Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi maailman lasten hätä ei järkytä sinua?

Vierailija
20.03.2019 |

Sinä ostat lihaa lapselle. Maailman lasten mahat kurnivat tyhjyyttään. Sinä hellit ja syleilet lasta. Maailman lapset joutuvat myymään itseään ja heidät tapetaan.

Miksi kehtaat? Miksi?

Jaana, Sysmä

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko, että köyhissä maissa asuvia kiinnostaa toisten maiden ihmisten hätä paskan vertaa? No miksi meitä pitäisi kiinnostaa?

Ai että heikoilla olevaa pitäisi kiinnostaa vahvoilla olevan hätä yhtä paljon kuin toisinpäin? Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
22/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytti tänään. Lapset olivat pahassa pinteessä, kun senegaleesi yritti polttaa bussillisen lapsia Milanossa Mies halusi kostaa Välimereen hukkuneet maanmiehensä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/medialahteet-karmea-tilanne-italias…

https://yle.fi/uutiset/3-10699445

https://www.express.co.uk/news/world/1102810/Milan-bus-fire-video-news-…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää se, kuinka ympäristöltään turmeltujen kehitysmaiden naiset tursuavat uusia lapsia itsestään kuin piñata-pallot, vaikka entisetkin ovat aliravittuja. Vehkeet solmuun miehiltä ja putket katki naisilta.

Vierailija
24/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuoruudessa olin naiivi ja luulin että kannattaa auttaa. Enää en anna ropoakaan näille äspeerärrille. Hoidettaisko oman vanhukset ja lapset.

Vierailija
25/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päättänyt tehdä sen, mitä voin. Teen oman osuuteni huolehtimalla kahdesta valitsemastasi lapsesta ja varmistan ettei heidän tarvitse kärsiä.

Ne kaksi lasta, joiden hyvinvoinnista pystyn huolehtimaan ovat omia lapsiani.

Vierailija
26/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten parempi että jättäisin omat lapseni ruuatta ja heitteille vain siksi kun ei muuallakaan maailmassa lapsista huolehdita?

Olisi huomattavasti parempi. Mikä oikeus sinun  lapsella on tulla ruokituksi ja hoivatuksi vaikka muualla lapset kärsivät nälissään?

Jaana, Sysmä

Vierailija
27/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on niin paljon kärsimystä. Harva ihminen on niin kestävä, että pystyy jatkuvasti tiedostamaan maailman pahan ja tuntemaan täydellistä myötätuntoa kaikkia maailman ihmisiä kohtaan. Jotkut kestävät enemmän tietoa murtumatta, toiset vähemmän. Ne jotka pystyvät tiedostamaan maailman ongelmat ja tekemään niiden eteen jotain, ovat vahvempia kuin minä.  Pystyn päästämään kerrallaan vain muutaman kärsimystarinan "suodattimeni" läpi. Joskus myötätunnosta, joskus ehkä vain siksi että siten osaan olla kiitollinen siitä mitä itselläni on.

Jotenkin ihan älytön aloitus. Jokaisella ihmisellä on ihan tarpeeksi vaikeaa elämä muutenkin.

Ei siinä kaipaa enää yhtään mitään lisämurheita - että murehtisi joidenkin ihan ventovieraiden puolesta, eikä se sitäpaitsi auta yhtään mitään.

Vierailija
28/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaiden ehkäisyohjelmiin voisin antaa rahaa jos tietäisin, että menee perille.

Vierailija
29/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko sitten parempi että jättäisin omat lapseni ruuatta ja heitteille vain siksi kun ei muuallakaan maailmassa lapsista huolehdita?

Olisi huomattavasti parempi. Mikä oikeus sinun  lapsella on tulla ruokituksi ja hoivatuksi vaikka muualla lapset kärsivät nälissään?

Jaana, Sysmä

No, niinpä vaan näyttää käyvän - ja sekös sinua harmittaa??

Hanki kuule ihan ikioma elämä!!

Vierailija
30/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää se, kuinka ympäristöltään turmeltujen kehitysmaiden naiset tursuavat uusia lapsia itsestään kuin piñata-pallot, vaikka entisetkin ovat aliravittuja. Vehkeet solmuun miehiltä ja putket katki naisilta.

