Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi musta tuntuu, että mitä pärjäävämpi ja sisukkaampi nainen, sitä harvempi "kunnollinen" mies on kiinnostunut?

Vierailija
20.03.2019 |

Eli olen vajaa nelikymppinen, lapseton nainen. Olen tosi urheilullinen, hoikka, korkeakoulutettu ja oikeastaan aika kalassisen kaunis. En ole saanut kotoa eväiksi oikeastaan mitään ja itsetuntoni ei ehkä edelleenkään ole paras mahdollinen. Olen kuitenkin pärjännyt merkittävästi keskimääräistä ikäluokkani edustajaa paremmin ja elämäni on mallillaan (oma, kannattava yritys, kaunis koti, auto, varaa matkustaa).

Olen joutunut elämässäni opettelemaan kaikenlaista. Teininä ompelin vaatteet itse siksi, että kotona ei ollut rahaa minusta muodikkaisiin vaatteisiin. Olen remontoinut asuntoni itse (kyllä, googlannut ohjeet lattian hiomiseen, maalaamiseen, poraamiseen yms). Olen ostanut 18-vuotiaana ekan autoni Autotalli.netin halpisosastolta ja maksanut ajokorttini itse. Olen alkuun vaihtanut renkaat, öljyt yms. asiat alkuun autoihini itse siksi, ettei ole ollut rahaa ulkopuoliseenkaan palveluun. Vähitellen olen vaihtanut autoa halpiksesta ns. premium-merkkiin siksi, että elintasoni on noussut ja minusta on ollut mukavaa palkita itseni jostakin.

Mitä tulee miesrintamalle, siellä on kuollutta. Vedän puoleeni nyhverömiehiä, jotka unelmoivat äitihahmosta ja arjen tukikohtana. Vedän puoleeni epätasapainoisia loosereita, jotka olettavat minun ohjaavan heidätkin raiteilleen. Ne miehekkäät, elämässään pärjäävät miehet haluavat feminiinisen ja jotenkin "avustettavan" naisen.

Minun kanssani samasta taustasta tulleet miehet ovat 4-kymppisenä kuolleita, narkomaaneja tai vankilassa. Siltä ainakin tuntuu. En koskaan kohtaa kunnollista ja miehekästä miestä, jonka kanssa voisin taustani jakaa.

Ostanko suosiolla kissan ja käytän mieshuoraa seksuaalisiin tarpeisiini? Haluaisin oikean ihmissuhteen, jossa minut nähtäisiin sellaisena, kuin olen eli tuhannesta palasta itseni kokoamana mutta silti vakaasti ja omilla jaloillani seisovana.

Kommentit (531)

Vierailija
501/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kovista arvoista jod haukkuu ihmisiä nyhveröiksi, ressukoiksi tms

Mitä vikaa kovissa arvoissa on? Olen niiden kannalla enkä mikään sosiaalidemokraatti/kommunisti.

Tämän yhteiskunnan tarjoamaan suojaverkkoon en ainakaan minä pudonnut. Totesin, että kukaan ei minua auta ja autoin itseäni. Pitkään se vei ja samalla ison osan elämästäni. Kiitos pärjäämisestäni ei kuulu tälle hyvinvointiyhteiskunnalle. Penniäkään en ole tukia nostanut ja julkisen puolen terapeuteista ei ollut kuin harmia.

-ap

Eli olisit mieluiten kuollut nälkään vanhempasi kuoltua?

Kokemukseni pohjalta kyllä. En koe jääneeni kasvattajilleni mitään velkaa. He olivat typeriä ihmisiä ja saman kasvatuksen olisin saanut asumalla huoneessa, jossa on itsestään täyttyvä jääkaappi.

Bilja-Eerikan tapaus ei jostakin syystä ihmetyttänyt. Arkipäivää se on ja lastensuojelun tila on tänä päivänäkin hirvittävä. Hyvällä tuurilla käy hyvin.

Missähän maassa katulapsi pääsee itsestään täyttyvän jääkaapin äärelle?

Miten sulla olisi elämä sujunut, mikäli olisitkin Suomen sijaan syntynyt Keniassa 12-vuotiaana raiskatun, HIV-positiivisen äidin lapsena?

-ap

Jaa-a, en ole oikeiston kannattaja. En miellä kaiken olevan ainoastaan itsestäni kiinni. Ehkä sen takia minulla meneekin hyvin ja pystyn luomaan läheisiä ihmissuhteita.

Osaatko silloin asettua sellaisen ihmisen asemaan, jolla ei koko lapsuus- ja nuoruusaikana ole ollut YHTÄKÄÄN luotettavaa aikuista elämässään? Vasemmiston kannattaja on kuin uskovainen. Uskoo hyvään, joka tuotetaan poimimalla puusta rahaa. Vasemmistolainen politiikka ei ole toiminut missään maassa.

Ei ollut yhtään luotettavaa aikuista elämässä, mutta sen kykenin ymmärtämään vasta ollessani jo aikuinen.

Vierailija
502/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut miehet löytyvät niustä nettideiteistä, joissa haetaan seksiä. Sieltä voi löytyä fiksulle naiselle jokunen helmi, usein kyllä sitoutumiskammoinen, mutta voihan sitä miestä yrittää ajan kanssa pehmittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa kovissa arvoissa on? Olen niiden kannalla enkä mikään sosiaalidemokraatti/kommunisti.

Tämän yhteiskunnan tarjoamaan suojaverkkoon en ainakaan minä pudonnut. Totesin, että kukaan ei minua auta ja autoin itseäni. Pitkään se vei ja samalla ison osan elämästäni. Kiitos pärjäämisestäni ei kuulu tälle hyvinvointiyhteiskunnalle. Penniäkään en ole tukia nostanut ja julkisen puolen terapeuteista ei ollut kuin harmia.

-ap

Kokemukseni pohjalta kyllä. En koe jääneeni kasvattajilleni mitään velkaa. He olivat typeriä ihmisiä ja saman kasvatuksen olisin saanut asumalla huoneessa, jossa on itsestään täyttyvä jääkaappi.

Bilja-Eerikan tapaus ei jostakin syystä ihmetyttänyt. Arkipäivää se on ja lastensuojelun tila on tänä päivänäkin hirvittävä. Hyvällä tuurilla käy hyvin.

Miten sulla olisi elämä sujunut, mikäli olisitkin Suomen sijaan syntynyt Keniassa 12-vuotiaana raiskatun, HIV-positiivisen äidin lapsena?

-ap

Jaa-a, en ole oikeiston kannattaja. En miellä kaiken olevan ainoastaan itsestäni kiinni. Ehkä sen takia minulla meneekin hyvin ja pystyn luomaan läheisiä ihmissuhteita.

Osaatko silloin asettua sellaisen ihmisen asemaan, jolla ei koko lapsuus- ja nuoruusaikana ole ollut YHTÄKÄÄN luotettavaa aikuista elämässään? Vasemmiston kannattaja on kuin uskovainen. Uskoo hyvään, joka tuotetaan poimimalla puusta rahaa. Vasemmistolainen politiikka ei ole toiminut missään maassa.

En ole kommunisti. Missä oikeistolainen politiikka mielestäsi on toiminut niin, että hyvinvointia on riittänyt myös köyhemmille?

Minusta on ihan hyvä tavoitella sitä, että ennen lapsien hankkimista elämän perusasiat ovat kunnossa ja henkivakuutukset ja lasten varaemot katsottuna siltä varalta, että vanhemmille tapahtuu jotakin.

En kannata yhteiskuntaa, jossa lastensaanti on perusoikeus ja kuka tahansa toimeton Yasmin voi yhtä toimettoman Ahmedin kanssa tehtailla ihmisvauvoja toisten ihmisten maksamien verojen turvin. Ilmaista lounasta ei ole.

Vierailija
504/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, luin vaan aloituksen, enkä tiedä mitä keskustelussa on ollut. Mutta jos korkeakoulutettu pärjäävä nainen kirjoittaa tänne ja aloittaa sanalla "Eli" niin ei vakuuta.

Vierailija
505/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ole sen kummemmasta kyse kuin kysynnästä ja tarjonnasta. Sellaisia miehiä jollaisen haluat ja joka haluaa sinun kaltaisen naisen on hyvin vähän. Joku yksittäinen piirre sinussa tai miehessä voi jo riittää kiinnostuksen lopahtamiseen.

Niin. Itsekin luin tuon kohdan "pärjännyt merkittävästi keskimääräistä ikäluokkani edustajaa paremmin ja elämäni on mallillaan (oma, kannattava yritys, kaunis koti, auto, varaa matkustaa)". Kun mies on tuollaisessa tilanteessa, jossa ap on niin, niin hän useimmiten tuskin etsii "vastaavaa" naista, vaan jotakin erilaista kuin mitä itse on, ihanaa kumppania, ja pärjäämistä ja mammonaa sillä "vastaavalla miehellä" on jo omasta puolesta, mutta nimenomaan se ihana kumppani puuttuu. Itse olen yrittäjä ja en kyllä ainakaan mitään kiireistä bisnesnaista rinnalleni kaivannut, vaan yksi yrittäjä perheessä riittää, ellei sitten ole kyse yhteisestä yrityksestämme. Itse lopulta löysin ihanan ja naisellisen naisen, joka on monessa suhteessa hyvin erilainen kuin minä itse. 

Jos siis ap ei löydä sopivaa miestä millään, kannattaa laittaa ne valintakriteerit täysin uusiksi, mitä tulee karriääriin ym. Hyviä ja rehellisiä miehiä on varmasti paljon sellaisissa, jotka eivät ap:n nykykriteereihin mahdu ollenkaan. Hekin kaipaavat kumppania, sinua.

Vierailija
506/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtoryhmän jäsen kirjoitti:

Meillä on töissä muutama naisjohtaja, ja ovat kyllä ihmisinä aika hirveitä. Oma universumi koostuu kolmesta ihmisestä, joiden nimet ovat Me, Myself & I. Kaikkien pitäisi olla ihmisinä samanlaisia kuin he, muuten ovat paarialuokkaa. Muita arvostellaan kokouksissa ääneen että "ei siitä ole siihen ja tuo ei pärjää tehtävässään". Sitten jos sattuu toinen samanmoinen äärikunnianhimoinen narsisti-opportunisti samaan pöytään niin kissatappelun uhka on ilmeinen.

Näitä kun on vuosikausia seurannut niin on huomannut, että itsevarmalla käytöksellä pääsee hyvin elämässään eteenpäin vaikka olisi varsinaisista asioista pihalla kuin tamppoonin naru. Jokaista auki olevaa ylempää positiota kannattaa hakea jotta varmasti saavuttaa pätemättömyytensä tason.

Meillä tiedeyhteisössä tällaiset naiset käyttävät häikäilemättömästi hyväkseen kiltimpiä kanssasisariaan ja ottavat kunnian heidän tekemästään työstä. Nimi pitää löytyä julkaisusta, vaikka olisi ainoastaan tarkastanut kieliasun.

Vierailija
507/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

En ole kommunisti. Missä oikeistolainen politiikka mielestäsi on toiminut niin, että hyvinvointia on riittänyt myös köyhemmille?

Minusta on ihan hyvä tavoitella sitä, että ennen lapsien hankkimista elämän perusasiat ovat kunnossa ja henkivakuutukset ja lasten varaemot katsottuna siltä varalta, että vanhemmille tapahtuu jotakin.

En kannata yhteiskuntaa, jossa lastensaanti on perusoikeus ja kuka tahansa toimeton Yasmin voi yhtä toimettoman Ahmedin kanssa tehtailla ihmisvauvoja toisten ihmisten maksamien verojen turvin. Ilmaista lounasta ei ole.

Lapsilisien puute tuskin olisi estänyt sinun vanhempiasi lisääntymästä keskenään... Eivät kaikki vain välitä siitä onko sopivuutta vanhemmaksi vai ei.

Vierailija
508/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tässä ketjussa näkee mistä kiikastaa.

Niistä pinnallisista vaatimuksista ei vaan luovuta, ja ne on aina ne samat stereotyyppiset jutut.

Ap vaatii että kun hänellä on rahaa, miehellä pitää olla saman verran tai enemmän.

Myyntiedustajawhatevernaisella oli listassa ykkösenä pituus.

Jos ikää on melkein 40 eikä miestä ole löytynyt edellisten 20 vuoden aikana, niin ehkä kannattaisi vähän joustaa pinnallisista/materialistisista asioista?

