainkaan? Samasta syystä peniksen koko on miehille kriittinen juttu. Ja kuinka ollakaan: erittäin moni nainen on tyytymätön rintoihinsa, ja erittäin moni mies tyytymätön peniksensä kokoon. Yksi merkittävä ero kuitenkin on: rinnat voi suurennuttaa kohtuullisella riskillä (kaikkiin kirurgisiin operaatioihin liittyy oma riskinsä), mutta penistä ei kannata kauheasti leikata. Yksi ikävä sivuvaikutus kun on usein impotenssi. Hyvin harva mies ottaa mieluummin komean kokoisen, toimimattoman peniksen kuin keskikokoisen, mutta toimivan elimen.
Mies ei välttämättä ole erityisen innostunut silikonirinnoista, mutta jokainen mies on ainakin jossain määrin innostunut rinnoista yleensä. Mikäli rintojen suurentaminen tekee naisesta itsevarmemman ja vapautuneemman, SE kiinnostaa kaikkia miehiä.
Hei ap! Oletko kuullut luonnonmukaisesta rintojensuurentamisesta? Googlaapa ja löytyy vaikka mitä! On monenlaisia yrttejä ja ruokavaliota ja liikunta- ja hierontaohjeita. Periaatteessahan rinnat kasvavat hormonien vaikutuksesta, joten kun niitä tulee lisää elimistöön, rinnat voivat kasvaa.
En suosittele mitään valmistetta, jossa on monia eri yrttejä, vaan kokeile yhtä tai kahta kerrallaan. Tällaisia ovat esim. fenkoli, lakritsi, sarviapila ja humala. Kaikki ihan vaarattomia eikä maksa paljon. Yhdistä tähän päivittäin tehtävä n. 10 min hieronta esim. manteliöljyllä ja siihen voit lisätä eteerisiä öljyjä ohjeen mukaan. esim. fenkolia tippa 20 ml:aan. Netistä ja aromaterapiakirjoista löytyy ohjeita.
Itselleni tehosi pueraria mirifica-yrtti ja lisäksi käytän luonnollista progesteronivoidetta. Myös hieronta kuuluu kuvioon ja karppaustyylinen ruokavalio, eli riittävästi proteiinia ja rasvaa sekä vitamiineja. Myös liikuntaa on syytä harrastaa kohtuullisesti, että elimistö erittää riittävästi kasvuhormonia, joka myös vaikuttaa rintojen kasvuun. Hieronta myös kiinteyttää rintoja ja parantaa niiden muotoa.
Näitä tuotteita saa eu:sta, ilmeisesti joka paikasta muualta paitsi Suomesta, jossa näiden tuotteiden myynti on kielletty. Mitään näyttöä niiden haitoista ei ole. Tiedän että joillekin pueraria aiheuttaa päänsärkyä, mutta tuo progesteroni ehkäisee sitä. Hormonaalista ehkäisyä ei voi käyttää yhtäaikaa.
Minä sain 2 kuppikokoa lisää n. kolmessa kuukaudessa ja on tulokset pysyneet, hierontaa aion tehdä koko ajan. Käytän myös progesteronivoidetta edelleen, koska se pitää pms-oireeni loitolla.
Sivuvaikutuksen mitä minulla on tästä "hoidosta" ilmennyt: hiukset kasvavat nopeammin ja tuntuvat paksummilta, iho on kuin nuorella naisella (olen 4-kymppinen), olotila energinen ja iloinen, seksihalut voimakkaammat kuin ennen, kuukautiset niukemmat ja lyhyemmät.
Etsi tietoa, suosittelen tosiaan kokeilemaan ennen kuin päädyt leikkaukseen! Kaikkea hyvää sinulle!
Niin ja tämä on ehkäpä se mikä minulla on lähtötilanne ja mitä silikoneilla hakisin
http://www.realself.com/breast-implants/before-and-after-photos#tags=8092
Tuolta sivulta ensimmäinen