Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Mihin kaikki vanhat kokeet oikeine vastauksineen on hävinnyt netistä?! Olisin niitä vanhoja kokeita selaillut, mutta en löydä niitö enää mistään.
Ne poistu kun ne päivitti sen sivun ja laitto sinne tästä kokeesta tietoo🙄
Oonko ainut jota ahdistaa jo nyt kauheesti :D
Vierailija kirjoitti:
Oonko ainut jota ahdistaa jo nyt kauheesti :D
Ahdistaa aina ihan hirveesti kun käyn täällä kattomassa miten paljon ja tarkasti muut on opiskellut tuota materiaalia. :D Muutoin olen itse ollut ihan luottavaisin mielin.
Mikä on ennakkomateriaalin eliittilukio -tekstissä mainittu Kernel -funktio?
Onko esivalinta koelinkkejä viel tullu?
Ei ole ainakaan mulle vielä tullut.
Kysymys: mitä tarkoittaa koherenssin tunne?? Kyseistä sanaa mainitaan 1:saä aineistossa...
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: mitä tarkoittaa koherenssin tunne?? Kyseistä sanaa mainitaan 1:saä aineistossa...
Yksilön elämänhallinnan tunnetta. Jos on esim vahva koherenssin tunne, niin ihminen osaa hallita itseään ja kohdata vaikeita tilanteita. Jos on heikko koherenssin tunne, niin ihminen saattaa lyyhistyä vaikeissa tilanteissa.
Minä oon käsittäny, että se on yhteenkuuluvuuden tunne.
Olen suoraan kääntänyt Koherenssin tunteen tekstiä lukiessa "Hallinnan tunteeksi", niin ymmärrän paremmin. Paljon on teksteissä vaikeita sanoja, joiden merkitys ns arkikielessä on helppo käsittää. Google laulaa...
Viimeinen tsemppi päälle ennen esivalintaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Onko esivalinta koelinkkejä viel tullu?
Metropolian sivuille tulee tieto, kun linkit ovat lähteneet, eikä siellä vielä lue mitään. Hurjan pieni aikaikkuna tuossa kyllä, jos linkkiä ei huomenna ole tullut, on vain torstaihin klo 12 asti pyytää uutta linkkiä, sen jälkeen niitä ei enää lähetetä!
Vähän omituista kyllä tuo sotelin sivuilla annettu määräaika. Linkkiä ei ole tullut eikä ilmoitusta siitä silti huomiseen klo 12 mennessä on viimeinen mahdollisuus sitä pyytää...
Miten noi pisteet painottuu osa-alueittain? Muistaako joku? Saako ennakkomateriaalin osiosta enemmän pisteitä kuin muista?
en muista niitä ennakkotehtävän pistemääriä, mutta matikassa en tiedä vastauksesta ei menetä pisteitä. Eli meinaan kyllä varman päälle vastat kaikkiin en tiedä...
Vierailija kirjoitti:
Miten noi pisteet painottuu osa-alueittain? Muistaako joku? Saako ennakkomateriaalin osiosta enemmän pisteitä kuin muista?
Ennakkomateriaalista 40p, äikkä ja matikka molemmat 15p ja enkku 10p
Nyt tuli linkki! Viimeiseen päivään jättivät homman...
Mä en löydä yhteystietoja mihin laittaa viestiä jos mailiin ei tule kutsua, tietääkö joku mihin laittaa kyselyä?
Vierailija kirjoitti:
Mä en löydä yhteystietoja mihin laittaa viestiä jos mailiin ei tule kutsua, tietääkö joku mihin laittaa kyselyä?
"Tarkista, että olet saanut esivalintakoelinkin sähköpostiisi. Tällä sivulla ilmoitetaan, kun linkit ovat lähteneet hakijoille. Mikäli linkit ovat lähteneet, etkä ole saanut linkkiä, ole osoitteeseen sotelika.esivalinta.tamk@tuni.fi torstaihin 18.4. kello 12.00 mennessä. Tämän jälkeen ei esivalintakoelinkkipyyntöihin enää vastata eikä uusia linkkejä toimiteta"
Odottelisin tosin vielä rauhassa iltaan, yleensä nuo lähtevät porrastetusti.
Vierailija kirjoitti:
Mee kattomaan sotelin sivuilta mutta vielä ei oo mitään hätää, niitä linkkejä on vasta alkanu tippumaan ihmisille
Mihin kaikki vanhat kokeet oikeine vastauksineen on hävinnyt netistä?! Olisin niitä vanhoja kokeita selaillut, mutta en löydä niitö enää mistään.