Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten naisten käytös baareissa?

Vierailija
23.03.2019 |

Nuorten naisten käytös on mielestäni joitakin nuoria miehiä kohtaa erittäin tökeröä. Baarithan ovat ns. "seuranhaku" paikkoja tai yleensä ainakin itse pidän niitä niinä. Monet nuoret miehet eivät edes välttämättä nää naisia muuallakun baareissa ja jossain kaveriporukoiden illanvietto tapahtumissa. Harva mies pyytää naiselta lenkkipolulla puhelinnumeroa, ja varmaan vielä harvempi nainen sen siellä antaa? Muutenkin moni nainen varmaan kokee ahdistavaksi jos vaikka joku luokkakaveri alkaa iskemään ja siitähän ei tule sitten kun surua puolin ja toisin kun se suhde päättyy.

No takaisin aloitukseen. Olin eilen eräässä yökerhossa tupakkapaikalla ja näin kun eräs komea kundi otti pari askelta yhtä kauempana olevaa tyttöä päin. Ei kuitenkaan mennyt tytölle juttelemaan vaan vähän niin kun 2 metrin päähän tupakalle. Vilkuili ehkä vähän ja hymyili. Olin itsekin tupakkapaikalla ja seurasin tilannetta. No tämä nuori mies katteli tyttöä päin kun se puhui puhelimeen, niin tämän tytön kaveri (joka seisoi tämän nuoren miehen takana) tokaisi miehelle, että "ihan turhaa edes yrität. Tolla tytöllä on 5-kertaa paremman näköinen poikaystävä ku sä" Nuori mies alkoi hymyilemään ja sanoi, että "no voiha" ja oli kummiskin kohtelias tätä tyttöä kohtaan vaikka tollein tölväisikin ja jotain vielä muutenkin alko jatkamaan, että "ihan turhaa kulutat aikaas ja pälä pälä..." Mies näytti kiltiltä (ehkä vähän pleijerin näköinen) ja olikin ystävällisen oloinen vielä kaikesta huolimatta tätä naista kohtaan. Kauempana oleva nainen lopetti puhumisen ja tämä kamu nainen sanoi sitten, että "mennään äkkiä sisälle".

Jännä ettei tämä nuori mies kummiskaan loukkaantunut sillä hänen ulkonäköönsä suoraan alettiin arvioimaan mikä oli mielestäni aika törkeetä. Itse olisin todennäköisesti kolauttanut sitä naista jollain herjauksella takaisin tai alkanut ehkä jopa "huorittelemaan".

Ei ollut muutenkaan ensimmäinen kerta kun näin nään tapahtuvan. Kerran katsoin toisessa baarissa kun eräs poika lähti lähestymään yhtä pöytää jossa oli tyttöporukka, niin joku naisista huutaa, että "sinä älä edes tule tänne!"

Hiiohoi naiset missäs oli se tasa-arvo? Olkaa edes kohteliaita nuoria miehiä kohtaan baareis. Ja jos olette niin yrittäkää olla ilman niitä IVALLISIA ilmeitä ja piilovittuilua!

Kommentit (293)

Vierailija
41/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bimboblondeiltahan saa tuollasta kohtelua,luulevat olevansa "miss universumeita"!

Muutamalle tälläselle blondihorolle olenkin sanonut:

Annatko tonnilla?Blondi sanoo "joo" useimmin.

Jatkan blondin kanssa kyselyä vielä ja heitän" annatko kympillä",vastaus on yleensä "mikä huo rahan luulet mun olevan?"

Siihen pitääkin tokasta blondille:"kyllä tiedän mikä olet,kunhan kyselin hintojasi!!"

Kumma juttu että jotkut naiset alkavat töykeiksi baarissa miehiä kohtaan kun saavat tälläistä osakseen 🤔

Vierailija
42/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarit ei tosiaankaan ole mitään seuranhakupaikkoja. Itse käyn baareissa tuulettumassa kaveriporukassa, jota näen ihan liian harvoin, ja silloin haluan nimenomaan keskittyä siihen kuulumistenvaihtoon ystävien kesken

Se onkin kiva vaihtaa kuulumisia paikassa missä ei kuule omaa ääntään, eikä esim. viihtyisässä tunnelmassa jonkun kotona tai jossain saunatilassa ym.

