Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista - "Olet kiva, mutta..."

Vierailija
21.03.2019 |

Iltalehtikin jo kertoo kilttien miehien rajusta kohtalosta :D

"kiltit miehet kertovat naisten kovista vaatimuksista"

https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/0c758f6a-4719-4f44-…

Juttu alkaa no shit sherlock tason avauksella: ”Naiset eivät kiinnostu köyhästä alikoulutetusta miehestä.”

Onko kiltti mies ilmiö jo meemi?

Kommentit (830)

Vierailija
41/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä ole vauva palsta, jossa puhutaan vauvoista ja perheistä? Mitä ihmeen porukkaa täällä ulisee siitä ettei flaksi käy?

UGH!

Vierailija
42/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kirjoittaa kiltti mies aina erikseen tai varmuuden vuoksi kiltt imies, koska yhdyssanana termin sisältävä viesti joutuu tarkistukseen.  Aika uskomatonta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Asun pienellä paikkakunnalla ja olen ollut viimeiset 12 vuotta yksinäinen sinkku. Kumppania ei löydy, kun ei ole töitä, autoa tai edes ammattitutkintoa. Naiset eivät kiinnostu köyhästä alikoulutetusta miehestä. Olen surullinen kun tiedän, että joudun viettämään loppuelämäni yksin.”

Keksiikö kukaan, miten tämä mies voisi parantaa mahdollisuuksiaan?

Naisten on alennettava kriteerejään. Muuta vaihtoehtoa ei ole. 

Joo-o. Miksi haluta parasta mahdollista, pitää ehdottomasti pyrkiä huonompaan (mitkä ne kriteerit sitten kenelläkin ovat)? Näinkö ne "kiltit" miehetkin toimivat?

Vierailija
44/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut joskus, että siinä olisi mielenkiintoinen työ, kun alkaisi parantamaan näitä ressukoita naisettomia miehiä.

Olen jo yli nelikymppinen nainen, jolla on kolme teiniäkin kotona, joten tajuan jonkun verran mitä juttuja joidenkin pitäisi tehdä ja miten muuttua paremmaksi ja mielenkiintoisemmaksi tyypiksi. Siinä olisi työsarkaa paljon, jos asiakkaat vaan tajuaisivat oikeasti olla asiassa mukana.

Telkkarista tuli joskus yksi ohjelma, missä tällaisia outoja naisia ja miehiäkin muutettiin ensin ulkonäöllisesti vaatteiden ja siistin kuontalon avulla. Ohjelmassa myös etsittiin asiakkaan kanssa hyviä ja mielenkiintoisia juttuja hänestä ja korostettin niitä jättäen ne vähemmän hyvät jutut taka-alalle. Asiakkaasta otettiin muutama hyvä kuva ja kirjoitettiin nettiprofiili mielenkiintoisemmaksi, sekä järjestettiin treffit alkuun pääsemiseksi.

Vaikka se oli vain ohjelma, niin se oli ihan silmiä aukaiseva ja positiivinen.

Töitä siis olisi, mutta tuntuu, että esimerkiksi lehtijutun tyypit eivät näe itsessään mitään vikaa tai parantamista, vaan heidän mielestään vika on aina muissa. Silloin näille jääräpäille ei ole mitään tehtävissä ja valitus jatkuu...

Vierailija
45/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme reppanoita. Ihan samalla tavalla ei kelpaa naisena miehelle. Toki nainen seksiseuraa saa helpommin kuin mies mutta se on aivan eri asia kuin kumppanin löytäminen. Kuitenkin, jos naisena etsii kumppania miehestä, niin on he*****n vaikeaa. Kuitenkaan en lähde miehiä siitä syyttämään, vaan koitan itse tehdä elämästäni niin hyvää kuin voi itsekseni. Ja lisäksi niinä aikoina kun jaksan yrittää treffailla, niin koitan olla paras versio itsestäni. Täytys niidenkin valittajamiesten pikkusen yrittää parantaa omaa elämäänsä ja itseään, että olisi suhteeseen jotain annettavaa. Sen sijaan, että valittaa ettei oo koulutusta tai töitä, ei kelpaa (en usko että työtön ja kouluttamaton nainenkaan kelpaa elllei satu olemaan hottis, sama tosin päin ja samat säännöt).. no voisitko sen vuoksi, että mahdollisuutesi kasvaisi, niin mennä kouluun tai töihin? Tee jotain sen eteen, että olet haluttava! Niin muutkin tekevät. Ei voi ajatella, että olen nyt tällainen työtön, lihava, kouluttamaton, kokematon jne. Miksi en kelpaa? Ja sen jälkeen syytetään toista sukupuolta asiasta. Ja sitten vielä kaikki nämä piirteet ympätään yhteen kuvaavaaan sanan ”kiltti”. Sinä suhteeseen kelpaamaton ihminen, et ole sen kiltimpi kuun muutkaan ja mieti mitä tuot suhteeseen? Itsesääliä, et mitään, ruikutusta? vai esimerkiksi iloa, keskustelutaitoa, näkemyksiä, hyvää oloa?

Vierailija
46/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koin olevani etova, enkä halua lähennellä naisia, koska koen sen olevan ahdistavaa, enkä halua tuottaa huonoa fiilistä muille. Myöhemmin olen pudottanut ylimääräiset kilot ja saanut jopa hieman lihasta luiden ympärille, mutta jollain tavalla koen edelleen olevani se poika, joka itki äidilleen illalla, ettei halua mennä huomenna kouluun, koska on uintia. En edelleenkään uskalla katsoa naisia liian pitkään silmiin, saati tehdä muuta aloitetta. Katsoessani peiliin näen edelleen ainoastaan vikoja, vaikka olen kuullut myös positiivisia kommentteja piirteistäni."

Koetko empatiaa tämän miehen kokemuksista? Osaatko astua hänen saappaisiin? Toivottavasti pystyt, niin täälläkään ei niin aggressiivisesti hyökätä kiltti miehien kimppuun vaan ymmärrettäisiin heitä enemmän.

No kyllä, mutta on miehen tehtävä itse hankkiutua vaikka terapiassa noista traumiostaan eroon ja koittaa tehdä tolle erittäin surkealle itsetunnolle jotain, eikä hän voi olettaa että kukaan nainen alkaa häntä parantamaan ja paapomaan. Ei ole sellaista velvollisuutta kenenkään.

Niinpä. Naisettomaksi jääneitä miehiä yhdistää säännönmukaisesti se etteivät ole vielä hoksanneet että jokaisen on otettava vastuu omasta elämästään. Naiset ei tule haluamaan parisuhdetta jossa ei katsota silmiin, joten ei ole muuta keinoa kuin mennä epämukavuusalueelle opettelemaan silmiin katsomista.

Vierailija
47/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Koin olevani etova, enkä halua lähennellä naisia, koska koen sen olevan ahdistavaa, enkä halua tuottaa huonoa fiilistä muille. Myöhemmin olen pudottanut ylimääräiset kilot ja saanut jopa hieman lihasta luiden ympärille, mutta jollain tavalla koen edelleen olevani se poika, joka itki äidilleen illalla, ettei halua mennä huomenna kouluun, koska on uintia. En edelleenkään uskalla katsoa naisia liian pitkään silmiin, saati tehdä muuta aloitetta. Katsoessani peiliin näen edelleen ainoastaan vikoja, vaikka olen kuullut myös positiivisia kommentteja piirteistäni."

Koetko empatiaa tämän miehen kokemuksista? Osaatko astua hänen saappaisiin? Toivottavasti pystyt, niin täälläkään ei niin aggressiivisesti hyökätä kiltti miehien kimppuun vaan ymmärrettäisiin heitä enemmän.

No kyllä, mutta on miehen tehtävä itse hankkiutua vaikka terapiassa noista traumiostaan eroon ja koittaa tehdä tolle erittäin surkealle itsetunnolle jotain, eikä hän voi olettaa että kukaan nainen alkaa häntä parantamaan ja paapomaan. Ei ole sellaista velvollisuutta kenenkään.

Juuri tätä olin tulossa kirjoittamaan. Naiset hakevat apua, menevät terapiaan, yrittävät kehittää itsetuntoa ja puutteitaan sitä kautta. Menkää miehetkin terapiaan. Koska mikään parisuhde ei hoida itsetuntoa kuntoon, se jäytää aina siellä taustalla. Eikä se ole kenenkään naisen vastuulla sitä itsetuntoa parantaa, parisuhteessa pitäisi olla kaksi tasapainoista, itsensä kanssa toimeen tulevaa ihmistä. Muuten homma ei toimi.

Kun saisitte terapiassa itsetuntonne kuntoon, niin mahdollisuudet parisuhdemarkkinoilla paranisivat huomattavasti. Koska se on viehättävää, kun ihminen kantaa itsensä terveellä tavalla itsevarmasti ja tietää ja tunnistaa omat hyvät puolet ja heikkoutensa osaten hyödyntää hyviä puolia. Ja se, että on edes pienesti positiivisilla fiiliksillä elämän suhteen. Ei tarvitse olla mikään naminami pusipusi Marko, mutta jos huokuu vihaa ja luovuttamista ja sitä että kaikki on paskaa ja mikään ei onnistu, niin se karkoittaa ihan kaikki ihmiset ympäriltä.

Tiedän mistä puhun. Mulla on ollu todella huono lapsuus. Lapsuudessani lapsia vihattiin ja minulle kerrottiin harva se päivä miten huono, paska, idiootti, tyhmä ja vaikka mitä muuta olen. Koskaan ei kehuttu, koskaan ei sanottu mitään hyvää. Koskaan ei halattu eikä näytetty mitään rakkaudellisia fiiliksiä. Ainoastaan halveksuntaa ja vihaa. Jouduin kaiken lisäksi koulukiusatuksi, missä ulkonäköäni ja kaikkea pilkattiin ihan armottomasti. Olin ihan paskana ja koin syvää huonommuutta ja arvottomuutta. Pääsin lastensuojeluasiakkuuden kautta terapiaan ja olen käynyt pitkät terapiat. Olen tehnyt aika ison työn siinä, että olen tutustunut itseeni ja kursinut itsetuntoa kasaan. Terapia auttoi ihan valtavasti ja terapian myötä löysin lopulta ihan riittävän hyvän ja vakaan parisuhteen, mukavan miehen joka rakastaa minua ja haluaa jakaa elämänsä kanssani ja jota minä rakastan.

Hoitakaa päänne ja itsetuntonne kuntoon maksullisella eli TERAPEUTILLA, ei maksullisella naisella. Se ihan oikeasti auttaa.

Vierailija
48/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noiden miesten kiltteys tulee ilmi? Eiköhän yhdistävä tekijä ole sinkkuus eikä kiltteys. Vai tekivätkö vapaaehtoistyötä? Hoitavat siskon lapsia? Töissä nostattavat henkeä ja tukevat työkaveria? Käyvät mummulle kaupassa ja vievät äidin autolla asioille? Jeesaavat jonkun rempassa? Ovat ystävän tuki mieskavereilleen?

Paska otsikko.

Totta. Jos tietäisin, että joku mies käy vaikka naapurin mummon apuna kaupassa (ilman isoa seteliä palkinnoksi!), niin kyllä olisin oikeasti kiinnostunut miehestä! Tai jos hoitaisivat vaikka niitä siskon lapsia, niin kyllä katsoisin miestä ihan eri tavalla. Mutta kun ei, eihän sitä nyt hyvänen aika voi omaa vapaa-aikaa käyttää, vaikka aikaa olisikin. Liikaa vaivaa, liikaa tekemistä, ei kiinnosta, ei jaksa, viitsi ja ehdi.

Vierailija
49/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän naisten näkökulman , mutta voisivat vähän käyttää sitä sosiaalista taitoaan myös miehiin. Olin treffeillä naisen kanssa . ajettiin 30km meren rantaan ja patikoitiin 4km päähän autosta ja siellä nainen sanoi, ettei suhde kanssani kiinnosta. Oli "hauska" paluumatka :D  .  

Vierailija
50/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tätä olin tulossa kirjoittamaan. Naiset hakevat apua, menevät terapiaan, yrittävät kehittää itsetuntoa ja puutteitaan sitä kautta. Menkää miehetkin terapiaan. Koska mikään parisuhde ei hoida itsetuntoa kuntoon, se jäytää aina siellä taustalla. Eikä se ole kenenkään naisen vastuulla sitä itsetuntoa parantaa, parisuhteessa pitäisi olla kaksi tasapainoista, itsensä kanssa toimeen tulevaa ihmistä. Muuten homma ei toimi.

Kun saisitte terapiassa itsetuntonne kuntoon, niin mahdollisuudet parisuhdemarkkinoilla paranisivat huomattavasti. Koska se on viehättävää, kun ihminen kantaa itsensä terveellä tavalla itsevarmasti ja tietää ja tunnistaa omat hyvät puolet ja heikkoutensa osaten hyödyntää hyviä puolia. Ja se, että on edes pienesti positiivisilla fiiliksillä elämän suhteen. Ei tarvitse olla mikään naminami pusipusi Marko, mutta jos huokuu vihaa ja luovuttamista ja sitä että kaikki on paskaa ja mikään ei onnistu, niin se karkoittaa ihan kaikki ihmiset ympäriltä.

Tiedän mistä puhun. Mulla on ollu todella huono lapsuus. Lapsuudessani lapsia vihattiin ja minulle kerrottiin harva se päivä miten huono, paska, idiootti, tyhmä ja vaikka mitä muuta olen. Koskaan ei kehuttu, koskaan ei sanottu mitään hyvää. Koskaan ei halattu eikä näytetty mitään rakkaudellisia fiiliksiä. Ainoastaan halveksuntaa ja vihaa. Jouduin kaiken lisäksi koulukiusatuksi, missä ulkonäköäni ja kaikkea pilkattiin ihan armottomasti. Olin ihan paskana ja koin syvää huonommuutta ja arvottomuutta. Pääsin lastensuojeluasiakkuuden kautta terapiaan ja olen käynyt pitkät terapiat. Olen tehnyt aika ison työn siinä, että olen tutustunut itseeni ja kursinut itsetuntoa kasaan. Terapia auttoi ihan valtavasti ja terapian myötä löysin lopulta ihan riittävän hyvän ja vakaan parisuhteen, mukavan miehen joka rakastaa minua ja haluaa jakaa elämänsä kanssani ja jota minä rakastan.

Hoitakaa päänne ja itsetuntonne kuntoon maksullisella eli TERAPEUTILLA, ei maksullisella naisella. Se ihan oikeasti auttaa.

Sivusta, peukut tälle selviytymistarinalle.

Vierailija
51/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Tämä kommentti on niin älyttömän hyvä. On kiltteyttä ja sitten on kiltteyttä.

Vierailija kirjoitti:

Miten noiden miesten kiltteys tulee ilmi? Eiköhän yhdistävä tekijä ole sinkkuus eikä kiltteys. Vai tekivätkö vapaaehtoistyötä? Hoitavat siskon lapsia? Töissä nostattavat henkeä ja tukevat työkaveria? Käyvät mummulle kaupassa ja vievät äidin autolla asioille? Jeesaavat jonkun rempassa? Ovat ystävän tuki mieskavereilleen?

Paska otsikko.

Vierailija
52/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ongelmana noissa kertomuksissa ei ole esim kokemattomuus vaan se, että moni noista miehistä suunnittelee maksullisen seksin ostamista. Seksin ostaminen on niin pahasti omaa arvomaailmani vastaan, ettei suhde sellaisen miehen kanssa toimisi, joka pysyisi olemaan maksullisen kanssa.

Aha. Tiesitkö, että neljännes miehistä menettää poikuuden maksulliselle? Ilman niitä tämä maa olisi täynnä neitsyt miehiä. Sellainen täysin kokematon kun ei naisille kelpaa, niin moni mies joutuu käymään maksullisella. Siitä itsetunto- ja varmuus naisten kanssa kasvaa ja uskaltaa lähestyä röyhkeästi naisia ja sellaisesta itsevarmuudesta naiset tykkää.

Sen olette keksineet kyllä ihan itse. Ehkä jollekin ei neitsytmies kelpaa mutta kyllä on meitäkin kenelle kelpaa, itseasiassa mielummin neitsyt. Mikseivät neitsytmiehet voi olla itsevarmoja? Miksi se itsevarmuus pitää aina liittää seksiin ja naisiin? Eikö miehen identiteettiin kuulu mitään muuta? Haloo.

Vierailija
53/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän naisten näkökulman , mutta voisivat vähän käyttää sitä sosiaalista taitoaan myös miehiin. Olin treffeillä naisen kanssa . ajettiin 30km meren rantaan ja patikoitiin 4km päähän autosta ja siellä nainen sanoi, ettei suhde kanssani kiinnosta. Oli "hauska" paluumatka :D  .  

Missä se olisi pitänyt sanoa? Naiselle oli tullut matkan aikana selväksi, että sinä et ole se hänen juttu ja ehkä olit tehnyt/sanonut jotain aika ikävääkin, joten suoraselkäisenä naisena hän kertoi asian heti. Niin se pitää toimia eikä antaa sinun olettaa, että kaikki on tosi kivasti ja vasta viikon päästä sanoa asia.

Vierailija
54/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Asun pienellä paikkakunnalla ja olen ollut viimeiset 12 vuotta yksinäinen sinkku. Kumppania ei löydy, kun ei ole töitä, autoa tai edes ammattitutkintoa. Naiset eivät kiinnostu köyhästä alikoulutetusta miehestä. Olen surullinen kun tiedän, että joudun viettämään loppuelämäni yksin.”

Keksiikö kukaan, miten tämä mies voisi parantaa mahdollisuuksiaan?

Naisten on alennettava kriteerejään. Muuta vaihtoehtoa ei ole. 

Jos mies ei saa edes autoa hankittua tai mitään koulutusta niin mitä ihmettä hän tekee elämässään? Pelaa pelejä? Ryyppää?

Vierailija
55/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kyllä tyhmä veto mutta ehkä hän koki tilanteen hankalaksi kun piti esittää kiinnostunutta tai jotain. Itse en olis metsässä uskaltanut sanoa mitään. Yrititkö lähentyä fyysisesti siellä? Jos halusi jarrutella.

Vierailija
56/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skottimiehethän on ns. kiltti miehiä mutta ne panee paljon

Se Skottien asuste on ollut kallein ja tärkein asuste aikoinaan. Minulla on skottivaimo ja kiltti mulle tungettiin päälle ja hieno olikin. Vaimon puolelta sukulaiset teetti mulle sen. Itse olisin voinut mennä, vaikka kalsareissa naimisiin, mutta vaimolle se oli tärkeää. että ylämaiden sääntöjen mukaan vedän heidän kamat päälle. Kunnioitin sillä hänen sukua ja perinteitä. Käytän samaa kilttiä edelleen, kun mennää Skotlantiin jos on jonkinlaiset juhlat yleensä ylämaan kisat missä kaikilla on kiltti päällä ja tukki lentää ja huikka virtaa.

Ot, kuulostaa ihanalta! Harmi kun on jo mies, niin ei voi lähteä Ineversiin miesjahtiin.

Vierailija
57/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olishan sen voinut toisinkin hoitaa, mutta voi vaikka olla että naista ahdisti ilmassa leijuva ododus varsinkin siitä että jotain olisi pitänyt tapahtua siellä patikkaretkellä.

Vierailija
58/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä voisi ajatella suhdetta miehen kanssa, joka ei kykene koulutukseen ja työhön. Suhdehan olisi pian äitilapsisuhde. Tuollaisen miehen pitäisi yrittää löytää joku heikkolahjainen tai mielenterveyspotilas kumppaniksi, voisi jopa tärpätä.

Vierailija
59/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinhaku on minusta yksilölaji. Se että joku nainen ei kiinnosta minua kertoo vain ettei hän herättänyt kiinnostustani. Sama  toisinpäin. Erilaiset kriteerit suuntaan tai toiseen on sikäli erikoisia, koska uskon niiden pääosin unohtuvan oikean ihmisen kanssa.  

Vierailija
60/830 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ongelmana noissa kertomuksissa ei ole esim kokemattomuus vaan se, että moni noista miehistä suunnittelee maksullisen seksin ostamista. Seksin ostaminen on niin pahasti omaa arvomaailmani vastaan, ettei suhde sellaisen miehen kanssa toimisi, joka pysyisi olemaan maksullisen kanssa.

Ihmettelen kanssa mikseivät he voi yrittää saada sitä itsevarmuutta muulla tavoin? Miksi vaan naisen/seksin kautta?

Kelpaamattomuus on aika kauhea tunne, jos ei saa minkäänlaista huomiota vastakkaiselta sukupuolelta, se vaikuttaa itsetuntoon aika paljon. Vielä kun näkee ympärillään miten ystävät pariutuvat, yhteiskunnan luomat paineet, niin soppa on valmis.