Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

* TAMMIKUISET 2014 *

02.04.2013 |

Aloitanpas uuden pinon kun tänään itse tipahdin tuolta joulukuisten pinosta ja sieltä kautta tuli myös semmoinen hienovarainen vihjailu, että pino puuttuu ;D

Eli kaikki uuden vuoden vauvaa kuumeilevat tänne vaan!

Itse olen kohta 33 v. täyttävä neljän pojan äiti. Viidennestä ja VIIMEISESTÄ villahoususta kuumeilen=)

Nyt menossa siis kp 1/28-33 yk 5 lähti käyntiin. Toistaiseksi ei olla kovin tosissaan otettu. Oikeastaan tuo yk 4 oli ensimmäinen kierto, jossa todella koitettiin ässäillä oletetun  oviksen aikoihin... eipä onnistuttu ekalla yrittämällä.

Kommentit (364)

341/364 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapinnoita: niin koskettava tarina ... ja antaa varmasti voimaa muille :)

Tääl ei kummemmpia, rennolla meiningillä yritän, tulevat suunnitelmat ei liity yhtään vauvaan..ni josko se siitä. Itse kans miettiny ulkopuolisten reaktioita, ihmiset ei yleensä tykkää yhtään jos on yli 3 lasta, varsinkaan täällä kaupungissa, ehkä maalla eri asia? Mutta jotenki nyt päättäny et hevonketut en välitä, otin tossa sellasen koko käden peittävän tatuoinnin ja päätin, että siinähän potkasee työnantaja pihalle jos ei miellytä, tää on mun keho ja mun elämä :)  En jaksais välittää enää muiden kotkotuksista.

Hyvää päivää KAIKILLE :)

342/364 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonsteri: Komppaan Tellua tuossa asiassa, että varmaan kannattaa jättää mies kierron vaiheista tietämättömäksi, jos alkaa stressaamaan tätä vauvantekoa. Meillä ei ole tässä asiassa ollut ongelmaa, mutta jotkut miehet taitavat ottaa tämän projektin tosiaan liian vakavasti. Kyselivät kerran nimittäin tuolla polillakin asiasta, että onnistuu petipuuhat normaalisti.

Karoliina: Meille on tehty 3 inssiä tuloksetta. Sen jälkeen ollaan yksi IVF käyty läpi viime syksynä, mutta raskaus ei alkanut. Pakkaseen jäi 3 alkiota, joista yksi päästiin siirtämään vielä, mutta sekin tuloksetta. Muut alkiot eivät kestäneet sulatusta. Tällainen siis lyhykäisyydessään meidän hoitotarina. Ja tosiaan 7 kiertoa olen noita Clomeja syönyt ennen inssejä ja osan inssien yhteydessä. Nyt siis menossa 2. IVF. Toivo on kova, mutta epäonnistuminen pelottaa kyllä ehkä vielä kovemmin.

Tellu: Miehellesi parenemisia, että olisi tosiaan teräskunnossa oviksen hetkellä! :) Ja juu, tulen kertomaan kuulumisia viimeistään huomenna. En ole varma ehdinkö illalla töiden jälkeen enää koneelle.

Kirsikkakarkki: Reipas asenne! Nostan hattua.

ON: Olen juuri lähdössä polille kuulemaan miten meidän hoidon kanssa käy. Päästäänkö pistokset aloittamaan tänään. Kipitän sieltä sitten suoraan töihin, mutta yritän käydä illalla kertomassa teille kuulumiset kuitenkin.

Marjana kp 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
343/364 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehys!!!!!!

Tsemppiä Marjana!

ON:Nämät lähti nyt seksilomalle tunturhin. 

Lapinnoita kp14/27-28

ps.en ole tikuttanu ovista.....

344/364 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah...tuo nyt "kuulosti" niin härskiltä että selventänen asiaa... Pois kotoa ettei voi siivota, elukat hoitaa naapuri ja lapset mennee mummolaan..vuorokausi kahesthaan.. ihana hotellihuone ja... jätämmä ressin matkasta poijes :DD

Vierailija
345/364 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille, täällä uusi kirjoittelija. Pitkään olen tekstejänne täällä lueskellut ja nyt "uskaltauduin" rekisteröitymään tänne :) vähän omaa taustaa. Eli olen 23v. ja ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä 8 vuotta, joista 2 naimisissa. Asutaan omassa kodissa.

Ehkäisy jätettiin pois viime kesänä mutta varsinainen "yritys" alkoi vuoden vaihteen jälkeen. Syksyllä oli kaikenmoista jota ei voi laskea mielestäni mukaan yrityskertoihin...Vauvan kaipuu on kova ja huoli siitä, että mitä jos ei voi saada lapsia. Tiedän, että etukäteen on turha murehtia mutta elämässä on sattunut kaikenlaisia ikävyyksiä niin luotto siihen, että asiat voisivat mennä putkeen, on heikko. Olen kuitenkin yrittänyt keskittyä nykyhetkeen, välillä se vain tuntuu niin hemmetin vaikealta. Tiedän, että en ole tämän asian kanssa yksin, siksi tulin tänne purkautumaan. Mieheni on erittäin neutraalilla asenteella tähän vauvakuumeeseen, hän on sitä mieltä että tulee jos on tullakseen. Näinhän se pitäisikin mennä. Tuntuu muutenkin että miehet ajattelee tällaisista asioista eri tavoin kuin naiset.

Hedelmälliset ajat taitavat olla näinä päivinä. Tämä kierto menee kuitenkin ohi flunssan vuoksi... Kierto on säännöllinen 28-30vrk, ovulaation ajankohdasta en ole kuitenkaan 100% varma, niin selviä oireita se ei anna. Kerran kokeilin  davidin ovulaatiotestejä, jotka pistivät vain vihaksi. Tikutin melkein koko kierron enkä saanut lh-huippua näkyviin. Huoh... lohdutin kuitenkin itseäni että kaikilla se ei näy niin selvästi. Uskoisin että kuitekin joskus ovuloin kun kierto on normaali. Tämmöstä vuodatusta heti aluksi miulta!  

Tsemppiä kaikille, ihana kun voi tuntea sen että ei ole tämän asian kanssa yksin.

346/364 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen päivitys!

Kaikki kunnossa, munasarjat lepotilassa ja piikitys aloitettu tänä iltana. Hyi hiivatti mimmoinen pistettävä tuo lääke on, mutta yritetään selvitä. Tai mieshän sen pistää, mutta pistos on epämiellyttävä. Rakkuloita näkyy reilusti, joten hyperstimulaatiota pelätään taas... Annokset siis on aika pieniä, että rakkuloiden kasvu olisi maltillista.

347/364 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötyössä!

Jonsteri: Tsemppiä tilanteeseen! Mä en viime kierrossa hiiskunut sanaakaan miehelle oviksesta ja oli jotenkin rennompaa koko touhu. Suorittamisen meininki puuttui kokonaan ja oli pitkästä aikaa puuhat kivoja siihen aikaan kierrosta :D

Lapinnoita: Toivottavasti oli antoisa reissu, ihanaa tollanen :)

Siirinen: Tervetuloa :)

Marjana: Paljon tsemppiä alkaneisiin hoitoihin, kiva kuulla että kaikki oli kunnossa :)

On: Vauvakuume hirveä :D ajatuksia vie onneksi nyt pois yötyöt, tyttö kipeenä ja ensi viikon alkuun tuleva ulkomaan työmatka.Ja sieltä kun tulen niin tärppipäivät käsillä :D

Paljon tsemppiä kaikille!

Pihlaja

348/364 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 11.4.2013)

Karoliina89 kp 5/30

Marjana kp 5/

Pihlaja kp 6/28-30 yk6

Lumi86 kp 7/30

Nalle85 kp 8/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 8/28-33 yk 5

Mannukka kp 9/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 9/28-33 yk 10

Maizaana kp 10/?

