Mitä tuli luokkanne hissukoista tai koulukiusatuista myöhemmässä elämässään?
Kun aina keskitytään tekijöihin eli kiusaajiin ja muiden alistajiin, niin tekee mieli kysyä kiusattujen tai arkojen, kaverittomien luokan hissukoiden myöhemmästä elämänkulusta.
Kommentit (443)
Mitkähän edelläolevista repliikeistä ovat totta ja mitkä toiveiden sanelemaa satua?
Hikipingosta yksinviihtyvästä pojusta tuli it-alan yrittäjä, monimiljonääri, joka koroillaaneläjänä sitten valitsi asuinpaikkojaan milloin mistäkin maailmassa. Tykkäsi olla erakkona. Piti itseään onnellisimpana eikä tahtonut vaihtaa osia kenenkään kanssa.
Jäin miettimään että onko yksi onnellisuuden mittari pitkä parisuhde? Itse olin koulukiusattu ja tavallaan hain kiusaajani parisuhteesta. Mies siis "kiusasi". Nyt eronneena 30v sinkkuna, tunnen olevani voimakas ja onnellinen. Kokemukset vahvistivat minua. Olen terve, tasapainoinen ja kaunis. Voin rauhassa tapailla ja katsella, onko sellaista miestä jonka kanssa tahtoisin jakaa elämäni. Minulla on ura jota rakastan ja jossa saan olla paljon esillä sekä toteuttaa luovuuttani.
Valoa ja voimaa kaikille teille jotka koette, että sitä tarvitsette. :) Ihminen on muutakin kuin menneisyyden summa. Mielen voima on valtava.
Yhden tiedän, media-alalla ja jossain määrin julkkis.
Osa kiusatuista valitettavasti syrjäytyi.
itselle kävi paremmin. DI ja koulutusta vastaavissa tehtävissä.
Minä olin se pitkä ja ujo tyttö, jota luokan suositut ja kauniit tytöt kiusasivat.
Nykyään olen ekonomi, treenattu, kaunis ja näyttävä ja kiusaajani istuvat kaupan kassalla liikakilojensa kanssa.
En toivo heille pahaa enkä halua olla ilkeä, mutta välillä pakostikin vähän hykerryttää että karma todellakin bites back.
Mielenterveysongelmainen tohtoriopiskelija, humanistinen ala.
Henkilöstökonsultti. Menestyneen miehenkin nappasi. Tyttö oli huippuoppilas ja ilmeisesti se ärsytti joitakin luusereita. Mutta joo, näyttää hänellä menevän oikein hyvin.
Opettaja. Jälkensä kyllä kiusaaminen jätti. Minua kiusattiin mm. ulkonäön vuoksi. Parikymppisenä ihmissuhteita oli vaikea solmia heikon itseluottamuksen vuoksi, mutta näin nelikymppisenä saan huomiota miehiltä yllin kyllin. Harmi vain, että olen parisuhteessa. Muuten ottaisin elämättömän nuoruuden takaisin!
Olin kiusattu. Lähdin yläasteen jälkeen opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, sain sieltä jonkinlaisia kavereita. En ollut sosiaalisesti kovin lahjakas kiitos ala-ja yläasteen kestänyt haukkuminen, syrjiminen ja töniminen.
Lopulta valmistuin ammattiin, ja päädyin sudenkuopasta toiseen, lopulta narkkariksi. Raitistuin, opiskelin toisen ammatin, rakastuin ja nyt parisuhteessa upean miehen kanssa. Nykyään pyöritän omaa pientä firmaa ja ravintola-alalla siis olen.
AD, lääkäri, lääkäri, toimittaja, tutkija, IT-alan asiantuntija... Melkein kaikki hissukat menivät lukion jälkeen yliopistoon.
En ollut hissukka, mutta yläasteella muutaman vuoden kiusattu pituuteni vuoksi. Nykyään olen lääkäri, erikoistu todennäköisesti verisuonikirurgiaan. Olen onnellisessa parisuhteessa ja luonteeltani minusta tuli avoin ja maailmasta kiinnostunut, sekä empaattinen - kykenen helposti asettumaan toisen asemaan, ehkä osittain taustani johtuen. Olen aika onnellinen tällä hetkellä. Kiusaajillani ei ilmeisesti kovin hyvin, mutta tosiasiassa heidän elämänsä eivät minua kauheasti kiinnosta
Näytän hyvältä ja teen hyvää työtä. Pahin kiusaaja ylipainoinen ja opiskelee surkeaa alaa. BUAH :) Karma is a bitch.
Minä sain kaksi akateemista loppututkintoa. Työn julkisella sektorilla kansainvälisten suhteiden ja viestinnän parissa. Palkka varsin mukava. Mies ja kaksi lasta. Elämme tasapainoista perhe-elämää.
Sairastuin masennukseen, jonka takia kävin terapiassa 6 vuoden ajan.. Sairastuin anoreksiaan, josta olen parantunut. Tosin täällä uskallan myöntää että minulla on edelleen vääristynyt kehonkuva ja välilä huonoja kausia. Olen ammatiltani myyjä. Olen alisuoriutuja. Minusta olisi johonkin muuhunkin, mutta en uskalla, en usko itseeni tarpeeksi. Olen 30-vuotias enkä ole ikinä seurustellut, en voi luottaa ihmisiin. Minulla ei ole enää ystäviä, mutta itse ystävyyssuhteet katkaisin.
Mitä kuuluu kiusaajilleni: pahin heistä on kuollut väkivaltaisesti, alkoholiongelmia, monella avio-ongelmia, monet saivat teini-ikäisenä lapsia (pistää ajattelemaan, ovatko lapset samanlaisia kiusaajia), osa hyväpalkkaisessa työssä.
Oikeustoimittaja, keittiömestari, pari julkishallinnon asiantuntijatehtävissä työskentelevää akateemista (joista itse olen toinen), toimitusjohtaja, pari diplaria, lääkäri ja sosiaalityöntekijä.
Kiusattu jäi työkyvyttömyyseläkkeelle (ei ammattia).
Toisesta kiusaajasta tuli lakimies ja toisesta KTM.
Ei aavistustakaan. Lähdin 19 vuotiaana Helsinkiin opiskelemaan ja sillä tiellä olen. En ole missään tekemisissä vanhojen kouluihmisten kanssa. Paras kaverini lähti samaan aikaan Poriin ja on siellä onnellisesti naimisissa. Ei me kyllä oltu mitään hissukoita tai kiusaajia..