Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on älykäs huumori?

Vierailija
23.03.2019 |

Millainen on hyvä huumorintaju?

Kommentit (417)

Vierailija
61/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään poliittisesti korrektista huumorista, jossa nauretaan heteroille, lihaa syöville, keskiluokkaisille miehille.

Vierailija
62/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyit millainen on Älykäs huumori?

No , se on kai, sitten tekoälyllistä että joku robotti nauraa .🤖"! Bah hah onpa tämä hauska ( sitten jäikin jumiin)

Hhh hh hauska hauska minä nauran nauran.( Ja kuuluisi metallinen ääni).

Minä nau nauran.

Zzz

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään poliittisesti korrektista huumorista, jossa nauretaan heteroille, lihaa syöville, keskiluokkaisille miehille.

"Hähä per su! Hähä joku ei-suwag! Hähä!"

Vierailija
64/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan tilannetajua vaativat oivallukset ja boxin ulkopuolelta ajattelu, jonkin uuden näkökulman tuominen mitä ei ole aikaisemmin keksitty. Vanhat vitsithän nyt ei ketään naurata.

Älykkääksi huumoriksi sanoisin siis sellaista, joka vaatii hieman ajatustyötä, kikkailua, ja oivalluksia.

Vierailija
65/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla kvanttifyysikko laihduttaa?

No, ette te keksi sitä kumminkaan, joten tässä vastaus:

Syö hiukkasen kerrallaan...

Vierailija
66/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oleellinen asia, joka yhdistää hyviä koomikoita tai vitsinkertojia on päästä kuulijan pään sisään niin että pystyy olemaan samaistuttava.

Käsittelee esimerkiksi sellaisia asioita, joista kukaan ei kehtaa puhua tai ei kehtaa myöntää, ja ehkä moni myös ajattelee olevansa ainut joka tätä asiaa kokee. Sitten koomikko saakin meidät huomaamaan, että hetkonen en ollutkaan ainut.

Koomikko siis osaa niin lukea ihmisten kokemuksia, tunteita ja ajatuksia. Se vaatii jokin sortin älyä, että pystyy tekemään niin.

Vierailija
67/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistöjen kustannuksella vitsailussa on se ongelma, että me ollaan kaikki jollain lailla vähemmistöjä tai ainakin kärsimme, vaikka sitten enemmistönä. Itseäni esimerkiksi loukkaa kaikki työntekoon liittyvä vitsailu, koska kärsin työn teosta ja se on minulle pakko, ei valinta. Sitten joku koomikko naureskelee minun surkeudelleni ja muut vieläpä nauravat mukana. Höh. Pahoittaahan siinä mielensä.

Kyllä. Siinä vaiheessa, kun työuupumuksessasi viimein saat itsesi kavereiden kanssa stan up keikalle ja esiintyjän kysellessä katsojien ammatteja niin pysähtyy kohdalleni ja kysyy: "Miltä tuntuu olla kusipää?"

Mikä on täysin ulkopuolinen kommentti omaan työhöni liittyen, mutta hän vain jostain päätti tämän oletuksen tittelistäni ottaa niin tottakai se oli loukkaavaa. Tilannekomiikka on herkkä laji ja kännissä esiintyvä stand up koomikko, joka haukkuu lipusta maksaneen katsojan niin... Jälkikäteen olen miettinyt, ettei ole kovin osaava.

Sinun olisi pitänyt vastata, että aina se voittaa surkean koomikon yleisönä olemisen.

Vierailija
68/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatiiko älykkäälle huumorille nauraminen korkeaa älykkyyttä? Onko se sitä, kun ÄO 150:n omaava kertoo normaaliälykkäälle yleisölle mielestään hauskan jutun, jolle kukaan ei naura?

Vierailija
69/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kolmea tyyppiä ihmisä:

Toiset ymmärtää binäärilukuja

Toiset eivät.

Vierailija
70/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Mitä B merkitsee Benoit B. Mandelbrotin nimessä?

-???

-Benoit B. Mandelbrotia.

Vierailija
71/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä joka väännät noita Kevätpörriäinen-lajityypin fyysikkovitsejä ja luulet niitä älykkäiksi: älä ihan totta viitsi. Myötähävettää puolestasi.

Vierailija
72/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K: Mikä Savonlinnan kouluista on paras musiikin opetuksessa?

V: Nätkin Koulu

Vierailija
73/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin vastakohta?

*

*

*

Jääkäri.

Vierailija
74/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin vastakohta?

*

*

*

Jääkäri.

Reaalimaailman paradoksi?

*

*

*

Lääkärijääkäri.

Vierailija
75/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivaltava ja lempeästi sivaltava ja viiltävä sanailu. Jotkut vaan osaa. Silloin tasatosikkokin nauraa vedet silmissä, mikä on ihanaa ja pidentää ikää.

Puhumattakaan, että näitä tyyppejä on muutama koolla. Ei ikinä mitään helppoa navanalusjuttua eli pakotettua huumoria, vaan sitä älykästä.

Parasta tässä on, että he ovat työkavereitani ja osaavat olla myös vakavia ja asiallisia tarvittaessa.

Vierailija
76/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, kiinnostava keskustelu pilalla, kiitos itseään hauskana pitävän pikkupojan. Mekanolelut jäivät patterin väliin?

Vierailija
77/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei piikittele muita ihmisiä.

Vierailija
78/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. lol

Vierailija
79/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähemmistöjen kustannuksella vitsailussa on se ongelma, että me ollaan kaikki jollain lailla vähemmistöjä tai ainakin kärsimme, vaikka sitten enemmistönä. Itseäni esimerkiksi loukkaa kaikki työntekoon liittyvä vitsailu, koska kärsin työn teosta ja se on minulle pakko, ei valinta. Sitten joku koomikko naureskelee minun surkeudelleni ja muut vieläpä nauravat mukana. Höh. Pahoittaahan siinä mielensä.

Kyllä. Siinä vaiheessa, kun työuupumuksessasi viimein saat itsesi kavereiden kanssa stan up keikalle ja esiintyjän kysellessä katsojien ammatteja niin pysähtyy kohdalleni ja kysyy: "Miltä tuntuu olla kusipää?"

Mikä on täysin ulkopuolinen kommentti omaan työhöni liittyen, mutta hän vain jostain päätti tämän oletuksen tittelistäni ottaa niin tottakai se oli loukkaavaa. Tilannekomiikka on herkkä laji ja kännissä esiintyvä stand up koomikko, joka haukkuu lipusta maksaneen katsojan niin... Jälkikäteen olen miettinyt, ettei ole kovin osaava.

no ei kai tommosesta voi loukkaantua. Tuohan on hauska. Onhan näitä stereotypioita ihmisten ammateista esim. poliiseista ja lakimiehistä ym. Aika herkkähipiäistä loukkaantua tuollaisesta

Stereotypiat ammateista eivät jaksa huvittaa. Spede-vitsit ovat menneisyyttä. Ehkäpä ne joskus olivat hassuja mutta nykyään ne ovat vain väsynyttä läppää.

Vierailija
80/417 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Mitä B merkitsee Benoit B. Mandelbrotin nimessä?

-???

-Benoit B. Mandelbrotia.

Tässä oli loistava esimerkki älykkäästä huumorista. Naurahdin ihan ääneen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi