IL: Kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista - "Olet kiva, mutta..."
Iltalehtikin jo kertoo kilttien miehien rajusta kohtalosta :D
"kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista"
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/0c758f6a-4719-4f44-…
Juttu alkaa no shit sherlock tason avauksella: ”Naiset eivät kiinnostu köyhästä alikoulutetusta miehestä.”
Onko kiltti mies ilmiö jo meemi?
Kommentit (830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että tämä saa alapeukkuja, mutta vielä nykyäänkin täällä tasa-arvoisessa Suomessa lasten ja kodinhoito pääasiassa kaatuu naisen niskaan. Tottakai silloin miehen työpaikalla ja tuloilla on merkitystä parin valinnassa.. miksi haluaisin miehen josta ei ole mitään hyötyä? Jos minä hoidan lapset ja kodin ja tuon vielä leivän pöytään, niin mihin sitä sohvalla makaavaa työtöntä miestä tarvitsee?? Kaunis ajatus että pyyteettömästi vain rakastan häntä ja haluan antaa hänelle kaiken omasta selkänahastani, mutta siinä vaiheessa kun se on lapsiltani pois niin juu ei.
Tämä!! Tämä tasa-arvo on kyllä tietyllä tavalla ampunut naisia jalkaan vaikka se on toki hyvä että nainen saa itse hankittua omat rahansa eikä tarvitse olla riippuvainen miehestä mutta tämä on johtanut tilanteeseen jossa naisia tuputetaan tekemään uraa ja useissa perheissä nainen tekee lähes kaiken; synnyttää ja hoitaa lapset, hoitaa kodin ja käy töissä. Mies sitten saattaa käydä töissä tai muuten ollaan sohvalla yms.
Omasta mielestäni jos minä synnytän ja hoidan lapset ja hoitaisin vielä kodinkin niin kyllä se mies saisi elatuksen hoitaa. Jotenkin se homma pitää jakaa eikä niin että yksi hoitaa lähes kaiken.
Juuri näin. Asuin vuoden nuorena turkissa, jossa tasa-Arvo on monessa perheessä vielä ”lapsen kengissä” eli siellä pääasiassa pelkästään mies käy töissä ja nainen hoitaa asiat kotona. Nämä naiset olivat ihan järkyttyneitä kun kerroin miten tämä Suomessa menee.. naisen oletetaan käyvän töissä, mutta pääasiassa nainen hoitaa myös asiat kotona. Ei kuulostanut tasa-arvoiselta heistä eivätkä halunneet vaihtaa osia kanssani. Siellä hyvin toimeen tulevissa perheissä myös oli kunnia asia jos mies osti kotona olevalle naiselle siivous ja lastenhoito apua. Suomessahan nainen on heti laiska jos mitään apua ottaa vastaan saati pyytää.
Vierailija kirjoitti:
”Naiset eivät kiinnostu köyhästä alikoulutetusta miehestä.” :D Että sellaiset "kovat vaatimukset". Naiset itse yliedustavat korkeakoulutilastoissa joten etsivät tasoistaan ja haluavat jonkun joka tulee toimeen omillaan eikä ole puolison kukkarolla, kylläpä taas vaaditaan aivan mahdottomia!
Ihmeellistä vikinää taas miehiltä. Naiset eivät ole palstoilla valittamassa yksinäisyyttään koska nainen on onnellisin sinkkuna elämässä omaa elämäänsä. Miesten kaksi aivosolua puolestaan kykenee ajattelemaan vain kumppanin löytämistä koska ihmisarvo näyttää riippuvan siitä onko suhteessa vai ei. Ja se on miesten itsensä luoma machokulttuuri, siitä on ihan turha syyttää naisia.
"Tinderin "taso" on laskenut. Hyvät on viety, ja sovellus itsessään on tehty tuottoa varten, eikä yhdistämään ihmisiä.Harrastukseni ja muut luonnolliset tavat löytää joku sisältävät 99-prosenttisesti miehiä, eikä minulla ole aikaa tai halua keksiä uutta tekemistä vain naisen löytämiseksi."
"Hyvät on jo viety" ja ei edes halua keksiä tapoja joilla tavata naisia? Tällaisia peräkammarinpoikia on nykyaika pullollaan. Miks kaunis, isorintainen nainen ei tuu hakee mua kotoa!!!
Hyvät on jo viety... hoh hoijaa. Vaikkei olisi niin sitten valittaisi, etteivät huoli häntä.
Sympatiapisteet nolla. Olisi sanonut, ettei sieltä löydy sopivia tms.
Tällaiselle miehelle sopiva nainen ei mene tinderöimään, koska pilaisi siellä itsetuntonsa rippeet.
Ihan ensimmäinen tehtävä naista hankittaessa on selvittää omat tarpeet ja mitä on kyvykäs antamaan. Toki voi olla noin pihalla, jos ei ole sitä autoakaan ostanut. Ei se riitä, että katsot katalogista mageimman mallin ja hyvän kiihtyvyyden. Pitää olla rahaa ostaa ja ylläpitää se ja rättikattoinen takapenkitön auto ei välttämättä hienoudestaan huolimatta ole käytännöllinen arjessa.
Moni kokematon mies nostaa naiset turhan korkealle jalustalle, eli he eivät oikein pidä naisia ihmisinä, vaan mystisinä, pelottavina ja palvottavina ja saavuttamattomina "naisina", ja niin kaikin tavoin miehiä parempina, että eivät yksinkertaisesti uskalla heitä lähestyä tai käyttäytyä luontevasti. Pitäisi tajuta, etteivät naiset ole yhtään sen ihmeellisempiä, fiksumpia tai palvottavampia kuin muutkaan ihmiset, ja heille voi puhua ihan niinkuin muillekin. Ja että he ovat kaikki yksilöitä, eivätkä mitään naismassaa.
Vierailija kirjoitti:
Huono otsikko. Luin jutun. Ei ne mitään kilttejä olleet. Eka tarvis kipeesti jutella ammattiauttajan kanssa, samoin se, jolla suuri osa päivästä menee sängyssä asiaa murehtiessa.
En sano tätä loukatakseni. Oon itse käynyt terapiassa. Siitä oikeesti on hyötyä. N
Jaa-a, kuinkakohan helppo on saada käytännössä julkiselta ilmaista terapiaa, jos naisenpuute on perimmäisen ahdistuksen syynä. Vähän pelkään, että voi olla vaikeuksia päästä ammattiauttajalle.
Vierailija kirjoitti:
Miten noiden miesten kiltteys tulee ilmi? Eiköhän yhdistävä tekijä ole sinkkuus eikä kiltteys. Vai tekivätkö vapaaehtoistyötä? Hoitavat siskon lapsia? Töissä nostattavat henkeä ja tukevat työkaveria? Käyvät mummulle kaupassa ja vievät äidin autolla asioille? Jeesaavat jonkun rempassa? Ovat ystävän tuki mieskavereilleen?
Paska otsikko.
Tämä! Miesten mielestä "kiltteyteen" riittää se että ei lyö nuijalla naista päähän ja kisko kotiluolaansa. Mitään muuta siihen ei sitten vaaditakkaan. Ei tarvitse tehdä vaikka vapaaehtoistyötä tai auttaa sukua tai naapuria. Kunhan istuu kirjoittelemassa vauvapalstalle vihaisia viestejä siitä miten naiset ovat h*uorria ja haluavat vain pahoja jänskiksiä niin siinähän sitä kiltteyttä on ihan tarpeeksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”143 kg, 33v. työtön neitsyt Touretten syndroomalla. En ehkä ole maailman rumin ihminen, mutta itsetuntoa ei ole ollut enää vuosiin, eikä mitään aloitetta enää uskalla tehdä työhön tai naisiin, kun aina vaan tulee eitä. Ja vaikka uskaltaisi, ihmiset jo aistisivat heikkouden minusta ja sanoisivat taas ei. Tilanne on jo täysin toivoton.”
nimim "Elämä ohi 33-vuotiaana"
Täällähän on kirjoitellut vastaava, joka kutsuu itseään "elämä ohi 33 vuotiaana". Hmmm?
Sanoma konsernin allahan vauvafoorumikin on, joten täältä jutut kaivetaan ilmiselvästi.
Toi 143kg taitaa olla se suurin syy. Kuka 50kg nainen haluaa tollasen päälle ähisemään ja kun on toi syndroomakin, niin baneskelussa tulee sitä vttu huo rr rr aaa vttuuuu.
Ja näin sitä taas oppi itsestään jotain uutta kun toi sun maalaama skenaario aiheutti ekana ajatuksen "vau, kuulostaa hotilta" 😳😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ongelmana noissa kertomuksissa ei ole esim kokemattomuus vaan se, että moni noista miehistä suunnittelee maksullisen seksin ostamista. Seksin ostaminen on niin pahasti omaa arvomaailmani vastaan, ettei suhde sellaisen miehen kanssa toimisi, joka pysyisi olemaan maksullisen kanssa.
Aha. Tiesitkö, että neljännes miehistä menettää poikuuden maksulliselle? Ilman niitä tämä maa olisi täynnä neitsyt miehiä. Sellainen täysin kokematon kun ei naisille kelpaa, niin moni mies joutuu käymään maksullisella. Siitä itsetunto- ja varmuus naisten kanssa kasvaa ja uskaltaa lähestyä röyhkeästi naisia ja sellaisesta itsevarmuudesta naiset tykkää.
Sen olette keksineet kyllä ihan itse. Ehkä jollekin ei neitsytmies kelpaa mutta kyllä on meitäkin kenelle kelpaa, itseasiassa mielummin neitsyt. Mikseivät neitsytmiehet voi olla itsevarmoja? Miksi se itsevarmuus pitää aina liittää seksiin ja naisiin? Eikö miehen identiteettiin kuulu mitään muuta? Haloo.
Naisen saaminen on kylläkin oleellinen osa miehen itsetuntoa, niitä on mahdotonta erottaa toisistaan. En osaa selittää miksi näin on, mutta olen aina itsevarmempi naisen kanssa kuin ilman. Mikään terapia ei naisenpuutteen vuoksi alentuneeseen itsevarmuuteen auta. Toki terapiaan kannattaa mennä jos muita henkisen puolen ongelmia kuin naisettomuus. Kyllä se varmaan vähän parantaa mahiksia ettei ole vakavasti masentunut. Monet naisten kanssa menestyvät miehet ovat kuitenkin sitäkin ja toisaalta on paljon miehiä, jotka eivät ole masentuneita mutta itsevarmuus naisten kanssa on 0.
Vierailija kirjoitti:
Moni kokematon mies nostaa naiset turhan korkealle jalustalle, eli he eivät oikein pidä naisia ihmisinä, vaan mystisinä, pelottavina ja palvottavina ja saavuttamattomina "naisina", ja niin kaikin tavoin miehiä parempina, että eivät yksinkertaisesti uskalla heitä lähestyä tai käyttäytyä luontevasti. Pitäisi tajuta, etteivät naiset ole yhtään sen ihmeellisempiä, fiksumpia tai palvottavampia kuin muutkaan ihmiset, ja heille voi puhua ihan niinkuin muillekin. Ja että he ovat kaikki yksilöitä, eivätkä mitään naismassaa.
Joo, ja miesasiayhteisöt vielä ruokkii tätä vinoutumaa. Joku linkitti tänne pickup artistin "koulutus"videon ja jo sen alku oli niin kuvaava. Joku ahdh-jantteri selitti kuinka hänellä tunkee nyt naisia ovista ja ikkunoista. Samalla taustalla seisoi erittäin hyväkroppainen nainen bikinit päällä. Selin tähän tyyppiin, seisoi vain siinä mitään tekemättä takapuoli pitkällä kameraan päin, mykkänä lihapalana. Jätkät ei edes tajua miten tällainen esineellistäminen ja epäinhimillistäminen vaikuttaa ajatteluun ja vuorovaikutukseen naissukupuolta olevan IHMISEN kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että tämä saa alapeukkuja, mutta vielä nykyäänkin täällä tasa-arvoisessa Suomessa lasten ja kodinhoito pääasiassa kaatuu naisen niskaan. Tottakai silloin miehen työpaikalla ja tuloilla on merkitystä parin valinnassa.. miksi haluaisin miehen josta ei ole mitään hyötyä? Jos minä hoidan lapset ja kodin ja tuon vielä leivän pöytään, niin mihin sitä sohvalla makaavaa työtöntä miestä tarvitsee?? Kaunis ajatus että pyyteettömästi vain rakastan häntä ja haluan antaa hänelle kaiken omasta selkänahastani, mutta siinä vaiheessa kun se on lapsiltani pois niin juu ei.
Tämä!! Tämä tasa-arvo on kyllä tietyllä tavalla ampunut naisia jalkaan vaikka se on toki hyvä että nainen saa itse hankittua omat rahansa eikä tarvitse olla riippuvainen miehestä mutta tämä on johtanut tilanteeseen jossa naisia tuputetaan tekemään uraa ja useissa perheissä nainen tekee lähes kaiken; synnyttää ja hoitaa lapset, hoitaa kodin ja käy töissä. Mies sitten saattaa käydä töissä tai muuten ollaan sohvalla yms.
Omasta mielestäni jos minä synnytän ja hoidan lapset ja hoitaisin vielä kodinkin niin kyllä se mies saisi elatuksen hoitaa. Jotenkin se homma pitää jakaa eikä niin että yksi hoitaa lähes kaiken.
Juuri näin. Asuin vuoden nuorena turkissa, jossa tasa-Arvo on monessa perheessä vielä ”lapsen kengissä” eli siellä pääasiassa pelkästään mies käy töissä ja nainen hoitaa asiat kotona. Nämä naiset olivat ihan järkyttyneitä kun kerroin miten tämä Suomessa menee.. naisen oletetaan käyvän töissä, mutta pääasiassa nainen hoitaa myös asiat kotona. Ei kuulostanut tasa-arvoiselta heistä eivätkä halunneet vaihtaa osia kanssani. Siellä hyvin toimeen tulevissa perheissä myös oli kunnia asia jos mies osti kotona olevalle naiselle siivous ja lastenhoito apua. Suomessahan nainen on heti laiska jos mitään apua ottaa vastaan saati pyytää.
Suomessa perheet pitäisi ottaa paremmin huomioon, että tuo malli olisi mahdollinen sitä haluaville.
Ei-perheelliset sitten saavat itse hankkia rahansa sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ongelmana noissa kertomuksissa ei ole esim kokemattomuus vaan se, että moni noista miehistä suunnittelee maksullisen seksin ostamista. Seksin ostaminen on niin pahasti omaa arvomaailmani vastaan, ettei suhde sellaisen miehen kanssa toimisi, joka pysyisi olemaan maksullisen kanssa.
Aha. Tiesitkö, että neljännes miehistä menettää poikuuden maksulliselle? Ilman niitä tämä maa olisi täynnä neitsyt miehiä. Sellainen täysin kokematon kun ei naisille kelpaa, niin moni mies joutuu käymään maksullisella. Siitä itsetunto- ja varmuus naisten kanssa kasvaa ja uskaltaa lähestyä röyhkeästi naisia ja sellaisesta itsevarmuudesta naiset tykkää.
Sen olette keksineet kyllä ihan itse. Ehkä jollekin ei neitsytmies kelpaa mutta kyllä on meitäkin kenelle kelpaa, itseasiassa mielummin neitsyt. Mikseivät neitsytmiehet voi olla itsevarmoja? Miksi se itsevarmuus pitää aina liittää seksiin ja naisiin? Eikö miehen identiteettiin kuulu mitään muuta? Haloo.
Naisen saaminen on kylläkin oleellinen osa miehen itsetuntoa, niitä on mahdotonta erottaa toisistaan. En osaa selittää miksi näin on, mutta olen aina itsevarmempi naisen kanssa kuin ilman. Mikään terapia ei naisenpuutteen vuoksi alentuneeseen itsevarmuuteen auta. Toki terapiaan kannattaa mennä jos muita henkisen puolen ongelmia kuin naisettomuus. Kyllä se varmaan vähän parantaa mahiksia ettei ole vakavasti masentunut. Monet naisten kanssa menestyvät miehet ovat kuitenkin sitäkin ja toisaalta on paljon miehiä, jotka eivät ole masentuneita mutta itsevarmuus naisten kanssa on 0.
Steve Harvey ei siis näköjään liioitellut sanoessaan että heteromies ei ole mitään ilman naista.
Tuntuu ihan uskomattomalta kyllä, en olisi ikinä tiennyt että naiset voi olla niin iso asia miehille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen kanssa mikseivät he voi yrittää saada sitä itsevarmuutta muulla tavoin? Miksi vaan naisen/seksin kautta?
Kelpaamattomuus on aika kauhea tunne, jos ei saa minkäänlaista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta, se vaikuttaa itsetuntoon aika paljon. Vielä kun näkee ympärillään miten ystävät pariutuvat, yhteiskunnan luomat paineet, niin soppa on valmis.
Mutta siksi ne rahat kannattaa kantaa ammattiauttajalle, eli terapeutille. Ei maksulliselle naiselle. Koska loppujen lopuksi kyse ei ole mistään seksin puutteesta, vaan huonosta itsetunnosta ja arvottomuuden tunteesta.
Ymmärtäkää nyt, että se arvottomuuden tunne tulee siitä, että ei saa naista. Ei se niin päin mene, että naista ei tule siksi, että kokee itsensä arvottomaksi. Toki lopulta se on sitäkin, kun on käynyt 50 treffeillä eikä kelpaa kenellekään.
Kyllä krooninen sukupuolinen kelpaamattomuus on asia, joka vaikuttaa ihan keneen vaan negatiivisesti ja ainut vaihtoehto terapeutille on tällöin se, että alkaa kumppaniksi asiakkaalleen, missä ei tietysti ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
"Koin olevani etova, enkä halua lähennellä naisia, koska koen sen olevan ahdistavaa, enkä halua tuottaa huonoa fiilistä muille. Myöhemmin olen pudottanut ylimääräiset kilot ja saanut jopa hieman lihasta luiden ympärille, mutta jollain tavalla koen edelleen olevani se poika, joka itki äidilleen illalla, ettei halua mennä huomenna kouluun, koska on uintia. En edelleenkään uskalla katsoa naisia liian pitkään silmiin, saati tehdä muuta aloitetta. Katsoessani peiliin näen edelleen ainoastaan vikoja, vaikka olen kuullut myös positiivisia kommentteja piirteistäni."
Koetko empatiaa tämän miehen kokemuksista? Osaatko astua hänen saappaisiin? Toivottavasti pystyt, niin täälläkään ei niin aggressiivisesti hyökätä kiltti miehien kimppuun vaan ymmärrettäisiin heitä enemmän.
Koen empatiaa siinä mielessä, ettei omakaan elämänpolku ole ollut se helpoin. Mutta päällimmäinen ajatus tästä lainauksesta on se, että jos elämä on noin solmussa niin kyllä pitäisi ennemmin hakeutua terapiaan kuin iltalehteen. Itse tein niin ja aurinko alkoi paistaa risukasaan. Empatiaa ei riitä heille, jotka eivät sinne terapiaan hakeudu traumojaan hoitamaan, mutta jotka silti vinkuvat että pitäisi loputtomasti ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noiden miesten kiltteys tulee ilmi? Eiköhän yhdistävä tekijä ole sinkkuus eikä kiltteys. Vai tekivätkö vapaaehtoistyötä? Hoitavat siskon lapsia? Töissä nostattavat henkeä ja tukevat työkaveria? Käyvät mummulle kaupassa ja vievät äidin autolla asioille? Jeesaavat jonkun rempassa? Ovat ystävän tuki mieskavereilleen?
Paska otsikko.
Tämä! Miesten mielestä "kiltteyteen" riittää se että ei lyö nuijalla naista päähän ja kisko kotiluolaansa. Mitään muuta siihen ei sitten vaaditakkaan. Ei tarvitse tehdä vaikka vapaaehtoistyötä tai auttaa sukua tai naapuria. Kunhan istuu kirjoittelemassa vauvapalstalle vihaisia viestejä siitä miten naiset ovat h*uorria ja haluavat vain pahoja jänskiksiä niin siinähän sitä kiltteyttä on ihan tarpeeksi. :D
Aika harvassa on ne parisuhteissakin olevat miehet, jotka vapaaehtoistyötä tekee, tai auttavat naapureitaan. Alkoholiongelmaisia ja väkivaltaisia on kyllä senkin edestä.
Vierailija kirjoitti:
"Olen ollut sinkkuna koko 25-vuotiaan elämäni. Olen käynyt monilla kymmenillä treffeillä. "Olet kiva, mutta..." on tullut tutuksi."
"Sinkkuudella tarkoitan myös seksittömyyttä. Lyhyet jutut eivät kiinnosta. Maksoin poikuuden menettämisestä 22-vuotiaana, enkä kadu valintaa. Nyt toisaalta harmittaa enemmän, sillä tiedän että seksi olisi kivaa tunteiden kanssa. Yritän olla ajattelematta asiaa. Kavereiden kanssa on hauska heittää asiasta läppää, mutta välillä kumppanittomuus iskee ja iso osa päivästä saattaa mennä sängyssä asiaa mietiskellen.”
Kertoo "Gymcel"
Tähän varmasti moni palstakiltti samaistuu.
Jos iso osa päivästä menee sängyssä murheitaan märehtien, niin semmoinenkin tyyppi joutaisi mennä terapiaan etsiskelemään niitä jalkojaan, minkä varassa seistä. Ihan oman itsensä vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla naiset aiheuttaa vain epämukavan olon. Se tapailu ym vaihe pitäisi olla kivaa, mutta mulla on aina epävarma olo, koska tietää että siitä ei tule kuitenkaan mitään ja eihän siitä tulekkaan. Koko ajan on olo, että pitää tehdä vaikutus naiseen. Pitää olla kuin se hieno auto mehevillä lisävarusteilla ja pelti vahattuna.
Ei ollutkaan rakkaus sitä mitä se oli disney elokuvissa.
Ymmärräthän, että jos "sulla on olo", että se olo ei ulotu sun kallon ulkopuolelle - toisin sanottuna se olo ei ole yhtä kuin reaalimaailma. Tietysti sun tunnereaktio on todellinen, mutta omat olot syntyy ihan vaan meidän omassa päässä eikä niillä ole välttämättä mitään tekemistä ulkopuolisen maailman kanssa. Näitäkin asioita pystyy siellä terapiassa käsittelemään ja oppimaan uusia, terveempiä ajatusmalleja, sekä erottamaan todellisuuden ja omat tunteet toisistaan. Suosittelen sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies ei pysty hankkimaan koulutusta, työtä, autoa niin mistä häneen ilmestyisi joku erillinen kyvykkyyssaareke, jossa hän pystyisi ylläpitämään normaalia ihmissuhdetta (joka vaatii konkreettisia tekoja ja tunneälyä) keskivertoihmisen kanssa?
