Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Onko näin, että vaikka esivalintakokeesta saisi alhaiset pisteet ja joutuisi johonkin hakujärjestyksen alimpaan kohteeseen tekemään varsinaista valintakoetta, niin varsinaisessa valintakokeessa menestyminen voisi kuitenkin vielä avata oven ylempiin hakutoiveisiin mikäli samassa valintakoeyhteistyössä. Eli jos esivalintakokeen pisteeni riittävät esim. vain Poriin, joka järjestyksessä neljäs, voisin kuitenkin päästä vielä Tampereelle, joka ensimmäisenä. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Onko näin, että vaikka esivalintakokeesta saisi alhaiset pisteet ja joutuisi johonkin hakujärjestyksen alimpaan kohteeseen tekemään varsinaista valintakoetta, niin varsinaisessa valintakokeessa menestyminen voisi kuitenkin vielä avata oven ylempiin hakutoiveisiin mikäli samassa valintakoeyhteistyössä. Eli jos esivalintakokeen pisteeni riittävät esim. vain Poriin, joka järjestyksessä neljäs, voisin kuitenkin päästä vielä Tampereelle, joka ensimmäisenä. Kiitos!
Mun käsittääkseni kyllä. Eli jos olet valinnut kaikki 4 samalle alalle, voidaan sinut kutsua vain yhteen kaupunkiin valintakokeisiin ja senjälkeen sulla on mahdollista päästä mihin vaan sun hakemaan toiveeseen. Itse olen ainakin ollut tällä ajatuksella, kun olen selvittänyt niitä.
tieto piti vain nopeasti hakea tekstistä.)
Saako katsoa materiaalia testin aikana?!
Onko kellään tullut jo totaali väsymys tähän artikkeleiden läpikäyntiin...itsestä tuntuu että nämä tulee jo korvista ulos...kolme kertaa nyt läpikäyty, alleviivattu ja tehty muistiinpanot...ja viel pitäis jaksaa lukea...
Mä aattelin pääsiäisenä lukee vasta ne läpi. Onkohan pahasti myöhässä?
Siis kun tuolla sivuilla sanotaan, että pitää testata linkin saamisen jälkeen verkkoyhteys ja ennen koetta aamulla nii tarkottaako se nyt sitä, että tuota spostiviestissä tullutta linkkiä pitää klikata ja sitä kautta kokeilla vai onko se linkki semmonen yhen kerran toimiva ja sit pitäis pyytää uus? Oon iha pihalla tosta, tyhmä olo 😅
Täällä Soteliin ensimmäistä kertaa valmistautuva tarvii tietoa!
Eli olen hakenut kuuteen paikkaan ja yksi niistä on sellainen joka ei ota osaa tuohon sotelin esivalintakokeeseen. Olen siis hakenut kaikkiin noihin sosionomiksi. Eli meneekö se niin että vain yhteen paikkaan mennään valintakokeeseen ja se tulos vaikuttaa niihin viiteen hakupaikkaan? Eli ei tarvi joka paikkaan erikseen mennä valintakokeeseen 😃 siis jos tietenkin selviää tuosta esivalintakokeesta 😴
Heipähei! Haen fyssariksi ja sairaanhoitajaksi. Miten paljon kysymyksiä tulee kustakin aihepiiristä? Aineistosta varmaankin eniten. Onko kielissä jotain luetunymmärrystä vai pelkästään kysymyksiä?
Miten te valmistaudutte matikkaan ja kieliin?
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään tullut jo totaali väsymys tähän artikkeleiden läpikäyntiin...itsestä tuntuu että nämä tulee jo korvista ulos...kolme kertaa nyt läpikäyty, alleviivattu ja tehty muistiinpanot...ja viel pitäis jaksaa lukea...
Meikäläisellä, tökkii heti teksti kun alkaa lukee koska tuntuu vaan et toistaa itseensä
... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikäläisellä, tökkii heti teksti kun alkaa lukee koska tuntuu vaan et toistaa itseensä
Tottakai toistaa, koska alussa on tiivistelmä, sitten teoriapohjan jälkeen kerrotaan mitä tutkittiin ja miten ja lopuksi tehdään johtopäätökset. Tieteellinen kirjoitelma vaan pitää rakentaa noin, koska se on tutkimuksen dokumentointia.
Oletteko saaneet linkit? Itse en ole saanut vieläkään ja lähetin jo eilen illalla ja tänä aamuna asiasta sähköpostia.
Vierailija kirjoitti:
Siis kun tuolla sivuilla sanotaan, että pitää testata linkin saamisen jälkeen verkkoyhteys ja ennen koetta aamulla nii tarkottaako se nyt sitä, että tuota spostiviestissä tullutta linkkiä pitää klikata ja sitä kautta kokeilla vai onko se linkki semmonen yhen kerran toimiva ja sit pitäis pyytää uus? Oon iha pihalla tosta, tyhmä olo 😅
Mäkin haluaisin tän tietää...
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin jo testasin ja painoin linkistä! Eli hyvin voi painaa monta kertaa :)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko saaneet linkit? Itse en ole saanut vieläkään ja lähetin jo eilen illalla ja tänä aamuna asiasta sähköpostia.
Olethan tarkistanut roskapostin? Itselläni löytyi sieltä kun menin tietokoneella katsomaan. Puhelimella nimittäin näytti jostain syystä tyhjää roskapostikansiota.
Ymmärtääkö joku mitä noissa taulukoissa tarkoittaa tuo p? esim. eliittilukio aineistossa tuo p<0,01
Se on p-arvo.
Muistakaahan laittaa tietokoneen selain jo ajan tasalle (java scriptit ja uusin päivitys), ohjeita on sotelin sivulla :) Enää muutama päivä! Alkaa jännittää...
Itse kertaan tässä tänään ja pääsiäisen aikana vielä matematiikkaa, jonka kertauksen aloitin jo aiemmin. Ikää on jo 28, joten peruskoulun matematiikasta on jo aikaa. Lääkeluvat on käyty, mutta oli taatusti hyvä ratkaisu kerrata vielä esim. yhtälöitä ja muuta ihan perusmatikkaa. Verranto kun ei joka asiaan auta...
Artikkelit olen käynyt jo monta monta kertaa läpi. Vielä pitäisi löytää se hyvä lukumoodi, jolloin pystyy lukemaan täysin keskittyen joka lauseeseen, ja vielä pysymään kärryillä lukemastaan. Sillä lailla tein muistiinpanot. Tekstit ovat kyllä sellaisia, ettei niitä jaksa täysin keskittyen lukea kuin pari kerrallaan.
Jotain sotealan englannin sanastoakin googletin, mutta en usko niistä olevan itselleni hyötyä. Kunhan selailin läpi.
Heippa! Olen nyt tekemässä neljättä kertaa Sotelin esivalintakoetta ja haluun päästä ny läpi!! Mikä olis hyvä järjestys tehdä esivalintakoetta, mistä aloittaa? Entä pieniä vinkkejä ennakkomateriaaliin liityen, mitä pitäis osata? Pidättekö matskut lähellä koetta tehdessä?
Olen siis amiksessa lähihoitajaks opiskelen, teen samal korkeakoulun avoimia kursseja. Lukeminen vähän jääny odotettua vähemmälle :(
Eikä tuolla siis lue vielä, että linkit olisivat lähteneet, lähettäminen on siis vielä käynnissä.