Serputin kp 14/29-32 ja yk3

Lapinnoita kp 15/27-28 yk3

Juoksujalka kp 18/? yk 8

Pikkuinenmyy kp 20/~30 yk3 km:n jälkeen

Jonsteri kp 28/~34 yk 15

Mukana myös:

Mussuttaja yk 2

Naspu

Siirinen

Kirsikkakarkki, oikealla asenteella olet liikenteessä;)

Marjana, jes... tähän asti siis kaikki on sujunut hyvin! Varmasti on inhottavaa tuo piikittely, mutta nyt ei auta kuin kestää. Toivottavasti se vihdoin tuottaisi toivotun tuloksen! Minä olen niin pihalla noista hoitokäytännöistä, etten ymmärrä yhtään mitä seuraa mistäkin ja millä aikataululla. Eli kauankos joudut nyt piikittelemään ja mitä sitten seuraavaksi tapahtuu?

Siirinen, tervetuloa! Ja paranemisia =)

Pihlaja, hyvä kun on muuta ajateltavaa... itsekin koitan aina välillä kääntää ajatuksia pois. Nyt se ei vain tunnu onnistuvan. Johtunee siitä, että minulla on tosi monta ystävää/ sukulaista juuri synnyttänyt tai raskaana.... lisää sitä oman vauvan kaipuuta ja ajatukset pyrkii aina vain siihen suuntaan=/

Lapinnoidalle hyvää seksilomaa ;D

).(

Tänne ei ihmeitä tietenkään tässä vaiheessa kiertoa. Hieman flunssainen olo, mutta koitan tässä kierrossa suoriutua peittoja heiluttelemaan, vaikka mikä olisi ;)

Olen miettinyt, että jossain vaiheessa viikonloppuna aloittaisin tikuttelun, ettei vain mene sitten ovis ohi... vaikka tiedänkin tai ainakin luulen tietäväni, että olen melko myöhäinen ovuloija.

Huomasin eilen ilokseni yksistä vanhoista housuista, että muutama kilo on lähtenyt painoa pois, JES! En ole vaa´alla käynyt yli vuoteen, mutta huomaan tosiaan vaatteista. Tänään sitten innoissani vetäisin housut jalkaan ja olo on mahtava! Ehkä voisin tiputtaa vielä pari kiloa, sitten olen aikalailla unelmamitoissa... siis omien mittapuideni mukaan "unelmamitoissa". Silloin mahtuisi hyvin vaatekaapissa hieman jäähylläkin olleet farkut jalkaan=) Vaikka ne mahtuvat nytkin varmasti jalkaan, mutta inhoan, jos tuohon vyötärölle muodostuu semmoinen rönsyilevä makkara, joka tursuaa yli vaatteista :D Ja sittenhän sitä on kiva tuhota laihdutustulokset vauvamahan kasvatuksella =)

Ohhoh, nyt pitää lähteä töihin...

349/364 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlaja, mukavaa, että menee nopeasti aika tärppipäiviin asti. :) Se odottelu on joskus niin tuskaista.

Tellu: Onnea kadotetuista kiloista ja tsemppiä niiden takaisin hankintaan. :D

Eli minulla on nyt seuraavat ultrat ensi viikon maanantaina ja perjantaina. Maanantaina katsotaan millainen vaste on ollut noille pistoksille ja annosta muutetaan sen mukaan. Sitten seuraavan kerran perjantaina katsotaan taas tilanne ja silloin päätetään minä päivänä munasolut kerätään. Eli reilun viikon päästä ma, ti tai ke on se munasolujen keräyspäivä, mutta se varmistuu vasta ensi viikon perjantaina. Tuolloin perjantaina myös kerrotaan milloin voin lopettaa pistokset ja nenäsumutteen (joka menee koko ajan tässä rinnalla edelleen).