"Myyntiedustajawhatevernaisella" viittaat selvästi minuun. Jos olisin myyntiedustaja tai sinne päinkään sen luonteinen, olisin varmasti pystynyt myymään itseni edes yhteen parisuhteeseen, vai mitä luulet? ;)

Mihin järjestykseen minun pitäisi panna pitkä, rauhallinen ja pohdiskeleva, jotta sinä et pitäisi mieltymyksiäni stereotyyppisinä? Juttukaveri tuolla oli lisännyt listaan hoikan, mutta sen minä jo kumosin tuolla kertomalla ihastuneeni pulskaan mieheen.

Uteliaisuus käskee minua myös kysymään sinulta seuraavaa: minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania? Minä olen 178-senttinen, ja koska pidän siitä, että saan halata sylini täydeltä isoa miestä, onko täysin moraalitonta sanoa se ääneen?

152 ja 184

Tätä voisi käyttää esimerkkinä tulevien kissamummojen tilanteesta.

Lähes kaikissa yhdistyy eräs asia. Ominaisuus tai ominaisuudet jotka ovat plussaa miehessä mutta neutraaleja tai negatiivisia naisessa. Näitä vaatimuksia perustellaan samanlaisuudella.

Esimerkkejä:

- haluan pitkän miehen koska olen itsekin pitkä (pituus lisää miehen suosiota, mutta ei naisen suosiota)

- haluan menestyneen/kunnianhimoisen miehen koska olen itsekin menestynyt/kunnianhimoinen (sama kuin yllä)

- haluan rotevan miehen koska olen itsekin roteva (miehessä positiivinen ominaisuus, naisessa negatiivinen ominaisuus)

Ei mitenkään yllättäen, myös feminiinisiä ominaisuuksia omaavat naiset haluavat niitä samoja miehiä, ja yleensä voittavat kisan.
"minkä pituinen ihminen saa tuoda julki sen, että toivoo tietyn mittaista kumppania?"

Miksi se riippuisi sinun pituudestasi? Pituus nostaa miehen tasoa ja on universaalisti haluttu ominaisuus.

Voi hyvänen aika. Olen merkinnyt omat kirjoitukseni alla näkyvillä numeroilla. Lue se, mitä olen sanonut, ja kommentoi vasta sitten, jos aikuismainen keskustelu kiinnostaa. Hosumisestasi ja joka suuntaan huutamisestasi päätellen ei kiinnosta. Nuo turhautuneiden nuorukaisten kiukkupussifoorumeilta kopioimasi kömpelöt listat ja tasomääritelmät eivät sitten sovi lähtökohdaksi.

Nyt ihan yksinkertaisesti: minä pidän isoista, rauhallisista ja pohdiskelevista miehistä. He ovat usein mukavia ja sellaisina ihania halata. Sinä saat minun puolestani pitää ihan oman makusi mukaisista ihmisistä. Minä en sovi sinulle, etkä sinä sovi minulle, ja juuri niin asioiden on hyvä ollakin, vai mitä? :)

152 ja 184 +

En huomaa kirjoituksessasi kohtaa jossa kumoat listaamani faktat.

Faktat? Ihan väkisinkö haluat saada minusta juttukaverin? Käypä hakemassa siistit lähdeviitteet ja oma linkkinsä jokaiselle väitteellesi, niin minä käyn lukaisemassa ja kommentoin vaikka huomisiltana.

152 ja 184 +

P.S. Hikipedia ei sitten käy lähteeksi. Wikipediakaan ei käy. Nyt siirryttiin nimittäin asiatekstin maailmaan.

Johtavan asiantuntijan (MAT/pariutuminen) ei tarvitse kopioida tekstiä muualta. Lähdeviitteet on tarkoitettu opiskelijoille jotka kopioivat johtavien asiantuntijoiden tekstejä osoittaakseen että läksyt on luettu.

Niinpä. Sarkasmia on joskus mahdoton erottaa tahattomasta huumorista. :)

152 ja 184 +

Jos sinulle ei kelpaa asiantuntijoiden (Isä Laasanen, allekirjoittanut) kirjoittamat tekstit, pituusaiheesta löytyy useita yliopistotasoisia tutkimuksia. Kaikissa päädytään samaan lopputulokseen. En nyt ehdi auttamaan kädestä pitäen, jos et keksi millä hakusanoilla sellaisia mahtaisi löytyä.

Myös Chapman Universityn laajempi tutkimus vetovoimatekijöistä pariutumisessa kannattaa lukea, jos englanninkielinen teksti ei aiheuta ylitsepääsemättömiä ongelmia.

