Soteli 2019 kevät OFFICIAL
Kommentit (4087)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskinko oikein jos sain oikeista vastauksista yht 71p ja meni 6 väärin eli 71-0,3 x 6=69.2p?
Jos nuo kolme muuta olivat matikasta mihin vastasit "en tiedä" niin kyllä.
Joo oli!😊
Vierailija kirjoitti:
Mutta kysymys kuuluu, että miten toi korkolaskun vastaus ei muka ole 1267,20€?
Toisen vuoden tuoton laskemiseksi sinun täytyy ensin lisätä ensimmäisen vuoden tuotto alkuperäiseen pääomaan.
Vierailija kirjoitti:
Koska se ekan vuoden korko tuli ekan vuoden lopussa, jolloin seuraavana vuonna tilillä oli jo sen ekan vuoden korko, josta laskettiin vasta se seuraavan vuoden korko.
Onko kenelläkään tietoa millaisilla pisteillä on päässyt aikaisempina vuosina SAMKiin sosionomin valintakokeeseen?
En löydä vanhoja pistemääriä mistään, vaikka monen muun koulun löytyy kyllä.
On muuten valtavia piste eroja kouluilla!
Vierailija kirjoitti:
Lueppas oikein tarkkaan vielä:
"Data from almost 600 participants show that women's perceptions of male attractiveness do not vary according to their hormone levels, in contrast with some previous research."
Niin. Eli naisten hormonitasot eivät vaihtele miehen kasvojen viehättävyyden perusteella. Eli väite oli oikein.
Pääseeköhän Tamk Ensihoitajan valintakokeisiin jos sai 72,2p? Toivon kyllä todella kovasti pääseväni :(
Tietääkö kukaan mikä on viime vuonna ollut pisteraja Laureaan Estenomin pääsykokeisiin? Olen yrittänyt kaivaa tietoa, mutta en ole löytänyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se ekan vuoden korko tuli ekan vuoden lopussa, jolloin seuraavana vuonna tilillä oli jo sen ekan vuoden korko, josta laskettiin vasta se seuraavan vuoden korko.
Hoksasin iteki nyt :'D ei tullu paineissa ajateltua
15. Mikä on tekstin pääsanoma?
-0,3 Vanhempien tulee aina päästä tutustumaan lastensa potilastietoihin.
1 Tietosuojan noudattaminen on mahdotonta, jos halutaan asettaa etusijalle alaikäisen oikeus päättää omista asioistaan.
-0,3 Ristiriita tietosuojan ja lapsen hyvinvoinnin välillä pitäisi aina ratkaista tapauskohtaisesti.
-0,3 Ei vastausta
Onko siis oikea vastaus "Ristiriita tietosuojan ja lapsen hyvinvoinnin välillä jne..."?
63.10, Jamk sosionomiksi. Ehkä näillä johonkin saisi kutsun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Data from almost 600 participants show that women's perceptions of male attractiveness do not vary according to their hormone levels, in contrast with some previous research."
Niin. Eli naisten hormonitasot eivät vaihtele miehen kasvojen viehättävyyden perusteella. Eli väite oli oikein.
Ei sen viehättävyyden perusteella mut tarkka kysymys oli et vaihteleeko heidän arvioidessaan. Kyseessä oli kompa koska totta kai vaihtelee, hormonitasot vaihtelee aina jonkin verran.
Ja alkuperäisessä lauseessa todetaan et naisten näkemys miesten viehättävyydestä ei vaihtele niiden hormonitasojen vaihteluiden mukaan. Hormonitasot siis vaihtelee alkuperäisenkin lauseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan mikä on viime vuonna ollut pisteraja Laureaan Estenomin pääsykokeisiin? Olen yrittänyt kaivaa tietoa, mutta en ole löytänyt
2018 alkoi päiväopetuksena pisteraja 53,3
Hain kanssa itse estenomiksi 71p.. valmistaudun pääsykokeisiin en millään usko et nousis noin paljon :D paljon sä sait pisteitä?:)
Mäkin sain 63.10... riittääkö se kutsuun???
Katselin viime vuoden pääsyrajoja turun amkiin ja tuli parempi mieli kouluun pääsystä. Viime vuonna pisteraja bioanalyytikkoon oli 48.1, omat pisteet oli nyt sen 65.6. Kokeissa samat materiaalit röntgenin kanssa niin varmasti menee pisteetkin ristiin :) Hyvä fiilis. Pisterajat nousee varmaan taas tänä vuonna Turussa, mutta toivottavasti ei niin paljoa.
Kokeen jälkeen laskin pisteitä, enkä ole vastauksia sen jälkeen miettinyt, mutta silloin sain tulokseksi 50,7. ketuttaa kun ihan tyhmiä huolimattomuusvirheitä, mulla jäi n.15min aikaa tarkistaa ja vaihdoin parinkin tehtävän vastaukset kun aloin epäröimään 😖 Ei olisi kannattanut, mutta minkäs sille enää mahtaa🙂 Ekaa kertaa tein kokeen ja Laureaan sosionomin verkko-opintoihin haen, onko muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain kanssa itse estenomiksi 71p.. valmistaudun pääsykokeisiin en millään usko et nousis noin paljon :D paljon sä sait pisteitä?:)
Mä sain 67,8 jos laskin oikein ja mietin nyt kanssa, että luenko pääsykokeisiin vai en :D
Niiku jo eilen laskin... 57,9 on pisteet. Viime vuonna raja ollu 59... Toivon että saisin kutsun silti, sillonhan mä olisin yks niistä, kouluun päästyäni, jotka tiputtaa rajan keskiarvoa. Mul on todella sekavat tunteet... Huomasin myös, et hiiren rulla oli vaihtanu vastauksia.. Hitto! Sain työkkäriltä armonaikaa, eli en joudu hakemaan oman alan töitä koska yritän kovasti päästä kouluun ja vaihtaa alaa... Jos en pääse, joudun palaamaan oman alan töihin ja olemaan sairaslomalla paljon =(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain 67,8 jos laskin oikein ja mietin nyt kanssa, että luenko pääsykokeisiin vai en :D
Kyl sanoisin et kannattaa ehdottomasti, ei kai ne voi niin paljoa nousta🤔😄??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on hankala ja vastasin itsekkin "oikein". Mutta eikö tuossa nyt kuitenkin mainita, että miesten viehättävyys ei vaihtele heidän (eli naisten/osallistujien? :) ) hormonitasojen mukaan?
Hain Lamkiin sosionomiksi ja pisteitä 50,3, riittääkö?