Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maailman lasten hätä ei järkytä sinua?

Vierailija
20.03.2019 |

Sinä ostat lihaa lapselle. Maailman lasten mahat kurnivat tyhjyyttään. Sinä hellit ja syleilet lasta. Maailman lapset joutuvat myymään itseään ja heidät tapetaan.

Miksi kehtaat? Miksi?

Jaana, Sysmä

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sitten parempi että jättäisin omat lapseni ruuatta ja heitteille vain siksi kun ei muuallakaan maailmassa lapsista huolehdita?

Vierailija
2/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tässä sitten pitäisi tehdä? Hypätä kaivoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siitä hyötyy järkytynkö vai en?

Vierailija
4/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma pelastuu jos järkytyn?

Vierailija
5/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska auttaminen aiheuttaa väestöräjähdyksen, ilmastonmuutoksen, maapallon saastumisen, joukkosukupuuton, kansainvaellukset jotka tuhoavat sivistyksen jne jne jne...

Vierailija
6/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono, -100/5.

Vierailija
7/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetön koko tuo aloitus...

Vierailija
8/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minerva

klo 13:57 | 20.3.2019

Lukion ekaa käyvä tyttäreni on ns. kiltti tyttö. Aina tehnyt läksynsä tunnollisesti, viitannut tunnilla, osallistunut ylimääräisiin tehtäviin jne. Ja aina pärjännyt todella hyvin. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli 9,5.

Koulun lisäksi hänellä on harrastus joka vie paljon aikaa (keskimäärin viidet harkat viikossa), työ lasten parissa (kerran viikossa 2h), paljon kavereita jne.

Kaiken pitäisi olla tosi hyvin.

Mutta jostain syystä nuorella ei nyt ole kaikki hyvin. Yhtäkkiä tunnollinen koululainen ei vaan saa läksyjä tehtyä (ei vaan saa pakotettua itseään aloittamaan), jättää harkkoja silloin tällöin väliin, kun ei ehdi muuten koulutehtäviään tekemään. Mutta sitten kotona se tehtävien teko ei kuitenkaan onnistu. Nuori on itkuinen ja tuntee olevansa epäonnistunut.

Äitinä olen tosi neuvoton. Onko nuorella liikaa lautasellaan? Onko väsyttänyt itsensä ihan totaalisesti yrittämällä ehtiä tekemään kaikkea? Miten pystyisin parhaiten auttamaan nuorta? Ja mistä apua, kun tuntuu, että keskustelu minun kanssa ei enää riitä

Vierailija
9/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aloitukset ovat taas näitä maailmantuskankärsijöiden utopistisia maailmanparannus hallelujaa-virsiä.  Ei, en kärsi, koska se olisi aivan turhaa, koska en voi tilanteelle yhtään mitään, vaikka kuinka olisi vääryys syntyä epäkiitollisiin oloihin. 

Vierailija
10/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

AP

Vierailija
11/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele.

AP

Tässä maassa on ihan tarpeeksi kurjuutta ja nälkää lapsilla. JA suomalaiset lapset on myös yhtä tasa-arvoisia kuin muiden maiden lapset, joten alapeukun voit säästää muualle.

Vierailija
12/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloituksen. Välillä tekisi mieleni huutaa torilla ihmisille että tuolla pienet lapset tarvii meidän apua. Itse yritän edes auttaa. Annan rahaa, allekirjoitan vetoomuksia. En tiedä onko siitä hyötyä.. Voisimme enemmän tehdä jos kaikki maailman ihmiset ryhtyisivät toimeen.. Miksi emme ryhdy..

Vierailija
13/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitä ehdon tahtoen sitten "kiduttaa" lasta ? Sama lopputulos (lapsi kärsii)

Vierailija
14/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikakansoitusta on muutenkin, kehitysmaita ei pidä auttaa.

Vierailija
15/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttää huudella kommentteja rahankerääjän ulkonäöstä..

Vierailija
16/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi mua haitata kun ei se haittaa lasten omia vanhempiakaan? Ehkäisyä ei käytetä vaan n ussutellaan vailla huolta huomisesta. Mulla yksi lapsi minkä pystyn elättämään ja kasvattamaan kunnolla.

Vierailija
17/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini hätä hoivakodissa kiinnostaa enemmän. Pitkä matka, pääsen käymään vain viikonloppuisin. Vie tällä hetkellä kaiken ylimääräisen. Ei todellakaan riitä nytkään, hienoa tämä vanhustenhoito nykyään, ...kele.

Vierailija
18/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteletko, että köyhissä maissa asuvia kiinnostaa toisten maiden ihmisten hätä paskan vertaa? No miksi meitä pitäisi kiinnostaa?

Vierailija
19/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen pitäisi mua haitata kun ei se haittaa lasten omia vanhempiakaan? Ehkäisyä ei käytetä vaan n ussutellaan vailla huolta huomisesta. Mulla yksi lapsi minkä pystyn elättämään ja kasvattamaan kunnolla.

Tämä niin penteleesti.

Vierailija
20/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on niin paljon kärsimystä. Harva ihminen on niin kestävä, että pystyy jatkuvasti tiedostamaan maailman pahan ja tuntemaan täydellistä myötätuntoa kaikkia maailman ihmisiä kohtaan. Jotkut kestävät enemmän tietoa murtumatta, toiset vähemmän. Ne jotka pystyvät tiedostamaan maailman ongelmat ja tekemään niiden eteen jotain, ovat vahvempia kuin minä.  Pystyn päästämään kerrallaan vain muutaman kärsimystarinan "suodattimeni" läpi. Joskus myötätunnosta, joskus ehkä vain siksi että siten osaan olla kiitollinen siitä mitä itselläni on.