Tietääkö kukaan, onko Suomesta karkotettu ukrainalainen Volodymyr Holubiev nyt rintamalla?
https://www.facebook.com/vavansambo/?locale=fi_FI
"Mun koti
Olisi mulle ihan valtava vääryys, jos mut erotettaisiin mun perheestä ja kaikesta siitä elämästä, mitä mä oon täällä rakentanut.
Mun äiti on leski ja hän on mulle todella tärkeä. Samoin mun vaimo, jonka kanssa me rakennetaan meidän yhteistä tulevaisuutta ja halutaan perustaa perhe.
Täällä on myös mun ystävät. Ihmiset, jotka on ollut mun elämässä pitkään ja jotka merkitsevät mulle todella paljon. Ne on mun läheisiä, mun tukiverkosto ja käytännössä mun koko elämä täällä.
Mulla on täällä myös mun unelmat. Mun urheilu-ura, jonka eteen mä oon tehnyt ihan helvetisti töitä. Mun sali, jossa mä itse treenaan ja jossa mä myös valmennan muita. Se on mulle paljon enemmän kuin pelkkä sali.
Teen myös tulkin töitä, ja mä oikeasti tykkään siitä työstä. Mä koen, että se sopii mulle, koska tykkään auttaa ihmisiä ja olla heille avuksi tilanteissa, joissa he tarvitsevat tukea.
Siksi ajatus siitä, että mut erotettaisiin tästä kaikesta, tuntuu todella raskaalta. Kyse ei olisi mulle vain siitä, että joutuisin muuttamaan toiseen maahan. Siinä vietäisiin multa samalla mun perhe, läheiset ihmiset, työ, urheilu ja ne unelmat, joiden eteen mä oon rakentanut mun elämää vuosien ajan.
Mun elämä on täällä. Mun ihmiset on täällä. Mun tulevaisuus on täällä."
Kommentit (26)
Saman kohtalon koki moni suomalainen mies Talvi ja Jatkosodassa. Ei saanut olla perheensä luona.
Tuo on rikollinen ja kuuluu Ukrainaan. Miksi tuon ei pitäisi olla rintamalla kun moni muu (eli köyhät) ovat?
Sen pitäisi olla painostamassa omaa presidenttiään rauhaan eikä valittaa päätöksestä mikä täällä tehtiin.
Hmm, jännää kuinka hän uhriutuu tuossa videolla. Entä ne miljoonat muut ukrainalaiset miehet, jotka ovat olleet eturintamalla jo melkein viisi vuotta? Kuka heidän oikeuksiaan puolustaa? Heilläkin on perhe ja lapset.
Toivottavasti on. Ehkä hänestäkin kasvaa siellä mies.
Vierailija kirjoitti:
Saman kohtalon koki moni suomalainen mies Talvi ja Jatkosodassa. Ei saanut olla perheensä luona.
Näin on. Miksi jonkun pitäisi saada erikoiskohtelua? Minkä maan kansalaisuus Volodymyrilla on? Jos hänellä on Ukrainan kansalaisuus, niin tietenkin hänen pitää olla siellä auttamassa eikä täällä piileskelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on. Ehkä hänestäkin kasvaa siellä mies.
Tyypin pitäisi olla omassa maassa puolustamassa maataan... Minun silmissäni maanpetturi joka ei puolusta maataan.
Vaikka olen Ukrainan kansan puolella tässä sodassa, minusta on vastenmielistä, kuinka terveet ukrainalaismiehet eivät ole puolustamassa omaa synnyinmaataan, mutta vaativat samalla länsimaiden apua
Miksi hän ei halua puolustaa kotimaata?
Tehkää parannus ja kääntykää . Luovu pahuudesta ja tunnusta rikokset . Terveisin Jeesus Nasaretilainen . Ristiin naulittu ylösnoussut.
Ja samoin Ukrainan naiset . Siellä on siivottavaa ja niistä rakennus romusta saa ehjät osat niin uudeksi asunnoksi .
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen Ukrainan kansan puolella tässä sodassa, minusta on vastenmielistä, kuinka terveet ukrainalaismiehet eivät ole puolustamassa omaa synnyinmaataan, mutta vaativat samalla länsimaiden apua
Aika mennä rintamalle mamma
Toivotaan ettei pääset suomeen takas💪🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Miksi jonkun pitäisi saada erikoiskohtelua? Minkä maan kansalaisuus Volodymyrilla on? Jos hänellä on Ukrainan kansalaisuus, niin tietenkin hänen pitää olla siellä auttamassa eikä täällä piileskelemässä.
Kyl Volod pärjää 💪 sil on suomi sisua sydämmessä 🤝
Ikävä juttu kyllä kaiken kaikkiaan. Säännöt on kuitenkin sääntöjä ja niiden mukaan mennään. Kaikkea hyvää jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Entäs terveet ukrainalaisnaiset?
Et kai vain ole tasa-arvon vastustaja?
Vierailija kirjoitti:
Länsimaiden pitäisi panostaa enemmän ukrainalaisia palaamaan takaisin. Olisi ehto avunannolle.
Ei kiinnosta joku rikollinen.