Aika suppea käsitys sulla baareista ja niiden tunnelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarit ei tosiaankaan ole mitään seuranhakupaikkoja. Itse käyn baareissa tuulettumassa kaveriporukassa, jota näen ihan liian harvoin, ja silloin haluan nimenomaan keskittyä siihen kuulumistenvaihtoon ystävien kesken

Se onkin kiva vaihtaa kuulumisia paikassa missä ei kuule omaa ääntään, eikä esim. viihtyisässä tunnelmassa jonkun kotona tai jossain saunatilassa ym.

Täällä on ennenkin ihmisiä joita ei kiinnosta etsiä seuraa baareista/tapahtumista käsketty vuokraamaan itse tilat ja järjestämään omat konsertit yms itse.

Siihen se taas menee jos joku jaksaa alkaa tälle selittämään miksi käy kavereiden kanssa ulkona eikä vaan istu kotisohvalla.

Vierailija
44/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että ennen jaksoin olla kohtelias ja imarreltukin, kun suomalaiset miehet uskalsivat parin rohkaisevan jälkeen lähestyä. Olin sitten varattu tai en. Mutta nykyään Suomessa on niin paljon eri kulttuurien miehiä joilla on täysin eri käsitys naisseuran hankkimisesta kuin suomalaisilla. Eli torjuntaa ei ymmärretä millään, seurataan perässä ja maanitellaan hamaan tappiin asti. On ollut pakko alkaa sanomaan kovemmin ja olen alkanut jopa pelkäämään näitä iskuyrityksiä, koska minua on mm. seurattu kotiovelle asti. Tästä johtuen olisin ikionnellinen jos kaverini torjuisi lähestyvät miehet jo ennen kuin ennättävät kahta metriä lähemmäs. Olen pahoillani että suomalaisetkin miehet saavat tästä osasta, mutta tänä päivänä yleinen käsitys tuntuu olevan että pokaileva mies luovuttaa vasta siinä vaiheessa kun uhkaat poliisilla.

Vierailija
45/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, se että sulle baarit on seuranhakupaikkoja, ei tarkoita että ne ovat sitä muille.

Itse kuulutan hyviä käytöstapoja, mutta täytyy myöntää että nuorena kun vientiä riitti, tuli joskus sanottua vähän tiukemminkin. Tämä johtuu siitä, että ehkä jopa yli puolet illan aikana lähestyneistä miehistä (ja niitä oli paljon kun olin 20 v tai alle) joko suuttuivat kun en lähtenyt mukaan tai sitten eivät luovuttaneet millään. Kun olet tällaista takiaista koittanut eksyttää baarissa tunnin, joku viaton ohikulkija saattaa saada kiukun ryöpsähdyksen aikaan onnea koittaessaan. Harvoin niin kävi ja pyysin kyllä aina anteeksi.

Olin kuitenkin baariin mennyt alun alkaenkin viettämään aikaa ystävieni kanssa. Harmitti että puolet illasta olisi pitänyt käyttää lässyttämällä aikuisille miehille syitä siihen miksi ei heru. Puhumattakaan että ystävillä oli ihan sama tilanne päällä, hetken rauhaa emme saaneet (emmekä olleet mitään missejä, ihan perusnättejä naisia). Totta kai on ikävää että ne asiallisetkin saavat sitten kylmää kättä välittömästi koska pinna on valmiiksi tosi kireällä.

Tämä . En todellakaan ole baarissa seuraa hakemassa vaan viettämässä aikaa omien kavereiden kanssa. Harvoin sitä teen ja silloin toivoisin, että kaikenlaiset aloitteen tekijät pysyisivät kaukana eivätkä pyörisi häiriötä. Miksi se on niin vaikeaa erottaa jo käytöksestä ketkä ovat haku päällä ja ketkä ei?

Vierailija
46/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tilanteesta et nyt voi ulkopuolisena vetää yhtään mitään johtopäätöksiä. Pojalle puhunut tyttö saattoi olla kade, kun huomiota kiinnitettiin hänen kaveriin, esimerkiksi. Mun nähdäkseni tytöt osaa olla toisilleenkin aivan kauheita. Mun pojan serkku esim jo lapsena aina tavatessamme aloitti arvuuttelrmalla paljonko hänen serkkutyttönsä painaa. Äitinsä oli yhtä kohtelias ja hyväsydäminen muille. Ilmapiiristä, jossa eletään, kumpuaa käytöskin.

Sitten useilta nuorilta, suomalaisilta siis, tuntuu puuttuvan jonkunlainen deittailutaito. Ihan muuten vaan voi viettää aikaa toisen kanssa. Joskus vaikuttaa siltä, että omaa epävarmuutta peitellään olemalla töykeitä ja piikit pystyssä. Eipä silti, osaa ne miespuolisetkin puhua törkeästi. Väitän, että kun koulukiusaaminen saataisiin kuriin, olisi nuorilla helpompaa muutenkin. Kun joutuu kymmenen vuotta pakosta pyörimään porukoissa, joiden kanssa ei muuten viihtyisi, se vaikuttaa minäkuvaan ja tapaan suhtautua muihin ihmisiin eoäedullisella tavalla. Ensin täytyy rakastaa itseään. Sitten vasta muita.

Toivon, että omat seurusteluiässä olevat pojat löytävät tasapainoisen kumppanin. Tasapainossa oleva ihminen on muille ystävällinen. Kukaan ei voi tulla kaikkien kanssa hyvin toimeen, mutta siitä huolimatta voi käyttäytyä sivistyneesti. Eräälle sukulaiselleni kävi parinvalinnassa huonosti. Hän pitkäjänteisesti piiritti nuorta tyttöä, jonka käytös muita kohtaan oli epämiellyttävää. Sai kuin saikin lopulta itselleen ongelmakimppuvaimon, joka on erittäin omahyväinen tätä nykyään.

Vierailija
47/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarit ei tosiaankaan ole mitään seuranhakupaikkoja. Itse käyn baareissa tuulettumassa kaveriporukassa, jota näen ihan liian harvoin, ja silloin haluan nimenomaan keskittyä siihen kuulumistenvaihtoon ystävien kesken, enkä tuhlata aikaa humalaisten miesten iskuyrityksiin tai tuollaisiin seuraan muka vahingossa hivuttautumisiin. Eihän ihmisestä saa edes oikeanlaista kuvaa, jos toinen tai molemmat on humalassa, joten baari on ihan väärä paikka etsiä seuraa.

"Itse olisin alkanut huorittelemaan" kertoo sinusta kyllä ihan riittävästi. Hyhhyh. Enpä ihmettele miksi olet noin katkeroitunut. 😁

No on kyllä maailma  muuttunut 10 vuodessa, jos baarit "eivät ole enää seuranhakupaikkoja"?! 

Lihatiski on käsite, teinit ei vaan tajuu.

Vierailija
48/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitenkäs sinä kuvittelet voivasi tutustua siellä kehenkään tuntemattomaan jos sulla on ongelmia tuttujenkin kuulemisessa?

Vierailija
49/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on naisilla helppoa paareissa. Joka ilta saa imeä lekaa jos vain tekee mieli. Aika usein saa vielä valita meisselinsä.

Sitä ei kuitenkaan etukäteen tiedä, kuinka paljon mälliä tulee naamalle.

Katkera, sinunkaltainen pervo mies on aina yhtä houkutteleva "paarissa". Hurmaavaa myös puhua lekasta ja meisselistä!

Vierailija
50/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on naisilla helppoa paareissa. Joka ilta saa imeä lekaa jos vain tekee mieli. Aika usein saa vielä valita meisselinsä.

Sitä ei kuitenkaan etukäteen tiedä, kuinka paljon mälliä tulee naamalle.

Rakennustyömaaseksistä paareilla ensiapuun. Ei tällaista formaattia ole vielä. Mut nyt näköjään on.

Vierailija
51/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummustypy kirjoitti:

Miehenä pitää vaan kestää kaikki tuollainenkin. Täysin asiaton heittohan tuo oli.

Miksi pojat nykyään kuvittelevat että naiset ei saa mitään haukkuja ja p*skaa niskaansa lainkaan? Samat tyypit vieläpä itse usein puhuvat hyvin rumalla tavalla.

Vierailija
52/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeapa tuohon käytökseen on itse kommentoida kun ei itse ole ollut paikalla. Alkoholin tuomaa värikynää on monesti jutuissa.

Itseäni ovat kyllä naiset (ja miehet) kohdelleet baareissa hyvin. Toisaalta olen itse käyttäytynyt kohteliaasti, enkä ole kaatokännissä lääppimässä tai haastamassa riitaa.

Enemmän typerä käytös kertoo ihmisestä itsestään. Puolin ja toisin.

Vierailija
53/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarit ei tosiaankaan ole mitään seuranhakupaikkoja. Itse käyn baareissa tuulettumassa kaveriporukassa, jota näen ihan liian harvoin, ja silloin haluan nimenomaan keskittyä siihen kuulumistenvaihtoon ystävien kesken, enkä tuhlata aikaa humalaisten miesten iskuyrityksiin tai tuollaisiin seuraan muka vahingossa hivuttautumisiin. Eihän ihmisestä saa edes oikeanlaista kuvaa, jos toinen tai molemmat on humalassa, joten baari on ihan väärä paikka etsiä seuraa.

"Itse olisin alkanut huorittelemaan" kertoo sinusta kyllä ihan riittävästi. Hyhhyh. Enpä ihmettele miksi olet noin katkeroitunut. 😁

Tietenkin ne ovat myös seuranhakupaikkoja. Et sinä voi määritellä sitä. Käyn itsekin kaveriporukassa ulkona ja yleensä silloin kerron ventovieraalle iskijälle että tässä meillä on omat jutut kesken. Joskus on myös nähty että ihmiset keskustelevat toisilleen ihan ilman iskuyrityksiä! Ajatteles sitä.

Iskin nuorena kaikki pitkäaikaiset poikaystäväni baareista. Vieläpä kännissä, ja kaikki ihan kunnon ihmisiä eikä mitään alkkiksia. Tapahtuivat juuri siten että satuttiin porukalla samaan pöytään ja alettiin juttelemaan. On tosi surullista jos mitään kontaktia toiseen ihmiseen ei voi tehdä kasvokkain vaan ainoa vaihtoehto on Tinder.

Tsemppiä nuorille naisille ja miehille.

Vierailija
54/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin ne ovat myös seuranhakupaikkoja. Et sinä voi määritellä sitä. Käyn itsekin kaveriporukassa ulkona ja yleensä silloin kerron ventovieraalle iskijälle että tässä meillä on omat jutut kesken. Joskus on myös nähty että ihmiset keskustelevat toisilleen ihan ilman iskuyrityksiä! Ajatteles sitä.

Iskin nuorena kaikki pitkäaikaiset poikaystäväni baareista. Vieläpä kännissä, ja kaikki ihan kunnon ihmisiä eikä mitään alkkiksia. Tapahtuivat juuri siten että satuttiin porukalla samaan pöytään ja alettiin juttelemaan. On tosi surullista jos mitään kontaktia toiseen ihmiseen ei voi tehdä kasvokkain vaan ainoa vaihtoehto on Tinder.

Voi tehdä kasvokkain. On jopa usein suotavaa. Olisi kuitenkin tärkeää "ei":n jälkeen ymmärtää niin sanotusti suksia kuuseen, eikä alkaa kiukutella, solvata tai seurata naista ympäri baaria. Ei ole mikään ihan pieni osa miehistä jotka tätä harrastavat, varmaan osin humalasta johtuvaa.

/27

Vierailija
55/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tehdä kasvokkain. On jopa usein suotavaa. Olisi kuitenkin tärkeää "ei":n jälkeen ymmärtää niin sanotusti suksia kuuseen, eikä alkaa kiukutella, solvata tai seurata naista ympäri baaria. Ei ole mikään ihan pieni osa miehistä jotka tätä harrastavat, varmaan osin humalasta johtuvaa.

/27

Tämä. Ja se että juttelin kanssasi aiemmin baaritiskillä oli vain kohteliaisuutta, en ole kiinnostunut, en vaikka nauroinkin vitsillesi. Joskus tuntuu että helpommalla pääsisi kun käskisi heti suksia kuuseen, eipähän tulisi mitään väärin ymmärryksiä.

56/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy kyseisen naisen käyttäymiseen oli kateus. Häntä harmitti että mies katsoi kaveria eikä häntä. Päätti varmistaa näin että kaverikaan ei saa seuraa. Siinä on se miesten ja naisten ero. Mies olisi vastaavassa tilanteessa pistäny pari hyvää sanaa kaverinsa puolesta :)

Todennäköisesti näin. Tuollaisia monet naiset ovat ja kaverilta voi mennä ohi suun elämänsä tilaisuus

mies50v

Voi miehet, miehet. Kuvitteletteko te oikeasti, että naiset on niin tyhmiä, että jos olisi joku oikeasti kiinnostava mies näkyvissä, niin kaverin kiukuttelu estäisi yhtään mitään?

Naisporukoissa vaan helposti syntyy sellaiset roolit, että sen eniten ei-toivottua huomiota saavan naisen torjuntataakkaa helpotetaan sillä, että sen ei tarvitse itse torjua jokaista jamppaa.

Maailmallahan näitä naisia kutsutaan cock-blockeiksi. Ja vain miesten toimesta, ja vain heidän kuvitelmissaan oikeasti kyse on siitä.

Mutta aivan liian monella naisella on kokemus siitä raivoamaan alkavasta torjutusta miehestä. Kun torjunnan tekee se rumempi kaveri, niin miehelle jää just tuo ylläkin nähty fiilis: " tästä olisi voinut tulla vaikka mitä, mutta kun tuo kaveri tuli väliin ja esti". Sellainen torjunta on paljon helpompi ottaa vastaan, kuin suora torjunta lähestymisen kohteelta.

Vierailija
57/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Itse menen baariin tanssimaan ja pitämään hauskaa kavereiden kanssa, en hakemaan seuraa.

Vierailija
58/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy kyseisen naisen käyttäymiseen oli kateus. Häntä harmitti että mies katsoi kaveria eikä häntä. Päätti varmistaa näin että kaverikaan ei saa seuraa. Siinä on se miesten ja naisten ero. Mies olisi vastaavassa tilanteessa pistäny pari hyvää sanaa kaverinsa puolesta :)

Siis mitä helvettiä nyt? Tällä tytöllä oli jo poikaystävä, miksi hänen olisi pitänyt "saada seuraa"?

Katsos kun seurustellaan, niin silloin ei lähdetä baarin tupakkakopista löytämänsä miehen mukaan. Tämähän on tosin vain minun mielipiteeni.

Vierailija
59/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jospa tämä onnenonkija ei huomannut kädessä komeilevaa sormusta, ja silti on flirttailemassa niin pitäisin ihan oikeutettuna sanoa suorat sanat. Mä kyllä toivotan nämä **lluhaukat alimmaiseen helvettiin. Kuvottavaa, kun kiertävät pöydästä toiseen koiranpentuilme naamalla, vaikka toinen ei uhraa edes katseen vertaa hänen suuntaansa. 

Mä olen itse 25v, naimissa sekä pienen lapsen äiti enkä todellakaan hae baarista seuraa itselleni vaan vietän sielä aikaani. Sormus on kyllä kädessä, mutta eipä näytä joitain ääliöitä kiinnostavan!

Joskus se piilovittuilu tai suora vittuilu on ainoa keino päästä tällaisesta tyypistä eroon. Et voi tietää, josko tämä ihminen oli jo piirittänyt tyttöjä koko illan ja seurannut pitkin baaria.

Sormus on vain hidaste! Miehellä sormus sormessa on naismagneetti koska viestittää, että joku nainen on hänet kelpuuttanut 😉

Vierailija
60/293 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä10803 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti näin. Tuollaisia monet naiset ovat ja kaverilta voi mennä ohi suun elämänsä tilaisuus

mies50v

Voi miehet, miehet. Kuvitteletteko te oikeasti, että naiset on niin tyhmiä, että jos olisi joku oikeasti kiinnostava mies näkyvissä, niin kaverin kiukuttelu estäisi yhtään mitään?

Naisporukoissa vaan helposti syntyy sellaiset roolit, että sen eniten ei-toivottua huomiota saavan naisen torjuntataakkaa helpotetaan sillä, että sen ei tarvitse itse torjua jokaista jamppaa.

Maailmallahan näitä naisia kutsutaan cock-blockeiksi. Ja vain miesten toimesta, ja vain heidän kuvitelmissaan oikeasti kyse on siitä.

Mutta aivan liian monella naisella on kokemus siitä raivoamaan alkavasta torjutusta miehestä. Kun torjunnan tekee se rumempi kaveri, niin miehelle jää just tuo ylläkin nähty fiilis: " tästä olisi voinut tulla vaikka mitä, mutta kun tuo kaveri tuli väliin ja esti". Sellainen torjunta on paljon helpompi ottaa vastaan, kuin suora torjunta lähestymisen kohteelta.

Tai sitten ne vaan ei usko/ymmärrä. Kirjoitin jo tuossa viikon takaisesta takiaisesta jolle suora ja selkeä "me haluttaisiin olla ihan vaan kahdestaan" ei mennyt tajuntaan ennen kuin se kaveri sanoi sille saman kovemmalla äänensävyllä.

En yhtään ihmettele jos hän kirjoittelee nyy netissä miten kaverini hänet käski pois kun ei selvästi ymmärtänyt sanoja kun ne tulivat minun suustani.