Eikö tuo siis tosiaan ollut sarkasmia? Hulvatonta.

Keitä ovat Isä Laasanen ja allekirjoittanut? Jollet osaa antaa viitteitä, käy kopioimassa se "sama lopputulos" jostakin, minä en nimittäin lähde etsimään ja lukemaan pieniä enkä isoja tekstejä sinun kitinäsi vuoksi. Hassusti muuten yrität letkautella minulle rivien välistä muun muassa kielitaidon puutteesta. Mistä moinen asiattomuus kumpuaa? Avuttomuuden ja aseettomuuden tunteestako?

Vielä on selvittämättä se, mitä sinulla on minun miesmakuani vastaan. Kerro ihan omin sanoin.

152 ja 184 +

Juttukaverini näkyy jääneen palaamatta kertomaan, miksi minä en saa pitää pitkistä miehistä. Minua kiinnostaa tämä aspekti sen vuoksi, että kukaan ei paheksu sitä, että tuuhea- ja tummaharjainen urosleijona tai isopyrstöinen riikinkukko on naaraiden suosiossa, mutta ihmislajin mieltymykset nimenomaan enemmistön hyvinä pitämien ominaisuuksien kohdalla ovatkin kauhistus. (Paradoksi sinänsä: tästä ei saa tykätä, koska tästä tykätään niin paljon.)

Katsoin tässä joutessani netistä, löytyisikö sieltä mainintaa tästä "Isä Laasasesta". Löytyi. Sosiologian hömppägradu heikolla arvosanalla ja valtava meteli siitä, että naiset pitävät vääränlaisista miehistä. Voihan sitä purkaa traumojaan tuollakin tavalla, mutta ei tuo tervettä ole.

Kun en kerran saa vastausta kysymyksiini, kysyn uuden. Ongelmanasettelu on selvä - naiset pyrkivät saamaan mahdollisimman hyvän kumppanin - mutta mikä on Laasasen et al. ratkaisuesitys siihen, että tasan eivät käy onnen lahjat?

152 ja 184 +

Vierailija
509/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet haluavat terveitä lapsia, ja näille lapsille hyvän äidin. Miehet eivät halua naista jolla oma uraputki/'menestys'  menee tärkeydessä heidän yhteisten lastensa hyvinvoinnin edelle. Miehet eivät myöskään halua naista, jonka rusinoiksi kuivuneet munasolut on laskettavissa kahden käden sormilla. Valitettavasti nämä miehiä kammottavat 'menestyjä'-naiset täyttävät usein joko toisen, tai molemmat, noista kahdesta. AP on 20 vuotta myöhässä, jos tavoitteena on saada kunnollinen hyvä mies. 

Vierailija
510/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kalassisuus on jotenkin nou nou,ehkä jos sheivaat perskarvat ja valkaiset persreiän niin saat katu uskottavuutta enemmän.

Vierailija
511/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesi perusteella sinusta saa sellaisen kuvan, että olet hyvin täynnä itseäsi. Se ilmeisesti näkyy myös olemuksestasi.

Samaa mieltä.

Tuskin ekoilla treffeillä tykität tuota kaikkea, vai mistä tiedät kertomasi?

Vierailija
512/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjäävät naiset ovat valitettavan usein v*ttumaisia. Tietämättään.

Kateellisten panettelua.

Ei se ole. Harva mies haluaa kumppanikseen vttumaisinta kaveriaan. Sori.

Eli nainen on vmäinen kun on omillaan pärjäävä ja itsenäinen? Tokihan se munattomien vetelysten näkökulmasta on noin.

Ihan oikeasti. Siis höpöhöpö.

Olen omillaan pärjäävä, itsenäinen, kiltti ja hempeä 36-v. sinkkunainen stadista. Ei lapsia tai muita rasitteita.

Vierailija
513/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala leikkimään avutonta, älä paljasta autoab merkkiä heti tms

Vierailija
514/531 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten panettelua.

Eli nainen on vmäinen kun on omillaan pärjäävä ja itsenäinen? Tokihan se munattomien vetelysten näkökulmasta on noin.

Ei välttämättä ole, mutta joillakin ihmisillä tuo pärjäämisen yrittäminen on vienyt kaiken huomion ja energian niin pitkään, että elämänilo on hautautunut jonnekin aika syvälle. Koko elämästä on tullut pelkkää pärjäämistä, ja pärjäämisestä on tullut ainoa nautinnon lähde elämässä. Huumori ja kyky nauraa itselle, rentoutuminen, pikkuasioille nauraminen, harrastukset joissa ei ole sen kummempaa tavoitetta kuin hetken nautinto, ja kyky rötvätä sunnuntaisin sohvalla tekemättä mitään kummempaa, pääsevät joskus unohtumaan ihmiseltä jonka elämässä keskeistä on suorittaminen ja pärjääminen. Siinä voi olla syy, miksi menestyvät ja itsenäiset miehet eivät kiinnostu, mutta apua ja pärjäämiskoulutusta tarvitsevat miehet kiinnostuvat.

t. Eri vastaaja (nro 35)

Entäpä kun ihmisellä se elämänilo ilmenee juuri itsenäisyytensä , pärjäämisenä jne eikä laiskottelua ja tyhjännauramisena? Miksi jotain vetelehtimistä pidetään millään tasolla hauskana?

Jos olet ap, niin en enää ihmettele. Suhtaudut halveksivasti ihmisiin, jotka elävät eri tavalla kuin sinä. Varmasti tuot sen myös selkeästi esille. Korostat jatkuvasti omaa työteliäisyyttäsi, erinomaisuuttasi ja pärjäämistäsi. Muut ovat tyhjännaurajia. Elämä kanssasi on työleiri.

En ole ap, mutta jos elämä on ollut kovin vaativaa, niin välttämättä hymy ei ole silloin kovin herkässä. Sellaiset ominaisuudet kehittyvät, joille on elämässä tilaa.

Paskapuhetta.

Kaikenlaista koettu, liikenneonnettomuus, paha avioero, sairautta ym. ja olen todellakin empaattinen elämästä nautiskelija, onnellinen ja positiivinen. Tiedän sen vaihtoehdon ja nautin täysillä kaikesta hyvästä. Toivon hyvää muillekin.

Vierailija
515/531 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillaan toimeentuleminen on ihan normaalia. Mutta sitten kun mopo karkaa käsistä esim. tietyistä luonteenpiirteistä johtuen, muuttuu nainen helposti pyrkyriksi, opportunistiksi, narsistiksi ja mitä näitä negatiivisia ominaisuuksia näillä "hyvin pärjäävillä" nyt onkaan. Moni urallaan hyvin edennyt ison talon naisjohtaja on sellainen, että enpä kyllä haluaisi saman katon alla asua enkä edes samassa huoneessa olla.

Vierailija
516/531 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin miesjohtajia minulle kirjoitti:

Omillaan toimeentuleminen on ihan normaalia. Mutta sitten kun mopo karkaa käsistä esim. tietyistä luonteenpiirteistä johtuen, muuttuu nainen helposti pyrkyriksi, opportunistiksi, narsistiksi ja mitä näitä negatiivisia ominaisuuksia näillä "hyvin pärjäävillä" nyt onkaan. Moni urallaan hyvin edennyt ison talon naisjohtaja on sellainen, että enpä kyllä haluaisi saman katon alla asua enkä edes samassa huoneessa olla.

Ei tuo ole sukupuolesta kiinni.

"Mutta sitten kun mopo karkaa käsistä esim. tietyistä luonteenpiirteistä johtuen, muuttuu mies helposti pyrkyriksi, opportunistiksi, narsistiksi ja mitä näitä negatiivisia ominaisuuksia näillä "hyvin pärjäävillä" nyt onkaan. Moni urallaan hyvin edennyt ison talon miesjohtaja on sellainen, että enpä kyllä haluaisi saman katon alla asua enkä edes samassa huoneessa olla."

Mointako kertaa olet kuullut kommentoitavan toista miestä selkään puukottavasta miehestä, että mies on miehelle susi? Tai että hankalan miesjohtajan hankaluus selitettäisiin sillä, että hän on mies? Tai että  tekstissä olisi miehen kohdalla "hyvin pärjäävä" pantu lainausmerkkeihin?

Vierailija
517/531 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mieluummin miesjohtajia minulle kirjoitti:

Ei tuo ole sukupuolesta kiinni.