Pariksi sopii toinen samanlainen (vrt pultsarit, downit, vajaakuntoiset, jotka löytävät parin omasta viiteryhmästään) . Valitettavasti (onneksi) naisissa on syrjäytyneitä paljon vähemmän.
Olen miettinyt ihan samaa että monen tällä palstalla kirjoittelevan miehen kannattaisi miettiä lievästi kehitysvammaista naista. Tunnen itsekin yhden tällaisen sinkkunaisen joka on lähes täyspäisen muttei ihan. Vuorovaikutustaitojen puute ei varmasti häntä haittaisi. Ainoa että ymmärtäisivätkö olla lisääntymättä, lapsille liian rankka kasvuympäristö.
Uskoisin ennemminkin että miehet haluavat naisen jonka kanssa ei ole jatkuvasti niin saamarin vaikeaa. Jos sellainen nainen on lievästi kehitysvammainen niin sittenpä on mutta kukaan ei jaksa loputtomiin äärettömän vaikean, vaativaisen, masentuneen paniikkihäiriöisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ikää on 30-40 eikä ole pystynyt saamaan pakkaa kasaan edes itsensä kanssa, on aika kaukaa haettu ajatus, että olisi rahkeita ns normaaliin ihmissuhteeseen.
Jos on kuitenkin yksinäinen ja haluaisi panostaa ihmissuhteeseen, kannattaisi ne omat kriteerit laittaa erittäin, erittäin alas. Katsoo vaikka peiliin ja miettii, millainen tyyppi sointuisi siihen rinnalle. Katsoo ympärilleen kotonaan ja miettii millainen ihminen sopii sellaiseen asumaan. Siinä on kohderyhmä.
Tämä! Mutta kun itsestäni tuntuu, että moni mies katsoo vain sitä, millaisia naisia olisi tarjolla - siis niitä instabeibejä ja jannihusseja, eikä ajattele yhtään, että viihtyisikö se jannihussi siinä pizzalaatikoiden ja pelikoneiden täyttämässä betonikuutiossa istuen kahden kesken sisällä pelaamassa ja panemassa.
Ja juu, tiedän kyllä, että yksinäisissä miehissä on myös miehiä, jotka käyvät töissä ja urheilemassa ja joilla on siisti koti. Silti edelleen kehotan miettimään, onko se oma elämä sellaista jossa jannihussi viihtyisi arjessa mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla naiset aiheuttaa vain epämukavan olon. Se tapailu ym vaihe pitäisi olla kivaa, mutta mulla on aina epävarma olo, koska tietää että siitä ei tule kuitenkaan mitään ja eihän siitä tulekkaan. Koko ajan on olo, että pitää tehdä vaikutus naiseen. Pitää olla kuin se hieno auto mehevillä lisävarusteilla ja pelti vahattuna.
Ymmärräthän, että jos "sulla on olo", että se olo ei ulotu sun kallon ulkopuolelle - toisin sanottuna se olo ei ole yhtä kuin reaalimaailma. Tietysti sun tunnereaktio on todellinen, mutta omat olot syntyy ihan vaan meidän omassa päässä eikä niillä ole välttämättä mitään tekemistä ulkopuolisen maailman kanssa. Näitäkin asioita pystyy siellä terapiassa käsittelemään ja oppimaan uusia, terveempiä ajatusmalleja, sekä erottamaan todellisuuden ja omat tunteet toisistaan. Suosittelen sinullekin.
Tämä. Kannattaa miehet ihan oikeasti lukea ajatuksella tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se olo ulottuu kallon ulkopuolelle - heijastuu muihin ihmisiin. Todella perustietoa psykologiassa. Se olo monesti jopa tarttuu, eli kanssaihmisellekin tulee epämukava olo sellaisen ihmisen läheisyydessä, joka kokee olonsa epämukavaksi.
Sympatiseeraan häntä, mutta ehkä hänen pitäisi ottaa myös naiset ihmisinä. Kyllä silmiin voi katsoa, vaikka sukupuoli olisikin nainen.