Esim. Nigerissä oli 1960-luvulla pari miljoonaa ihmistä. Nyt 20 miljoonaa, joista puolet alaikäisiä. Ei ole harvinaista, että paikallinen patriarkaatti naittaa tytöt, kun nämä tulevat sukukypsiksi ja lapsia ehtii tulla useita ennen kuin tytöt ovat parikymppisiä. Naiset kieltäytyvät ehkäisystä, koska jos lapsia ei tule lisää, niin miehet ottavat uuden vaimon. Guardianissa oli juuri juttu otsikolla Why have four children when you can have seven?

Vierailija
31/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus nuoruudessa olin naiivi ja luulin että kannattaa auttaa. Enää en anna ropoakaan näille äspeerärrille. Hoidettaisko oman vanhukset ja lapset.

Ei kannata antaa niille - usein saa kuulla, miten SPR:n johtajat ovat rahoineen paenneet maasta.

Viimeksi muistan ainakin, miten SPR:n pomo pölli koko tsunamikeräyksen ja pakeni jonnekin tuntemattomaan maahan rahoineen.

Vierailija
32/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata antaa niille - usein saa kuulla, miten SPR:n johtajat ovat rahoineen paenneet maasta.

Viimeksi muistan ainakin, miten SPR:n pomo pölli koko tsunamikeräyksen ja pakeni jonnekin tuntemattomaan maahan rahoineen.

Niin tällainen pahuus, jos mikä järkyttää paljon enemmän, kuin keräyksen kohteet.

Vierailija
34/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää lähinnä luonnon tila. Minun tukieuroni menevät Itämerisäätiölle ym luonnonsuojeluun.

Ainoa tapa, millä ankeiden olojen lapsi ei joudu kärsimään on, että häntä ei siitetä.

Pahoittelut siitä.

Vierailija
35/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Omat teinit ja vanhemmat sekä appivanhemmat vie energiaa ihan liikaa. Lapset olisi ehkä pitänyt tehdä nuorempana, nyt ei enää oikein jaksa tätä koko showta.

Vierailija
36/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaana, Sysmä

Varmaan se oikeus, että hän huolehtii omasta lapsesta ja tekee sen eteen jotain. Hän tuskin olisi tehnyt lasta savimajaan, kun ei pysty edes itsestään huolehtimaan joka päiväisellä ruualla. Se, että muualla ei osata järkeillä asioita, niin ei kai sille voi mitään ja se vastuu ei ole meidän. Muualla kun ne ei tee yhtään mitään asoidensa eteen vaan puskee lapsia, kun tehtaat ja kaikki istuu samassa ringissä ja miettii, että mitäs nyt sitten tehtäisi. Jos ihminen ei ymmärrä niinkään yksinkertaista asiaa kuin älä lisäänny jos ei ole minulla itsellänikään mitään, niin ei voi mitään. Silloin pitää jatkaa ringissä istumista ja miettiä että mitäs nyt sitten tehtäisi. Sitä vastuuta on ihan turhaa siirtää rajojen yli muiden harteille.

Vierailija
37/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän ne maailman lasten omat vanhemmat ole ensisijaisesti vastuussa lapsistaan.

Tuntuu, että kehittyvien maiden ihmisiä kohdellaan kuin vastuuttomia pikku lapsia, joita " viisaan" länsimaisen ihmisen pitää aina olla auttamassa; puolesta tekemässä. Mikä kolonialistinen asenne!

Vierailija
38/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koska täällä on omiaki murheita pohdittavaksi.

Vierailija
39/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi järkyttäisi? Esimerkiksi eläinrääkkäys järkyttää moninkertaisesti enemmän kuin mikään ihmisten hätä.

Vierailija
40/72 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin tunnen monestikin surua kaiken pahuuden puolesta. Niin täällä kuin muuallakin. En voi liikaa miettiä, koska mä hukun siihen suruun ja ahdistukseen. Teen mitä voin, mutta enempään mäkään en pysty.