Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat tekevät häistä vieraille hyvän kokemuksen?

Vierailija
15.05.2024 |

Suunnittelemassa siskon häitä kesälle. Suvussa tai tuttavapiirissä ei ole ollut häitä vuosiin, viimeisin hääkokemus on siltä ajalta, kun olimme vielä alakoulussa.

Siis onko vinkkejä:

- Hääleikkeihin

- Koristeluihin

- Tarjoiluihin

- Ohjelmanumeroihin

- Puheisiin

- Juhlapaikkaan

- Yms

Eli siis onko _mitään_ kokemuksia hyvistä tai huonoista häistä, tyhmistä leikeistä, hirveistä tarjoiluista, liikuttavista puheista yms yms.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ruoka on hyvää ja bändi on hyvä, loput on ihan vaan plussaa. Eli kunnon pitopalvelu, jonka kanssa saatte hyvän keskusteluyhteyden on todella tärkeä. Itse kilpailutin muutamankin ja ihan katomalla ilmettäkun luettelin omat tietyt vaatimukseni, näki, etät onko tämä meidän firma vai ei. Ja löydettiin todella hyvä: erinomainen ruoka ja kaunis kattaus ja koristelu (ei edes pyydetty, tekivät omatoimisesti). Leikkejä sit aikataulun ja morsiusparin heittäytymisinnon mukaan.

Vierailija
2/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä minun lista, koottu niistä kivoimmista häistä.

Ei leikkejä. Muutama puhe, hyvää musiikkia, hyvää ruokaa, (mietoa) alkoholia, tanssia, paljon vapaata seurustelua ja tarpeeksi vessoja. Juhlapaikaksi avoin sali ja pihamaata, tarpeeksi parkkipaikkoja. Ei siis sokkeloista taloa missä ihmiset eri huoneissa. Aikataulu esim puheille selvästi näkyville, niin että kiinnostuneet osaa olla paikalla. Ohjelmat ei ihan putkeen mieluiten.

Olen ollut eniten isoissa häissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita jotka minulle ovat vastenmielisiä:

Häät ovat jossain hevonkuusessa jonne siirtymiseen menee aikaa ja rahaa ja parhaassa tapauksessa pitää vielä maksaa yöpyminen. Erityisen ärsyttävää jos pari ja suurin osa vieraista on samalta paikkakunnalta mutta häitä lähdetään viettämään kauas.

Häissä on leikkejä. Niihin ei halua kukaan osallistua.

Vältä ainakin näitä.

Vierailija
4/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ruoka on hyvää ja bändi on hyvä, loput on ihan vaan plussaa. Eli kunnon pitopalvelu, jonka kanssa saatte hyvän keskusteluyhteyden on todella tärkeä. Itse kilpailutin muutamankin ja ihan katomalla ilmettäkun luettelin omat tietyt vaatimukseni, näki, etät onko tämä meidän firma vai ei. Ja löydettiin todella hyvä: erinomainen ruoka ja kaunis kattaus ja koristelu (ei edes pyydetty, tekivät omatoimisesti). Leikkejä sit aikataulun ja morsiusparin heittäytymisinnon mukaan.

Mitä nämä sinun tietyt vaatimuksesi olivat?  

Vierailija
5/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hääpari välttämättä haluaa kuvauttaa kaksin hääkuvia juhlan aikana, järjestäkää hääväelle siksi ajaksi mahdollisuus levätä sisätiloissa ja tarjoiluja, vähintään alkoholitonta juotavaa. Paras tietysti, jos kuvat voidaan ottaa joskus toiste.

Vierailija
6/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä minun lista, koottu niistä kivoimmista häistä.

Ei leikkejä. Muutama puhe, hyvää musiikkia, hyvää ruokaa, (mietoa) alkoholia, tanssia, paljon vapaata seurustelua ja tarpeeksi vessoja. Juhlapaikaksi avoin sali ja pihamaata, tarpeeksi parkkipaikkoja. Ei siis sokkeloista taloa missä ihmiset eri huoneissa. Aikataulu esim puheille selvästi näkyville, niin että kiinnostuneet osaa olla paikalla. Ohjelmat ei ihan putkeen mieluiten.

Olen ollut eniten isoissa häissä.

Aika hyvä lista. Komppaan. Puheet lyhyitä, ja huom. ketään ei kiinnosta, mitä polttareissa tehtiin. Näistä asioista voi jauhaa niiden kanssa, jotka oli siellä paikalla. Muutenkin mahdollisimman vähän ohjelmaa, paitsi lopuksi musiikkia ja tanssia. Ei pöytiin tarjoilua. Parempi, että kaikki hakee ruokansa itse, toki pitää olla useampi piste, että ei tule liika pitkiä jonoja, vaan sellaisia lyhyitä, joissa voi jutella niidenkin kanssa, jotka ei samassa pöydässä istu. 

Vierailija
7/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko ja hääpaikka lähekkäin, ei mitään hirveitä ajoja jonnekin todella kauas. Kunnon tilat kaikenlaisille vieraille, liikkuu sitten pyörätuolilla tai on mukana lastenrattaat jne. Riittävästi vessoja ja istumapaikkoja. Mukava piha-alue. Ei pitkiä puheita eikä pakko-osallistumista mihinkään leikkeihin. Jos tulee lapsia, niiin lapsille leikkipaikka ja mieluiten myös sinne lasten leikittäjä/lapsenvahti seuraamaan lasten puuhia. Iso sali, johon kaikki vieraat mahtuvat sekä syömään että tanssimaan. Varsinaisen ruoan ja kahvin lisäksi jotain iltapalaa illan mittaan. Mahdollisuus yöpyä pitkän matkan takaa tuleville, on aina plussaa.

Vierailija
8/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liikaa odottelua nälkäisenä, ja tosiaan ei niitä leikkejä. Hyvää ruokaa, hyvää musiikkia sopivalla volyymilla niin että keskustelu on mahdollista huutamatta ja räkimättä. 

Vierailija
9/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen minua ei kiinnosta pas-kan vertaa häät. Teennäistä show'ta. Sisarus on kihloissa, en tiedä meneekö maistraatissa sitten naimisiin vai pitääkö kunnon juhlat. Niihin menen mielelläni, mutta muuten häät ovat typerää pas-kaa. 

Vierailija
10/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikit ja tanssit voi unohtaa heti, ne ei oikeasti kiinnosta ketään. Eikä kiinnosta puheetkaan.

Vierailija
11/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja jos kiinnosta tietää, niin ei minua avioliitto kiinnosta muutenkaan. Jos en päädy koskaan naimisiin, niin se ei vaikuta minun elämääni millin vertaa. Tällä hetkellä uskon, että en mene koskaan naimisiin (koska ei kiinnosta tarpeeksi, lähinnä kammoksuttaa esim. mahdollinen taloudellinen hyväksikäyttö.) Saas nähdä sitten joskus.

Vierailija
12/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkosta suoraan hääpaikalle, mielellään suht lähelle. Ei mitään hääparin odottelua valokuvasta, vaan mahdollisimman nopeasti tervetulotoivotukset ja syömään. Vieraat on tulleet matkojen takaa ja kirkkoonkin on tultu hyvissä ajoin, ei kukaan sinne suoraan mäkkärin autokaistalta kurvaa.

Ohjelmaa sopivasti, myös vapaata oleskelua vieraiden jaloittelua ja seurustelua varten. 

Jokunen puhe tai ohjelmanumero on mielestäni ihan poikaa, ettei tule tylsää niille, jotka ei keksi jutunjuurta vieruskaverin kanssa.

Itse en välitä musiikista, mutta monelle se tuntuu olevan tärkein osa ohjelmaa.

Vierailija
13/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli hääkutsu viimeksi sellainen, että oli varmaan joku idyllinen maalaisnavettapaikka. Mutta kotiin olisi ajanut päälle kolme tuntia. Tunninkaan ajomatkan päässä ei ollut hotelleja, jos olisi jäänyt yöksi. Häät olivat lapsettomat, joten lapsiperheikäiset jäivät pois. Vanhukset jäivät pois myös, koska olisivat tulleet niiden lapsiperheikäisten lastensa kyydeillä. Ilmeisesti viinaa oli runsaasti, niille, jotka pystyivät menemään. 

Vierailija
14/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvii odotella hääparia, ruokaa, kahvia. Ja varsinkaan "leikitä" odotellessa.

Vierailija
15/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tärkein asia on se, ettei ole ylimääräistä odottelua turhan paljon. Tottakai siirtymiset paikkojen välillä ja ohjelmanumeroiden, ruokailun ym. väliset ajat tietysti kuuluvat asiaan, mutta tunnin-parin odottelua kannattaa välttää ja hääkuvaus kannattaa tehdä jo ennen vihkimistä tai todella pikaisesti heti vihkimisen jälkeen. Joskus hääparia on saanut odottaa parikin tuntia ja välttämättä sinä aikana ei ole ollut edes vettä tarjolla tai mitään pientä purtavaa ja on pitänyt odottaa lämpimässä säässä esim ulkona. Eli jos tulee jonkun verran odottamista, niin ehdottomasti juotavaa ja ehkä jotain pientä syötävääkin, esim sipsejä tms tarjolle ja istumapaikkoja tai esim omakustanteinen baari auki, jotta ihmiset jaksavat odottaa ja pystyvät seurustelemaan.

Ruoka ja tärkeimmät ohjelmat kannattaa pitää suht tiiviisti muutaman tunnin aikana, jotta esim vanhempi väki tai kauempana asuvat tai muista aikataulu ym. syistä aiemmin lähtemään joutuvat pääsevät suht ajoissa kotimatkalle, mutta niin että he ovat kuitenki nähneet tärkeimmät ohjelmat ja saaneet hääkakun syötyä. Illalla voi olla rennompaa tanssia ja tietovisaa ja ohjelmaa ja mitä lie ja juhlat voi jatkua vaikka aamuun asti, mutta kannattaa huomioida myös ne, jotka todennäköisesti poistuvat jo alkuillasta, ettei heidän tarvitse lähteä ns. kesken juhlien pois, vaan niin että ruuat on syöty ja keskeisin hääohjelma nähty. 

Vierailija
16/16 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvausseinä on aina kiva, sitten voi vieraat laittaa someen kuvia häistä.

Ja hästäg, esim #korhoset2024

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi