Tupakanlopettaminen, nyt kaikki vinkit kehiin!
Viimeinen tupakkapoltettu 1.4.-13 ja hyvin mennyt tähän. Muutaman nicorette purkan olen joutunut syömään pahimpaan tuskaan. Tällä hetkellä kaikki polttavat ihmiset näyttävät ja haisevat ällöttäviltä, voiko tämä muka olla näin helppoa? Poltettuja vuosia takana 15 :(
Nyt siis av- mammat vinkit kehiin, kuinka selvitä kohti savuttomuutta helpoiten? Ja kuinka välttyä lisäkiloilta?
Niin ja kiinnostaa sekin kuinka moni on lopettelemassa, lopettanut ja kuinka sekä MIKSI? Mihin käytätte säästetyt rahat, vai jääkö sitä rahaa jemmaan yhtään sen enempää?
Kommentit (26)
kyllä mä ainankin voisin suositella nikotiinilaastareita. Itse lopetin niiden avulla, käytin laastareita yhteensä noin 2 kk. Eikä tullut mitään repsahduksia. Nyt on jo 2 vuotta savutonta elämää takana :)
Vaikka tuo on korvaushoito, ei laastareista tule sitä samaa ällöä oloa kun purkan syömisestä tulee, laastareiden kanssa lopetus oli itse asiassa tosi helppoa. Pari ekaa päivää oli levottomuutta, sitten parin viikon kohdalla tulee se järjetön ketutus (ilman mitään järkevää syytä, kait se silloin iskee todella tajuntaan että tässä on nyt lopetettu oikeasti röökaaminen) mutta sen jälkeen helpottaa. Mulla meni eka baarireissu laastareiden kanssa ihan kivasti, ei tehnyt mieli polttaa. Tottakai rööki oli pitkään ajatuksissa, mutta kun ei vaan tehnyt mieli niin ei tullut lähdettyä tupakalle. Laastarithan ovat sellainen kolmivaiheinen hoito eli sitä nikotiinin määrää vähennetään asteittain.
Mulla ei ole tullut kiloja yhtään koska jos syön jotain ylimääräistä se on hedelmiä ja vihanneksia. Ja suosin sokerittomia pastilleja enkä osta mitään karkkipusseja röökin himoon. Suosittelen myös tuota veden juontia.
En ole tuohon kirjaan tutustunut ja en olisi itse pystynyt ilman korvaushoitoa lopettamaan, sen tiedän varmasti.
Tsemppiä kovasti!! Jos mäkin 14 vuotta polttaneena pystyin lopettamaan niin kyllä pystyt sinäkin!
syöttehän te oikein niitä purkkia ja imeskely tabletteja? Ei niistä kurkkuun pitäis mitään kipuja tulla jos oikein syö. Kuten prukat myös imeskelytabletit pitää laittaa poskeen jemmaan kun niistä irtoaa sitä "pahaa makua". Ohjeissakin lukee että imeskelytabletin liukeaminen kestää noin 30 minuuttia.
Päätät lopettaa vastenmielisen tupakalta haisemisen, tympeän tupakan aiheuttaman ikääntymisen ja törkeän alaluokkaisen, itseä ja toisia vahingoittavan käytöksen.
Kellertävät hampaat, ruttuiset suupielet ja eltaantunut kaula pukevat yllättävän harvaa naista.
Tupakoijat ovat yhteiskunnan pohjasakkaa. Älä pilaa elämääsi kuulumalla heihin.
Komppaan näitä jotka ovat lukeneet stumpaa tähän-kirjan! Auttoi. Olen tosin ollut vasta 2 kk polttamatta ja 6 vuotta tuli sauhuteltua mutta enää ei tee mieli. Alun perinkin kyllästyin polttamiseen, oltuani vähän yli viikon ilman luin kirjan. Vahvisti lopettamisajatuksiani. Ja se rahan säästö, asuntosäästössä parin kuukauden ajalta jo nelinumeroinen summa. :) Kyllä kannatti. :)
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 15:34"]
Viimeinen tupakkapoltettu 1.4.-13 ja hyvin mennyt tähän. Muutaman nicorette purkan olen joutunut syömään pahimpaan tuskaan. Tällä hetkellä kaikki polttavat ihmiset näyttävät ja haisevat ällöttäviltä, voiko tämä muka olla näin helppoa? Poltettuja vuosia takana 15 :(
Nyt siis av- mammat vinkit kehiin, kuinka selvitä kohti savuttomuutta helpoiten? Ja kuinka välttyä lisäkiloilta?
Niin ja kiinnostaa sekin kuinka moni on lopettelemassa, lopettanut ja kuinka sekä MIKSI? Mihin käytätte säästetyt rahat, vai jääkö sitä rahaa jemmaan yhtään sen enempää?
[/quote]
Voit lainata mun miestä.En jaksa kuunnella sen marmatuksia,niin poltan ku se ei oo kotona.Sen kotona ollessa puren purkkaa.Ainaki vähentyny.
Älä ole niin äärimmäinen.
Eikö vähentäminen ensin tulisi mieleen. Eli vähennät reippaasti ja mietit milloin sitä röökiä oikeasti tekee mieli. Eli et polta heti bussia odotellessa tai lähde muiden mukaan tauolle. Menet kun tekee oikeasti mieli. Parhaimmillaan sinun tekee mieli töiden jälkeen ja siihen se jääkin. Se on jo paljon. Sen jälkeen lopettaminen on helppoa. Yhtä helppoa, kuin alotuskin.