"Mutta sitten kun mopo karkaa käsistä esim. tietyistä luonteenpiirteistä johtuen, muuttuu mies helposti pyrkyriksi, opportunistiksi, narsistiksi ja mitä näitä negatiivisia ominaisuuksia näillä "hyvin pärjäävillä" nyt onkaan. Moni urallaan hyvin edennyt ison talon miesjohtaja on sellainen, että enpä kyllä haluaisi saman katon alla asua enkä edes samassa huoneessa olla."

Mointako kertaa olet kuullut kommentoitavan toista miestä selkään puukottavasta miehestä, että mies on miehelle susi? Tai että hankalan miesjohtajan hankaluus selitettäisiin sillä, että hän on mies? Tai että  tekstissä olisi miehen kohdalla "hyvin pärjäävä" pantu lainausmerkkeihin?

Miehet harvemmin puukottavat toisiaan selkään. Erilaisia kaverikerhoja toki on, mutta kavereita voi auttaa potkimatta muita alaspäin, johon taas naiset tuntuvat sortuvan. Monet naiset kertovat myös, miten naisjohtajan alaisuudessa on ihan mahdotonta ja mieluummin työskentelevät miesjohtajalle. Ja kaikki tietävät stereotypian naisvaltaisesta työpaikasta, joka on täynnä ylimääräistä henkilödraamaa, ei sekään ihan tyhjästä ole tullut.

Vierailija
518/531 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruman naisen on pakko olla sisukas ja pärjätä, muuten mistään ei tule mitään. Kukaan muu ei auta meitä kuin me itse.

T. Ruma nainen

Vierailija
519/531 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruman naisen on pakko olla sisukas ja pärjätä, muuten mistään ei tule mitään. Kukaan muu ei auta meitä kuin me itse.

T. Ruma nainen

Jatkoa. Jos naisen ulkonäkö miellyttää, miehille on aivan sama, millainen nainen on luonteeltaan. Ei häntä kiinnosta onko nainen pärjäävä vai ei, jne. Se on aivan yksi lysti.

Vierailija
520/531 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten panettelua.

Ei välttämättä ole, mutta joillakin ihmisillä tuo pärjäämisen yrittäminen on vienyt kaiken huomion ja energian niin pitkään, että elämänilo on hautautunut jonnekin aika syvälle. Koko elämästä on tullut pelkkää pärjäämistä, ja pärjäämisestä on tullut ainoa nautinnon lähde elämässä. Huumori ja kyky nauraa itselle, rentoutuminen, pikkuasioille nauraminen, harrastukset joissa ei ole sen kummempaa tavoitetta kuin hetken nautinto, ja kyky rötvätä sunnuntaisin sohvalla tekemättä mitään kummempaa, pääsevät joskus unohtumaan ihmiseltä jonka elämässä keskeistä on suorittaminen ja pärjääminen. Siinä voi olla syy, miksi menestyvät ja itsenäiset miehet eivät kiinnostu, mutta apua ja pärjäämiskoulutusta tarvitsevat miehet kiinnostuvat.

t. Eri vastaaja (nro 35)

Entäpä kun ihmisellä se elämänilo ilmenee juuri itsenäisyytensä , pärjäämisenä jne eikä laiskottelua ja tyhjännauramisena? Miksi jotain vetelehtimistä pidetään millään tasolla hauskana?

Jos olet ap, niin en enää ihmettele. Suhtaudut halveksivasti ihmisiin, jotka elävät eri tavalla kuin sinä. Varmasti tuot sen myös selkeästi esille. Korostat jatkuvasti omaa työteliäisyyttäsi, erinomaisuuttasi ja pärjäämistäsi. Muut ovat tyhjännaurajia. Elämä kanssasi on työleiri.

En ole ap, mutta jos elämä on ollut kovin vaativaa, niin välttämättä hymy ei ole silloin kovin herkässä. Sellaiset ominaisuudet kehittyvät, joille on elämässä tilaa.

Paskapuhetta.

Kaikenlaista koettu, liikenneonnettomuus, paha avioero, sairautta ym. ja olen todellakin empaattinen elämästä nautiskelija, onnellinen ja positiivinen. Tiedän sen vaihtoehdon ja nautin täysillä kaikesta hyvästä. Toivon hyvää muillekin.

Millainen oli lapsuutesi? Millaiset eväät silloin sait matkaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi