Miksi maailman lasten hätä ei järkytä sinua?
Sinä ostat lihaa lapselle. Maailman lasten mahat kurnivat tyhjyyttään. Sinä hellit ja syleilet lasta. Maailman lapset joutuvat myymään itseään ja heidät tapetaan.
Miksi kehtaat? Miksi?
Jaana, Sysmä
Kommentit (72)
No mitä tässä sitten pitäisi tehdä? Hypätä kaivoon?
Kuka siitä hyötyy järkytynkö vai en?
Koska auttaminen aiheuttaa väestöräjähdyksen, ilmastonmuutoksen, maapallon saastumisen, joukkosukupuuton, kansainvaellukset jotka tuhoavat sivistyksen jne jne jne...
Minerva
klo 13:57 | 20.3.2019
Lukion ekaa käyvä tyttäreni on ns. kiltti tyttö. Aina tehnyt läksynsä tunnollisesti, viitannut tunnilla, osallistunut ylimääräisiin tehtäviin jne. Ja aina pärjännyt todella hyvin. Peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo oli 9,5.
Koulun lisäksi hänellä on harrastus joka vie paljon aikaa (keskimäärin viidet harkat viikossa), työ lasten parissa (kerran viikossa 2h), paljon kavereita jne.
Kaiken pitäisi olla tosi hyvin.
Mutta jostain syystä nuorella ei nyt ole kaikki hyvin. Yhtäkkiä tunnollinen koululainen ei vaan saa läksyjä tehtyä (ei vaan saa pakotettua itseään aloittamaan), jättää harkkoja silloin tällöin väliin, kun ei ehdi muuten koulutehtäviään tekemään. Mutta sitten kotona se tehtävien teko ei kuitenkaan onnistu. Nuori on itkuinen ja tuntee olevansa epäonnistunut.
Äitinä olen tosi neuvoton. Onko nuorella liikaa lautasellaan? Onko väsyttänyt itsensä ihan totaalisesti yrittämällä ehtiä tekemään kaikkea? Miten pystyisin parhaiten auttamaan nuorta? Ja mistä apua, kun tuntuu, että keskustelu minun kanssa ei enää riitä
Nämä aloitukset ovat taas näitä maailmantuskankärsijöiden utopistisia maailmanparannus hallelujaa-virsiä. Ei, en kärsi, koska se olisi aivan turhaa, koska en voi tilanteelle yhtään mitään, vaikka kuinka olisi vääryys syntyä epäkiitollisiin oloihin.
Vierailija kirjoitti:
Järjetön koko tuo aloitus...
Perustele.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjetön koko tuo aloitus...
Perustele.
AP
Tässä maassa on ihan tarpeeksi kurjuutta ja nälkää lapsilla. JA suomalaiset lapset on myös yhtä tasa-arvoisia kuin muiden maiden lapset, joten alapeukun voit säästää muualle.
Ymmärrän aloituksen. Välillä tekisi mieleni huutaa torilla ihmisille että tuolla pienet lapset tarvii meidän apua. Itse yritän edes auttaa. Annan rahaa, allekirjoitan vetoomuksia. En tiedä onko siitä hyötyä.. Voisimme enemmän tehdä jos kaikki maailman ihmiset ryhtyisivät toimeen.. Miksi emme ryhdy..
Pitäisikö sitä ehdon tahtoen sitten "kiduttaa" lasta ? Sama lopputulos (lapsi kärsii)
Liikakansoitusta on muutenkin, kehitysmaita ei pidä auttaa.
Järkyttää huudella kommentteja rahankerääjän ulkonäöstä..
Miksi sen pitäisi mua haitata kun ei se haittaa lasten omia vanhempiakaan? Ehkäisyä ei käytetä vaan n ussutellaan vailla huolta huomisesta. Mulla yksi lapsi minkä pystyn elättämään ja kasvattamaan kunnolla.
Äitini hätä hoivakodissa kiinnostaa enemmän. Pitkä matka, pääsen käymään vain viikonloppuisin. Vie tällä hetkellä kaiken ylimääräisen. Ei todellakaan riitä nytkään, hienoa tämä vanhustenhoito nykyään, ...kele.
Ajatteletko, että köyhissä maissa asuvia kiinnostaa toisten maiden ihmisten hätä paskan vertaa? No miksi meitä pitäisi kiinnostaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sen pitäisi mua haitata kun ei se haittaa lasten omia vanhempiakaan? Ehkäisyä ei käytetä vaan n ussutellaan vailla huolta huomisesta. Mulla yksi lapsi minkä pystyn elättämään ja kasvattamaan kunnolla.
Tämä niin penteleesti.
Maailmassa on niin paljon kärsimystä. Harva ihminen on niin kestävä, että pystyy jatkuvasti tiedostamaan maailman pahan ja tuntemaan täydellistä myötätuntoa kaikkia maailman ihmisiä kohtaan. Jotkut kestävät enemmän tietoa murtumatta, toiset vähemmän. Ne jotka pystyvät tiedostamaan maailman ongelmat ja tekemään niiden eteen jotain, ovat vahvempia kuin minä. Pystyn päästämään kerrallaan vain muutaman kärsimystarinan "suodattimeni" läpi. Joskus myötätunnosta, joskus ehkä vain siksi että siten osaan olla kiitollinen siitä mitä itselläni on.
Olisiko sitten parempi että jättäisin omat lapseni ruuatta ja heitteille vain siksi kun ei muuallakaan maailmassa lapsista huolehdita?