Nyt siis toivotaan ainoastaan, että munasarjat reagoi tuohon lääkkeeseen oikealla tavalla ja rakkulat alkavat kasvaa tasaisesti ja sisälle kehittyy hyvät munasolut. :) Ja maanantaina tsekataan tilannetta.

Jännityksellä odotan myös missä vaiheessa alkaa tulla tuntemuksia ja joutuu jättämään liikunnan pois.

Marjana kp 5

350/364 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, toivottavasti lääkkeet tosiaan toimivat halutusti! Kysyitkös siitä lääkkeen vaihdosta, että miksi jo hyväksi havaittu lääke vaihdettiin... vai eikö se ollutkaan niin hyvä?

351/364 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksesta! Ehkä teen niin, että en kerro miehelle missä ollaan menossa kierron osalta ja yritän olla itse laittamatta suorituspaineita miehelle.

Lapinnoita: Tuo "seksiloma" kuulosta ihanalle! Tekisi meillekin niin hyvää! :D

).(

Tosiaan kp28 menossa. Rinnat edelleen tosi arat. Viikon päästä torstaina tai perjantaina aion testata. Aurinko on varmaan tehnyt tehtävänsä, kun mieli ei ole enää niin maassa. Kovasti toivon tärppiä, mutta lupaan etten masennu, jos ei nyt onnakaan. :)

352/364 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka.

En ole ehtinyt lukea teidän kirjoituksia. Minä ilmoittaudun tänne. tänään kp 7.

kp 7/31-33 yk 1=km + yk 15

353/364 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin täällä taas...perhanan netti ei toiminut moneen päivään ja heti tuli kauheet vierotus oireet! =)

Mensut tuli ja meni, kesti oudosti vaan 4 päivää vaikka normaalisti mulla kestää 6-7 päivää ja muutekii oli paljon niukemmat ku normaalisti. Ihmetytti viel se 1päivällä menkkojen myöhästyminen, joten aloin jo epäillä et jos kuitekii olis ollu raskaana, ku on niin pal lukenu noit juttui et menkat tullu ja silti raskaana...mut plaah negaahan se testi näytti, oli pakko tehä ku mieltä vaivas. 

Toi on niin tuttuu toi mielialojen vaihtelu ja itellä se voi vaihtuu montakertaa päivänkin aikana. En tiiä miten sais ittens rauhottuun ja ajatteleen positiivisesti että kyllä se plussa vielä tulee. Oon aina ollu kova stressaamaan lähes kaikkia asioita ja koskaan stressi (ennen viime kiertoo) ei oo vaikuttanu kuukautiskiertoon, mut nyt pitää varmaan sit pistää sen piikkiin...näin jälkeenpäin ajatellen oon ollu aika ahdistuneen stressaantunut. Kaverini pikkukakkonen syntyi viikko sitten ja aivan kauheeta tunnustaa että päässä pyöri viimisen kk vaan että koskakohan sekin syntyy ja itkua väännetty terassilla yksikseen. Kyllä välillä käy mielessä onkohan itellä kaikki järki kaikonnu, miten ihminen voi olla samaan aikaan onnellinen toisen puolesta mutta samalla todella surullinen ja jopa katkera että miksi muille mutta ei meille.

No viikonloppuna mennään kattoon pikkusta, pitää nuuhkia paljon vauvantuoksua varastoon ja jos vaikka sais sieltä matkaan jonku vauvahormoonin!! =D

kp8/26-28 yk14

354/364 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tellu: Joo kysyin lääkkeen vaihtamisesta ja sain vastaukseksi sen mitä kuvittelin itsekin. Eli viimeksi rakkuloita ja soluja tuli paljon, mutta hedelmöittymisvaiheessa kävi katoa ja valmiit alkiotkin olivat hitaita kehittymään. Tällä lääkkeellä pyritään saamaan parempilaatuisia alkioita. Ja toivotaan, että tällä ei saataisi kuitenkaan sitä hyperstimulaatiota aikaan. Eli tasapainoilua saattaa olla sopivan annoksen kanssa. :)

Jonsteri: Kiva kuulla, että mielialasi on parempi. :) Vaikka meidän ikkunasta katsottuna tuolla työntääkin lunta ihan täysiään. :D

Voi Nalle, ei se järki sieltä varmasti ole kaikonnut minnekään, mutta vauvakuume on niin vahva tunne. Muiden raskaudet ja vauvat alkavat jossain vaiheessa muistuttaa aina siitä, mitä itseltä puuttuu, mutta kuten itsekin sanoit, vauvapöpöjä kannattaa käydä hakemassa. ;) Niinhän se luonto on ihmisen suunnitellut, että samassa talossa asuvien naisten kuukautisetkin saattavat muuttua alkamaan samoina päivinä ja samalla periaatteella myös vauva- ja raskauspöpöt voivat tarttua. :)

ON: Ai että minä inhoan jo nyt tuota Menopurin pistämistä... Tämän lääkkeen kohdalla kun pitää joka päivä itse mitata ruiskuun se oikea annos ja katsoa, ettei olisi isoja ilmakuplia jne. Muutun hysteeriseksi sitä annosta mitattaessa. :D Onneksi mies sentään hoitaa pistämisen.

Eilen sattui autossa ajaessa soimaan Arttu Wiskarin kappale lapsettomuudesta. Piti laittaa radio pois päältä, ettei itku tullut. Huomaan itsessäni, etten kestä tällä hetkellä yhtään mitään epävarmoja ajatuksia tästä asiasta tai ulkopuolisia muistutuksia (eli en halua nähdä raskaana olevia naisia...). Toivottavasti jaksan viikonlopun aikana pitää itseni liikkeessä ja mukavissa fiiliksissä. Hieman eilen jo mietin, että toivottavasti se itku ja ahdistus ei iske päälle heti, kun arkiviikon kiireet jäävät taakse. Tosin lupasin jo itselleni, että jos se itku tulee, niin saan itkeä ja parkua hetken ja sitten on potkittava itsensä liikkeelle. Koko viikonloppua ei surkutteluun uhrata! Mutta toisaalta paha olo ja ahdistus on myös päästettävä uloskin. Rentoa fiilistähän tässä kuitenkin haetaan, että raskaudella olisi parhaat mahdolliset olosuhteet alkaa. :)

Mukavaa perjantaita siskokullat! :)

Marjana kp 6

355/364 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aamutv:ssä haastatellaan juuri Arttu Wiskaria ja tuo laulu on kyllä minun mielestä ihan kamala. Silloin kovina aikoina olisin kyllä pitäny sitä suorastaan huonona vitsinä. Ehkä se on kaunis niiden mielestä jotka ei ole lapsetomuutta kokenheet.

Lauluista puheenollen silloin tosissaanki repaleisina aikoina jolloin odotettiin lasta ja aina meni kesken, meitä kosketti tämmöinen laulu ko Isto Hiltusen rakkauden laulu. Ja son jääny vähän niinkö meän biisiksi..

Terveisiä tunturista, olo on levänny ja hauskaakin pietetty. Sekä puhuttu maat ja taivhaat halaki. Rakkautta on kovasti.

Lapinnoita kp16

Vierailija
356/364 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nalle85 Katkeruus on mielestäni luonnollinen tunne sinun tilanteessasi. Tsemppiä kovasti!

Marjana Ikävät tunteet on hyvä päästää ulos, etteivät ne jää vaivaaman ja stressaamaan.Olen niin alussa tässä kuumeilussa etten voi kuvitellakaan mitä te pitkään yrittäneet käytte läpi. Kunnioitan sitkeyttänne ja positiivista asennetta todella paljon, olette vahvoja naisia :)

Lapinnoita Sinä ihana rakkauden lähettiläs! Kuinka piristäviä nuo sinun seksiloma ym. kirjoittelut ovatkaan. Toivottavasti ette levänneet "liikaa" ja peitto (tai poron talja) heilui tunturissa ;)

Tellu Onnea kadotettujen kilojen johdosta. Täällä olisi myös toiveissa tiputtaa hieman painoa, jotta raskautumisen mahdollisuudet olisivat parhaat mahdolliset. Terveellistä ruokaa ja liikuntaa sopivassa suhteessa, mutta ei liikaa stressiä ja pieniä repsahduksia sallitaan :)

ON: Täällä vaan odotellaan. Olen yrittänyt täyttää päiväni mahdollisimman kiireisiksi, jotta aikaa odotteluun jäisi mahdollisimman vähän. Tänään mennään mm. keilaamaan, jee!

Olen nyt ensimmäistä kertaa ottamassa käyttöön nuo ovistestit. Saisinko kokeneemmilta hieman neuvoja? Paketissa luki että minun kierrollani testaus pitäisi aloittaa kp 15. Minusta se kuitenkin tuntuu jotenkin hirveän myöhäiseltä. Koska te olette aloitelleet testausta ja oletteko testanneet päivittäin?

Hauskaa päivää kaikille!

Lumi kp8

357/364 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Tammikuiset 12.4.2013)

Karoliina89 kp 6/30

Marjana kp 6/

Pihlaja kp 7/28-30 yk6

Pimpelipom kp 8/31-33 yk 1=km + yk 15

Lumi86 kp 8/30

Nalle85 kp 9/26-28 ja yk 14

Tellu1980 kp 9/28-33 yk 5

Mannukka kp 10/ 26-28 yk 1

Kirsikkakarkki kp 10/28-33 yk 10

Maizaana kp 11/?

Serputin kp 15/29-32 ja yk3

Lapinnoita kp 16/27-28 yk3

Juoksujalka kp 19/? yk 8

Pikkuinenmyy kp 21/~30 yk3 km:n jälkeen

Jonsteri kp 29/~34 yk 15

Mukana myös:

Mussuttaja yk 2

Naspu

Siirinen

Tervetuloa Pimpelipom!

Marjana, no tuohan kuulostaa hyvältä, että alkioiden laadun parantaminen on mahdollista. Minäkin kuuntelin viime viikolla tippa linssissä sitä Arttu Wiskarin biisiä, vaikken lapsettomuudesta kärsikään. Se on jotenkin tosi koskettava, joskaan ei ehkä "ihan kamala" myös lapselliselle... tai omasta puolestani voin ainoastaan puhua. 

Lumi, minä kokeilen tässä kierrossa nyt toiseen kertaan ovistestejä. Minä aloitan "ihan vain varmuuden vuoksi" tikuttelun jo ehkä sunnuntaina (kp 11), vaikka luulen olevani aika "myöhäinen" ovuloija. Tällä kertaa aloitan sen siksi noin aikaisin, etten ihan tiedä, mikä oli kp 1, kun minulla oli sitä niukkaa vuotoa jo niin monta päivää ennen kuin lasken itse menkkojen alkaneen. Viimeksi kun tilkutin sain oviksen bongattua kp 18 ja silloin kierto venyikin 33 päivän mittaiseksi. Luhyemmissä kierroissa ovis on ollut kipujen ja limojen perusteella n. kp 14-15, eli aika tarkkaan luteaalivaihe on 13-14 vrk ollut omien laskujeni mukaan. Sikäli tuo tikuttelu on siis ihan turhaa minulle, mutta haluan nyt vain hössöttää ;D

Lapinnoita, hyvä jos on rakkautta ilmassa ja miniloma onnistunut=)

).( Minulla on kroppa jotenkin oudossa tilassa. Olisikohan syytä stressaamisella, vaikka kovin koitan muitakin asioita ajatella! Nyt alkoi seksin jälkeen hyvin niukka, mutta kuitenkin verinen vuoto. Ärsyttää! Minusta kun aina tuntuu, että kaikki tämmöinen ylimääräinen vuoto voi hankaloittaa tätä projektia. Toisaalta se voi ehkä johtua siitäkin, että menkat vasta loppuvat ja sitten heti mennään "sörkkimään" ;D No tiedä häntä, vuoto on nyt vähäistä, että en viitsi siitä vielä ottaa tämän enempää paineita. Ja ehkä se on jo loppunutkin kun seuraavaksi suuntaan toilettiin tilannetta tarkastamaan... HOPE SO!

Kohta lähden kuopuksen kanssa lääkäriin. Sillä reppanalla on ollut jo useita viikkoja nuhaa ja yskää. Kahdesti ollaan jo vaivan takia käyty, mutta nyt aion jo vaatia tarkempia tutkimuksia, ettei kyse ole vain mistään vakavammasta.

Olen aina vähän hysteerinen lasten sairastuessa. Meillä kun on lähipiiristä kuollut kahdelta perheeltä lapset syöpään, vaikkakin ihan eri syöpiin. Anteeksi kun tämmöisiä ahdistavia juttuja tänne puran, mutta ettette ajattele, minua ihan pöpiksi jonkun flunssan takia. Joskus se harmittomalta tuntuva flunssakin voi olla oire jostain paljon pahemmasta!

No niin, nyt pois koneelta, ettei mene ihan valittamiseksi=)

358/364 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Marjana ja Lumi86 sanoistanne!

Anteeks kauheesti kaikille kun olen itse niin huono kommentoimaan teidän viestejänne, mutta olen niin hengessä mukana ja pidän kovasti täällä tsemppiä kaikille. Itelle on vaan niin ihanaa kun pääsee tänne välillä purkautuun ja tuntee kuuluvansa porukkaan. =)

...ja nostan Tellu sulle hattua ku jaksat tehdä päivityksiä noin ahkerasti, kiitos! =)

359/364 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumi86: Itse aloitan ovulaation mittaamisen tikulla vasta kp:nä 19. Tälläkin kierrolla ovis osui päiville 22-23. Mutta mulla onki myöhäinen ovis. Jos on sellanen tunne, että oma ovis tulee aiemmin (kuin ohjeen mukaan), niin kannattaa toki aloittaa testaaminen jo sitten aikaisemmin.

Mun ongelma oli parina ekana kuukautena kun aloitin tikulla testaamisen, että aloitin liian aikasin ja lakkasin jo testaamasta silloin kun olisi pitänyt vasta aloittaa. Olin katsonut ohjeista erinäisten nettilaskurien ja nettisivustojen avulla milloin mun ovulaation pitäisi olla. Mutta tosi elämä ei aina mene kuin oppikirjoissa. :D Silloin kuvittelin, että en ovuloi ollenkaan tai sit noi testit ei syystä tai toisesta mulla toimi. Mulla ei ole koskaan ollut mitään ovisoireita tai tuntemuksia, mistä olisin voinut päätellä milloin se ovis on, joten noi testit on mulle osoittautunut hyödyllisiksi.

ON: Mulla on edelleen rinnat kipeät. Oikeastaan ne on nyt TODELLA kipeät. Yritän kokoajan analysoida niitä... :D Mulla kipeytyy aina rinnan noin viikkoa ennen menkkoja, mutta en muista että ne olis näin kipeät olleet. Toivottavasti tämä olis merkki raskaudesta. No viikko vielä jännitetään. Aurinkoa ja levollista viikonloppua teille kaikille!

360/364 |
12.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Tsemppiä piikityksiin. Lähipiirini käyttää minua aina sellaisena jolle kertovat murheensa. Koska pystyn kuulemma liiankin hyvin sisäistämään heidän tuskan ja kuvittelevani itseni heidä asemaan.. Itse en pysty kuuntelemaan Arttu Wiskarin sitä biisiä. Mietinkin silloin kun ekan kerran kuuntelin että biisi ei varmasti ainakaan helpota heitä, jotka taistelee asian kanssa parasta aikaa. Sitten hetken mietin että ehkä se auttais lapsellisia ymmärtämään lapsettomien tuskaa. Mutta ei, jotkut ihmiset ei pysty kuvittelemaan miltä jostain toisesta tuntuu ja omassa tuttavapiirissänikin vähätellään ihmisiä joilla ei oo lapsia.. Minullekin eräs tutun tuttu sanoi joskus todella törkeästi ja vielä törkeämmin sellaiselle joka ei voi edes saada lapsia koska kohtu leikattu syövän vuoksi pois. Mitäpä sellaiselle takaisin sanoa, kun toisen tuska ei tunnun miltään. Menee nyt vähä ohi aiheen. Mutta en pidä wiskarin biisistä.. Voi sinua, itke itkut heti alta pois, niin ei jää kummitteleen koko viikonlopuksi. Niin mä aina teen :) Usein suihkussa on kaikkista paras, sitten voi astella puhtaa pois :) Joskus myös ääneen kertominen on se paras lääke. Mutta ymmärrän että se ei ole helppoa. Kuten aiemmin tässä kirjotin, kaikki ihmiset ei osa ottaa vastaan toisen tuskaa. Onneksi pääset täälä palstalla purkamaan oloasi, toivottavasti se helpottaa :) 

Lapinnoita: Kiva et petiloma onnistui :)  Toivottavasti toi odotetun tuloksenkin :)

Tellu: Ikäviä menetyksiä tuttavapiirissäsi :( Itse olin lapsena aina kipeä, kuukausia putkeenkin flunssassa. Muista olleeni yli kuukaudenkin kerralla pois koulusta.. Uskon home-allergialla olleen osuutensa asiasta. Koska ne flunssailut loppuivat home-altistuksen jälkeen kuin seinään. Flunssa voi olla todellakin oire jostain pahemmasta, mutta toivotaan nyt että olis vain perusflunssa siellä teillä. Nekin kun on välillä tosi pitkittyneitä. Pakko myös vinkata, että lisä d-vitamiini on myös monella pitäny flunssat pois sekä turhia antibiootteja ei kannata syyä. Yhden ab-kuurin jälkeen puolustuskyky on poissa puolikin vuotta, joten maitohappobakteereilla sen palautumista saa nopeemmin palautettua. En mikään asiantuntija ole, ihan omasta kokemuksesta puhun miten sain perus sairastelut loppumaan. Ja kuinka yksinkertasilla asioilla loppupeleissä.  Niin ja vielä, toivottavasti pysyy nyt poissa tuollaiset turhat tuhruttelut!!!

ON: Rinnat on niin raskaat ja kipeät.. Välilllä vähän ahistaakin, samallailla ku plussauksen aikaan.. Pian alkaa kunnolla piinapäivät mutta jotenkin oon niiden suhteen kovin rauhallinen. En jaksa edes miettiä testejä :D Kerroin teille aimmas pinossa siitä, kun näin ennen pilleri aikaa unen menkoista aina edellisenä yönä kuin menkat alkoivat. 10 vuoden pillerin syönnin tämä luonnon oma kertoja ei oo vieläkään palannut siihen samaan. Silloin plussakierrossa näin viikkoa ennen plussaa menkka unen.. Km:n jälkeen näin viikkoa ennen menkkoja unen.. No, viime yönä näin taas ja siinä ihmettelin että mikäs nyt ku menkat alkoi viikkoa liian aikasin? et jopas oli lyhyt luteaalivaihe.. Sen jälkeen pyyhkäsin uudestaan ja ei mitään.. Jäin ihan kysymysmerkkinä siinä sitten ihmetteleen :D Oon aina nähny paljon unia ja usein niillä on ollu joku merkitys.. Joten.. Nyt sitten vain veikkaileen tämän merkitystä ;) Ens viikolla se sit selviää :D