Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista - "Olet kiva, mutta..."

Vierailija
21.03.2019 |

Iltalehtikin jo kertoo kilttien miehien rajusta kohtalosta :D

"kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista"

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/0c758f6a-4719-4f44-…

Juttu alkaa no shit sherlock tason avauksella: ”Naiset eivät kiinnostu köyhästä alikoulutetusta miehestä.”

Onko kiltti mies ilmiö jo meemi?

Kommentit (830)

Vierailija
121/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi otti viime lauantaina kiinni useita päiviä pakosalla olleen sarjahukuttajan Pekka Seppäsen Joensuun Salpakankaalla. Seppänen löytyi joensuulaisen vuonna 1959 syntyneen naisen kuljettaman auton kyydistä.

Vierailija
122/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla naiset aiheuttaa vain epämukavan olon. Se tapailu ym vaihe pitäisi olla kivaa, mutta mulla on aina epävarma olo, koska tietää että siitä ei tule kuitenkaan mitään ja eihän siitä tulekkaan. Koko ajan on olo, että pitää tehdä vaikutus naiseen. Pitää olla kuin se hieno auto mehevillä lisävarusteilla ja pelti vahattuna.

Ei ollutkaan rakkaus sitä mitä se oli disney elokuvissa.

Ymmärräthän, että jos "sulla on olo", että se olo ei ulotu sun kallon ulkopuolelle - toisin sanottuna se olo ei ole yhtä kuin reaalimaailma. Tietysti sun tunnereaktio on todellinen, mutta omat olot syntyy ihan vaan meidän omassa päässä eikä niillä ole välttämättä mitään tekemistä ulkopuolisen maailman kanssa. Näitäkin asioita pystyy siellä terapiassa käsittelemään ja oppimaan uusia, terveempiä ajatusmalleja, sekä erottamaan todellisuuden ja omat tunteet toisistaan. Suosittelen sinullekin.

Tietenkin se olo ulottuu kallon ulkopuolelle - heijastuu muihin ihmisiin. Todella perustietoa psykologiassa. Se olo monesti jopa tarttuu, eli kanssaihmisellekin tulee epämukava olo sellaisen ihmisen läheisyydessä, joka kokee olonsa epämukavaksi.

Se heijastuma niihin muihin ihmisiin on sitten niiden ihmisten omaa tunnetta, oloa. Jokainen käsittelee niitä omalla tavallaan ja kantaa vastuut vain omista tunteistaan ja teoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei saa naista -> arvottomuuden tunne

Nainen ei huoli miestä, joka tuntee itsensä arvottomaksi

Mikä ratkaisuksi?

Mies hoitaa kuntoon ongelmansa arvottomuuden tunteen suhteen terapiassa.

Ei tunne oloaan enää arvottomaksi -> vaihtoehdot taas auki naisten suhteen

Vierailija
124/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono otsikko. Luin jutun. Ei ne mitään kilttejä olleet. Eka tarvis kipeesti jutella ammattiauttajan kanssa, samoin se, jolla suuri osa päivästä menee sängyssä asiaa murehtiessa.

En sano tätä loukatakseni. Oon itse käynyt terapiassa. Siitä oikeesti on hyötyä. N

Jaa-a, kuinkakohan helppo on saada käytännössä julkiselta ilmaista terapiaa, jos naisenpuute on perimmäisen ahdistuksen syynä. Vähän pelkään, että voi olla vaikeuksia päästä ammattiauttajalle.

LUITKO artikkelia? Ei tossa oo mikään naisenpuute ongelmana. Se on seuraus ongelmista. Luepa esim. Bebantten(?)in tarina. Tuossa tarvitaan ihan muuta apua kuin nainen.

Lyön vetoa mistä tahansa, että kun menee nuo asiat kertomaan lekurille niin pääsee vähintään psyk.sh:n kanssa puhumaan. N

Vierailija
125/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut joskus, että siinä olisi mielenkiintoinen työ, kun alkaisi parantamaan näitä ressukoita naisettomia miehiä.

