Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Ulkosuomalainen kävi lomalla Suomessa
01.04.2013 |
Ajattelin, että onneksi olen pelastunut tältä. Nyrpeitä ja muotitiedottomia ihmisiä, kiljuvia pentuja, kamala ilmä ja niin harmaata ja ankeaa. Ovea ei aukaistu, eikä autettu kassien kanssa, eikä pyydetty anteeksi, eikä kiitelty.
Ettekö te koskaan pääse siitä metsäläisyydestä eroon.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Kyllä musta tuolla "etelässä" muksut vasta onkin naama vääränä kitisemässä. Kasvatus sitä myöten ja läpsiminen on yleistä. Kuinka paljon siinä on sitäkin, että heikäläisiä lapsia ei temperamentin takia saa kuriin meikäläisten keinoilla vaan vaatii sitä temperamentikasta kasvattajaa myös. Sinänsä olen samaa mieltä, että Suomessa lasten kasvattaminen on monesti retuperällä.
Muuten olen samaa mieltä ap:n kanssa. Suomessa ihmiset on naama väärällä ja tälläkin palstalla näkee näitä rutinoita naapurin "juttelevasta" lapsesta ja kaikenlaista ahdistusta siitä, jos joku vieras vaikka puhuu. Koetaan hirveästi asia niin, että "mä en jaksa", "mulla ei ole velvollisuutta" jne. Miksi me koemme toisten ihmisten kanssa olemisen ja puhumisen niin raskaana ponnistuksena, että sitä pitää torjua kaikin keinoin? Ollaan hirveän "muka-ammatillisia" ja inhotaan, jos työkaveri puhuu omia asioitaan, koska se "ei kuulu töihin" ja rasittaa teitä heti. Ei ihme, että täällä on itsemurhiakin niin paljon.