Olen jo yli nelikymppinen nainen, jolla on kolme teiniäkin kotona, joten tajuan jonkun verran mitä juttuja joidenkin pitäisi tehdä ja miten muuttua paremmaksi ja mielenkiintoisemmaksi tyypiksi. Siinä olisi työsarkaa paljon, jos asiakkaat vaan tajuaisivat oikeasti olla asiassa mukana.

Telkkarista tuli joskus yksi ohjelma, missä tällaisia outoja naisia ja miehiäkin muutettiin ensin ulkonäöllisesti vaatteiden ja siistin kuontalon avulla. Ohjelmassa myös etsittiin asiakkaan kanssa hyviä ja mielenkiintoisia juttuja hänestä ja korostettin niitä jättäen ne vähemmän hyvät jutut taka-alalle. Asiakkaasta otettiin muutama hyvä kuva ja kirjoitettiin nettiprofiili mielenkiintoisemmaksi, sekä järjestettiin treffit alkuun pääsemiseksi.

Vaikka se oli vain ohjelma, niin se oli ihan silmiä aukaiseva ja positiivinen.

Töitä siis olisi, mutta tuntuu, että esimerkiksi lehtijutun tyypit eivät näe itsessään mitään vikaa tai parantamista, vaan heidän mielestään vika on aina muissa. Silloin näille jääräpäille ei ole mitään tehtävissä ja valitus jatkuu...

Miksi miesten pitäisi ylipäätään naisten takia itseään kehittää, koska naisetkin haluavat miehen, joka "hyväksyy heidät sellaisenaan"...?

Tuon voi ymmärtää monella tavalla. Joo, haluan että mies hyväksyy naamani, koska se on se, mikä minulle on syntymässä luotu. Haluaisin myös, ettei mies toivoisi minun olevan lihavampi/ laihempi/ lihaksikkaampi/ isompi tai pienempirintainen/ persevämpi/ reitevämpi/ tiimalasimpi tms. Yritän parhaani muun elämän lomassa pitää itseni nykyisissä mitoissa ja ulkonäössä, käyn kampaajalla, sokeroinnissa jne. Pukeudun välillä mekkoon, välillä farkkuihin. 

Elämähallinnallisesti olen saavuttanut riittävästi ilman miestäkin (hyvä omistusasunto, uusi auto, vakaa työura), joten toivon sen riittävän ilman mitään kehitystoiveita. 

Sen sijaan se sara, missä kehityn mielelläni, on keskinäinen kommunikaatio ja toisen huomioiminen, yhteisen yhteyden parantaminen ja vahvistaminen.

Jos peilistä katsoo peikko eikä aamuisin ole duunia minne mennä, ei kehittämistoiveessa ole kyse pelkästä vastakkaisen sukupuolen huomiosta vaan ihan normaalista elämänhallinnan kohentamisesta. 

Vierailija
126/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koin olevani etova, enkä halua lähennellä naisia, koska koen sen olevan ahdistavaa, enkä halua tuottaa huonoa fiilistä muille. Myöhemmin olen pudottanut ylimääräiset kilot ja saanut jopa hieman lihasta luiden ympärille, mutta jollain tavalla koen edelleen olevani se poika, joka itki äidilleen illalla, ettei halua mennä huomenna kouluun, koska on uintia. En edelleenkään uskalla katsoa naisia liian pitkään silmiin, saati tehdä muuta aloitetta. Katsoessani peiliin näen edelleen ainoastaan vikoja, vaikka olen kuullut myös positiivisia kommentteja piirteistäni."

Koetko empatiaa tämän miehen kokemuksista? Osaatko astua hänen saappaisiin? Toivottavasti pystyt, niin täälläkään ei niin aggressiivisesti hyökätä kiltti miehien kimppuun vaan ymmärrettäisiin heitä enemmän.

Onhan tuo surullista, jos on noin huono itsetunto. Se olisi pitänyt hoitaa jo silloin lapsena kuntoon.

Mutta fakta on se, ettei ketään kiinnosta sellainen ihminen joka voivottelee omaa huonouttaan, vähättelee itseään jne. Siitä tulee itselle sellainen fiilis että olen erehtynyt pahasti kyseisen miehen suhteen eikä juuri minun olisi missään nimessä pitänyt mennä jutulle ja yrittää yhtään mitään. Siinä suorastaan tulee kiusallinen tilanne ja tuntee itsensä noloksi saada pakit siksi, että olet tämän kyseisen ihmisen mielestä mennyt iskemään ihan väärän tasoista miestä ja nyt meni pahasti pieleen kohde. Nauru vain puuttuu.

Osittain voi nämä niin kutsutut kiltit miehet itseäänkin syyttää siitä ettei löydä ketään, jos itse antavat tilaisuuden tullen pakkeja/ajavat naisen pois. Minulle on käynyt näin pari kertaa. Olen omasta mielestäni ihan hyvännäköinen varsinkin laitettuna ja hyvin istuvissa vaatteissa. Jos lähestyn niin olen mukava, hymyilen ja osoitan kiinnostukseni nimenomaan kyseiseen ihmiseen. Homma loppuu heti jos toinen alkaa nauramaan tai edes puhumaan luokkaa: minäkö? Miksi minä? Mikset sä tota toista iskeny? Mä oon vaa tämmöne blaa blaa... Okei viesti tuli selväksi olen hänen mielestään väärää seuraa enkä kelpaa. Adios!

Vierailija
127/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet TARVITSEE naisen tai edes pildeä. Koittakaa nyt jumalauta se ymmärtää!

-kiltti mies

Kukaan, yksikään kirjoittaja ei ole kieltänyt teitä miehiä etsimästä naista ja pildeä. Koittakaa nyt jumalauta se ymmärtää!

Vierailija
128/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kysytty jo monta kertaa?

Missä tuossa oli ne naisten kovat vaatimukset?

Vierailija
129/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koin olevani etova, enkä halua lähennellä naisia, koska koen sen olevan ahdistavaa, enkä halua tuottaa huonoa fiilistä muille. Myöhemmin olen pudottanut ylimääräiset kilot ja saanut jopa hieman lihasta luiden ympärille, mutta jollain tavalla koen edelleen olevani se poika, joka itki äidilleen illalla, ettei halua mennä huomenna kouluun, koska on uintia. En edelleenkään uskalla katsoa naisia liian pitkään silmiin, saati tehdä muuta aloitetta. Katsoessani peiliin näen edelleen ainoastaan vikoja, vaikka olen kuullut myös positiivisia kommentteja piirteistäni."

Koetko empatiaa tämän miehen kokemuksista? Osaatko astua hänen saappaisiin? Toivottavasti pystyt, niin täälläkään ei niin aggressiivisesti hyökätä kiltti miehien kimppuun vaan ymmärrettäisiin heitä enemmän.

No kyllä, mutta on miehen tehtävä itse hankkiutua vaikka terapiassa noista traumiostaan eroon ja koittaa tehdä tolle erittäin surkealle itsetunnolle jotain, eikä hän voi olettaa että kukaan nainen alkaa häntä parantamaan ja paapomaan. Ei ole sellaista velvollisuutta kenenkään.

Juuri tätä olin tulossa kirjoittamaan. Naiset hakevat apua, menevät terapiaan, yrittävät kehittää itsetuntoa ja puutteitaan sitä kautta. Menkää miehetkin terapiaan. Koska mikään parisuhde ei hoida itsetuntoa kuntoon, se jäytää aina siellä taustalla. Eikä se ole kenenkään naisen vastuulla sitä itsetuntoa parantaa, parisuhteessa pitäisi olla kaksi tasapainoista, itsensä kanssa toimeen tulevaa ihmistä. Muuten homma ei toimi.

Kun saisitte terapiassa itsetuntonne kuntoon, niin mahdollisuudet parisuhdemarkkinoilla paranisivat huomattavasti. Koska se on viehättävää, kun ihminen kantaa itsensä terveellä tavalla itsevarmasti ja tietää ja tunnistaa omat hyvät puolet ja heikkoutensa osaten hyödyntää hyviä puolia. Ja se, että on edes pienesti positiivisilla fiiliksillä elämän suhteen. Ei tarvitse olla mikään naminami pusipusi Marko, mutta jos huokuu vihaa ja luovuttamista ja sitä että kaikki on paskaa ja mikään ei onnistu, niin se karkoittaa ihan kaikki ihmiset ympäriltä.

Tiedän mistä puhun. Mulla on ollu todella huono lapsuus. Lapsuudessani lapsia vihattiin ja minulle kerrottiin harva se päivä miten huono, paska, idiootti, tyhmä ja vaikka mitä muuta olen. Koskaan ei kehuttu, koskaan ei sanottu mitään hyvää. Koskaan ei halattu eikä näytetty mitään rakkaudellisia fiiliksiä. Ainoastaan halveksuntaa ja vihaa. Jouduin kaiken lisäksi koulukiusatuksi, missä ulkonäköäni ja kaikkea pilkattiin ihan armottomasti. Olin ihan paskana ja koin syvää huonommuutta ja arvottomuutta. Pääsin lastensuojeluasiakkuuden kautta terapiaan ja olen käynyt pitkät terapiat. Olen tehnyt aika ison työn siinä, että olen tutustunut itseeni ja kursinut itsetuntoa kasaan. Terapia auttoi ihan valtavasti ja terapian myötä löysin lopulta ihan riittävän hyvän ja vakaan parisuhteen, mukavan miehen joka rakastaa minua ja haluaa jakaa elämänsä kanssani ja jota minä rakastan.

Hoitakaa päänne ja itsetuntonne kuntoon maksullisella eli TERAPEUTILLA, ei maksullisella naisella. Se ihan oikeasti auttaa.

"mäkin oisin halunnu sut mut oisiks sä mut"

Vierailija
130/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juha Valjakkala on ollut useita kertoja naimisissa. Toukokuussa 2008 hän solmi seitsemännen avioliittonsa.

Käsi ylös, kaikki palstanaiset, jotka haluaisitte Valjakkalan!

No eihän niitä käsiä varmasti nouse kun kysytään, mutta karu totuus on, että väkivaltaiset miehet ovat tilastollisesti todennäköisemmin naimisissa.

Millaisten naisten kanssa? Oikeastiko haluaisit itsekin naisen, jolla on päihdeongelma, elämänhallinta hukassa, rikollista taustaa, monta lasta useille eri miehille jne? Ihan varmasti löydät sellaisen vaikka heti, kun menet pyörimään sellaisiin baareihin, joissa heitä on.

Itse kuvittelin, että kiltti mies haluaisi kiltin naisen, mutta ilmeisesti erehdyin.

Miten tässä päästiin kiltin miehen mieltymyksiin? Miehet suosivat kilttiejä naisia parisuhteeseen, mutta naisilla on sen lisäksi myös preferenssi agressiivisia ja dominoivia miehiä kohtaan. Ja tämä pätee kyllä naisiin ihan massana, eikä vain yksittäistapauksiin. Miesten kohdalla ei myöskään ole taipumusta ihannoida massamurhaajia, hybristophiliaa esiintyy vai naisilla.

Okei, jos kerran noin on, niin mitäpä tässä sitten enää keskustellaan. Me naiset massana haluamme aggressiivisia ja dominoivia miehiä ja siksi kiltit miehet jäävät yksin. Problem solved.

Vierailija
131/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla naisilla on samanlainen tilanne, mutta he eivät valita, koska tietävät ettei kumppanin löytäminen ole mikään itsestäänselvyys. Miehillä jostain syystä on tämä ylimielinen ajatus, että naisten "pitäisi" olla heistä kiinnostuneita. Ja se tekee heistä entistä epäkiinnostavampia naisten silmissä.

Vierailija
132/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet TARVITSEE naisen tai edes pildeä. Koittakaa nyt jumalauta se ymmärtää!

-kiltti mies

Minäkin tarvitsen esim ruokaa. Tiedätkö miten sitä saisi?

Vierailija
133/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla naisilla on samanlainen tilanne, mutta he eivät valita, koska tietävät ettei kumppanin löytäminen ole mikään itsestäänselvyys. Miehillä jostain syystä on tämä ylimielinen ajatus, että naisten "pitäisi" olla heistä kiinnostuneita. Ja se tekee heistä entistä epäkiinnostavampia naisten silmissä.

Artikkelissa se selvisikin miksi näin. Suomessa tasa-arvo on vielä siinä pisteessä ettei kaikki (nämä miehet) ole löytäneet paikkaansa.

Eli toisin sanoen nämä elävät yhä siinä uskossa että se nainen nyt vaan kuuluu heille.

Vierailija
134/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljästi eronnut Tauski: "Jos naimisiin, naisella oltava oma kukkaro"

Vierailija
135/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiseeraan häntä, mutta ehkä hänen pitäisi ottaa myös naiset ihmisinä. Kyllä silmiin voi katsoa, vaikka sukupuoli olisikin nainen. 

Tämä tuntuu olevan monen sinkkumiehen ongelma, että he pitävät naisia jonakin outona eläinlajina, jolla on oma, lajityypillinen käyttäytymisensä ja harrastuksensa. Eivät ole siis ihmisiä ollenkaan.

Heille ei voi jutella tavallisesti, heitä ei uskalla lähestyä ellei osaa salaisia naistenlähestymiskoodeja ja heidän kanssaan ei voi tehdä mitään normaalia. Ainoastaan seksi on tapa olla tuon otuksen kanssa ja jos ei ole kokemusta siitä, kaikki kaatuu.

Mistä tällainen johtuu? Onko syynä yksinhuoltajaäitien kasvatus? Ei miehen mallia talossa? Ei siskoja tai muita naiskavereita? Ainoa sukupuoliroolimalli näillä näyttää tulevan jostakin p ornosta. Tai sitten on jotakin traumoja, autismia tms., minkä vuoksi ei osaa normaaleja käyttäytymistapoja sosiaalisissa tilanteissa.

Vierailija
136/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on jotain säälittävää, kun:

- 25-vuotiaat valittaa, että elämä on ohi enkä tule koskaan saamaan

- 25-vuotiaat kuvittelevat, että he muuttuisivat menestyjiksi vain siksi, että saavat puolison.

Vierailija
137/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Asun pienellä paikkakunnalla ja olen ollut viimeiset 12 vuotta yksinäinen sinkku. Kumppania ei löydy, kun ei ole töitä, autoa tai edes ammattitutkintoa. Naiset eivät kiinnostu köyhästä alikoulutetusta miehestä. Olen surullinen kun tiedän, että joudun viettämään loppuelämäni yksin.”

Keksiikö kukaan, miten tämä mies voisi parantaa mahdollisuuksiaan?

Naisten on alennettava kriteerejään. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

Niinpä ja käytävä tämä luuseri kotoa hakemassa jostain tuppukylästä. Miksiköhän kukaan ei edes tätä tee?

Tuosta miehestä ei missään vaiheessa kerrottu, että

a) pieni paikkakunta = tuppukylä

b) mies olisi aina kotona

c) mies olisi "luuseri"

Silti sinä vedit nämä kuin kanin hatusta, miksi?

Vierailija
138/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono otsikko. Luin jutun. Ei ne mitään kilttejä olleet. Eka tarvis kipeesti jutella ammattiauttajan kanssa, samoin se, jolla suuri osa päivästä menee sängyssä asiaa murehtiessa.

En sano tätä loukatakseni. Oon itse käynyt terapiassa. Siitä oikeesti on hyötyä. N

Jaa-a, kuinkakohan helppo on saada käytännössä julkiselta ilmaista terapiaa, jos naisenpuute on perimmäisen ahdistuksen syynä. Vähän pelkään, että voi olla vaikeuksia päästä ammattiauttajalle.

LUITKO artikkelia? Ei tossa oo mikään naisenpuute ongelmana. Se on seuraus ongelmista. Luepa esim. Bebantten(?)in tarina. Tuossa tarvitaan ihan muuta apua kuin nainen.

Lyön vetoa mistä tahansa, että kun menee nuo asiat kertomaan lekurille niin pääsee vähintään psyk.sh:n kanssa puhumaan. N

Kävikö mielessä, että yksinäisiä miehiä on mahdollisesti muitakin kuin artikkelissa mainitut? Jos olet pienituloinen tai kokonaan työtön ja sinkku, niin epäilenpä, että ammattiapua kovin helposti sinulle tarjotaan vilauttamatta setelitukkoa.

Vierailija
139/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei ole totta, sillä supliikkimies saa halutessaan AINA naista. Nää hommat pitää vaan osata..

Vierailija
140/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat ristiriitaisia nirsoja halujensa kanssa - deal with it!

Tämä on totta!

Älkää yrittäkö kiistää!